Re: Quick News Topic

2641
NTGSruler wrote: 22 Aug 2024 08:32 Borderlands nooit geprobeerd, maar zeker eentje waar velen naar uitkijken denk ik.
Geen aankondiging van de PS5 Pro. Ofwel komt hij niet ofwel wordt dit binnenkort hopelijk aangekondigd.
De geruchten waren er dat Sony begin september een nieuwe showcase zou geven (wat ik stilaan toch wel hoog tijd vind worden)
Image

Re: Quick News Topic

2642
zenmaster wrote:Nee, ik ga me er echt niet mee bezighouden. Jammer want het ziet er echt een geweldige game uit voor als je gitaar wil leren spelen of gewoon nummers leren als je het al kan.

Heb het al eens gezegd in een ander topic denk ik. Ik koop alleen fysiek, tenzij een gratis game van PS+ of een kleinere game. Als ik die kleinere game dan heel goed vind koop ik meestal ook fysiek.
Ik koop nu ook af en toe eens een Bluray.
Zal me nooit neerleggen bij games of films alleen via abo betalen. Als je daarmee stopt, of moet stoppen door omstandigheden, of servers liggen plat, dan heb je niks...

"Gamers need to be comfortable not owning their games" - Ubisoft CEO 2024

Never ever zal ik dat doen dus.

Da´s ook 1 van de 2 redenen waarom ik nu een huis heb gekocht. Als het betaald is over x aantal jaar is het van mij. En mijn kinderen kunnen het verkopen of er zelf in wonen als ik sterf, whatever, maar het is van ons. Huren is weggooien, iemand anders rijk maken.

Ben misschien weer aan´t zagen, maar word zo boos van die dingen.
Uit deze reactie kan ik wel concluderen dat u een grave gast bent. Ik denk ook zo. Het heeft me Zeurpiet van het jaar denk ik 2x opgeleverd hier. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wie het schrijft of het aanvaard wordt ;)

Een PS5 Pro is echt nog niet nodig of zelfs helemaal niet tot een PS6 uitkomt. Vele hebben nog geen PS5 slim die ook recent uit is of tijd gehad om de backlog weg te werken ;p

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Image

Re: Quick News Topic

2643
RoyVdW wrote: 23 Aug 2024 23:27
zenmaster wrote:Nee, ik ga me er echt niet mee bezighouden. Jammer want het ziet er echt een geweldige game uit voor als je gitaar wil leren spelen of gewoon nummers leren als je het al kan.

Heb het al eens gezegd in een ander topic denk ik. Ik koop alleen fysiek, tenzij een gratis game van PS+ of een kleinere game. Als ik die kleinere game dan heel goed vind koop ik meestal ook fysiek.
Ik koop nu ook af en toe eens een Bluray.
Zal me nooit neerleggen bij games of films alleen via abo betalen. Als je daarmee stopt, of moet stoppen door omstandigheden, of servers liggen plat, dan heb je niks...

"Gamers need to be comfortable not owning their games" - Ubisoft CEO 2024

Never ever zal ik dat doen dus.

Da´s ook 1 van de 2 redenen waarom ik nu een huis heb gekocht. Als het betaald is over x aantal jaar is het van mij. En mijn kinderen kunnen het verkopen of er zelf in wonen als ik sterf, whatever, maar het is van ons. Huren is weggooien, iemand anders rijk maken.

Ben misschien weer aan´t zagen, maar word zo boos van die dingen.
Uit deze reactie kan ik wel concluderen dat u een grave gast bent. Ik denk ook zo. Het heeft me Zeurpiet van het jaar denk ik 2x opgeleverd hier. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wie het schrijft of het aanvaard wordt ;)

Een PS5 Pro is echt nog niet nodig of zelfs helemaal niet tot een PS6 uitkomt. Vele hebben nog geen PS5 slim die ook recent uit is of tijd gehad om de backlog weg te werken ;p

Sent from my EB2103 using Tapatalk
Sony mag eerst laten zien dat ze games hebben voor hun ps5, want ik vind het allemaal maar erg mager deze generatie. God of War en Horizon waren ook speelbaar op ps4 dus dat was al geen reden voor een ps5. Spiderman 2 is het enige spel dat ik gespeeld heb en als next-gen aanvoelde. Voor de rest hebben we dit jaar een geflopte live service game die 8(!) jaar in ontwikkeling geweest is en gisteren op release dag 660 gelijkspelende spelers had op Steam... Daarna is er Astrobot wat nog wel potentieel heeft. Hierna een remake van Until Dawn, wat nog geen eens 10 jaar oud is. Hebben ze de durf om er een prijs van 80 euro op te plakken voor mooiere graphics, een klein stukje extra in het begin en de collectibles die ze op een andere plek hebben gelegd :p En dat voor een game die er nu nog prachtig uitzag. En dan op het einde van het jaar een Lego game dat ik ook al erg niche vind en die zo goed als allemaal op ps+ komen na een tijdje. En wat komt er volgend jaar uit? God mag het weten. Dat ze eerst maar eens focussen op interessante en originele exclusives in plaats van proberen teren op andermans successen en remakes uitbrengen. Daarna kan er gesproken worden over een krachtigere ps5...
Image

Re: Quick News Topic

2644
Mr.Wolf. Ga deels akkoord met het mening. Voor next-gen is het inderdaad naar gevoel allemaal wat mager. Laten we zeggen vooral op vlak van Sony exclusives. Misschien niet wat de "grotere franchises" betreft. Verder zijn er een aantal zaken die Sony zich nu en in de toekomst toch zal van moeten herstellen. De keuze voor grotere focus op live service games krabbelen ze nu rustig van terug. Concord wordt waarschijnlijk een flop, iemand die Destruction All Stars herinnert? Juist. Ze hebben nog Fairgames en Marathon in ontwikkeling en Marvel Rivals wat begin december zou releasen. Die laatste lijkt mij als live service game een ietwat langer leven beschoren.
Sony heeft veel te veel betaald voor Bungie destijds en dat breekt hen nu zuur op. En dan eentje wat we nooit zullen weten waarom: waarom hebben ze na 4 jaar ontwikkeling de stekker uitgetrokken uit The Last of Us online?? Als er één game potentieel had als live service game...
Verder begint mij het tegen te steken dat ze nog steeds games ontwikkelen met PS4 in gedachten wat toch PS5 games technisch tegen houdt.
Verder: keuzes als geen kortingen niet meer voor bestaande PS+ abonnees tenzij je upgrade naar een hogere tier. En nu recent de aanpassing van PS Stars waarbij je geen punten meer krijgt voor het vernieuwen van je PS+ abo en punten van gekochte games zijn nu maar een jaar meer geldig tov 2 jaar nu. In voege vanaf komende 24 oktober.
Als laatste vind ik dat er in 2025 wel degelijk games zijn om naar uit te kijken. Monster Hunter Wilds wordt een topgame, weliswaar nog geen release datum maar hopelijk 2025. GTA VI anyone?? Release voorzien 2025, al moeten we afwachten of dit effectief 2025 wordt. Borderlands 4, Death Stranding 2?, Mafia... Er zijn er heel wat om naar uit te kijken.
Image

Re: Quick News Topic

2645
NTGSruler wrote: 24 Aug 2024 12:48 Mr.Wolf. Ga deels akkoord met het mening. Voor next-gen is het inderdaad naar gevoel allemaal wat mager. Laten we zeggen vooral op vlak van Sony exclusives. Misschien niet wat de "grotere franchises" betreft. Verder zijn er een aantal zaken die Sony zich nu en in de toekomst toch zal van moeten herstellen. De keuze voor grotere focus op live service games krabbelen ze nu rustig van terug. Concord wordt waarschijnlijk een flop, iemand die Destruction All Stars herinnert? Juist. Ze hebben nog Fairgames en Marathon in ontwikkeling en Marvel Rivals wat begin december zou releasen. Die laatste lijkt mij als live service game een ietwat langer leven beschoren.
Sony heeft veel te veel betaald voor Bungie destijds en dat breekt hen nu zuur op. En dan eentje wat we nooit zullen weten waarom: waarom hebben ze na 4 jaar ontwikkeling de stekker uitgetrokken uit The Last of Us online?? Als er één game potentieel had als live service game...
Verder begint mij het tegen te steken dat ze nog steeds games ontwikkelen met PS4 in gedachten wat toch PS5 games technisch tegen houdt.
Verder: keuzes als geen kortingen niet meer voor bestaande PS+ abonnees tenzij je upgrade naar een hogere tier. En nu recent de aanpassing van PS Stars waarbij je geen punten meer krijgt voor het vernieuwen van je PS+ abo en punten van gekochte games zijn nu maar een jaar meer geldig tov 2 jaar nu. In voege vanaf komende 24 oktober.
Als laatste vind ik dat er in 2025 wel degelijk games zijn om naar uit te kijken. Monster Hunter Wilds wordt een topgame, weliswaar nog geen release datum maar hopelijk 2025. GTA VI anyone?? Release voorzien 2025, al moeten we afwachten of dit effectief 2025 wordt. Borderlands 4, Death Stranding 2?, Mafia... Er zijn er heel wat om naar uit te kijken.
Klopt, ik denk dat er veel games zullen zijn in 2025, maar ik bedoel eerder dat de eigen studio's van Sony bijna niks meer lijken uit te brengen. Tijdens het ps4 tijdperk kwam de ene na de andere topper uit en elk dan nog erg origineel. En nu zeker in combinatie met het feit dat er erg opmerkelijke beslissingen gemaakt worden bij Sony. Waarom moet plots Naughty Dog, die z'n expertise heeft in het vertellen van sterke verhalen, een multiplayer titel maken? Of waarom maken ze geen bloodborne remake? Dit is een titel waar echt wel veel mensen naar vragen, maar neen! Ze remaken alles behalve dan die titel...
Nu ook met Concord... Waarom maak je geen hero shooter met de playstation personages dan? Dan heb je direct iets wat veel unieker is ipv deze karakters die precies gemaakt zijn door bij Sims op de random generate knop te drukken.
Ik vraag me af of het angstzweet hen al wat uitbreekt wetende dat ze Fairgames en Marathon in ontwikkeling, en dat Concord een dure grap geweest is.
Bend Studios zou dan ook weer bezig zijn met een nieuwe titel, maar ook deze is dan weer live service met multiplayer elementen. Ik wil gewoon een game die speelbaar is van start to finish zonder om de zoveel tijd in te moeten loggen omdat ze wat prulletjes hebben toegevoegd en elk jaar mijn portefeuille open te trekken omdat ze een dlc willen verkopen voor x aantal jaren.
Image

Re: Quick News Topic

2646
Het gebrek aan (aankondigingen van) nieuwe exclusieve games voor PS5 is de reden waarom ik nog altijd niet het gevoel heb iets te missen zonder PS5. Ik denk ook dat het gewoon bijzonder duur wordt om zulke grote games te maken en dan de afzetmarkt te beperken tot de eigen console. Hopelijk komen er toch nog wat grote PS5-exclusives aan :)

Re: Quick News Topic

2647
@Royvdw: Bedankt voor het compliment. ;) Als de wedstrijd er nog was had ik em waarschijnlijk de laatste 2 jaar gewonnen :lol:
Ja, ik ben nog altijd van die mening.

Ik zou graag een Pro kopen als die er is, puur alleen om de krachtigste te hebben, maar zoals Mr. Wolf ook al zegt, de games die de kracht van zelfs nog maar de huidige PS5 benutten kan je op minder dan 5 vingers tellen. Dus kijk ik ernaar uit? Niet persee. Ga ik hem kopen? Waarschijnlijk, maar zeker niet bij de launch.
Er zijn veel minder exclusives, maar ik denk dat dat op Xbox ook zo is. Vroeger had je ook echt die "consoleoorlog". Nu zijn er zoveel remakes en games op meerdere platformen. Ik lig er niet wakker van zolang wat er uitkomt op mijn console maar top is.
Ik kijk nu heel erg uit naar Death Stranding 2 en Hades 2. Die eerste is sowieso voor volgend jaar pas. Hades 2 misschien nog dit jaar hopelijk. Voor de rest ben ik al sinds februari (!) bezig met FF7 Rebirth (ongeveer 160 uren) en heb ik voor de rest niks nieuw meer gespeeld, mede door onze verhuis en renovaties. Ik kijk ook uit naar Astrobot, maar voor de rest niks op PS5. En ik heb nog een dikke backlog op PS4 klaarliggen met enkele toppers. Qua gametijd was het dus voor mij een magerder jaar tot nu toe, maar daar stonden wel andere dingen tegenover. Volgende week komen ze eindelijk de elektriciteit vernieuwen en in november het dak. Echt elke avond gamen en sessies van 3-4u in het weekend zal pas voor volgend jaar zijn.
Image

Re: Quick News Topic

2648
@Mr.Wolf: ik heb hetzelfde gevoel. Live service games (of toch de meeste) zijn niet aan mij besteedt. Waarom gebruikt Sony eigenlijk niet hun gekende franchises om live service games te releasen? Ze hebben SOCOM, Resistance, Killzone... Waar is die Horizon Online game? Geen sprake meer van. Soit ik lig er niet wakker van.

@Met0t0: goed punt. Het feit dat Xbox games brengt naar Playstation en Sony die nu, weliswaar na wat tijd, games brengt naar de PC zegt mij dat consoles op langere termijn misschien niet meer zullen bestaan en dat alles op PC te doen zal zijn. Exclusiviteit is een thing van the past. Of toch in grotere mate dan vroeger.

@Zenmaster: ach het zal zoveel leuker zijn om volgend jaar in een volledig gerenoveerd nieuw huis je neer te ploffen in je zetel en een game op te starten. Verder denk ik dat ik ook wel een PS5Pro zal aanschaffen, maar dan wel op release denk ik. Een PS6 lijkt mijn in 2027-2028 te komen.
Image

Re: Quick News Topic

2649
Probleem is vooral de hoge productie standaard die verwacht wordt, de kosten die dit met zich meebrengt en daarmee de druk om een goede titel af te leveren. En blijkbaar valt er meer geld te verdienen als je een ander business model kiest dan vroeger de 'simpele' singleplayer games. Alleen voor multiplatform valt dit blijkbaar nog te billijken...
Image

Re: Quick News Topic

2650
paveman wrote: 26 Aug 2024 08:44 Probleem is vooral de hoge productie standaard die verwacht wordt, de kosten die dit met zich meebrengt en daarmee de druk om een goede titel af te leveren. En blijkbaar valt er meer geld te verdienen als je een ander business model kiest dan vroeger de 'simpele' singleplayer games. Alleen voor multiplatform valt dit blijkbaar nog te billijken...
In geval van Sony is volgens mij het grootste geld te verdienen met ofwel een single player game ofwel een zeer unieke multiplayer ervaring. Concord moet denk ik wel de geschiedenis ingaan als een van de grootste flops van deze generatie hand in hand met Suicide Squad.
In geval van Concord stel ik me echt vragen wie die beslissing heeft genomen om dit uit te brengen? Wie was eigenlijk het publiek hiervoor zelfs? De spelers van Overwatch die hun spel gratis kunnen spelen? Call of Duty spelers als tegenantwoord voor de overname door Microsoft? Ik weet het eigenlijk niet...
Helldivers was dan weer een unieke game die niet direct ergens anders te vinden is. Je kan bepaalde politieke agenda's in een game subtiel verstoppen als een vorm van satire of je kan gewoon de pronouns van personages publiek als display plaatsen. Ik heb zelf geen problemen ermee als je bepaalde skins van regenboogvlaggen stopt in een game, maar vanaf dat dit verweven zit in het narratief is dit wel een groter probleem voor mij (Lex Luthor die praat over toxische mannelijkheid?). Of een Sweet Baby Inc. die (vermoedelijk?) een paar miljoen vraagt om een game te verbeteren? Geef mij een karmeliet en ik kom het gratis doen en dan heeft het denk ik meer succes :p
Ik denk dat de managers en hoge mannen van die bedrijven vooral verblind worden door de successen van enkele games en daardoor het falen van de andere games negeren.
Bepaalde termen schrikken nu eenmaal af. Wanneer je een game aankondigd als live-service, dan haken er gewoonweg al veel mensen af.
Ik heb het er eigenlijk allemaal wat mee gehad de laatste tijd :p
Image

Re: Quick News Topic

2651
Wat Paveman zegt is de reden waarom Sony beslist heeft om op de live service games te springen. Tegenwoordig kost een goede singleplayer game enorm veel geld en tijd vooraleer die game af is. Tussendoor wou Sony dan proberen wat geld te verdienen met die live service games.
Concord komt gewoon veel te laat op een reeds verzadigde markt van hero shooters + het woke stuk van de game is de reden waarom gamers hier zo'n haat tegen de game hebben. Ook dat de game niet free to play is, is een grote reden al vind ik dat persoonlijk niet zo erg.
Ik verwacht volgende week of begin september groot nieuws van Sony. State of Play aangekondigd en de geruchten zwellen weer aan dat de PS5Pro zal aangekondigd worden. Niets voor niets dat Sony dit jaar aanwezig zal zijn op de Tokyo Games Show.
Image

Re: Quick News Topic

2652
Ik las net dat Ubisoft spelers van de nieuwe star wars vraagt om een nieuwe save game te starten na uitrol van laatste patch om bugs en problemen te vermijden.

Ongelofelijk toch? Dan betaal je extra om vroeger te spelen, krijg je dit voorgeschoteld... :lol:

Never pre-order!
Image

Re: Quick News Topic

2653
Sanity penguin wrote: 30 Aug 2024 11:35 Ik las net dat Ubisoft spelers van de nieuwe star wars vraagt om een nieuwe save game te starten na uitrol van laatste patch om bugs en problemen te vermijden.

Ongelofelijk toch? Dan betaal je extra om vroeger te spelen, krijg je dit voorgeschoteld... :lol:

Never pre-order!
Ach, je krijgt toch een in-game item in de plaats en wat coins om uit te geven :smug:
Ubisoft will be Ubisoft :p
Image

Re: Quick News Topic

2655
Sanity penguin wrote: 30 Aug 2024 11:35 Ik las net dat Ubisoft spelers van de nieuwe star wars vraagt om een nieuwe save game te starten na uitrol van laatste patch om bugs en problemen te vermijden.

Ongelofelijk toch? Dan betaal je extra om vroeger te spelen, krijg je dit voorgeschoteld... :lol:

Never pre-order!
Yup. Hedendaagse games.... :L:
Image
cron