Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11566
Mr.Wolf wrote: 27 Aug 2024 16:39
gamerke1992 wrote: 27 Aug 2024 14:19
paveman wrote: 27 Aug 2024 08:57 Congrats gamerke! Je spreekt nu vloeibaar Japans...?

@Ruler: klopt, de kids misten de hond die we voor de scheiding hadden dan ook enorm. Voor hen is dit al helemaal fantastisch. Voor ons is het eerst nog door de puppy tijd heen worstelen. Wij zijn al goed klaar met alle vernielingen en het gepies/gechijt in huis... ;)
I wish :lol:

Mijn niveau is nu N5, wat overeen komt met lagere school kinderen tussen 6-8 jaar oud.

Nu ben ik gestart met N4 niveau wat overeen komt met 11-12 jaar. Daar ga ik het examen van doen in december 2025.

Maar mijn ambitie is zeker om binnen de 4 jaar aan N3 te geraken, wat maakt dat je volledig kan functioneren binnen de maatschappij.

Nog een lange weg te gaan dus. Maar ik amuseer mij :D

頑張ります!^_^
Proficiat alvast! En is er een speciale reden om het te leren of heeft het te maken met een carrière of...?
Een combinatie van verschillende redenen:

1. Ik ben geïnteresseerd in de Japanse cultuur
2. Ik werk voor een Japans bedrijf en merk dat de contacten met Japanse bazen en collega’s veel beter is als je zelf ook Japans kan. Ze verwachten dat absoluut niet, maar ze zijn zelf heel verlegen om iets te zeggen omdat ze amper Engels kunnen en er een cultuur verschil is.
3. Ik wou een uitdaging. Japans heeft totaal geen raakvlakken met onze taal. Het klinkt stom, maar Spaans ofso is te makkelijk omdat er overlap is met Frans.
4. Een nieuwe taal of cultuur leren maakt je leven rijker en geeft veel meer perspectief in ons bestaan als mens (lekker diepe uitleg haha :lol:)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11567
paveman wrote: 26 Aug 2024 11:34 +- Tweede deel vakantie ook achter de rug
+++ Was erg fijn
+++ Pup Joep(ie) in huis (chocolabrador)! :love:
-- Zindelijkheidstraining is niet altijd fijn
+ Maar wat een schatje
Een zindelijkheidstraining is nooit fijn :lol:

Ik wens jullie heel veel plezier met de pup, geen betere vriend dan een hond!! :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11568
gamerke1992 wrote: 27 Aug 2024 14:19
paveman wrote: 27 Aug 2024 08:57 Congrats gamerke! Je spreekt nu vloeibaar Japans...?

@Ruler: klopt, de kids misten de hond die we voor de scheiding hadden dan ook enorm. Voor hen is dit al helemaal fantastisch. Voor ons is het eerst nog door de puppy tijd heen worstelen. Wij zijn al goed klaar met alle vernielingen en het gepies/gechijt in huis... ;)
I wish :lol:

Mijn niveau is nu N5, wat overeen komt met lagere school kinderen tussen 6-8 jaar oud.

Nu ben ik gestart met N4 niveau wat overeen komt met 11-12 jaar. Daar ga ik het examen van doen in december 2025.

Maar mijn ambitie is zeker om binnen de 4 jaar aan N3 te geraken, wat maakt dat je volledig kan functioneren binnen de maatschappij.

Nog een lange weg te gaan dus. Maar ik amuseer mij :D

頑張ります!^_^
Het moet toch wel een bijzonder gevoel geven om zo terug te gaan in de tijd :D
Doe maar goed je best! :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11569
Sora_Lizard wrote: 28 Aug 2024 10:50
paveman wrote: 26 Aug 2024 11:34 +- Tweede deel vakantie ook achter de rug
+++ Was erg fijn
+++ Pup Joep(ie) in huis (chocolabrador)! :love:
-- Zindelijkheidstraining is niet altijd fijn
+ Maar wat een schatje
Een zindelijkheidstraining is nooit fijn :lol:

Ik wens jullie heel veel plezier met de pup, geen betere vriend dan een hond!! :cool:
Zeker niet, al gaat het per dag beter gelukkig!

Dankjewel: helemaal mee eens! ;)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11572
---- Tijdje geleden gaan solliciteren hier in de buurt voor op de IT dienst van een ziekenhuis te werken. Volgens de vacature was er geen ervaring vereist. Daar aangekomen was er plots wel een vereiste voor ervaring... De directeur van het ziekenhuis woont hier ook ergens en via een bron gehoord dat ze blijkbaar geen IT'ers kunnen vinden en dat er niemand wil langskomen.
Nu vandaag te horen gekregen dat ik niet mag beginnen wegens te weinig ervaring...
En ook elke vacature dat ik hier opentik heeft hetzelfde verhaal... "Enkele jaren ervaring gewenst", "3-5 jaar ervaring nodig", "sterk portfolio kunnen voorleggen". Ja, er zijn veel vacatures binnen de IT sector, maar niet voor beginners...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11573
Van de week helaas afgewezen door een leuke dame.

Dacht dat ze hetzelfde voelde voor mij, door hoe ze met me omging maar helaas dus niet.

Ze wilde wel wat gaan doen, maar meteen met reactie, gewoon alleen als vrienden, meer niet.
Dit heb ik dus afgezegd aangezien ik meer wil als alleen vrienden.

En kan helaas hier niet verder op doorgaan aangezien ze ook een collega is :silly: en ik haar antwoord respecteer.

Gelukkig nu even nog 2 weken vakantie voor ik haar weer zie.

Moest dit even ergens kwijt :)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11574
@Mr.Wolf: jammer man... Maar inderdaad, en ik merkte het ook in bijna elke sector toen ik zelf solliciteerde. Ze zoeken overal extra mensen. Knelpuntberoepen hoor je overal. Maar je moet zo weinig mogelijk kosten en minstens 2 jaar ervaring hebben... Hoe kunnen schoolverlaters met een diploma in hemelsnaam ergens ervaring opdoen op deze manier? Heel moeilijk. Toch nog succes in ieder geval. In de IT is er zeker werk te vinden.

@Marty: Fijn verlof nog. Jammer, maar er komt wel weer een ander langs. Sowieso geen top idee om iets te beginnen met een collega :p maar zeg nooit nooit.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11575
@Zenmaster

Normaal gesproken niet nee maar soms gebeurt het wel en tja dan de gok maar wagen. En dus verkeerd gegokt.

Ofniet want nu weet ik wel waar ik aan toe ben en er niet nog weken ofzo mee blijven zitten. Want als ze gewoon op haar manier met mij blijft omgaan had het nog lastiger voor mij kunnen zijn.

En hoe ze met mij omging deed ze niet met andere collega's.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11577
NTGSruler wrote: 06 Sep 2024 21:54 Marty: jammer voor je. Hopelijk wordt het niet akward nu tussen jullie op het werk. Alvast het positieve: ze was lekker duidelijk, dus je kunt al niet aangeklaagd worden voor #metoo op het werk!

++++ Astro Bot. Wat een game! :love: :love: Dat liedje in de Crash Site gaat alvast nooit meer uit mijn gedachten!
Hopelijk niet nee, maar we werken 2 a 3 dagen samen maar vaak op andere afdelingen en sommige dagen is het maar 1 uurtje dat we gelijktijdig op het werk zijn.

En zolang ze mij niet steeds mee vraagt om samen te gaan pauzeren gaat dat vast wel goedkomen. Want dat is wat ze voor mijn vakantie wel veel deed. (Maar ik ook omdat ik sommige dagen m'n eigen pauzes kan regelen)


+++Astrobot is wel leuk. Heb alleen even het eerste level gespeeld.
--- hoesje van Astrobot is in het Noors, game wel gewoon Engels
++ €10 teruggekregen omdat het dus geen Nederlandse tekst heeft.
Last edited by Marty on 06 Sep 2024 22:31, edited 1 time in total.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11579
Marty wrote: 06 Sep 2024 21:47 @Zenmaster

Normaal gesproken niet nee maar soms gebeurt het wel en tja dan de gok maar wagen. En dus verkeerd gegokt.

Ofniet want nu weet ik wel waar ik aan toe ben en er niet nog weken ofzo mee blijven zitten. Want als ze gewoon op haar manier met mij blijft omgaan had het nog lastiger voor mij kunnen zijn.

En hoe ze met mij omging deed ze niet met andere collega's.
Balen... maar duidelijkheid geeft ook een vorm van rust uiteindelijk.

+++--- vakantie is voorbij gevlogen. Maar de 2 weken weg waren heel ontspannend en hard nodig.
--- uiteraard weinig gedaan aan de opruimplannen in huis tijdens de overige dagen van de vakantie :lol:
+++ astro bot! :love:
--- een week geen ps5 en dus astro bot kunnen spelen want een week bij ouders om op hond en huis te passen.
--- ps5 is echt te lomp om snel mee te pakken
+++ ps3 ultra slim dan weer niet dus gaan we ac rogue eindelijk maar is spelen!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11580
Gaat nu ongeveer zo'n 15 jaar zo, gewoon de pech om steeds voor de verkeerde te vallen :silly:

Maar wie weet ooit.
Mijn dating mogelijkheden worden ook steeds kleiner nu zo in de 40.
Iemand die dus nog geen kinderen heeft maar die mij ook accepteerd met mijn beperkingen. Dat laatste is meestal het grootste probleem.

@Metoto
Afleiding komt wel goed. Vanavond iig een oppas avond op m'n neefjes.

@Kolm
Idd, al blij dat ze er eerlijk over is, heb ik namelijk ook wel anders meegemaakt.
Image