Re: PlayStation 5

2178
NTGSruler wrote: 31 Aug 2024 15:47
met0t0 wrote: 31 Aug 2024 13:02 Vreemd dat ze met losse stukken zouden beginnen werken :gosh:
Euh is al even hoor Met0t0. Sinds de komst van de PS5 slim.
Ja, ik weet dat het bestaat, maar bij de PS5 Slim is er tenminste nog keuze tussen met of zonder disc reader. Of ik denk toch dat die met disc reader ook niet zelf erop gezet moet worden. We zien wel wat het wordt :)

Re: PlayStation 5

2181
Persoonlijk heb ik nooit de appeal van een PS pro gesnapt of toch niet in die mate dat ik mijn "basic" console ervoor zou vervangen.
Zal wel aan mij liggen maar ben niet zo'n 4K-fiel die kickt op de iets betere framerate of kleuren en die kortere laadtijden vallen ook heus mee. Ik kom nog uit een tijdperk waarbij je een koffie'tje kon zetten terwijl de laadtijd aan het lopen was :lol:
Image

Re: PlayStation 5

2182
De PS4Pro had wel degelijk voordelen tov een base PS4. Maar naar mijn gevoel zal dit minder groot zijn van PS5 naar PS5Pro. Denk ik. Ik verwacht mij alvast aan minimum 700 euro zonder disc drive. Prijs van controllers zijn vandaag ook weer gestegen. Benieuwd als er games gaan komen met PS5Pro logo :lol:
Image

Re: PlayStation 5

2183
Na hier wat doorlezen een paar opmerkingen:

- De PS5 wordt in Japan inderdaad duurder maar wat al die game/nieuws sites hier wel bij vergeten te vermelden is dat dit voor alle elektronische apparaten in Japan is, zeker als deze ook buiten Japan worden verkocht. Maar met enkel de PS5 te vermelden hopen ze gewoon op meer clicks :q:

Het probleem in Japan is een gebrek aan inflatie waardoor er daar minder prijsstijgingen zijn. Het gevolg daarvan is dat het in veel landen loont om een item vanuit Japan te importeren omdat het inclusief importkosten, nog steeds een stuk goedkoper is dan het in eigen land kopen. Een bedrijf dat ook buiten Japan verkoopt verliest daardoor heel veel. Daardoor zijn de afgelopen weken heel veel elektronische apparaten plots een stuk duurder geworden in Japan, tot wel 40%. Ook de Nintendo Switch is daar duurder geworden, maar daar lees je niks over want dat genereert waarschijnlijk niet genoeg clicks :q:


- De losse disc drive voor de PS5 slim kost officieel 119.99 euro en niet 150 euro. Online zijn er wel weer scalpers die dat proberen duurder door te verkopen omdat er blijkbaar wat weinig voorraad is maar bij PlayStation direct, afgelopen zaterdag in de Carrefour en in Dreamland, lag hij gewoon aan 119.99 euro.
Zelfs Bol en Coolblue scalpen hier lekker mee (nee, geen externe verkopers maar bol zelf in het geval van bol).
En de PSVR2 PC adapter wordt ook op veel plekken aan 80+ euro verkocht terwijl de officiële prijs toch echt 59.99 is. Alleen op veel plekken uit verkocht waardoor anderen nu denken te profiteren van mensen die niet goed op de hoogte zijn.

Het verschil tussen een slim met en zonder drive is nu 100 euro dus die 20 euro voor een losse drive zit vooral in aparte verpakking van begin tot einde in de keten, apart transport enz. Niet overdreven naar mijn mening.

De kans is groot dat deze discdrive ook compatibel gaat zijn met de PS5 Pro gezien de huidige design leaks, maar hopelijk komen we daar meer over te weten vanavond. In dat geval zal het prijsverschil tussen met en zonder drive ook op 100 euro blijven hangen.


- Controller prijzen zijn inderdaad weer gestegen. Een rechtstreeks gevolg van de stevige inflatie van de laatste jaren. Net als FGras zegt, de grondstoffen zijn er ook een stuk duurder op geworden en met innovatie in je productie proces kan je mogelijk een prijsverhoging voorkomen, maar met de huidige evolutie is er niet tegen op te innoveren.


-Van de PS5 Pro is er vanavond een technische presentatie zo lijkt het. Van wat ik tot nu toe aan leaks zag, lijkt het vooral een kwestie van meer grafische pracht met snellere refresh rate combineren. Tot nu toe was het nogal vaak 'of performance of graphics' en hopelijk kan het met de pro allebei tegelijk. Alleen ligt hier ook een groot deel vd verantwoordelijkheid bij de ontwikkelaars. Krijgen ze van hoger management genoeg tijd en resources om hun games te optimaliseren zodat ze het ook allebei tegelijk kunnen. Tot nu toe kregen ze dat niet waardoor er weinig of geen games zijn die het combineren, of zelfs gewoon games die op 120fps draaien wat de PS5 wel aan kan.

Voor mij persoonlijk is dat grafische iets waar ik altijd snel aan wen en me niet zo aan stoor. Tenzij het echt een stotter festijn aan 5fps wordt of alle objecten constant despawnen en weer terug spawnen, wen ik er snel aan en merk ik het niet eens meer als ik een tijdje bezig ben. Op het moment dat ik terug ga van PS3 naar PS5 of omgekeerd, dan merk ik het verschil uiteraard wel, maar ook hier... ik wen er zo snel aan dat het me al snel niet meer opvalt.

Maar er zijn blijkbaar ook mensen in de categorie '30 fps games kan ik echt niet meer aanzien of spelen' => ik vraag me dan wel is af of ze altijd hun fps counter actief hebben op hun scherm om het verschil te zien en te weten wanneer ze moeten gaan lopen schelden. Tuurlijk zie je het verschil als je ze naast elkaar hebt, maar blijkbaar kunnen ze er niet aan wennen na een uurtje spelen? :think:

Ik zal waarschijnlijk de Pro dan ook maar een tijdje down the line kopen. Net zoals ik de PS4 Pro pas kocht toen de Kingdom Hearts 3 collector's edition uitkwam. Het verschil waar ik tussen PS4 Pro en PS5 het meeste aan had waren toch vooral de kortere laadtijden en met wat er nu in de geruchtenmolen ronddraait, lijkt daar niet heel veel te veranderen.

Oh ja, ik heb nog genoeg PS3 games om een paar jaar verder te kunnen :lol:
Image

Re: PlayStation 5

2186
En de vertical stand zou er ook niet bij zitten? Geen idee of er dan wel een horizontal stand bij zit of een plastic vertical zoals bij de originele.
Maar die stand is nog is 30 euro.

Wel 2TB, maar bon, die heb ik nu ook al als M.2 erin zitten.
Image

Re: PlayStation 5

2188
PS5 Pro Enhanced Games:

- Alan Wake 2
- Assassin’s Creed: Shadows
- Demon’s Souls
- Dragon’s Dogma 2
- Final Fantasy 7 Rebirth
- Gran Turismo 7
- Hogwarts Legacy
- Horizon Forbidden West
- Marvel’s Spider-Man 2
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- The Crew Motorfest
- The First Descendant
- The Last of Us Part II Remastered
- And more

And normaal optimalisatie/stabilisatie voor 8500 PS4 games (staat in de blog)..

Ben aant twijfelen. Ik wil eigenlijk de disc drive maar 120 euro is teveel. Afgaande op bovenstaande lijst: Alan Wake II heb ik digitaal net als Horizon en R&C, Spider-Man 2 wil ik ooit in sale kopen en enkel GT7 heb ik op disc. Die laatste is dan wel stom want daar wil ik de ray tracing wel eens van zien. 799 + vertical stand 25 euro dan voor een digital PS5Pro. Geen idee als ik mijn base PS5 dan nog verkocht krijg.
Ik zou wel een nieuwe tv willen aanschaffen dan, want mijne heeft momenteel geen HDMI 2.1.
En ik wil al maanden de Edge controller kopen maar daar zijn ook nooit deals op, ofwel heb ik ze gemist.
Image
cron