Re: PlayStation 5

2191
Mja ik vraag mij af voor welke prijs een PS6 gaat releasen. Ik gok op 1000 euro. Dat heb je natuurlijk als er geen deftige concurrentie is. Benieuwd wat de nieuwe Switch 2 wordt. Kopen zal ik die wellicht niet, maar kan mij voorstellen dat casual gamers de Playstation laten links liggen de komende jaren.
Waarom Sony niet dezelfde prijs hanteert met een disc drive is mij een raadsel. 799 euro disc drive was voor meerdere mensen nog ergens te overwegen denk ik. Wijst alleen maar op het feit hoe we naar digital only gepushed worden. PS6 komt denk ik alleen maar digitaal nog.
Image

Re: PlayStation 5

2192
Ooit misschien, tweedehands. Maar voor deze prijs, never. En dan mogen de resourceprijzen stijgen, dan is het nog erover.
Alez... Als iemand hier het geld kan missen, doe maar, is ieder zijn keuze natuurlijk.

Los hiervan, en ik vraag het enkel voor een vriend, maar ...welke job doet Ruler ookal weer? :shh:
Image

Re: PlayStation 5

2193
NTGSruler wrote: 10 Sep 2024 19:03 Mja ik vraag mij af voor welke prijs een PS6 gaat releasen. Ik gok op 1000 euro. Dat heb je natuurlijk als er geen deftige concurrentie is. Benieuwd wat de nieuwe Switch 2 wordt. Kopen zal ik die wellicht niet, maar kan mij voorstellen dat casual gamers de Playstation laten links liggen de komende jaren.
Waarom Sony niet dezelfde prijs hanteert met een disc drive is mij een raadsel. 799 euro disc drive was voor meerdere mensen nog ergens te overwegen denk ik. Wijst alleen maar op het feit hoe we naar digital only gepushed worden. PS6 komt denk ik alleen maar digitaal nog.
Op zich zou ik daarmee nog kunnen leven met €1.000. Dan gaat het om een nieuwe console. Dat beestje gaat hier quasi dagelijks aan en zeker als ik naar de voorbije consoles kijk; dat geld haal ik er wel uit. Puur uit gebruik en fun.

Zo'n "upgrade" naar een pro vind ik dan weer iets anders. Als ik meer opslag wil, pleur ik er wel zelf een SSD in. Maar nogmaals zo'n smak geld tegen een console gooien, die in mijn ogen hetzelfde is als diegene die ik al staan heb, dat kan ik moeilijk naar mezelf verantwoorden :lol:
Image

Re: PlayStation 5

2194
zenmaster wrote: 10 Sep 2024 19:03 Ooit misschien, tweedehands. Maar voor deze prijs, never. En dan mogen de resourceprijzen stijgen, dan is het nog erover.
Alez... Als iemand hier het geld kan missen, doe maar, is ieder zijn keuze natuurlijk.

Los hiervan, en ik vraag het enkel voor een vriend, maar ...welke job doet Ruler ookal weer? :shh:
Full time gamer!! :lol:
Image

Re: PlayStation 5

2195
Sanity penguin wrote: 10 Sep 2024 19:18
NTGSruler wrote: 10 Sep 2024 19:03 Mja ik vraag mij af voor welke prijs een PS6 gaat releasen. Ik gok op 1000 euro. Dat heb je natuurlijk als er geen deftige concurrentie is. Benieuwd wat de nieuwe Switch 2 wordt. Kopen zal ik die wellicht niet, maar kan mij voorstellen dat casual gamers de Playstation laten links liggen de komende jaren.
Waarom Sony niet dezelfde prijs hanteert met een disc drive is mij een raadsel. 799 euro disc drive was voor meerdere mensen nog ergens te overwegen denk ik. Wijst alleen maar op het feit hoe we naar digital only gepushed worden. PS6 komt denk ik alleen maar digitaal nog.
Op zich zou ik daarmee nog kunnen leven met €1.000. Dan gaat het om een nieuwe console. Dat beestje gaat hier quasi dagelijks aan en zeker als ik naar de voorbije consoles kijk; dat geld haal ik er wel uit. Puur uit gebruik en fun.

Zo'n "upgrade" naar een pro vind ik dan weer iets anders. Als ik meer opslag wil, pleur ik er wel zelf een SSD in. Maar nogmaals zo'n smak geld tegen een console gooien, die in mijn ogen hetzelfde is als diegene die ik al staan heb, dat kan ik moeilijk naar mezelf verantwoorden :lol:
Vind het ook wel een moeilijke. Maar ik wou toch nog upgraden want tv is nu ook niet volledig PS5 compatibel, toch graphic gewijs.
Ik moet eerlijk zeggen dat de zaken die ik de laatste tijd naar uitkeek mij zwaar ontgoocheling. Garmin Fenix 8 meer dan 1000 euro. PS5Pro, 800 euro. De prijzen gaan erover. Toch zal de Pro uitverkocht zijn op release.
Image

Re: PlayStation 5

2196
€799 enkel voor digitaal. Zo'n drive is nog eens €120 erbij. Dan zit je gecombineerd al aan €920...
Scalpers verkochten de originele PS5 voor minder toen die uitkwam :lol:

Hoewel ik best veel digitaal heb (vooral door PSplus), heb ik toch ook nog betrekkelijk wat discs die ik speel. Nog verschillende PS4 games bv. die de dochter speelt (Spyro, Crash Bandicoot, Tomb Raider ...) en wanneer ik kan, koop ik een nieuwe game die ik graag wil ook vaak tweedehands en dus via disc.

Het is volgens mij wel een teken aan de wand dat dit de prijssetting wordt naar de PS6 toe. Zal dan van de verkoop van die disc drives afhangen zeker wat ze daarmee gaan aanvangen in de toekomst?
Image

Re: PlayStation 5

2197
Ik denk dat die disc drives er gaan uit gaan. Zou mij sterk lijken dat die niet compatibel zullen zijn met de PS6, maar met Sony weet je nooit.
Weet je, alles wordt duurder. Ben er mij van bewust. Het zal ook duurder zijn voor Sony om te produceren. Maar ik denk dat velen zullen afhaken hier als het op Playstation aan komt en gaan overstappen naar PC. Vandaar dat Sony zijn games naar de PC brengt tegenwoordig.
Image

Re: PlayStation 5

2200
Het zal bij mij voorlopig ook njet worden. Misschien als er weer een keer een leuke Collector's Edition komt zoals met Kingdom Hearts 3 PS4 Pro. En anders misschien als er echt een paar exclusives komen die proberen het onderste uit de kan te halen op een gewone PS5 en dan beter zijn op de Pro. Tot nu toe heb ik nog maar weinig games gespeeld die echt op de PS5 gericht zijn. Bij veel bleven ze toch ook een PS4 versie uitbrengen en... ook al zeggen ze van niet, dat heeft echt wel invloed gehad.

Mijn TV heeft al HDMI 2.1, VRR en 120Hz en dat allemaal nog in 4K tegelijk met HDR ook. De jump naar 8K vind ik nu nog niet zo relevant want die tv's zijn er nauwelijks en de games ook nog niet. Dus die tv kan nog wel even mee, had toen ook bewust gewacht tot er een TV was die alles van de PS5 kon waardoor ik in het begin nog even op een Full HD speelde ipv 4k. Anders kon ik na 2-3 jaar eigenlijk opnieuw beginnen en daar had ik geen zin in!
Image

Re: PlayStation 5

2201
NTGSruler wrote: 10 Sep 2024 19:37
zenmaster wrote: 10 Sep 2024 19:03 Ooit misschien, tweedehands. Maar voor deze prijs, never. En dan mogen de resourceprijzen stijgen, dan is het nog erover.
Alez... Als iemand hier het geld kan missen, doe maar, is ieder zijn keuze natuurlijk.

Los hiervan, en ik vraag het enkel voor een vriend, maar ...welke job doet Ruler ookal weer? :shh:
Full time gamer!! :lol:
You wish! :lol:
(En ik ook...)


PC gamen... dan zullen ze op Linux/Unix systemen toch echt alles moeten krijgen want ik ben steeds meer klaar met Windows... :|
Ik gebruik nu nog Windows 10 en op het werk wel Windows 11, maar het is zo'n zooitje en als ze konden dan stuurden ze een constante screen capture naar hun servers... Gevolg is dat ik soms wel is zit te twijfelen om over te stappen.
Image

Re: PlayStation 5

2202
Ik lees links en rechts toch bijzonder veel kritiek op deze release. Benieuwd hoe de verkoop zal gaan.

Ik snap je wel ergens, Kolm over wat je zegt van de PS4pro. Die bracht mss nog iets bij op vlak van 4K maar deze is toch echt veel geld voor wat betere framerate en raytracing.

En het is nu ook niet dat ze PS5pro exclusives ofzo uitbrengen waardoor je het gevoel hebt iets te missen...
Image

Re: PlayStation 5

2203
Jullie hebben allemaal goeie punten. De PS4Pro bracht een grotere stap voorwaarts in graphics dan wat we zien van de PS5Pro.

Ze hadden perfect de generatie PS5 - PS6 kunnen overbruggen met wat we nu hebben (base PS5).

Er komt idd zéér véél kritiek op deze console. Het is dan ook echter gericht op de hardcore Playstation fan. Ik denk niet dat ze veel nieuwe gamers gaan aanspreken met 5 Pro.

Hebben we deze console nodig? Nee. Maar dat kunnen we ook zeggen van de base PS5.

Er komt gewoon zéér véél kritiek omwille van de prijs en dat als je een disc versie wilt, je dat ook nog eens apart moet aankopen. Wat als Sony nu de console eens 799 euro als prijs had gegeven met alles inbegrepen? ( disc en stand).
Dan had er volgens mij véél minder kritiek geweest.

Ik vermoed dat de PS6 dan ook maar ten vroegste in 2028 zal komen.
Image

Re: PlayStation 5

2205
Kolm gaf het al; die 8K ondersteuning lijkt eerder bijna een gimmick op dit moment. Dat mag dan 4x meer pixels hebben dan 4K, het is niet dat het menselijk oog en brein - dat van mij toch niet - dat echt onderscheiden. Mss als je echt zo'n knoeit van een 8K tv hebt ja maar dan nog. Het is niet zoals de overstap destijds van analoog naar HDI bv.

€800 met disk was idd schappelijke geweest maar alsnog is het eerder een nicheproduct voor mij. Er valt volgens mij meer te verdienen door die PRo versies er van tussen te laten en vroeger in te zetten op een effectief volgende versie.
Image
cron