Re: PlayStation 5

2206
Ik zit in kamp Sanity hierin, voor zover dat ècht afwijkend is t.o.v. anderen: tegen de € 1.000 voor een NIEUWE console zou ik er echt wel voor over hebben, zelfs nu ik een heel stuk minder aan gamen toe kom. Als ik zie hoeveel plezier ik er aan beleef, hoeveel het door de kids ook gebruikt wordt en wat ik er verder ook nog mee doe aan entertainment. Dan is dat echt enorm veel. Natuurlijk: een hele aanschaf op launch en zeer jammer dat lang niet iedereen het zich kan veroorloven, maar wat mij betreft zeker te billijken. Zeker ook in vergelijking met andere tech zoals smartphones. Ik begrijp dat sommigen dit via dure abonnementen doen, maar als je ziet hoeveel iPhones er verkocht worden dan is er toch een hele flinke categorie die het kan en wil betalen. En ja: helaas doen luxeproducten dat. Onderscheid maken in wie iets wel/niet kan. Dat ligt niet bij Sony/PlayStation.

Maar. Dit is niet echt een nieuwe console, zoals iedereen terecht opmerkt. Het is zelfs amper een upgrade te noemen. Het lijkt erop dat Sony zegt: we stoppen met verlies nemen op onze consoles. Vanaf de PS5Pro betaal je de reële waarde van de console: het is dat jullie het maar vast weten.

En daar zitten mijn zorgen ook gelijk. Niet voor mezelf of dat ik het niet wil/kan betalen, maar wel wat dit doet met de kansen op herstel voor PlayStation. Voor mijn gevoel zijn ze deze generatie zwaar aan het verliezen, al merken en zien ze dat zelf nog niet. Wat mij betreft is op dit moment vooral Nintendo er nog echt voor de gamers. Nee, ze hebben niet de beste graphics, willen ze ook helemaal niet. Ze willen games maken die leuk zijn om te spelen en ondanks al de nadelen en koppigheid van Nintendo (daar kan ik ook best een heel verhaal over tikken, maar dit is al TL;DR) geven ze nog altijd met grote regelmaat games uit die leuk zijn om te spelen.

Nee, er is veel mis met de PS5Pro, zonder dat er echt iets mis is met de PS5Pro...
Image

Re: PlayStation 5

2207
Begrijp Sony niet. Deze prijs is echt niet te verantwoorden tegenover de minimale aanpassingen die gebeuren. Ik stel me het hele Pro gebeuren sowieso al in vraag alsook op PS4. Niemand zit hierop te wachten. De overgang en prijs op de 4 was nog te verantwoorden. De slim is net uit en die is nog steeds een pak goedkoper. Sony tekent zijn ondergang denk ik want enkel digitaal en zelfs geen stand. Ik wist niet wat ik zag. Gelukkig zit de controller er nog wel bij ;p als je nu dit aanschaft zit je vlot over de €1000 als je PS+ neemt en een game. Volgend mij gaat de verkoop dan ook niet vlotten. Sony pakt volgens mij hier ook de scalp praktijk aan aangezien de base PS5 ook voor die prijs doorverkocht kon worden destijds. Ik ga volledig akkoord met Zenmaster. Nooit zal ik dit eraan geven en wslk wordt dit de eerste PS console die ik niet koop. Mijn LG C1 is compatibel met de PS5 vereisten dus een nieuwe tv moet gelukkig ook niet in sommige hun geval. De kritiek is zeer terecht. Waarom niet gewoon een volwaardige PS6 ontwerpen en duurzaamheid voorop stellen. Men kan echt nog wel een 5-tal jaar verder nu.

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Image

Re: PlayStation 5

2208
NTGSruler wrote: 11 Sep 2024 07:58 Exclusieve hands-on met PS5Pro. CNET kreeg als eerste de kans van Sony om de PS5Pro te testen.

https://www.cnet.com/tech/gaming/exclus ... w-ps5-pro/

Wat ik eruit haal:
2 USB-C ports. Maar ik kan het niet zeggen als de Slim dit ook al heeft?
40-50 games krijgen een PS5Pro patch met de launch van de 5Pro. Het blijft dus niet bij de games die nu vermeld zijn geweest.
Het artikel is verwarrend...

In de tekst "The back also has an extra USB-C port instead of USB-A"
In de samenvatting: USB-C (x2, front), USB-A (x2, rear).

Ik kon nog geen officiële specs vinden van de PS5 Pro, dus op een site van Sony/Playstation zelf.


Ik weet dat de Slim 2 USB-C aan de voorkant heeft ipv 1 USB-A en 1 USB-C zoals bij de base PS5. Dat vond ik toen al een beetje jammer omdat mijn headset dongle USB-A is. Ik snap wel dat alles van accessoires tegenwoordig naar USB-C gaat en dat is op zich prima dus ik snap die keuze wel een beetje. Zolang er maar USB-A mogelijk blijft.
De achterkant van de slim heeft 2 USB-A overigens.

Uit een PSBlog artikel over de slim:
Input/OutputFront of Console:
- USB Type-C® port (Super-Speed USB 10Gbps)
- USB Type-C® port (Hi-Speed USB)
Input/OutputBack of Console:
- USB Type-A port (Super-Speed USB 10Gbps) x2
https://blog.playstation.com/2023/10/10 ... ay-season/
Image

Re: PlayStation 5

2209
Zo'n €950 is wel beetje teveel van het goede...maar vaak wil ik de nieuwste gadgets hebben :lol:

Kan ook gewoon het geld gebruiken wat ik krijg aan huurtoeslag. Aangezien dat toch alleen maar naar m'n spaarrekening gaat.

Dan krijg ik in principe de ps5 pro van de overheid :lol:
Image

Re: PlayStation 5

2210
Altijd leuk om de reacties van de OG's hier te lezen :lol: Voelt beetje nostalgisch aan, zoals in de goede oude tijd op het forum!

1.
Wie heeft er destijds een PS3 Launch console gekocht van 600 euro? Ja er zat toen een blu-ray speler in, wat destijds een nieuw medium was.
De PS3 is uitgekomen in het jaar 2006! We zijn nu 2024, en de inflatie is iets meer dan 3% tov 2006. Dit betekent dat een PS3 in 2024 een 780 euro zou kosten.
Consoles zijn al jaren ongeveer dezelfde prijs gebleven. Tegenwoordig kosten de chips enorm veel geld, dus is het normaal dat Sony zijn prijzen verhoogt.
Dit betekent echter niet dat ik akkoord ga met die prijs. Een PS5Pro MET disc drive en stand voor die prijs had volgens mij de juiste optie geweest. Echter is het niet zo. Ik durf ook zelfs stellen dat de Sony de Pro zelfs met verlies of toch op zijn minst een kleine winstmarge zal verkopen. De productiekost is enorm gestegen alsook de chips wat ik al zei.
Verder er even op wijzen dat je 2TB aan geheugen krijgt. Nogmaals: wie heeft hier allemaal de upgrade gedaan naar een extra interne SSD op de PS5?
Als ik even snel google zijn de prijzen voor een interne SSD 2TB rond de 200 euro. Dit betekent dat al onze base PS5's eigenlijk al rond de 700-800 euro gekost hebben.
Toch had Sony hier ook de consument wat kosten kunnen besparen door bijvoorbeeld 1TB geheugen te behouden, maar er wel een disc drive aan toe te voegen.

2.
Verder ben ik er bijna zeker van dat de PS5Pro uitverkocht zal zijn bij release.
Probeer maar eens een PC te kopen die de specs van de PS5Pro zal evenaren (4k60fps). Je zal versteld staan hoeveel meer je zal betalen.

3.
Dit zijn de nieuwe toekomstige prijzen. De PS6 zal niet voor minder dan 800 euro te koop zijn en zal zonder disc drive zijn. Digitaal en streaming is waar ze naar streven.

4.
Sony heeft nogmaals zijn presentatie niet goed aangepakt. Waarom tonen ze niet eens voorbeelden van games die niet first party zijn ontwikkeld geweest? Daar had waarschijnlijk meer verschil in graphics ingezeten.

5.
Het "Pro" label ben ik wel benieuwd hoe lang dit gaat ondersteund worden. Het duurt nu al jaren vooraleer een game uitkomt, benieuwd hoe devs dit gaan aanpakken als ze het Pro statuut willen halen wat Sony hen oplegt.

6.
Via PS Direct gaat het nu mogelijk zijn om Refurbished consoles te kopen voor een +- 100 euro minder. Vind ik ergens wel een goede zaak. Ik verwacht niet direct dat de prijs gaat zakken voor de base PS5, iets wat wel al gebeurd was bij de PS4 toen de PS4Pro uitkwam. Vandaar dat de 4 Pro zo scherp geprijsd was en de upgrade eigenlijk een no brainer was toen.

@Kolm: ik ga ervan uit dat de specs kwa poorten hetzelfde zullen blijven. 2 USB-C en 2 USB-A.

@Paveman: blij dat je de vergelijking maakt met Iphone. Als is het een lastige vergelijking. Een Iphone is een telefoon en je kan er natuurlijk véél meer zaken mee dan met een PS5Pro. Als we het over prijs hebben, dan zeg ik altijd dat een produkt maar zoveel waard is, wat je er persoonlijk voor wilt geven. Er zijn dus heel wat mensen die jaarlijks meer dan 1000 euro uitgeven om de nieuwste Iphone te bezitten. Persoonlijk zou en wil ik dat niet geven/betalen voor een telefoon. Vreemd genoeg overweeg ik wel de upgrade van PS5 naar PS5Pro. Erg persoonlijk dus.

@RoyVDW: ik wil je even helpen herinneren dat toen de base PS5 uitkwam, er mensen waren die 700-800 euro betaalden (en meer) aan scalpers. Dezelfde prijs die Sony nu vraagt voor een UPGRADE van een base PS5.

@Sanity: Sony promoot niet echt het 8k gebeuren met hun PS5Pro. Ja het toestel is capabel om het te doen, maar dat was de base PS5 ook al. De grote vooruitgang met de 5 Pro is het feit dat games stabiel zullen kunnen draaien aan 60fps in 4k. Iets waar veel "next-gen" games tegenwoordig moeite hebben om zelfs maar aan 30 fps vlot te draaien.
Ben wel volledig akkoord met je dat de 5 Pro inderdaad misschien "niet nodig" is en we gerust nog een paar jaar hadden kunnen wachten tot de PS6 uitkomt.


Wat mij het meeste tegen de borst stoot is niet de prijs. Maar het feit dat Sony weeral een push doet richting digitaal. 800 euro vragen voor een console is één ding, maar zorg dan op zijn minst dat je gamers een reden hebben om de upgrade te doen. Ik wil GT7 met betere Ray Tracing spelen, maar ik word nu verplicht om een disc drive apart aan te kopen om dit te ervaren. Of ik moet GT7 nogmaals gaan kopen, maar dan digitaal.
Verder is het duidelijk dat er alsmaar meer integratie met PC komt. Een Playstation console komt tegenwoordig meer als een "goedkopere" high end PC op de markt, dan wat een console vroeger voor bedoeld was, om thuis te gamen. Je merkt het aan alles. Games die naar PC komen, een PC adapter voor PSVR2...
De consoles die we hebben gaan we moeten koesteren, een PS6 zal waarschijnlijk wel nog verschijnen, een PS7 ben ik alweer minder zeker van.
Image

Re: PlayStation 5

2211
Dat weet ik Ruler. Dat zeg ik net dat het daarom is waarom ze oa de prijs zo opkrikken. Mensen betalen het toch en alles is maar zoveel waard dan de 'zot' die het eraan wil geven. Voor mij financieel geen probleem allemaal ik werk genoeg dus verdien goed mijn brood, maar het gaat om het principe. Deze 'upgrade' is niet echt een volwaardig alternatief te noemen. En dan nog geen nieuwe games voorstellen. Dit is net zoals TLOUPII en de Remastered versie ervan. Het gaat hem enkel om wat grafisch oppoetswerk, maar niks over gameplay ed. Console uitmelkerij is dit van Sony, de 'greed' naar geld. Kunnen ze de base PS5 niet upgraden via firmware (zoals Android versies) of digitaal een betaalbaar pakket aanbieden ipv een ganse console heruitbrengen? Zelf had ik liever een PS6 gezien naderend 2030.

Ook de prijsvergelijkingskoers is vreemd $700 = €635 en £700 = €827. Dan zal die €800 komen owv transport en importkosten.

Daarbij ga ik akkoord met uw resterende uitleg naar andere forumleden. Vermoed ook wat je zegt zal kloppen omtrent PS7. Volgens mij gaat het uitsterven, ooit stopt het fysieke hardware aspect.

Sent from my EB2103 using Tapatalk





Image

Re: PlayStation 5

2212
@RoyVDW: Amerikaanse prijzen zijn zonder BTW. Daar komt nog een bedrag bovenop (BTW) afhankelijk van hoeveel % ze vragen in de verschillende staten. UK en EU zijn prijzen inclusief BTW.

En hier gaan we weer:

https://www.pushsquare.com/news/2024/09 ... o-sell-out

Scalpers (vermoedelijk) zijn alweer bezig met disc drives op te kopen.

Ik heb net maar ééntje besteld bij FNAC voor 119.89 euro. Als ik dan beslis de Pro niet te kopen kan ik de drive nog altijd verkopen.

Trouwens een vraag voor diegene die hier al besteld hebben via PS Direct:

Moet ik de 26e september wakker blijven tot middernacht (ik bedoel dus 25 op 26 september) om een Pro te kunnen bemachtigen? Of zal ik gewoon door de dag mijn order kunnen plaatsen? Als ik ééntje wil, wil ik natuurlijk zeker zijn dat ik er ééntje kan bestellen.
Nog tips voor ik de preorder doe op PS Direct? Account al aanmaken? Heb nog nooit iets besteld via die site. Nu dat GM geen optie meer is en Bol, meh. Had ik ook geen geluk met de PS5 destijds. + die vragen daar ook 137 euro voor een disc drive.

Edit: ok, ik zie dat het aanmelden via je PSN account gaat blijkbaar.
Image

Re: PlayStation 5

2213
@NTGSruler Ook dat wist ik ivm met de BTW. Het is gwn allemaal vreemd hoe de wereld werkt. Geld is uiteindelijk maar een menselijk verzinsel. Kapitalisme verwoest onze planeet al is de mensheid zich daar nog onvoldoende van bewust. Rutger Bregman heeft hier wel wat goede oplossingen voor, maar dit terzijde.

Idd gewoon via je PSN account kan je bestellen. Dit heb ik zo ook gedaan toen ik wou scalpen. Uiteindelijk online zelf een tweedehands gekocht. Een mens moet maar leren geduld hebben.

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Image

Re: PlayStation 5

2215
NTGSruler wrote:Je kan gewoon met Bancontact betalen zie ik? Dus via de KBC app en QR code moet lukken?
Ja probeer het eens. Ik had het met een (master)creditcard gedaan. Beveiligde omgeving met Its Me of kaartlezer.

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Image

Re: PlayStation 5

2218
Hier gaan we...

1. Ik heb op launch een PS3 gekocht, de eerste console die ik op launch kocht! Toen nog in de free record shop want daar kreeg je X bonnen dat je X maanden lang Y korting kreeg op een spel. Dus bv 12 bonnen van 12,50 euro korting en je kon dan 1 bon per maand gebruiken. Maand missen was weg bon.

600 euro was veel voor een game console maar door die blu-ray drive, waren er veel mensen die hem kochten puur om films te kijken want een blu-ray speler zat nog ergens in de range 1000-2000 euro :O

Ik heb inderdaad ook de 2TB upgrade voor de PS5 gedaan, dus dat pluspunt van de Pro vervalt voor mij al :q:
Blijft over: betere graphics en 8K wat meer voor games ook lijkt het. Maar die 8K kan mijn tv dus toch niet.

2. Het feit dat de PS Portal ook heel kort was uitverkocht na release... Ja, de pro zal ook uitverkopen op release. Al zal het denk ik geen 2 jaar ofzo duren voor je hem normaal in de winkel kan kopen zoals bij de gewone PS5.

3. Daar vrees ik ook voor. Of het moet zijn dat ze de disc drive van de PS5 ook compatibel maken met de PS6 zoals nu tussen slim en pro. Iets wat ik overigens wel een zeer positief punt van Sony vind op dit moment! Want op lange termijn gaan er dan langer en meer wisselstukken zijn.

4. Dit kan met rechten te maken hebben of met wanneer ze de specs van de PS5 Pro bekend gemaakt hebben aan Third party studio's.
De games die we gezien hebben waren allemaal first party, dus die zullen wel even tijd hebben gehad om hun game een update te geven.
Ik miste zelf vooral het tonen van een nieuwe game die je dan omver blaast. Zoals in het begin die Ray tracing tech demo op PS5 (ben even de naam kwijt).

5. Volgens mij kwam op het einde van PS4 alles uit met een 'Pro enhanced' label. Het zal langzaam de standaard worden voor PS5 games en de versie voor de base PS5 zal dan compatibel gemaakt worden. Vergelijk het met cyberpunk op PS4 en PS4 Pro.
De eerste nieuwe games (first en third party) die het ondersteunen zullen al snel komen denk ik, want de grote devs weten deze specificaties al langer en zijn er nu al rekening mee aan het houden.

6. Refurbished van Sony zelf vind ik ook wel een goeie zaak. Beter dan al die shady tweedehands dingen.
Goedkoper zal de PS5 niet snel worden of misschien zelfs helemaal niet en dat komt vooral door die hoge inflatie van de afgelopen jaren en die nog steeds niet helemaal genormaliseerd is.

Verder is de prijs voor de tech die je krijgt erg scherp, je koopt er geen PC voor die hetzelfde kan (zelfs als je scherm/toetsenbord/muis buiten beschouwing laat want je hebt anders toch ook een tv/monitor nodig). Alleen zal het de vraag zijn wie het ervoor wil betalen. Zelf zal ik eerder 800 euro aan een PS5 geven dan aan een telefoon. Maar ook ik ben op dit moment niet hardcore genoeg om hem meteen op release te kopen.


@NTGSruler: Wat betreft playstation direct was dit mijn ervaring bij een pre-order voor de PSVR2: Je moet een credit card aan je PSN account koppelen voor je de pre order doet. Dit kan je best al van tevoren doen voor de pre orders open gaan want een debit VISA zoals we tegenwoordig van de bank krijgen werkte niet (werkt meestal niet voor pre orders) en ik ben nog lang bezig geweest om het goed te krijgen.

Let er ook op dat de gebruikte credit card nog geldig is op het moment van release/levering want dan pas gaan ze het bedrag eraf halen.
Gamerke had dat gemist en had toen door rare regio problemen veel moeite om de credit card te vervangen door een andere.

Controleer of het adres in je PSN account wel klopt zodat je wat sneller door die stappen komt.

Ik denk niet dat je een pre-order gaat kunnen afhandelen met bancontact. Je kan in de store wel credit toevoegen met bancontact als je de bancontact app op je telefoon kan gebruiken dus ze kunnen wel bancontact, maar dan zou je het hele bedrag nu betalen en dat willen ze vaak zelf niet bij pre orders.

@Roy; Toevallig net met iemand over gehad. Dat verschil komt vooral doordat er nog geen BTW in de prijzen zit. Die is in elke staat anders en gaat tot 10% ongeveer. Zelfs met BTW lijkt hij dan goedkoper daar, maar importeren heeft geen zin. Als je de prijs in euro met BTW gaat terugrekenen naar de prijs in dollar zonder BTW dan scheelt het -5 tot +50 dollar afhankelijk van welk EU land je neemt (BTW in verschillende EU landen varieert van 17 tot 27% ongeveer). Voor België/Nederland is het 25-30 dollar meer, dat verschil valt dus nog wel mee want je zou er ook nog verzendkosten bij moeten tellen en eventuele kosten van degene die de douane afhandelt.

ik denk dat ze proberen binnen de EU een gemiddelde te zoeken met al die BTW tarieven en tegelijk toch op een mooi getal uit te komen. En daarbij gaan ze niet naar beneden afronden :q:

Ik weet ook niet in hoeverre er een extra kost is voor verpakking en handleidingen in 20+ EU talen versus enkel Engels in de hele US.
Of verschillen in transport kosten.

Los daarvan blijft het natuurlijk wel een hoop geld en in hoeverre jongen dat nog kunnen en willen ophoesten is even wat anders. Dus opnieuw: toch wel voor de hardcore gamer voorlopig.
Image

Re: PlayStation 5

2219
Bedankt voor je antwoorden Kolm!

Free Record Shop! Hahaha ook nog veel geweest destijds.

Ik sta zeker niet te springen voor de prijs, en het is gewoon een hoge prijs. Maar zoals je zegt, de tech die je ervoor krijgt kan je idd niet met een PC verkrijgen (voor dat bedrag). Maar daar ligt ook de valkuil volgens mij. PS6 geen idee wat daar beter aan zal zijn dan een PS5Pro. En kwa prijs durf ik nog te betwijfelen dat die naar beneden zal gaan. Ik denk dat het ongeveer hetzelfde bedrag zal zijn als de PS5Pro.

Kwestie PS Direct: ik heb net maar de verticale stand gekocht voor 30 euro via die site. Vreemd genoeg heb ik op edge constant problemen dat ik moet refreshen en wil hij ook niets toevoegen aan mijn winkelmandje. Nochtans een halfuur ervoor kon ik gewoon browsen op de site en had ik voor de lol een PS5 toegevoegd aan mijn mandje.
Via gsm heb ik dus geen problemen. Heb dus de stand besteld en ik kreeg de optie bancontact. De optie bancontact kreeg ik ook toen ik een PS5 in mijn mandje had. Ik hoop dat het dus gewoon mogelijk zal zijn via bancontact om de Pro te preorderen.
Image

Re: PlayStation 5

2220
NTGSruler wrote: 11 Sep 2024 19:11 Bedankt voor je antwoorden Kolm!

Free Record Shop! Hahaha ook nog veel geweest destijds.

Ik sta zeker niet te springen voor de prijs, en het is gewoon een hoge prijs. Maar zoals je zegt, de tech die je ervoor krijgt kan je idd niet met een PC verkrijgen (voor dat bedrag). Maar daar ligt ook de valkuil volgens mij. PS6 geen idee wat daar beter aan zal zijn dan een PS5Pro. En kwa prijs durf ik nog te betwijfelen dat die naar beneden zal gaan. Ik denk dat het ongeveer hetzelfde bedrag zal zijn als de PS5Pro.

Kwestie PS Direct: ik heb net maar de verticale stand gekocht voor 30 euro via die site. Vreemd genoeg heb ik op edge constant problemen dat ik moet refreshen en wil hij ook niets toevoegen aan mijn winkelmandje. Nochtans een halfuur ervoor kon ik gewoon browsen op de site en had ik voor de lol een PS5 toegevoegd aan mijn mandje.
Via gsm heb ik dus geen problemen. Heb dus de stand besteld en ik kreeg de optie bancontact. De optie bancontact kreeg ik ook toen ik een PS5 in mijn mandje had. Ik hoop dat het dus gewoon mogelijk zal zijn via bancontact om de Pro te preorderen.
Ik heb net nog even zitten kijken en blijkbaar is het ondertussen wel mogelijk om met bancontact te pre-orderen.
Kon jij bancontact gebruiken met kaske van de bank of moest je QR code scannen met bancontact app?
Wanneer moet ik betalen?

Creditcard/betaalkaart of PayPal als betalingsmethode:
Als je een pre-order plaatst, nemen we contact op met je financiële instelling om te bevestigen dat de gebruikte betalingsmethode geldig is. Dit doen we via een pre-autorisatie op je betalingsmethode.
Zodra we je bestelling kunnen versturen, brengen we de totale prijs van je pre-order in rekening via de opgegeven betalingsmethode. Dit is meestal ongeveer 7 dagen voor de releasedatum.
Voor de releasedatum sturen we je een e-mail om je eraan te herinneren dat we het bedrag via je betalingsmethode in rekening brengen voordat we het item naar je verzenden.
Zorg ervoor dat er voor de release van de game voldoende saldo op je rekening staat en dat je betalingsmethode geldig is tot de releasedatum.
Als je het item uit de geplaatste pre-order niet meer wilt ontvangen, kun je je reservering annuleren totdat het verzendproces van het item begint. Dit is meestal ongeveer 8 dagen voor de geplande releasedatum.
Let op: We annuleren je pre-order als je betalingsmethode mislukt, bijvoorbeeld vanwege onvoldoende saldo, een verlopen kaart, enzovoort. Als je betaalmethode mislukt, ontvang je een annulering per e-mail.

Als je Bancontact als betalingsmethode gebruikt:

Het bedrag wordt direct bij het plaatsen van de pre-order in rekening gebracht.
https://www.playstation.com/nl-be/suppo ... t/#charged

Wat de browser betreft: Kan zijn dat de site op het ogenblik gespammed wordt... of dat je een keer cookies moet verwijderen voor die site.
Image
cron