Re: PlayStation 5

2222
Heb nog niet direct gal gespuwd op het laatste nieuws van de ps5 pro :p Ik koop hem enkel als Concord 2 erbij zit
Neenee, eerst en vooral vind ik moeilijk om het waarom te vinden achter deze pro... Waarom moet ik nu net deze console kopen? Ze laten in hun presentatie een hele hoop games zien, maar ik zie niet direct in waarom ik deze dan moet kopen om hun oudere games opnieuw te spelen? The last of us part 2 als voorbeeld aanhalen? Da's zelfs een ps4 game (remastered versie niet bijgerekend). Of Alan Wake 2? Die game heb ik platinum gehaald en dus alles eruit gehaald. Ik zie dus gewoon niet in voor welke games ik dit zou moeten kopen omdat er uit kamp Sony niks meer wordt aangekondigd :p Ik had verwacht een mooie showcase te zien met bv. een aankondiging van bv. ghost of tsushima 2 of die zogenaamde Venom game van Insomniac die prachtige gameplay zou laten zien. Dit zou het publiek warm maken voor zo'n console. Maar nu droppen ze deze gewoon en god mag weten waarom deze aankomt. Mijn ps5 heeft amper moeten puffen om games aan te kunnen, want ik ben enkel nog maar door Spiderman 2 omver geblazen qua technologie en grafische pracht. De rest was gewoon meh.
Daarbovendien... 950 (all in) euro? Ik was naar de presentatie aan het kijken, speciaal op onze nieuwste tv en ik zag echt amper verschil. Misschien door de kwaliteit van de stream, maar dan nog. Oké, tijdens de parade scène van Ratchet & Clank zagen de ventjes er in de achtergrond wat scherper uit, maar eerlijk? Ik heb tijdens deze scène mss 1 keer gekeken naar de achtergrond. En ik vond deze verschillen toch wel minimaal nu.
Of deze uitverkocht gaat geraken? Ik weet het eerlijk gezegd niet... We zitten momenteel in het midden van een generatie. De verschillen tussen ps5 en ps5 pro zijn echt minimaal. Tussen ps4 en ps5 waren deze enorm, zeker qua laadtijden alleen al. We zaten toen ook in het midden van de corona uitbraak waardoor de mensen zich thuis moesten bezighouden en zo'n nieuwe console dan wel welkom is. Plus toen was er ook het hele verhaal van schaarste wat dan weer de ogen doet fonkelen van mensen die er geen kunnen bemachtigen.
Ik weet het niet... Sinds de release van ps5 heeft Sony niet veel goeds meer gedaan in mijn ogen. Zeker dit jaar zijn ze wel hard gegaan met GOTY kandidaat Concord en de prijs van ps5 pro. Ik begin het er eigenlijk gewoon mee gehad te hebben met Sony.

EDIT:
Ahja, laten we ook nog de prijs van de controller niet vergeten. Even 5 euro laten stijgen, terwijl er kweenie hoeveel mensen last hebben van stick drift waaronder ik...
Image

Re: PlayStation 5

2223
@Kolm: heb besteld via gsm (wegens problemen via pc). Ik kreeg gewoon een QR code, maar aangezien ik die niet kan scannen omdat ik dus op mijn gsm zit, stond er onder de optie: ga naar de app. Werd onmiddellijk doorverbonden naar mijn KBC app. Hoefde alleen mijn pincode in te typen en betaling werd uitgevoerd.
Image

Re: PlayStation 5

2224
NTGSruler wrote: 11 Sep 2024 20:06 @Kolm: heb besteld via gsm (wegens problemen via pc). Ik kreeg gewoon een QR code, maar aangezien ik die niet kan scannen omdat ik dus op mijn gsm zit, stond er onder de optie: ga naar de app. Werd onmiddellijk doorverbonden naar mijn KBC app. Hoefde alleen mijn pincode in te typen en betaling werd uitgevoerd.
Dat is dan hetzelfde scherm als wat ik nu krijg op PC in de PSN Store bij tegoed toevoegen. Ik kan code scannen of een knop 'ga naar app' voor als je al op telefoon zit. Maar ik doe niet aan telefoon en app voor aankopen en geld dingen, dus ik kan daardoor geen tegoed meer opzetten via hun site. Die discussie dat ze dat omgekeerd hadden ipv beide opties, hadden we al eerder maar dat is dus nog niet opgelost blijkbaar :P

Maar wel goed dat bancontact nu kan voor pre orders en playstation direct. Met PSVR2 ging dat nog niet.
Image

Re: PlayStation 5

2225
Mr.Wolf wrote: 11 Sep 2024 20:04 Heb nog niet direct gal gespuwd op het laatste nieuws van de ps5 pro :p Ik koop hem enkel als Concord 2 erbij zit
Neenee, eerst en vooral vind ik moeilijk om het waarom te vinden achter deze pro... Waarom moet ik nu net deze console kopen? Ze laten in hun presentatie een hele hoop games zien, maar ik zie niet direct in waarom ik deze dan moet kopen om hun oudere games opnieuw te spelen? The last of us part 2 als voorbeeld aanhalen? Da's zelfs een ps4 game (remastered versie niet bijgerekend). Of Alan Wake 2? Die game heb ik platinum gehaald en dus alles eruit gehaald. Ik zie dus gewoon niet in voor welke games ik dit zou moeten kopen omdat er uit kamp Sony niks meer wordt aangekondigd :p Ik had verwacht een mooie showcase te zien met bv. een aankondiging van bv. ghost of tsushima 2 of die zogenaamde Venom game van Insomniac die prachtige gameplay zou laten zien. Dit zou het publiek warm maken voor zo'n console. Maar nu droppen ze deze gewoon en god mag weten waarom deze aankomt. Mijn ps5 heeft amper moeten puffen om games aan te kunnen, want ik ben enkel nog maar door Spiderman 2 omver geblazen qua technologie en grafische pracht. De rest was gewoon meh.
Daarbovendien... 950 (all in) euro? Ik was naar de presentatie aan het kijken, speciaal op onze nieuwste tv en ik zag echt amper verschil. Misschien door de kwaliteit van de stream, maar dan nog. Oké, tijdens de parade scène van Ratchet & Clank zagen de ventjes er in de achtergrond wat scherper uit, maar eerlijk? Ik heb tijdens deze scène mss 1 keer gekeken naar de achtergrond. En ik vond deze verschillen toch wel minimaal nu.
Of deze uitverkocht gaat geraken? Ik weet het eerlijk gezegd niet... We zitten momenteel in het midden van een generatie. De verschillen tussen ps5 en ps5 pro zijn echt minimaal. Tussen ps4 en ps5 waren deze enorm, zeker qua laadtijden alleen al. We zaten toen ook in het midden van de corona uitbraak waardoor de mensen zich thuis moesten bezighouden en zo'n nieuwe console dan wel welkom is. Plus toen was er ook het hele verhaal van schaarste wat dan weer de ogen doet fonkelen van mensen die er geen kunnen bemachtigen.
Ik weet het niet... Sinds de release van ps5 heeft Sony niet veel goeds meer gedaan in mijn ogen. Zeker dit jaar zijn ze wel hard gegaan met GOTY kandidaat Concord en de prijs van ps5 pro. Ik begin het er eigenlijk gewoon mee gehad te hebben met Sony.

EDIT:
Ahja, laten we ook nog de prijs van de controller niet vergeten. Even 5 euro laten stijgen, terwijl er kweenie hoeveel mensen last hebben van stick drift waaronder ik...
Ik begrijp je frustraties Mr.Wolf. De meesten hebben hier dezelfde frustraties.
De Pro zal vermoedelijk bij launch wel uitverkocht zijn. Wanneer ze daarna weer beschikbaar gaan zijn is een andere vraag, maar ik denk wel dat je ze dan iets makkelijker gaat kunnen kopen. Hoop ik.

Er zijn buiten dat lijstje dat is aangekondigd een 40-50 games die op launch erbij gaan komen die gebruik gaan maken van de tech van de PS5Pro. Dat gaat denk ik meestal gaan om games die al bestaan, al hoop ik dat er ook gaan tussen zitten die nog moeten komen of misschien nieuwe aankondigingen. Er gaan geruchten dat er nog een showcase (of state of play) zou komen binnenkort. Ben benieuwd.
Image

Re: PlayStation 5

2226
Mr.Wolf wrote: 11 Sep 2024 20:04 EDIT:
Ahja, laten we ook nog de prijs van de controller niet vergeten. Even 5 euro laten stijgen, terwijl er kweenie hoeveel mensen last hebben van stick drift waaronder ik...
Hier is het eentje waarvan de batterij nog nauwelijks 20-30 minuten kan van vol opgeladen tot uitvallen. Is eentje van op release en ik roteer al mijn controllers in gebruik, dus niet lang laten liggen ofzo.

Ondertussen zat ik op vakantie met de PS3 en controllers van 15(?) jaar oud en moest ik na een week een keer een controller wisselen terwijl ik er meer uren instak dan doordeweeks tijdens een werkweek :love:
Image

Re: PlayStation 5

2227
@Kolm: ik vind persoonlijk dat de optie bancontact het toch een pak vergemakkelijkt om een aankoop te doen. Paypal heb ik altijd verschrikkelijk gevonden en buiten die 2 keer ofzo dat ik niet anders kon, heb ik dat gebruikt. De optie om de transactie te bevriezen vooral je je aankoop krijgt (een dure aankoop bv) is wel een goede optie.
Zoals ik zei: ik heb een Visa kaart, maar nog nooit van mijn leven gebruikt. Ik zou het graag ook zo houden :lol: Die was er alleen omdat ik ooit eens naar de US ben geweest voor het werk en dat was toen nodig.
Image

Re: PlayStation 5

2228
Kolm wrote: 11 Sep 2024 20:12
Mr.Wolf wrote: 11 Sep 2024 20:04 EDIT:
Ahja, laten we ook nog de prijs van de controller niet vergeten. Even 5 euro laten stijgen, terwijl er kweenie hoeveel mensen last hebben van stick drift waaronder ik...
Hier is het eentje waarvan de batterij nog nauwelijks 20-30 minuten kan van vol opgeladen tot uitvallen. Is eentje van op release en ik roteer al mijn controllers in gebruik, dus niet lang laten liggen ofzo.

Ondertussen zat ik op vakantie met de PS3 en controllers van 15(?) jaar oud en moest ik na een week een keer een controller wisselen terwijl ik er meer uren instak dan doordeweeks tijdens een werkweek :love:
De optie refurbished controllers is natuurlijk niet mogelijk bij ons :silly: Al scheelt het maar een euro of 5-10 mss tov een nieuwe.
Image

Re: PlayStation 5

2229
NTGSruler wrote: 11 Sep 2024 20:11
Mr.Wolf wrote: 11 Sep 2024 20:04 Heb nog niet direct gal gespuwd op het laatste nieuws van de ps5 pro :p Ik koop hem enkel als Concord 2 erbij zit
Neenee, eerst en vooral vind ik moeilijk om het waarom te vinden achter deze pro... Waarom moet ik nu net deze console kopen? Ze laten in hun presentatie een hele hoop games zien, maar ik zie niet direct in waarom ik deze dan moet kopen om hun oudere games opnieuw te spelen? The last of us part 2 als voorbeeld aanhalen? Da's zelfs een ps4 game (remastered versie niet bijgerekend). Of Alan Wake 2? Die game heb ik platinum gehaald en dus alles eruit gehaald. Ik zie dus gewoon niet in voor welke games ik dit zou moeten kopen omdat er uit kamp Sony niks meer wordt aangekondigd :p Ik had verwacht een mooie showcase te zien met bv. een aankondiging van bv. ghost of tsushima 2 of die zogenaamde Venom game van Insomniac die prachtige gameplay zou laten zien. Dit zou het publiek warm maken voor zo'n console. Maar nu droppen ze deze gewoon en god mag weten waarom deze aankomt. Mijn ps5 heeft amper moeten puffen om games aan te kunnen, want ik ben enkel nog maar door Spiderman 2 omver geblazen qua technologie en grafische pracht. De rest was gewoon meh.
Daarbovendien... 950 (all in) euro? Ik was naar de presentatie aan het kijken, speciaal op onze nieuwste tv en ik zag echt amper verschil. Misschien door de kwaliteit van de stream, maar dan nog. Oké, tijdens de parade scène van Ratchet & Clank zagen de ventjes er in de achtergrond wat scherper uit, maar eerlijk? Ik heb tijdens deze scène mss 1 keer gekeken naar de achtergrond. En ik vond deze verschillen toch wel minimaal nu.
Of deze uitverkocht gaat geraken? Ik weet het eerlijk gezegd niet... We zitten momenteel in het midden van een generatie. De verschillen tussen ps5 en ps5 pro zijn echt minimaal. Tussen ps4 en ps5 waren deze enorm, zeker qua laadtijden alleen al. We zaten toen ook in het midden van de corona uitbraak waardoor de mensen zich thuis moesten bezighouden en zo'n nieuwe console dan wel welkom is. Plus toen was er ook het hele verhaal van schaarste wat dan weer de ogen doet fonkelen van mensen die er geen kunnen bemachtigen.
Ik weet het niet... Sinds de release van ps5 heeft Sony niet veel goeds meer gedaan in mijn ogen. Zeker dit jaar zijn ze wel hard gegaan met GOTY kandidaat Concord en de prijs van ps5 pro. Ik begin het er eigenlijk gewoon mee gehad te hebben met Sony.

EDIT:
Ahja, laten we ook nog de prijs van de controller niet vergeten. Even 5 euro laten stijgen, terwijl er kweenie hoeveel mensen last hebben van stick drift waaronder ik...
Ik begrijp je frustraties Mr.Wolf. De meesten hebben hier dezelfde frustraties.
De Pro zal vermoedelijk bij launch wel uitverkocht zijn. Wanneer ze daarna weer beschikbaar gaan zijn is een andere vraag, maar ik denk wel dat je ze dan iets makkelijker gaat kunnen kopen. Hoop ik.

Er zijn buiten dat lijstje dat is aangekondigd een 40-50 games die op launch erbij gaan komen die gebruik gaan maken van de tech van de PS5Pro. Dat gaat denk ik meestal gaan om games die al bestaan, al hoop ik dat er ook gaan tussen zitten die nog moeten komen of misschien nieuwe aankondigingen. Er gaan geruchten dat er nog een showcase (of state of play) zou komen binnenkort. Ben benieuwd.
Volgens wat er gelekt is zou het een state of play zijn met de focus op 3th party games en niks van eigen studio's. Natuurlijk, geruchten... Maar waar rook is...
Image

Re: PlayStation 5

2231
NTGSruler wrote: 11 Sep 2024 20:15 @Kolm: ik vind persoonlijk dat de optie bancontact het toch een pak vergemakkelijkt om een aankoop te doen. Paypal heb ik altijd verschrikkelijk gevonden en buiten die 2 keer ofzo dat ik niet anders kon, heb ik dat gebruikt. De optie om de transactie te bevriezen vooral je je aankoop krijgt (een dure aankoop bv) is wel een goede optie.
Zoals ik zei: ik heb een Visa kaart, maar nog nooit van mijn leven gebruikt. Ik zou het graag ook zo houden :lol: Die was er alleen omdat ik ooit eens naar de US ben geweest voor het werk en dat was toen nodig.
Die optie bancontact maakt het zeker een stuk makkelijker! Ik was ooit superblij dat dat eindelijk kon gebruikt worden om geld bij te zetten op je account zodat ik niet PSN cards moest gaan kopen in de winkel. Maar ja, dat werkt nu dus alleen nog maar als je een telefoon hebt en gebruikt voor geldzaken terwijl ze in die software wel gewoon de mogelijkheid hebben om door te sturen naar de site van je bank als je op PC zit. Ze hebben het gewoon disabled en vervangen door het andere.

Ik heb tot nu toe nog geen VISA kaart gehad en de zeldzame keer dat ik het nodig had, heb ik die van mijn moeder gebruikt. Maar de laatste keer is dus al van de PSVR2 geleden en daarvoor al vele jaren eerder.
Image

Re: PlayStation 5

2232
Sony is er alleszins in geslaagd om ervoor te zorgen dat er over hen gepraat wordt. Of dat positief is, laten we in het midden. Zeker na dzt debacle met Concord.

Wel goed dat Bancontact eindelijk kan al heb ik zelf al jaar en dag een Visa gelinkt aan PayPal. Zeker het annulatiebeleid via PayPal is echt top. Gebruik ik steevast als ik toch ergens iets wat wantrouw ofzo.
Image
cron