Re: Quick News Topic

2702
zenmaster wrote: 12 Sep 2024 10:27 Kak. Je kan bij de veiling alleen de volledige inventaris kopen :lol: Leggen we allemaal samen voor GM Genk of Merksem dan?
Ergens is het zien van al die veilingen best wel zielig. Zo zijn er veilingen voor al hun Awards die ze doorheen de jaren gekregen hebben.
NTGSruler wrote:
zenmaster wrote: 12 Sep 2024 10:27 Kak. Je kan bij de veiling alleen de volledige inventaris kopen :lol: Leggen we allemaal samen voor GM Genk of Merksem dan?
Haha. Ik had net gekeken maar ik kon niets zien? Veiling start pas morgen? Maar dat ging over winkels in Antwerpen denk ik?

Ik zie wel dat je bijvoorbeeld hier kan op bieden:

https://www.vhauctions.com/nl/lot/lot-d ... ry-edition
Je kan op de hoofdpagina de verschillende actieve en aankomende veilingen zien. Degene van (vermoedelijk) een hoofdkantoor kan je nu al bieden (daar staan ook die grote standbeelden en PS4 bij). Degene van specifieke winkels komen binnenkort. Van eentje stond de inventarislijst al wel online.
Image

Re: Quick News Topic

2705
Kolm. Het is zeker geen leuk zicht. Ook die andere faillisementen... Ik zit dan vooral te denken aan het personeel. Ja, het komt harteloos over, ik wou eventueel nog een slagje slaan, maar ik vind het wel heel triest.
We hebben het ooit zelf meegemaakt, mijn vader dan.
Image

Re: Quick News Topic

2707
NTGSruler wrote: 12 Sep 2024 15:12
Sanity penguin wrote: 12 Sep 2024 14:58
NTGSruler wrote: 12 Sep 2024 14:54 Preorders bij GM worden alvast niet terug betaald...
Ouch...
Of je staat helemaal achteraan in de lijn van schuldeisers en dan eindig je sowieso met lege handen.
Beetje dom als je weet dat ze in slechte papieren zitten.. Ofwel wisten mensen dit niet.
Tja, je gaat toch een hoop gedupeerden hebben denk ik die van niets wisten, of toch niet op het moment dat ze hun pre-order (mss al ettelijke maanden geleden) plaatsten.
Image

Re: Quick News Topic

2709
Ik lees ook net dat de GM winkels in Dendermonde, St-Niklaas en Brugge open blijven. Die worden blijkbaar open gehouden door franchisehouders. Geen idee hoe het daar dan zit met preorders en dergelijke. GM in Brugge zou dan wel nog ideaal zijn voor mij.
Image

Re: Quick News Topic

2710
NTGSruler wrote: 12 Sep 2024 14:54 Preorders bij GM worden alvast niet terug betaald...
Op de website staat hoe je een schuldvordering kan indienen, als je een pre-order hebt die (deels) betaald is dan kan je dat volgens mij ook gewoon doen.
Als is de kans wel klein dat je daar wat van gaat zien want een hoop andere schulden komen nog voor leveranciers en klanten.
Ik weet ook niet hoeveel werk het precies is om zo'n vordering in te dienen. Ik zag dat je met eID en itsme kon inloggen maar de rest van het proces weet ik niet.

https://www.4gamers.be/nieuws/85665/1/g ... aubon-hebt
zenmaster wrote: Kolm. Het is zeker geen leuk zicht. Ook die andere faillisementen... Ik zit dan vooral te denken aan het personeel. Ja, het komt harteloos over, ik wou eventueel nog een slagje slaan, maar ik vind het wel heel triest.
We hebben het ooit zelf meegemaakt, mijn vader dan.
Er stond ergens ook iets van de inboedel van een heel huis van iemand die onder voorlopig bewind is gezet. Had een startbedrag van 1 euro... was afgelopen en niet verkocht... Gewoon heel die hun leven staat daar op foto :/
NTGSruler wrote: Beetje dom als je weet dat ze in slechte papieren zitten.. Ofwel wisten mensen dit niet.
Zoals Sanity zegt:
Mensen wisten het niet, pre-orders gedaan lang voor dat van die bescherming tegen schuldeisers bekend werd gemaakt en/of dachten dat het toch wel goed kwam.

Een vriendin volgde het nieuws ook niet zo en had Astro bot in pre-order staan maar die was dus net een week te laat uitgekomen.

Ik heb ooit een pre-order gehad die pas jaren nadat ik hem gedaan had, uitkwam omdat de game steeds uitgesteld werd.

En toen ik in GM Rotterdam Noord/binnenweg was 1-2 maanden geleden dan zou deze al sluiten eind augustus als het huurcontract afliep maar degene die er stonden dachten dat het wel goed zou komen met GM en dat ze een overnemer zouden vinden. Of dat dat was om positief te blijven naar de klanten of dat dat echt hun idee was, dat weet ik natuurlijk niet...

@zenmaster: Zie je nu wat er van komt door al die verschillende GM's te blijven bezoeken terwijl je wist dat ze na jouw bezoek dicht gaan. Nu zijn ze gewoon allemaal dicht :(
NTGSruler wrote: Ja idd. Ettelijke maanden kan ik nog verstaan, maar recentelijk een preorder plaatsen had ik nu persoonlijk niet meer gedaan.
Ik had bewust mijn pre order voor de Collector's Edition van Assassin's Creed Shadows bij Bol gedaan en niet GM. Op het moment dat ik bestelde waren dat de enige twee die hem al beschikbaar hadden.
Image

Re: Quick News Topic

2711
NTGSruler wrote: 12 Sep 2024 16:14 Ik lees ook net dat de GM winkels in Dendermonde, St-Niklaas en Brugge open blijven. Die worden blijkbaar open gehouden door franchisehouders. Geen idee hoe het daar dan zit met preorders en dergelijke. GM in Brugge zou dan wel nog ideaal zijn voor mij.
In Nederland blijft Katwijk en Leiden nog open, die gaan verder onder de naam Ohana. Geen idee of er nog andere vestigingen zijn die open blijven (kwam uit regio nieuws)
Image

Re: Quick News Topic

2713
Sanity penguin wrote: 12 Sep 2024 16:51 Niet slecht bedoeld, maar dat zal vermoedelijk ook geen lang leven meer beschoren zijn...
Ohana overigens, komt dat niet van een personage uit Lilo & Stitch?
Het zal afhankelijk zijn van welke weg ze gaan, blijven ze in hetzelfde stramien qua prijzen en wat ze hebben dan zal het moeilijk zijn.
Ik ben in allebei wel 1 keer geweest toen met die vita games uitverkoop en ik weet dat die in Katwijk er toch wel wat vanaf wist over wat wel/niet zeldzaam was bv.
Dat is zeker een pre want dat was lang niet in alle GM's zo. Leiden was het superdruk toen ik daar was dus niet echt een praatje mee gemaakt maar leek het wel met liefde te doen.
Leuven vond ik altijd heel enthousiast, wisten veel en gingen zelfs opzoeken als ze iets niet wisten. Rotterdam Noord was 1 vd 2 enthousiast (had zelfs haar haar in GM groen/geel geverfd :D ) en de andere was heel stil. Maar in Rotterdam Zuid in het winkelcentrum die ene keer... die stond daar echt tegen zijn goesting. Vandaar dat ik maar bij Rotterdam Noord gebleven ben, is ook wel net iets beter bereikbaar. Misschien dat ik nu is moet gaan kijken naar CeX, die zitten wel in Zuid.
Image

Re: Quick News Topic

2714
Hier is nog een weetje: ben hier podcast aant bekijken met MysticRyan en Spawn Wave. Blijkbaar zou Destruction All Stars al niet meer werken sinds mei, maar niemand wist dit :lol: Kun je voorstellen hoe live-service games onderhouden worden. Fire and forget is wat ik tegen zulke games zeg. Destijds gratis met PS+, nooit opgestart en zal het nu zeker niet doen :D
Image

Re: Quick News Topic

2715
NTGSruler wrote: 12 Sep 2024 17:28 Hier is nog een weetje: ben hier podcast aant bekijken met MysticRyan en Spawn Wave. Blijkbaar zou Destruction All Stars al niet meer werken sinds mei, maar niemand wist dit :lol: Kun je voorstellen hoe live-service games onderhouden worden. Fire and forget is wat ik tegen zulke games zeg. Destijds gratis met PS+, nooit opgestart en zal het nu zeker niet doen :D
Dang... dat is wel slecht... Dus ook nergens iets geïmplementeerd dat automatisch waarschuwt als er een probleem is.

Zelf wist ik het nog niet maar ik volg de game ook helemaal niet.
Op PSNP leek het even alsof de servers terug waren omdat er meer leven in zat, maar blijkbaar niet genoeg leven om effectief een match te kunnen starten. Ze hebben zelfs met 16 tegelijk geprobeerd. Dedication! :O

https://forum.psnprofiles.com/topic/164 ... nd-of-may/
Image
cron