Re: TV en andere beeldschermen

166
In januari zijn het ook solden bedoel ik. Ik zou dan gaan voor de LG G4 55inch. Heb niet opgezocht wat nu juist de specs zijn ivm de verschillen. Maar het is gwn onnodig duurder dan de C reeks, maar als je dat eraan wil geven is dat uw keuze. Het is maar of dit visueel merkbaar is voor een (niet wetende) consument die kleine 'verbeteringen' en of je dit perse nodig hebt ;) Daarom ben ik van een 55 overgeschakeld op een 65 voor de beleving ook qua series en films ipv iets betere game graphics. Voor het geluid heb ik een Sonos home cinema set met een Sub gen 2, 2 One's en een Beam gen 2. Daar zit ook wel geld in dus ik keek naar het totaalplaatje en heb wat bespaart op de TV zelf en ging voor de C versie.

Sent from my EB2103 using Tapatalk



Image

Re: TV en andere beeldschermen

167
@Roy: Nice! Lijkt mij zéér mooie set up! De bedoeling is nu om het "beste" uit de PS5 (Pro) te halen kwa graphics. Mijn huidige tv is een 4k maar mist de HMDI 2.1 die nodig is voor de beste output van de PS5. In 2018 was dat toen nog niet zo bekend en wss nog erg duur.
Ik snap wat je bedoelt kwa beleving, een grotere televisie zal altijd net dat ietsje meer geven. Echter voor mij persoonlijk zal een 65 inch overkill zijn voor de afstand waar ik naar de tv kijk.

Home cinema laat ik persoonlijk voor wat het is. Ik kijk zelden een film en gamen is steevast met een headset. Ik kan gewoon niet meer gamen zonder headset. Met mijn huidige tv heb ik wel een samsung soundbar en woofers er destijds ook bij gekocht, maar de keren dat ik het gebruikt hebt... Dus daar ga ik geen geld aan geven.
De tv moet nu gewoon de beste output kunnen geven voor het gamen. En de LG G4 is daar voor mij persoonlijk een goede keuze. Ik denk dan ook om de G4 te kiezen en eens te veranderen van merk na 2 samsung tv's. Ik hoop gewoon geen slechte ervaring te hebben ermee.
Image

Re: TV en andere beeldschermen

168
Heb eerder (denk vanaf mijn 16de) altijd een Samsung tv gehad. Maar mijn laatste samsung tv had zoveel problemen met wegvallende beeld met de ps4 dat ik overgestapt ben naar de LGCX. En tot nu toe totaal geen spijt van.

LGCX heeft wel last van reflecterend beeld als de zon er op schijnt maar dat had ik met mijn laatste samsung tv ook.
Dus meestal ook rolgordijnen dicht als de tv aan staat.
Image

Re: TV en andere beeldschermen

169
@Marty: dat is hier met mijn Samsung ook. Al valt het nog mee. Tis vooral bij echt felle zon (zomer) dat ik screen dicht doe hier, maar das ook om de warmte buiten te houden. En omdat ik dan zelf in de zon zit :lol:

De Samsung S95D heeft een matte scherm, dan is die reflectie opgelost.

Heb besloten deze namiddag even naar een goede elektronica winkel te rijden en het verschil tussen de LG G4 en de Samsung S95D in levende lijve te zien. Laatste tv's altijd online gekocht, wil het nu eerst wel eens allemaal in real time zien vooraleer ik overga tot de aankoop.
Image

Re: TV en andere beeldschermen

170
@NTGSruler Heb zelf ook altijd Samsung gehad, maar toen eens opgezocht wat de beste game TV's waren en LG is de koploper op de markt. Hun game modus is ook stukken beter dan Samsung waar het beeld frame drops had in de game modus. Je gaat zeker geen spijt hebben van de G4. Heb zelf ook nog zitten twijfelen om over te schakelen op deze, maar de verbeteringen tov de C1 zijn te miniem om de prijs te rechtvaardigen. Het zal een mega grave game set up worden.

Sent from my EB2103 using Tapatalk


Image

Re: TV en andere beeldschermen

171
Bedankt Roy voor de feedback! Persoonlijk denk ik dat je weinig verkeerd kan doen met beide tv's (S90D en de G4). Ze hebben elk hun specifieke specs, maar wat ik vooral merk is dat de Samsung net iets helderder is dan de G4. Kwa kleuren komt die dan net iets beter uit dan de G4. De Samsung gaat net wat meer naar magenta en de G4 naar groene tinten. Als ik eerlijk ben, neig ik dan meer naar de magenta kleuren. Maar ik wil het dus eens in real time zien. De aankoop van deze tv is toch weer voor x-aantal jaren.
Image

Re: TV en andere beeldschermen

172
NTGSruler wrote: 14 Sep 2024 10:21 @Roy: Nice! Lijkt mij zéér mooie set up! De bedoeling is nu om het "beste" uit de PS5 (Pro) te halen kwa graphics. Mijn huidige tv is een 4k maar mist de HMDI 2.1 die nodig is voor de beste output van de PS5. In 2018 was dat toen nog niet zo bekend en wss nog erg duur.
Ik snap wat je bedoelt kwa beleving, een grotere televisie zal altijd net dat ietsje meer geven. Echter voor mij persoonlijk zal een 65 inch overkill zijn voor de afstand waar ik naar de tv kijk.

Home cinema laat ik persoonlijk voor wat het is. Ik kijk zelden een film en gamen is steevast met een headset. Ik kan gewoon niet meer gamen zonder headset. Met mijn huidige tv heb ik wel een samsung soundbar en woofers er destijds ook bij gekocht, maar de keren dat ik het gebruikt hebt... Dus daar ga ik geen geld aan geven.
De tv moet nu gewoon de beste output kunnen geven voor het gamen. En de LG G4 is daar voor mij persoonlijk een goede keuze. Ik denk dan ook om de G4 te kiezen en eens te veranderen van merk na 2 samsung tv's. Ik hoop gewoon geen slechte ervaring te hebben ermee.
De specificatie van HDMI 2.1 is pas op 28 november 2017 uitgebracht, dus waarschijnlijk in 2018 nog niet te verkrijgen of enkel in het extreem dure segment :silly:
Image

Re: TV en andere beeldschermen

173
NTGSruler wrote: 14 Sep 2024 12:28 Bedankt Roy voor de feedback! Persoonlijk denk ik dat je weinig verkeerd kan doen met beide tv's (S90D en de G4). Ze hebben elk hun specifieke specs, maar wat ik vooral merk is dat de Samsung net iets helderder is dan de G4. Kwa kleuren komt die dan net iets beter uit dan de G4. De Samsung gaat net wat meer naar magenta en de G4 naar groene tinten. Als ik eerlijk ben, neig ik dan meer naar de magenta kleuren. Maar ik wil het dus eens in real time zien. De aankoop van deze tv is toch weer voor x-aantal jaren.
Oh, dit doet mij nog denken aan iets om op te letten als je live gaat kijken...

Bij de LG die wij hadden, werd het beeld naar de hoeken toe donkerder. Dat zag je het beste als je een witte afbeelding of film opende. Dan zag je dat de hoeken niet echt wit meer waren. Bij de Sony was dat plots wel en dat effect maakt dat het beeld in zijn geheel gewoon helderder overkomt. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit vandaag nog een probleem is, die LG is ondertussen bijna 10 jaar oud :shhhh:
Image

Re: TV en andere beeldschermen

174
Bedankt om te laten weten Kolm. Ik zal eens uit verschillende hoeken kijken in de winkel. Al moet ik idd zeggen dat de tv's tegenwoordig nog weinig last hebben van beeldvervorming uit scherpe hoeken.
Ik wil vooral de kleuren, contrast en scherpte eens in realiteit zien. Zoals ik al eens aanhaalde: De Samsung lijkt net iets mooier van kleuren, maar de LG net iets scherper.
Image

Re: TV en andere beeldschermen

176
NTGSruler wrote: 14 Sep 2024 13:35 Bedankt om te laten weten Kolm. Ik zal eens uit verschillende hoeken kijken in de winkel. Al moet ik idd zeggen dat de tv's tegenwoordig nog weinig last hebben van beeldvervorming uit scherpe hoeken.
Ik wil vooral de kleuren, contrast en scherpte eens in realiteit zien. Zoals ik al eens aanhaalde: De Samsung lijkt net iets mooier van kleuren, maar de LG net iets scherper.
Ik bedoelde niet kijken vanuit verschillende hoeken (ook een goed idee) maar letterlijk de hoeken van het scherm. In het midden van het scherm was het echt wit, maar naarmate het beeld dichter bij de hoeken van het scherm kwam, werd het donkerder.
Image

Re: TV en andere beeldschermen

178
Ik moet zeggen dat ik dit niet heb opgemerkt Kolm. Toen ik de winkel binnen kwam, even moeten zoeken maar er stond een LG G4 en een Samsung S95D rechtover elkaar opgesteld. Ik was meteen weg van de LG. De helderheid en de scherpte zijn gewoonweg fantastisch. De Samsung vond ik eerder "ontgoochelend"? Al moet ik wel zeggen dat de LG opgesteld was in 65 inch en de Samsung in 55 inch. Dus ik was overtuigd van de LG, maar dan toch beginnen twijfelen om een 65 inch te nemen. De samsung in 55inch zag er precies klein uit... Nu ik weet wel dat de ruimte waarin ik mij bevond groter is dan bij mij thuis maar toch...
Dus voor de 65 inch gegaan, waarom ook niet.
Ben ook nog even gaan kijken naar de Sony A95L, maar dat kon mij niet bekoren. Die heeft echter ook nog steeds maar 2x hdmi 2.1 als ik mij niet vergis.
Image

Re: TV en andere beeldschermen

179
Dus toch voor die 65 zoals ik al zei vanaf het begin ;p Voor de beleving is dit beter. Mijn raad volgen is altijd aan te raden en goed, tenzij ik ongelijk heb ;p Al had ik toch voor de G3 met de 65inch gegaan want deze is €1000 goedkoper als je deze afmeting nu koopt en had je dus 'gratis' een PS5 Pro gehad als je het zo bekijkt.

Sent from my EB2103 using Tapatalk



Image

Re: tv en andere beeldschermen

180
A bit late to the party zie ik wel. Ik heb ook een LG en ben daar uitermate tevreden over. Hiervoor Sony en Samsung en andere merken gehad, maar ik wilde graag een LG vanwege OLED c.q. diepte effect in het zwart en kwam sowieso gewoon iets beter uit de verf dan andere, vergelijkbare modellen, plus dat ik m heel geschikt kon kopen met een actie destijds.

Veel plezier ermee alvast!
Image
cron