Het verbruik staat alleen niet echt in verhouding tot de nieuwe toevoegingen gevoelsmatig. DS4 gaat dan nog met 2 soms 3 avonden en licht op minimum, maar ik heb 1 DualSense van release die nog geen uur meegaat, eerder 30min. Heb tijdens de laatste kortingsactie van paar weken/maanden terug een nieuwe gekocht en die andere dan maar in de kast gedaan voor als ik zin krijg om de batterij te vervangen (vervangen is makkelijk, maar eentje vinden die goed is en niet ontploft is wat anders). De andere controller van release gaat 1 avond mee als het niet te lang is, de nieuwe tot 2 avonden maar dan mag het niet Astro bot zijnzenmaster wrote: 23 Oct 2024 21:17 De DS4 en Dual Sense verbruiken wel meer stroom met die extra snufjes, maar ja ze hadden er wel betere batterijen in mogen stoppen. Maar die laden dan weer te traag op voor veel mensen waarschijnlijk.
Ik heb ook net het nieuwe scherm ontdekt. Leuk wel, en een paar mooie standaard backgrounds.
Alleen dat gele ps plus balkje blijft dan weer staan... Irritant.
En dan staat licht op minimum en adaptive feedback en triggers op minimum qua kracht en gaat hij vanzelf uit na (30?) minuten niks doen. Bij sommige games zet ik de triggers volledig uit als ze echt in de weg zitten en niks toevoegen (Maneater en Wreckfest bv) maar veel games gebruiken het eigenlijk niet of amper.
Astro Bot is daarop een uitzondering, die gebruikt het zeer intensief maar daar voegt het ook echt wat toe aan de ervaring en is het niet vervelend.
Ga ik in het weekend een keer een hele zaterdag of zondag middag spelen inclusief avond... Dan is de DS4 minstens 1 keer wisselen en de Dualsense eerder 2 keer en zelfs 3 bij Astro bot.
De DS3... 1 keer per week? Misschien 2 als ik in het weekend echt veel game. En dan blijft deze aanstaan als ik er een tijd niks mee doe. Dus in het weekend waar ik vaak afwissel tussen wat gamen en wat in huis doe, staat die de hele tijd aan.
En dan zijn die dus al minstens 10 jaar oud en een paar zelfs 15 jaar oud en werden ze soms een paar maanden niet gebruikt zonder tussendoor opladen.