Julie Zwijgt 3/10
En het kind had beter blijven zwijgen. De film gaat over Julie, een jonge en beloftevolle tennisspeelster. Wanneer haar tenniscoach wordt aangeklaagd van grensoverschrijdende feiten, besluit ze om te zwijgen.
Ik snapte eigenlijk gene bal van de film tijdens het kijken terwijl ik wel denk te weten nu hoe het net allemaal in den haak zit. Mijne pa snapte er zelfs nog minder van toen we de zaal verlieten. Het hele verhaal wordt zo crypisch verteld dat je eigenlijk nooit begrijpt wat er gebeurd en dat je er zelf maar een interpretatie aan moet geven. Er zitten dan ook vaak scènes aan, die vooral de lengte moeten aandikken van de film. Denk bv. aan Julie die gewoon 30 seconden lang aan het pompen is of gewoon aan het wandelen is zonder dat er iets gezegd wordt. Daardoor probeerden ze het te artistiek te maken.
Het was gewoon heel erg saai! Denk dat onze pa zelfs in slaap is gevallen.
Er was ook zo goed als geen muziek... Denk dat er één deuntje was dat ze een paar keer herhaald hebben tijdens de film, maar dat was het dan ook.
Het is ook blijkbaar de Belgische inzending voor de Oscars, maar ik betwijfel of ze op de vlieger mogen stappen richting LA
Jammer wel, want de laatste jaren was ik onder de indruk van de Vlaamse cinema.