Re: PlayStation 5

2357
Als het goed is mag het ook gezegd worden! Dit was 1 van de meest vlotte installatieprocessen ooit! SSD erin, Disc Drive erin, QR code scannen, disc drive linken, games overzetten op console storage. Deze namiddag alles eens testen en nog de stand eronder zetten want dat was ik vergeten.
Image

2359
Ja. Alle games wat ik al gespeeld heb zijn klaarder. Voornaamste verschil is GT7 =》 4k120fps en de game heeft eigenlijk nog geen officiële Pro Enhanced patch gekregen.

Verder heb ik eindelijk nog een trophy behaald in de vorige CoD game omdat doe online gebonden is en die mode wss binnenkort verlaten wordt wegens nieuwe game en zombies mode.

Heb wel alvast Alan Wake II gedownload waar ik zéér benieuwd naar ben.
Image

2363
Met ruler eens: het ziet er allemaal veel helderder/dieper uit. De HDR wordt veel beter benut, er is een veel rijker kleurenpalet. Dit is precies waar een 4K HDR tv voor bedoeld is, maar wat je er thuis nooit uit weet te halen op een of andere manier. Nu wel.

Ik heb Astro's Playroom en Horizon Zero Dawn Remake erop gespeeld. Vooral de laatste is magnifiek! Helaas is het mij nog niet gelukt om een discdrive te bemachtigen, waardoor ik toch nog vaak terugschakel naar de 'gewone' PS5 om verder te gaan met Final Fantasy.
Image

2364
paveman wrote: 13 Nov 2024 09:36 Met ruler eens: het ziet er allemaal veel helderder/dieper uit. De HDR wordt veel beter benut, er is een veel rijker kleurenpalet. Dit is precies waar een 4K HDR tv voor bedoeld is, maar wat je er thuis nooit uit weet te halen op een of andere manier. Nu wel.

Ik heb Astro's Playroom en Horizon Zero Dawn Remake erop gespeeld. Vooral de laatste is magnifiek! Helaas is het mij nog niet gelukt om een discdrive te bemachtigen, waardoor ik toch nog vaak terugschakel naar de 'gewone' PS5 om verder te gaan met Final Fantasy.
Ben deze morgen Horizon Zero Dawn Remastered begonnen. Wauw. Fantastisch gewoon. En heb mijn 10 euro upgrade voor Pro Enhanced al terug verdient met mijn punten van Playstation Stars. 10 euro PSN met die punten + 100 punten extra voor de aankoop van de upgrade. (Ik hoop trouwens dat Spiderman 2 of Stellar Blade in sale komt voor Black Friday. Loopt challenge nu met PS Stars waarbij je 500 punten kan verdienen bij aankoop van enkele geselecteerde Pro games, waaronder dus die 2 + punten van je aankoop ook nog erbij).
Horizon nog maar uurtje gespeeld, dus tis allemaal nog zoeken. Deze middag verder ermee.
Maar dit smaakt echt naar meer (Pro games). Alan Wake II staat ook klaar maar ik kon gisteren precies niet in de mood komen voor die game. Dus het is Horizon geworden (eindelijk, zoveel jaar na de originele release ga ik de game ook eens ervaren :silly: ).
Image

2367
zenmaster wrote: 14 Nov 2024 16:01 Had het ook gezien, en er gaat inderdaad €40 van de prijs. Kan het er nu alleen niet aan geven. Over een jaartje zal hij wel €100 gezakt zijn en dan probeer ik het vrouwke te overtuigen. :lol:
Dan zou ik eerder wachten tot de PS6. Tenzij je natuurlijk niet op launch koopt.

Er zijn geruchten dat voor Black Friday de base PS5 100euro goedkoper zou zijn.
Image

2369
Sanity penguin wrote: 14 Nov 2024 16:53 Het is vooral goed om te zien dat de scalpers aan deze voorlopig hun broek lijken te scheuren.
Sony heeft het vooral eindelijk begrepen om voldoende voorraad te hebben bij de lancering van een nieuw product. Dat en vooral het feit dat ze dan minder inkomsten verliezen omdat scalpers consoles aankopen aan de normale prijs en dan voor dubbel en meer gaan verkopen.
Anderzijds is de Pro ook een console gericht op de 'core' Playstation consument. De 800 euro prijs heeft wellicht vele 'casuals' deze doen overslaan, waar bij de PS4 Pro er waarschijnlijk meer de upgrade gedaan hebben. Vermoedelijk... Maar =======>

Ik lees ook dat de PS5 Pro ongeveer gelijk verkoopt met de PS4 Pro destijds. Dat betekent dat de prijs niet veel heeft gedaan en we ons mogen verwachten aan een PS6 launch met een gelijkaardige prijs. Jammer genoeg.
Image

2370
Ik verwacht dat ze over een jaar, of eerder twee, toch wel de prijs gaan laten zakken. Wachten op een PS6 die waarschijnlijk digital only zal zijn heeft voor mij persoonlijk geen zin. Die inderdaad evenveel of nog meer gaat kosten.
Een Pro waar ik nog een disc drive tegen kan klikken en voor een paar 100 euro minder zie ik wel zitten, maar het dringt niet.
Image