Re: Welke serie volg je momenteel?

152
Sanity penguin wrote:Breaking Bad overroepen? Daar ben ik het niet bepaald mee eens :p. Eén van de weinige series die effectief beter werd na elk seizoen vind ik.
  • DareDevil is ook wel ok (niet wauw, maar kan ermee door)
  • Marco Polo
  • Twin Peaks
  • Sleepy Hollow
  • Suits
  • Bates Motel (komt wel verschrikkelijk traag op gang
Thanks, ga deze eens wat researchen. :)

En ja, ik heb echt al veel betere series gezien dan Breaking Bad.

Onlangs Orphan Black nog, voor mij is die serie veel toffer om te volgen dan Breaking Bad. Hetzelfde bij Penny Dreadful en Continuum. Maar dat is net omdat ik graag series zie met die supernatural/sci-fi/weirde twist. :) Ieder het zijne eh.
Image

Re: Welke serie volg je momenteel?

153
True. Mijn vrouw is ook grote fan van die twee series. Ik heb het eerste gezien van Penny Dreadful en mij zei het niet zoveel.
Als je into sci-fi enzo bent, mag ik aannemen dat je supernatural al gezien hebt (ben ik wel grote fan van)?

Denk nog aan eentje: misschien is Fringe wel wat voor jou dan? Doelt ook op het onverklaarbare en staat ook op netflix dacht ik.
Image

Re: Welke serie volg je momenteel?

154
Sanity penguin wrote:True. Mijn vrouw is ook grote fan van die twee series. Ik heb het eerste gezien van Penny Dreadful en mij zei het niet zoveel.
Als je into sci-fi enzo bent, mag ik aannemen dat je supernatural al gezien hebt (ben ik wel grote fan van)?

Denk nog aan eentje: misschien is Fringe wel wat voor jou dan? Doelt ook op het onverklaarbare en staat ook op netflix dacht ik.
Supernatural had ik nog niet gezien nee (niet veel zin om die collectie aan te schaffen in aparte dvd boxen). Ik heb wel 1 seizoen gezien (ik denk seizoen 8 ofzo) en stond me wel aan. Maar voor zo'n series wacht ik liever tot er een complete dvd box is, staat mooier in de collectie. :p

Fringe... hmm, is dat ook weer niet zoiets met politie en van die 'aparte' cases? Dat vind ik meestal echt doodsaai. Ik wil liefst een doorlopend verhaal. Falling Skies leek me misschien ook nog wel wat.
Image

Re: Welke serie volg je momenteel?

158
Sanity penguin wrote:Fringe zijn inderdaad losstaande stukken. Algemeen zit er wel wat rode draad in, maar niet zo zeer in de zaken.
Tja, voor supernatural kan je nog wel even op je honger zitten denk ik, aangezien het volgende seizoen (11) al bevestigd is :p
Haha ja, idd, nog even wachten tot ik Supernatural ga kijken dan. :p
Marty wrote: Ben niet echt bekend met Netflix dus weet niet of ze er op staan:
- Defiance
- Falling Skies
- Grimm
- Haven
- Under the Dome
Falling Skies, Grimm en Under The Dome staan op Netflix, Haven en Defiance niet. Falling Skies lijkt me inderdaad het proberen waard. Under The Dome ook maar daar is maar 1 seizoen van en was die niet gecancelled? :O

Grimm heb ik vroeger nog veel op TV gevolgd maar na seizoen 1 was ik het ook weer beu (met die aparte cases enz, meh meh).
Maxidomino wrote:Nog een goeie serie die denk ik op Netflix staat, is True Detective. :cool:
Hmm, klinkt als een politiereeks... xD Vind het ook niet meteen op Netflix. :0

Alvast bedankt voor de replies iedereen. Ik denk dat ik eens ga beginnen kijken naar Falling Skies. :)
Image

Re: Welke serie volg je momenteel?

160
True Detetective is inderdaad een politieserie, maar niet met aparte afleveringen waarin ze moordzaken oplossen. Twee agenten, Woody Harrelson en Matthew Macconaughey, gaan op zoek naar een verkrachter en moordenaar. Het komt wat traag op gang maar als je alles gezien hebt, is het echt een meesterlijke serie.
Image

Re: Welke serie volg je momenteel?

161
Maxidomino wrote:True Detetective is inderdaad een politieserie, maar niet met aparte afleveringen waarin ze moordzaken oplossen. Twee agenten, Woody Harrelson en Matthew Macconaughey, gaan op zoek naar een verkrachter en moordenaar. Het komt wat traag op gang maar als je alles gezien hebt, is het echt een meesterlijke serie.
En vanaf volgende week (of week erna) het tweede seizoen! Je moet eigenlijk alleen al kijken voor de acteerprestaties van die twee.
Lekker grauw opgebouwd ook.
Image

Re: Welke serie volg je momenteel?

162
Elexus wrote:
Falling Skies, Grimm en Under The Dome staan op Netflix, Haven en Defiance niet. Falling Skies lijkt me inderdaad het proberen waard. Under The Dome ook maar daar is maar 1 seizoen van en was die niet gecancelled? :O

Grimm heb ik vroeger nog veel op TV gevolgd maar na seizoen 1 was ik het ook weer beu (met die aparte cases enz, meh meh).
Haven staat wel op netflix, misschien alleen op de Nederlandse netflix? Hoewel ik dacht dat dezelfde dingen staan op de Nederlandse netflix als op de Belgische?

Under the dome is inderdaad niet gecanceld ;)

Een andere leuke serie is teen wolf ;)
Image

Re: Welke serie volg je momenteel?

163
- Dexter en Misfits vond ik wel de moeite, maar ze zijn niet echt voor iedereen denk ik, zeker die laatste

- Daredevil vond ik veel beter dan verwacht, veel beter dan Arrow bvb
- Fringe komt traag op gang en gaat in het begin inderdaad over 'aparte' zaken, maar naar het einde van het eerste seizoen toe wordt het veel boeiender en wordt er meer gefocust op het grotere verhaal zeg maar
- True Detective is zoals gezegd zeer goed en niet enkel een detectiveserie, alleen het einde was een beetje teleurstellend

- Black Sails was ook vrij goed, in de stijl van Spartacus, maar die serie hebt ge blijkbaar nog niet gezien
- Firefly is een goede low budget scifi serie van Joss Whedon (Avengers enz), maar is jammer genoeg gecancelled na 1 seizoen. Er is wel een film uitgekomen die het verhaal afrondt
- Geen fan van Game of Thrones?
- Les Revenants (/The Returned) is een zeer goede Franse dramaserie in de stijl van Twin Peaks (en waarvan er een waardeloze Amerikaanse remake bestaat)

Van de series die gij gezien hebt, welke zou ge mij aanraden? De enige die ik ervan gezien heb waren (van goed naar minder goed) Penny Dreadful, Breaking Bad, The Walking Dead en Arrow.

Re: Welke serie volg je momenteel?

165
Tjeefkeuh wrote:- Dexter en Misfits vond ik wel de moeite, maar ze zijn niet echt voor iedereen denk ik, zeker die laatste

- Daredevil vond ik veel beter dan verwacht, veel beter dan Arrow bvb
- Fringe komt traag op gang en gaat in het begin inderdaad over 'aparte' zaken, maar naar het einde van het eerste seizoen toe wordt het veel boeiender en wordt er meer gefocust op het grotere verhaal zeg maar
- True Detective is zoals gezegd zeer goed en niet enkel een detectiveserie, alleen het einde was een beetje teleurstellend

- Black Sails was ook vrij goed, in de stijl van Spartacus, maar die serie hebt ge blijkbaar nog niet gezien
- Firefly is een goede low budget scifi serie van Joss Whedon (Avengers enz), maar is jammer genoeg gecancelled na 1 seizoen. Er is wel een film uitgekomen die het verhaal afrondt
- Geen fan van Game of Thrones?
- Les Revenants (/The Returned) is een zeer goede Franse dramaserie in de stijl van Twin Peaks (en waarvan er een waardeloze Amerikaanse remake bestaat)

Van de series die gij gezien hebt, welke zou ge mij aanraden? De enige die ik ervan gezien heb waren (van goed naar minder goed) Penny Dreadful, Breaking Bad, The Walking Dead en Arrow.
Game of Thrones volg ik idd ook, maar m'n lijstje bestond voornamelijk uit Netflixseries, daarmee. :)

Wel, ik kan zeker Orphan Black aanraden. Ben hieraan begonnen met weinig verwachtingen en damn, 't is toch echt een goeie serie. Continuum ben ik ook een grote fan van. Zeker van seizoen 3 (maar voorlopig enkel de eerste 2 seizoenen op Netflix nu). Verder zijn Prison Break, Lost en Heroes ook heel goede opties, en deze zijn ook al compleet afgewerkt dus je hoeft niet te wachten op een nieuw seizoen (wel zo bij Orphan Black en Continuum).

Als ik je mijn top 3 van deze series zou geven dan is het:

1. Orphan Black => vooral sci-fi science waar je mee te maken hebt + goede actie
2. Continuum => sci-fi over mensen uit de toekomst die terugkeren naar het heden + goede actie maar verhaal kan soms wat minder zijn
3. Heroes => over mensen met superpowahs

Ik ga jouw series ook eens onderzoeken, merci voor de tips. Misfits en Dexter konden me helaas niet bekoren maar misschien probeer ik ze later nog wel eens uit. Ben nooit echt ver geraakt bij die series. :)
Image