Re: 'It's all about the drinks'-topic

242
met0t0 wrote:
daviduvel wrote:Kasteelbier Donker

Schuppenboer Tripel

Westmalle Tripel
Kasteelbier Donker staat hier nog klaar om binnenkort gedronken te worden, de Schuppenboer kende ik nog niet. Westmalle Tripel is een van mijn favorieten :)
Rushifel wrote:Ik drink over het algemeen Krombacher bier en rosé.
Krombacher heb ik nog niet gedronken. Welke ervan drinkt ge het liefst?
De Schuppenboer moet ge zeker ks drinken ;)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

245
Maxidomino wrote:https://www.een.be/programmas/volt/hoe- ... rlijk-fris
Leuk om te weten. En toch drink ik niet graag uit een flesje. :P
Inderdaad interessant :)
Ik drink bijna nooit uit een flesje, behalve pilsbier (wat ik zelden drink). Voor de rest altijd in een glas. Voor speciaalbieren die ge sowieso al iets warmer drinkt dan pilsbier, is het voor mij niet al te erg als het een graad in temperatuur zou stijgen.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

246
Na een examen kan er wel eens iets gedronken worden, wat W.O.L.F. en ik dus ook gaan doen zijn :)
Ik heb de Affligem Blond van 't vat gedronken, lekker. Het was wel heel fris, maar ergens rond de helft van het glas (dus als het ietsje warmer was) kwamen alle smaken plots goed naar boven.

Daarnaast ook nog een klein bier-cadeau gekregen van W.O.L.F. :)
Mooie glazen, die wou ik al een tijdje :)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

247
met0t0 wrote:Na een examen kan er wel eens iets gedronken worden, wat W.O.L.F. en ik dus ook gaan doen zijn :)
Ik heb de Affligem Blond van 't vat gedronken, lekker. Het was wel heel fris, maar ergens rond de helft van het glas (dus als het ietsje warmer was) kwamen alle smaken plots goed naar boven.

Daarnaast ook nog een klein bier-cadeau gekregen van W.O.L.F. :)
Mooie glazen, die wou ik al een tijdje :)
Image
Ik denk dat ik het goed zie, maar is dat een hoekig orval glas? Die zijn eerder zeldzaam en gegeerd door verzamelaars.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

249
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Ik denk dat ik het goed zie, maar is dat een hoekig orval glas? Die zijn eerder zeldzaam en gegeerd door verzamelaars.
Hoekig in welke zin? Op welke plaats bedoelt ge specifiek?
Ik denk dat het de schaduw is achter het glas die het op een oud hoekig orval glas doet lijken. Ik bedoel hoekig in de zin van een diamantvorm ipv van een de typische vorm zoals bij westvleterenglas.

Ik heb gisteren dit gedronken: (lekker!!)
Image
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

250
gamerke1992 wrote:Ik denk dat het de schaduw is achter het glas die het op een oud hoekig orval glas doet lijken. Ik bedoel hoekig in de zin van een diamantvorm ipv van een de typische vorm zoals bij westvleterenglas.
Het is in ieder geval geen oud glas, want volgens de nummering erop hoort het bij de tweede lichting van 2015. Echt rond zoals een Westvleterenglas is het niet. Hebt ge anders een foto van wat ge bedoelt?

Achel schijnt inderdaad lekker te zijn. Staat hier nog klaar bij mij :)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

253
met0t0 wrote:Hmm, dan is dat glas van mij volgens mij geen zeldzaam exemplaar. De letters staan er donkerder in een ander lettertype op en het glas is genummerd (tweede lichting 2015). Ach ja, voor mij maakt het niet zoveel uit, ik verzamel geen glazen, ik gebruik ze om bier te drinken :p
Een gewoon orval glas is ook al moeilijker te vinden, tenzij je meer als 5 euro betaald. Maar ik wou het toch maar eens nagaan, want als je zo een oud glas bleek te hebben was het nog veel meer waard :) Bij mij maakt dat ook niet veel uit of het nu een zeldzaam glas is of niet. Ik zou nog eerder een zeldzaam glas verkopen, om er meerdere gewone glazen van te kunnen kopen :D
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

254
gamerke1992 wrote:Een gewoon orval glas is ook al moeilijker te vinden, tenzij je meer als 5 euro betaald. Maar ik wou het toch maar eens nagaan, want als je zo een oud glas bleek te hebben was het nog veel meer waard :) Bij mij maakt dat ook niet veel uit of het nu een zeldzaam glas is of niet. Ik zou nog eerder een zeldzaam glas verkopen, om er meerdere gewone glazen van te kunnen kopen :D
Je zegt natuurlijk niet hoeveel je betaald voor een cadeau, maar ik heb minder dan €5 betaald :)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

255
W.O.L.F. wrote:
gamerke1992 wrote:Een gewoon orval glas is ook al moeilijker te vinden, tenzij je meer als 5 euro betaald. Maar ik wou het toch maar eens nagaan, want als je zo een oud glas bleek te hebben was het nog veel meer waard :) Bij mij maakt dat ook niet veel uit of het nu een zeldzaam glas is of niet. Ik zou nog eerder een zeldzaam glas verkopen, om er meerdere gewone glazen van te kunnen kopen :D
Je zegt natuurlijk niet hoeveel je betaald voor een cadeau, maar ik heb minder dan €5 betaald :)
Dan heb je geluk gehad om het voor die prijs te vinden ;)

Van de rommelmarkt:
Image
Image