Re: Windows 10

16
gamerke1992 wrote:
Gamefreak wrote:er staat letterlijk 'zodra Windows 10 op 29/07 beschikbaar is, wordt de versie op uw apparaat gedownload. U ontvangt eerst een melding wanneer u kan installeren. Dit kunt u meteen doen of wanneer u het uitkomt.'

Ook kreeg ik de melding dat 'mijn upgrade gereserveerd is'

ik neem aan dat je alles nog ongedaan kan maken en dat er niets bindend is ? :smug:
Er stond ook iets in de trend van 'je kan altijd annuleren'
oef :L:

Re: Windows 10

17
tichke wrote:Daar komt verandering in ;)
Met Windows 10 willen ze "universele apps" maken. Dat wil zeggen dat een app zoizo op alle apparaten met W10 moet kunnen draaien.
Dat wil niet zeggen dat developers enorm veel tijd moeten steken in een app om hem overal op te laten draaien, W10 zit zo inéén dat dat bijna automatisch gebeurd.
Ook brengen ze een tool uit voor developers die de iOS & Android code éénvoudig overzetten om te draaien op W10. Op een dag of 2 kan zo bijna elke bestaande Android & iOS app overgezet worden. De eerste app die zo werd overgezet was Candy Crush.
Eigenlijk willen ze 1 enkel OS dat op alle apparaten (xbox, pc,smartphone, tablet, tv (naam even kwijt van de tv die ze bedoelen)) werkt. Maar daarvoor moesten de verschillende codebases die er waren voor alle aparte apparaten samengebracht worden tot 1 geheel. Met Windows 8 hebben ze daarin een eerste stap gezet en met Windows 10 willen ze dat afronden. Doordat alles op dezelfde codebase zou draaien zouden de apps dus universeel worden en op eender welke met W10 moeten werken. Ik zeg wel "zou" want ik weet dat het in de praktijk niet zo goed gaat werken. Ik hoef maar naar app development te kijken met android. Het is allemaal android, zelfs dezelfde versie... maar uiteindelijk zijn ze door de vendors van de hardware aangepast waardoor de app op de ene telefoon perfect werkt en op de andere totaal niet. Zodra vendors dat gaan doen hangen we als software developers en zelfs zonder dat vrees ik ervoor. Ik zie uiteindelijk vooral problemen met de lay-out omdat je op alle devices verschillende schermresoluties krijgt en de verhoudingen ook gaan wisselen.

Wat het omzetten betreft... Eenvoudige apps zal je misschien makkelijk kunnen overzetten in 1-2 dagen maar ik betwijfel al of ze candy crush op 1-2 dagen gedaan hebben. En als ze dat al deden dan vraag ik me af met hoeveel volk. Ik zag zo enkele weken geleden een leuke demo van Xamarin waarin ze toonden hoe je met 1 codebase toch een app kon maken voor zowel Android als iOS. Zolang het eenvoudige dingen zijn die je maakt dan werkt het inderdaad allemaal, maar hoe complexer je applicatie is hoe meer je toch nog voor elk OS apart moet toevoegen. Zeker wat de UI betreft. In een andere presentatie gingen ze zelfs de UI doen met behulp van 1 codebase voor beide maar bij testen bleek dan dat het toch niet op elke android even goed werkte => conclusie: het werkt dus niet perfect, zelfs niet met een app die ocharme 1 lijstje en 4 knoppen had. Zo'n problemen krijg je ook met automatisch omzetten. Een groot stuk gaat goed maar een heel deel gaat fout.

Ik mag er niet aan denken dat er nog een nieuwe browser van Microsoft aankomt want het enige dat ik als developer kan denken is "shit, nog een extra browser die problemen gaat opleveren" Je code kan in de ene browser perfect werken en je site ziet er goed uit. Open hem in een andere browser of gewoon een andere versie van de browser en het kan compleet fout lopen. Zelfs al zou die browser de standaarden perfect tot de letter volgen, dan moeten er nog altijd fixes zijn voor al die andere (al dan niet oude) browsers die iets niet goed doen.

Er staat mij ook vaag een discussie bij van op het werk waar ze bezig waren over office in Windows 10. Maar ik weet niet juist meer wat het was. Ik geloof dat het iets was waarbij office vanaf nu met een subscription zou werken ipv een eenmalige aankoop ofzo. Ik zou het eens terug moeten vragen.

Zelf ga ik nog niet overschakelen. Windows 7 draait na meerdere jaren van veel rommel installeren en verwijderen voor uni nog steeds vlot. Ik zit ook nog met het debacle van Win 8 in het hoofd dat in het begin echt zo onhandig werken was op een PC dat ik net niet Win 7 op mijn moeder haar nieuwe PC heb geïnstalleerd. Ze snapte er plots niks meer van en zelfs ik moest soms goed zoeken voor ik wat vond. Op het werk nu Win 8.1 en dat gaat wel goed, al blijf ik sommige dingen nog steeds irritant vinden.
Image

Re: Windows 10

18
Heb mij geregistreerd ervoor, maar zal sowieso geen download de eerste dagen/weken.
Microsoft kennende is de kans klein dat alles vanaf de launch perfect zal verlopen en dat alle programma's ondersteund zullen worden.

Ik heb daarnaast te veel programma's die effectief ontwikkeld zijn door mijn werkgever en die zou zo goed als zeker niet van bij de start operationeel zijn op Windows 10.
Image

Re: Windows 10

19
Ik zag op mijn vaders computer (met 8.1) dat hij een aanvraag kreeg van Microsoft om te updaten, er verschijnt zo'n icoontje bij je wifibereik of geluid icoontje links onderaan. Ik heb dit niet gekregen op mijn laptop, zijn er nog mensen die dit niet kregen en hoe komt het dat dat bij mij niet verschijnt?
Image

Re: Windows 10

20
Toon8 wrote:Ik zag op mijn vaders computer (met 8.1) dat hij een aanvraag kreeg van Microsoft om te updaten, er verschijnt zo'n icoontje bij je wifibereik of geluid icoontje links onderaan. Ik heb dit niet gekregen op mijn laptop, zijn er nog mensen die dit niet kregen en hoe komt het dat dat bij mij niet verschijnt?
Welke versie heeft je laptop?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Image

Re: Windows 10

23
Toon8 wrote:Ik zag op mijn vaders computer (met 8.1) dat hij een aanvraag kreeg van Microsoft om te updaten, er verschijnt zo'n icoontje bij je wifibereik of geluid icoontje links onderaan. Ik heb dit niet gekregen op mijn laptop, zijn er nog mensen die dit niet kregen en hoe komt het dat dat bij mij niet verschijnt?
Staan je automatische updates van Windows aan? Anders moet je Windows eens manueel laten updaten. Ik vermoed dat het via een update binnenkomt maar schiet me er niet op dood want heb het niet opgezocht.
Image

Re: Windows 10

24
Kolm wrote:
Toon8 wrote:Ik zag op mijn vaders computer (met 8.1) dat hij een aanvraag kreeg van Microsoft om te updaten, er verschijnt zo'n icoontje bij je wifibereik of geluid icoontje links onderaan. Ik heb dit niet gekregen op mijn laptop, zijn er nog mensen die dit niet kregen en hoe komt het dat dat bij mij niet verschijnt?
Staan je automatische updates van Windows aan? Anders moet je Windows eens manueel laten updaten. Ik vermoed dat het via een update binnenkomt maar schiet me er niet op dood want heb het niet opgezocht.
Dacht ook eerst dat het dit was, heb dan naar updates gezocht maar ik had alle laatste updates al staan. Mijn updates uitvoeren staan wel niet op automatisch, om de zoveel weken doe ik dat manueel.
Image

Re: Windows 10

27
Ondertussen is Windows 10 beschikbaar gesteld, iemand die het al geprobeerd heeft?

Ik ga het niet voor september proberen. Om te beginnen omdat ik nu op andere computers werk dan mijn vaste laptop en ten tweede omdat al mijn programma's perfect moeten blijven lopen voor in de herexamens. Ik kan het risico niet lopen dat een of ander receiver-programma plots niet meer zou werken of niet vlot werkt met Windows 10.

Re: Windows 10

28
met0t0 wrote:Ondertussen is Windows 10 beschikbaar gesteld, iemand die het al geprobeerd heeft?

Ik ga het niet voor september proberen. Om te beginnen omdat ik nu op andere computers werk dan mijn vaste laptop en ten tweede omdat al mijn programma's perfect moeten blijven lopen voor in de herexamens. Ik kan het risico niet lopen dat een of ander receiver-programma plots niet meer zou werken of niet vlot werkt met Windows 10.
Ik durf ook nog niet te updaten. Ik moet data ingeven voor mijn thesis met Microsoft access en ik kan het niet riskeren dat het niet meer werkt.
Image

Re: Windows 10

30
Mr.Wolf wrote:Hupla, ik heb het gedaan. Alles lijkt toch goed te werken? Alé ja, nog geen problemen tegengekomen.
Je mag het altijd melden als je toch foutjes tegen komt ;) zou je eens willen kijken of Microsoft access werkt?
Image
cron