Re: 'It's all about the drinks'-topic

334
RoyVdW wrote:Heb een heel pak weggegeven of er staat nog wat hier. Lust niks van Leffe.
Zeker van? Want er zijn wel veel verschillende Leffe's, zelfs met Nectar :p

Kijk eens wat ik gevonden heb in de Delhaize!
Image
Twee van de drie Oostenrijkse trappisten! Ik dacht dat ik die heel moeilijk zou kunnen vinden, maar kijk, ze stonden er gewoon :)
Wel €3,15 voor de Benno en €3,29 voor de Gregorius, maar dat had ik er graag voor over. Geen idee of die ook in andere Delhaize winkels staan en hoe zeldzaam die normaal gezien zijn, maar ik denk dat ge die toch niet vaak zult vinden. Zelfs in de bierwinkel waar ik altijd ga, hebben ze die nooit. Jammer dat de Nivard er niet bij stond, maar twee is toch ook al mooi :)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

336
RoyVdW wrote:Alle buitenlandse trappisten zijn rare dus is idd weinig geld.
Alhoewel een Zundert vind je overal.
La Trappe is ook vlot te verkrijgen. Dat zijn natuurlijk twee Nederlandse trappisten, ik denk niet dat ge doorgaans zo snel de Oostenrijkse, Italiaanse of Amerikaanse trappist(en) in de supermarkt zult vinden.

Misschien heeft Shampi als ervaringsdeskundige die wel al eens gevonden? :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

337
met0t0 wrote: La Trappe is ook vlot te verkrijgen. Dat zijn natuurlijk twee Nederlandse trappisten, ik denk niet dat ge doorgaans zo snel de Oostenrijkse, Italiaanse of Amerikaanse trappist(en) in de supermarkt zult vinden.

Misschien heeft Shampi als ervaringsdeskundige die wel al eens gevonden? :p
Mss op een verborgen plekje in de supermarkt dat enkel Shampi weet van heeft? :P
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

338
Spencer zal binnenkort wel in de winkels verkrijgbaar zijn ;) de export ging ergens in 2015 zijn.
Tre Fontane is moeilijker
Deze italiaanse trappist is namelijk zoals west vleteren (nogal beperkt)
Toen ik in Rome was heb ik em zelfs nergens gevonden.
Moet nu wel zeggen dat de trappistherkenning nog maar nieuw was toen.

Al de andere kan je wel makkelijk vinden.
De Oostenrijkse mss wat moeilijker dan de andere maar het lukt wel ;)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

340
Export van Spencer? Daar had ik nog niks van gehoord en ik vind het ook niet direct terug. Ik ben benieuwd hoeveel het hier dan zou kosten, aangezien het al in de VS zo belachelijk duur is (ik dacht $18 voor 4 flesjes).
Ondertussen heb ik ook al gezien dat de Engelszell-bieren door Dranken Geers (in Oostakker) geïmporteerd worden. Da's wel een half uur heen en een half uur terug met de fiets, maar de grootste drankenzaak in de buurt. Wat een aanbod :O

Ik heb niemand die zulke speciale bieren voor mij zou kunnen regelen, maar zo erg vind ik het ook niet. Er zijn nog meer dan genoeg bieren die ik nu kan proberen :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

341
Export in 2015

Naast drie trappisten van Westvleteren zal vooral het Amerikaanse Spencer gegeerd zijn. Het is het enige trappistenbier dat buiten Europa gebrouwen wordt, namelijk in de Spencer Brewery van de Saint Joseph's Abbey in Spencer, Massachusetts. Het bier is sinds begin dit jaar op de markt, maar het wordt pas geëxporteerd vanaf 2015. "Wij hebben nu 48 flesjes kunnen kopen via familie in Amerika", vertelt Niki. Daarmee zijn ze één van de eerste Belgische horecazaken die Spencer aanbieden.
bron: hln
Image
cron