Re: 'It's all about the drinks'-topic

348
Nog eens een Leffe geprobeerd die W.O.L.F. voor mij gekocht had. De Leffe Royale Cascade IPA:
Image
Van een IPA is er eigenlijk niet al te veel sprake, ge proeft het niet echt. Die cascade hop is best lekker, maar ge moet toch uw best doen om het goed te proeven. Alles is zodanig subtiel gehouden, alsof ze het geen uitgesproken smaak durfden te geven. Best te smaken dus, maar er had meer ingezeten.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

349
met0t0 wrote:Nog eens een Leffe geprobeerd die W.O.L.F. voor mij gekocht had. De Leffe Royale Cascade IPA:
Image
Van een IPA is er eigenlijk niet al te veel sprake, ge proeft het niet echt. Die cascade hop is best lekker, maar ge moet toch uw best doen om het goed te proeven. Alles is zodanig subtiel gehouden, alsof ze het geen uitgesproken smaak durfden te geven. Best te smaken dus, maar er had meer ingezeten.
Is bij Leffe altijd zo.
Ze weten dat veel mensen graag leffe drinken dus houden ze hun basissmaak extreem op de voorgrond.
Duvel doet het beter met hun triple hops vindek persoonlijk. Daar komt de hoofdsmaak van den duvel op de achtergrond.

Anyway
het zoveelste bewijs dat leffe een overroepen simpel plat commercieel biertje is.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

350
Ik vind de basis-Leffe's (blond - bruin - tripel) wel lekker, ze doen gewoon niet al te veel met hun Royale-reeks. Met zo'n naam zou ge toch echt wel iets meer een uitgesproken spraak verwachten. De Ruby en Nectar zijn de enige echt uitgesproken andere smaken in hun gamma.
Ik ben benieuwd naar de twee andere Royale's, die moet ik nog proeven.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

351
met0t0 wrote:Ik vind de basis-Leffe's (blond - bruin - tripel) wel lekker, ze doen gewoon niet al te veel met hun Royale-reeks. Met zo'n naam zou ge toch echt wel iets meer een uitgesproken spraak verwachten. De Ruby en Nectar zijn de enige echt uitgesproken andere smaken in hun gamma.
Ik ben benieuwd naar de twee andere Royale's, die moet ik nog proeven.
tuurlijk is leffe lekker.
Maar toch vindek ze overroepen.
In hetzelfde genre zijn Affligem en Grimbergen de betere voor mij :p
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

352
ShAmPi wrote:In hetzelfde genre zijn Affligem en Grimbergen de betere voor mij :p
Daar zal ik dan dringend eens wat meer van moeten proeven, want die heb ik nog niet allemaal gedronken :p

Iemand trouwens enig idee waarom de Gregorius (de Oostenrijkse trappist) in twee alcoholvolume's te verkrijgen is? Ik heb een flesje van 10,5% staan, maar er staan evengoed flesjes van 9,7% in de supermarkt onder dezelfde naam... :?
Volgens de site van de paters is de Gregorius 10,5%, maar er zijn elders ook veel foto's te vinden van flesjes met 9,7%. Vreemd :P

Re: 'It's all about the drinks'-topic

358
ShAmPi wrote:Ja bij mij ook ze :)
ma had klein voorraadje mee.
is nu de laatste die ik had :(

mss dat je ze wel via online kan bestellen?
Ik had een site gevonden, maar dat was 70 dollar ongeveer voor 6 flesjes en zo'n helm :O

Het is niet dringend dus ik probeer het te onthouden tot ik nog eens in Bastogne kom :cool:
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

359
met0t0 wrote:Kijk eens wat ik gevonden heb in de Delhaize!
Image
Twee van de drie Oostenrijkse trappisten! Ik dacht dat ik die heel moeilijk zou kunnen vinden, maar kijk, ze stonden er gewoon :)
Wel €3,15 voor de Benno en €3,29 voor de Gregorius, maar dat had ik er graag voor over. Geen idee of die ook in andere Delhaize winkels staan en hoe zeldzaam die normaal gezien zijn, maar ik denk dat ge die toch niet vaak zult vinden. Zelfs in de bierwinkel waar ik altijd ga, hebben ze die nooit. Jammer dat de Nivard er niet bij stond, maar twee is toch ook al mooi :)
Plots wil hij heel graag mee naar de winkel :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

360
Ondertussen heb ik de Gregorius geproefd. Ik vond hem heel speciaal. Een smakencombinatie die ge niet vaak zult tegenkomen. Heel kruidig, naar mijn smaak misschien een klein beetje te kruidig. Een heel droge afdronk ook.
Ik vond het wel lekker, maar ik ben er nog niet uit of het ooit een van mijn favorieten zou worden. Als ik nog eens in de Delhaize ben en ik zie er nog een staan, dan koop ik er nog wel eentje om zeker te zijn :p