Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

61
Die diamonds zullen in het begin schaars zijn, maar na een tijdje zal je er wel veel hebben. In het begin gewoon veel rekruuten fultonen en ze dan op missie sturen (het equivalent van de missies die je assassin's moeten doen in de AC reeks). En je kan ook diamonds overal in de gamewereld vinden. Je ziet goed dat MGSV geen breinloze shooter wordt maar dat je over alles goed zal moeten nadenken. Jouw management van jouw basis zal goed in orde moeten zijn. Jeuxvideo magazine heeft onlangs een preview geschreven over de game. De kerel die het spel gespeeld heeft wou zo veel mogelijk missies spelen en heeft Mother Base wat links laten liggen. Later in het spel had hij het zeer moeilijk en op een bepaald punt kon hij zelfs niet meer voort omdat jij bepaalde equipment nodig had om aan de missie te beginnen, maar hij kon die niet maken omdat zijn MB niet ver genoeg stond. Dus de game pusht je wel om jouw MB te onderhouden.
En elkaars MB beschermen vind ik een cool idee.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

62
Die Mother Base lijkt idd wel cruciaal te worden om missies tot een goed einde te brengen. Ben benieuwd hoeveel uren gameplay hier gaan inzitten. Dit lijkt mij zo'n immense game..... En het verdedigen van je FOB's door vrienden lijkt mij eigenlijk maar een hele magere troost tov. co-op. Ik veronderstel dat je vrienden ook online moeten zijn vooral ze kunnen verdedigen? En hoe dat in zijn werk? Krijgen zij een melding van die zijn basis ligt onder aanval? Hoeveel mensen gaan dan hun gameplay onderbreken om iemand anders te helpen? Ik zoek het mss wat ver, maar ben gewoon nieuwsgierig. Het ziet er alleszins echt wel allemaal zeer doordacht uit en het zal dan ook een serieuze tijd vergen om alles onder de knie te hebben en van alles op de hoogte te zijn wat er in de game zit.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

64
Als ik het goed begrepen heb, heeft iedereen een gewone Mother Base die ge offline kunt gebruiken. Via die Mother Base kunt ge heel veel dingen laten maken enz., maar als ge echt grotere hoeveelheden, sneller en vooral meer speciale dingen wilt laten maken, moet ge FOB's ontwikkelen. Via die uitgebreide basissen kunt ge veel meer verdienen, wel met het risico om geïnfiltreerd te worden. Ge krijgt dan sowieso een melding, maar vrienden volgens mij niet. Ik vermoed dat ge dan die melding kunt doorsturen naar vrienden die online zijn, of ze uw basis willen verdedigen. Volgens mij krijgen ze daar dan wel een beloning voor. Sowieso kunt ge niet aangevallen worden als ge niet zelf online zijt.
Dat er geen co-op in de game zit, vind ik totaal niet erg. Metal Gear Online komt er ook nog aan, dus dan kunt ge genoeg met anderen samenspelen :)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

66
Maxidomino wrote:Nog 19 dagen! Helaas heb ik geen tijd om nu nog alle vorige games te (her)spelen. Gelukkige heb ik deze recap gevonden van het verhaal van MGS. Ik heb al wat zitten zoeken en meestal is het veel te kort. Dit is echter nog uitgebreid en bevat de grootste hoofdpunten van het verhaal. :)
https://www.gamesradar.com/metal-gear-solid-story/
Dat lijkt mij een stevig overzicht :cool:
Natuurlijk zijn al die samenvattingen wat een eigen kijk op het verhaal, er zijn altijd nog heel wat dingen die vaag blijven of die aan de eigen interpretatie overgelaten worden. Ik ben benieuwd hoeveel duidelijkheid er zal zijn na MGS5.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

72
met0t0 wrote:
NTGSruler wrote:Deze pre-orderen? :P
Ook, maar sowieso MGS3: Snake Eater nog uitspelen voor ge aan deze begint en de verhalen van Portable Ops en Peace Walker opzoeken en Ground Zeroes uitspelen ;)
Mij aant werk zetten? ;) Ik zou beter de game in huis halen en ook eens op zoek gaan naar MGS4 en Peace Walker. Dan kan ik eens alles mooi in volgorde spelen en een MGS maand (en) gamesessie organiseren :P
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

73
NTGSruler wrote:Mij aant werk zetten? ;) Ik zou beter de game in huis halen en ook eens op zoek gaan naar MGS4 en Peace Walker. Dan kan ik eens alles mooi in volgorde spelen en een MGS maand (en) gamesessie organiseren :P
Valt te zien in welke volgorde ge de games wilt spelen ;)
Als ge ze in verhaalvolgorde wilt spelen, gaat het als volgt:

Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid: Portable Ops
Metal Gear Solid: Peace Walker
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metal Gear
Metal Gear 2: Solid Snake
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 2
Metal Gear Solid 4

Werk genoeg dus :p

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

75
met0t0 wrote: Valt te zien in welke volgorde ge de games wilt spelen ;)
Als ge ze in verhaalvolgorde wilt spelen, gaat het als volgt:

Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid: Portable Ops
Metal Gear Solid: Peace Walker
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metal Gear
Metal Gear 2: Solid Snake
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 2
Metal Gear Solid 4

Werk genoeg dus :p
Ze allemaal spelen gaat niet lukken. Als ik ooit als MGS2, 3, Peace Walker, MGS4 en MGS5 er door krijg mag ik al héél tevreden zijn denk ik :P
Image