Re: Game Guide Corner

47
Elexus wrote:Dat kleine boekje is de bestiary en elke hardcover Witcher guide heeft deze. De gewone slappe kaftjes helaas niet. D:

Mooie guide Gamerke! Is zeker de moeite om te gebruiken bij zo'n groot spel. :)
Oké, dat bedoel ik dus :P
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

49
met0t0 wrote:
Elexus wrote:Is zeker de moeite om te gebruiken bij zo'n groot spel. :)
Dat is waarom ik zelden een guide koop, maar voor MGS5 nu wel, omdat het zo'n grote game is en ik er alles in wil doen :)
Datzelfde gevoel heb ik bij Final Fantasy games :cool:
In extensie is dat dan ook Kingdom Hearts en Resident Evil. Resident Evil vooral omdat er nogal wat zaken je voorbij gaan als je niet met guide speelt.

50
Veel nieuws tegenwoordig voor de Guides kant.

Laat ik even beginnen. Eerst was er dus de MGS CE Guide die beschikbaar werd via Game Mania, dan de Assassin's Creed Syndicate CE Guide. En nu, komt er dus nog een guide bij. Wel eigenlijk 3 guides, in een verzamelbox.

Laat het me even uitleggen. Niet zo lang geleden brachten ze een box uit met de guides voor FF7, FF8 en FF9.
Image
Met een heftig prijskaartje kon Cap'n deze niet kopen en ook zat ik nog te twijfelen want ik speel niet FF9. Dus koop ik 2/3 guides maar. Indien mogelijk koop ik hem wel, want een guide voor FF7 en FF8 heb ik nog niet.

Nu komt er een 2de box set aan met de FFX, FFX-2 en FF12 guides. Die games speel ik megasupergraag. Game Mania is hierbij ook zeer snel.
Die heeft ook een heftig prijskaartje, namelijk 109.98 euro en komt uit 3/11. Je moet er niet van schrikken als deze datum nog veranderd wordt.
Ik heb hem momenteel besteld want ik heb die games dus wel, ik heb er wel niet het geld voor op dit moment, maar het is in november, dus nog een hele tijd om te sparen.
Image
Een grotere afbeelding heb ik nog niet.

Via https://www.gamestop.com/pc/strategy-gu ... uctDetails kom ik meer te weten van de inhoud.

- The must have guide collection for any FINAL FANTASY fan, with books housed in a collectible slipcase and held closed by a magnetic clasp.
- This set includes hardcover guides for FINAL FANTASY X, FINAL FANTASY X- 2 and FINAL FANTASY XII, each with a deluxe ribbon bookmark.
- Each guide has been redesigned and updated with new content and high resolution screen shots.
- Includes three high quality lithograph prints that are secured in a FINAL FANTASY themed envelope.
- Each book in this deluxe box set also includes a double-sided poster. The posters included with Final Fantasy X and Final Fantasy X-2 have been updated to include changes to the HD Remaster version of the game.

Je krijg dus upgedate info voor de Remasters, je krijgt 3x lithograph + 3x dubbelzijdige poster.

Wedden dat er een derde box komt met de 3x FF13 guides erin?
Ook het feit dat er ooit wel een FF12 Remaster moet uitkomen met nooit eerder speelbare content, kan het zijn dat je nogmaals de FF12 guide moet kopen met geupdate info, maar ja, daar kan deze uitgever weinig aan doen natuurlijk.

Via dezelfde site, ben ik meer te weten gekomen van de CE Guide voor AC Syndicate:
Image
- Premium hardcover guide.
- Beautifully printed, full-sized, double-sided world map poster featuring art from Victorian London.
- Bonus DLC Weapon: Comes with in-game exclusive Angel Knuckles! Intimidate your enemies and deliver pain from on high.
- With over 300 pages, this guide provides a 100% walkthrough for the entire game.
- Detailed Assassin training teaches you how to use every deadly skill to the fullest.
- Comprehensive city maps ensure you never lose your way in the dangerous London streets.
- Know your enemies with our in-depth gangs gallery. From street thugs to gang bosses, we've got the information you need to take over the streets.
- Unlock the free mobile-friendly eGuide, optimized for a second-screen experience.

Via Prima guides van Facebook, de uitgever van AC Syndicate:
Image
Via https://www.primagames.com/games/assass ... ial-guides kunde nog eens alles overzien.

51
Ik ben niet zo van de game guides (ontdek liever alles zelf door t 100x opnieuw te spelen :smug: ), maar die FFVII-IX guides zien er wel echt heel erg vet uit! (zeker voor $ 78 via amazon)

De X-XII ook wel, maar vooral XII ben ik niet zo weg van i.t.t. VII-IX, waarvan ik het moeilijk kiezen vind welke mijn favorite is (ah: iedereen weet dat ik lieg en dit toch altijd VII zal blijven... :D, maar het zit in ieder geval wel heel dicht bij elkaar, daar gaat het om)
Image

52
paveman wrote:Ik ben niet zo van de game guides (ontdek liever alles zelf door t 100x opnieuw te spelen :smug: ), maar die FFVII-IX guides zien er wel echt heel erg vet uit! (zeker voor $ 78 via amazon)

De X-XII ook wel, maar vooral XII ben ik niet zo weg van i.t.t. VII-IX, waarvan ik het moeilijk kiezen vind welke mijn favorite is (ah: iedereen weet dat ik lieg en dit toch altijd VII zal blijven... :D, maar het zit in ieder geval wel heel dicht bij elkaar, daar gaat het om)
Ik ontdek ook alles liever zelf, maar een grote game herspelen zoals FF vraagt toch wel een serieuze investering dan ;)
Game Guides zijn voor mij geen spoilers, want de meeste dingen die erin staan zou ik zelf niet kunnen vinden, en dan ben ik blij dat ik een guide heb gelezen zodat ik niks mis, het is voor mij te doen om alles uit de game te halen. En als je het daar allemaal niet voor doet, zijn het nog mooie boeken voor in je kast :D

Ik kon dus de eerste set niet kopen, maar de 2de set wil ik absoluut. De eerste set zie ik wel nog.

53
Mwoah. FF VII klokte ik een volledige speelbeurt tegen de 40 uur aan incl. de Ultimate Weapons allemaal verslagen en de sterkste wapens + alle materia. Best veel tijd (en zeker nu ik kids heb zal ik daar ook niet snel weer aan komen), maar ook weer niet 'Kingdom Hearts op platinum spelen' tijden... :D

In de tijd van FF VII kwamen er ook gewoon een stuk minder games uit, dus ging dat natuurlijk ook wat makkelijker.

En alleen al omdat het erg mooi in m'n kast zou staan zou ik deze guides wel willen hebben idd..!
Image

54
paveman wrote:Mwoah. FF VII klokte ik een volledige speelbeurt tegen de 40 uur aan incl. de Ultimate Weapons allemaal verslagen en de sterkste wapens + alle materia. Best veel tijd (en zeker nu ik kids heb zal ik daar ook niet snel weer aan komen), maar ook weer niet 'Kingdom Hearts op platinum spelen' tijden... :D

In de tijd van FF VII kwamen er ook gewoon een stuk minder games uit, dus ging dat natuurlijk ook wat makkelijker.

En alleen al omdat het erg mooi in m'n kast zou staan zou ik deze guides wel willen hebben idd..!
Ik heb nog niet VII gespeeld, maar FFX klok ik nu al boven de 300u (vroeger toen ik in het middelbaar zat) en FFXII zit ik boven de 100 (ook toen ik meer tijd had).
Dus ik zie het niet zo makkelijk in om opnieuw te beginnen :lol:

Ik val altijd achterover aan de schat aan informatie die er te vinden is in guides, vooral dan de FF guides. Zulke guides zijn ook handig bijvoorbeeld om stats te ontdekken, verborgen berekeningen zoals Damage, en bijvoorbeeld bij FFXII mag je 4 bepaalde treasure chests niet openen, of je kan het beste wapen niet bemachtigen op een normale manier. Die potjes die gekozen worden, eerst en vooral zou je er niet van weten want niks in het spel zegt je dat, ten tweede, ze zijn zo willekeurig gekozen dat je zo zou openen zonder dat je ervan wist hoe belangrijk ze zijn. Compleet onnodig ook om zoiets in het spel te stoppen, maar via een guide ben je je daarvan direct bewust. Dus nu heb ik dat overpowered wapen al met een underpowered party :cool:

Er is geen enkele ander soort boek dat zoveel interesse wekt bij mij als guides :P
Dusja, deze set moet ik absoluut hebben, allemaal zo guides naast elkaar, staan zeer mooi.

56
paveman wrote:Het staat idd zeker mooi in een gamekast/boekenkast. Ik zie het al naast mijn verzameling OPM's staan... Heb de FF VII-IX (als verreweg mijn favoriete FF's dus) guides in ieder geval op mijn verlanglijstje gezet..
Staat ook op mijn wish-list :cool:

57
Game Mania is goed bezig. Na al de reeds aangekondigde guides, is vanaf vandaag ook de CE guide van Rise of the Tomb Raider te bestellen.
Nu, ik heb hem besteld, op voorhand, ik kan die altijd annuleren. Waarom? Wel, voor het moment twijfel ik nog, dus, beter mijn exemplaar voor het zekerst bemachtigen, want de guide zal misschien enkel gericht zijn op de Xbox One versie. De guide kan later heruitgebracht worden voor de PS4 versie, met eventueel (andere en) meer of juist minder extra's. Dus ik ga zoeken naar de exacte inhoud, zien of die de moeite is, zien of de PS4 ook erin wordt besproken en dan pas mijn definitief besluit maken om mijn bestelling te houden of niet.

58
Piggyback heeft 2 pics vrijgegeven. De standaard en de CE guide:
Image
Image

The Metal Gear Solid V: The Phantom Pain Official Guide will be released simultaneously with the game on 1 September in two different editions in the United States, Canada, Europe and Australia*:

- The Collector’s Edition guide offers 420 pages printed on high-quality paper and bound in a premium hard cover. It includes an extra-large map poster as well as an exclusive lithograph by Yoji Shinkawa and is limited to just one print run. The 48-page art gallery, exclusive to the collector’s edition, includes commentaries from Hideo Kojima.

- The softcover Regular Edition guide includes a map poster covering the immense game area, is printed on high-quality paper and has 372 packed pages.

*The respective guide editions will be released in the following Territories and Languages:

Standard Edition: United States, Canada, Europe (English, French, Spanish, Italian, German), Australia.
Collector’s Edition: United States, Canada, Europe (English, French, German), Australia.

59
Captain Witwicky wrote:Piggyback heeft 2 pics vrijgegeven. De standaard en de CE guide:
Image
Image

The Metal Gear Solid V: The Phantom Pain Official Guide will be released simultaneously with the game on 1 September in two different editions in the United States, Canada, Europe and Australia*:

- The Collector’s Edition guide offers 420 pages printed on high-quality paper and bound in a premium hard cover. It includes an extra-large map poster as well as an exclusive lithograph by Yoji Shinkawa and is limited to just one print run. The 48-page art gallery, exclusive to the collector’s edition, includes commentaries from Hideo Kojima.

- The softcover Regular Edition guide includes a map poster covering the immense game area, is printed on high-quality paper and has 372 packed pages.

*The respective guide editions will be released in the following Territories and Languages:

Standard Edition: United States, Canada, Europe (English, French, Spanish, Italian, German), Australia.
Collector’s Edition: United States, Canada, Europe (English, French, German), Australia.
Ga eens kijken op bol.com op de pagina van de guides. Daar staan zelfs nog meer afbeeldingen. Heb em dan toch maar besteld.
Image
Image

60
Maxidomino wrote:Ga eens kijken op bol.com op de pagina van de guides. Daar staan zelfs nog meer afbeeldingen. Heb em dan toch maar besteld. :)
Ik kan natuurlijk niet elke site in het oog houden :p