Re: Welke game speelde je het laatste uit?

316
Batman: Arkham Knight 9.75/10
Los 1 van de beste Arkham games vind ik. Wel een groter spel dan de voorgangers. Eerst en vooral het verhaal. We spelen terug in Gotham City. Nieuwe vijand van dienst is Scarecrow (wat een cool personage btw). Die wil een heel deel van Amerika bekogelen met fear poison, de klootzak dat hij is. Die moet ge dus gaan tegenhouden. Redelijk easy als je Batman noemt. Alleen wordt je (dankzij het vorige deel van de trilogy) mentaal getreiterd door Joker en heeft Scarecrow een soort van bondgenoot: Arkham Knight. Dit is een soort van tegenpool van The Bat. Hij weet ook Batman altijd juist iets te snel af te zijn. Ook komen er ook weer veel andere vijanden van hem aan bod in de sidequests o.a. Two-Face, Penguin, Riddler met zijn 243 klote riddles die ge allemaal moet verzamelen om het echte einde te zien,...
Daarom krijgen we vanaf nu de Batmobile. Dit is een soort van überautotank. Velen vinden precies wel dat je de Batmobile veel moet gebruiken, maar ik vond het nog wel meevallen en twas wel eens iets anders.
De enigste minpunten zijn het hoge aantal Riddler trophies die ge moet zoeken (3 dagen mee bezig geweest!!!) om het echte einde te zien en dat de hoofdmissie niet zo heel lang duurt (ik had meer van Scarecrow willen zien).
Pluspunten waren de over the top actie, meerdere speelbare personages, batmobile, veel te coole vijanden (Scarecrow, Arkham Knight, Joker),...
Ik heb opeens zin om de comics te gaan lezen. Ik kan al niet wachten tot het volgende spel (als er nog 1 komt).
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

318
Dead Space -> 7/10
Zeer goede horror action game. Veel verschoten in de game waarin je nooit echt op je gemak bent, doordat alles ook altijd in real time gebeurt (zoals je inventory bekijken blijft het spel doorgaan). Ook goed verhaal waarin ik de laatste twist niet zag aankomen.
[+] twist
Dat je vrouwelijke collega je verraadt en dat ze een andere agenda heeft en het niet erg vind om je voor dood achter te laten. Had hem niet verwacht terwijl ik meestal zulke dingen zie aankomen. Had iets verwacht van Hammond of die kyne kerel om me te verraden. Dat zijn vriendinnetje al heel de tijd dood was had ik wel al door, maar dit werd ook wel overduidelijk gemaakt door de game.
Maar hetgene dat deze game echt super zot goed horror maakt is de muziek. Echt wel een fantastisch in elkaar gestoken soundtrack van de makers, liet je heel vaak op het puntje van je stoel zitten en je ook soms echt doodverschieten :cool: Het feit dat de omgeving er zo gruwelijk uitziet helpt ook wel.
Het ene jammere aan de game vond ik dat het nogal zeer rechtlijnig was met heel veel back tracken, wat het soms saai maakte door te veel herhaling. Maar misschien ook wel te verklaren dat je op een schip zit die ook niet oneindig groot is.
Maar al bij al toch wel een goede game waarvan ik de 2e zeker zal spelen.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

319
Toon8 wrote:Dead Space -> 7/10
Zeer goede horror action game. Veel verschoten in de game waarin je nooit echt op je gemak bent, doordat alles ook altijd in real time gebeurt (zoals je inventory bekijken blijft het spel doorgaan). Ook goed verhaal waarin ik de laatste twist niet zag aankomen.
[+] twist
Dat je vrouwelijke collega je verraadt en dat ze een andere agenda heeft en het niet erg vind om je voor dood achter te laten. Had hem niet verwacht terwijl ik meestal zulke dingen zie aankomen. Had iets verwacht van Hammond of die kyne kerel om me te verraden. Dat zijn vriendinnetje al heel de tijd dood was had ik wel al door, maar dit werd ook wel overduidelijk gemaakt door de game.
Maar hetgene dat deze game echt super zot goed horror maakt is de muziek. Echt wel een fantastisch in elkaar gestoken soundtrack van de makers, liet je heel vaak op het puntje van je stoel zitten en je ook soms echt doodverschieten :cool: Het feit dat de omgeving er zo gruwelijk uitziet helpt ook wel.
Het ene jammere aan de game vond ik dat het nogal zeer rechtlijnig was met heel veel back tracken, wat het soms saai maakte door te veel herhaling. Maar misschien ook wel te verklaren dat je op een schip zit die ook niet oneindig groot is.
Maar al bij al toch wel een goede game waarvan ik de 2e zeker zal spelen.
tweede zeker spelen !! is stukken beter :smug:

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

320
Toon8 wrote:Dead Space -> 7/10
Zeer goede horror action game. Veel verschoten in de game waarin je nooit echt op je gemak bent, doordat alles ook altijd in real time gebeurt (zoals je inventory bekijken blijft het spel doorgaan). Ook goed verhaal waarin ik de laatste twist niet zag aankomen.
[+] twist
Dat je vrouwelijke collega je verraadt en dat ze een andere agenda heeft en het niet erg vind om je voor dood achter te laten. Had hem niet verwacht terwijl ik meestal zulke dingen zie aankomen. Had iets verwacht van Hammond of die kyne kerel om me te verraden. Dat zijn vriendinnetje al heel de tijd dood was had ik wel al door, maar dit werd ook wel overduidelijk gemaakt door de game.
Maar hetgene dat deze game echt super zot goed horror maakt is de muziek. Echt wel een fantastisch in elkaar gestoken soundtrack van de makers, liet je heel vaak op het puntje van je stoel zitten en je ook soms echt doodverschieten :cool: Het feit dat de omgeving er zo gruwelijk uitziet helpt ook wel.
Het ene jammere aan de game vond ik dat het nogal zeer rechtlijnig was met heel veel back tracken, wat het soms saai maakte door te veel herhaling. Maar misschien ook wel te verklaren dat je op een schip zit die ook niet oneindig groot is.
Maar al bij al toch wel een goede game waarvan ik de 2e zeker zal spelen.
In den tweede is er ook een twist in het verhaal ;)
Gamefreak wrote:
tweede zeker spelen !! is stukken beter
Niet echt. Ik speel momenteel de 2de, zit op 2 levels van het einde. Hij is evengoed, maar speelt of voelt eerder toch anders aan. Tempo ligt anders en er zitten nieuwigheden in die de originele gameplay uitbreiden.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

323
Gamefreak wrote:
NTGSruler wrote:Ether One op PS4.

Game is goed. Maar met guide. Zonder guide loop je volgens mij gegarandeerd frustraties op. Gelukkig niets van bugs of glitches gehad. Savedata ook niet verloren.
loop je anders vaak verloren of wat ? :L:
Heb gelezen dat er veel ingewikkelde onlogische puzzels inzitten en ja als je een guide opzoekt merk je dat wel.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

330
Xeodrifter 7/10
Je speelt als een soort van astronaut die int midden van de ruimte strandt. Ge moet dan 4 verschillende planeten bezoeken. Hier liggen een stuk of 7 power ups die ge dan moet verzamelen. Tis dus altijd een beetje zoeken welke planeet ge eerst moet doen, want je moet altijd de vorige power-ups hebben om voorbij obstakels te kunnen. Elke power-up wordt bewaakt door een baas. Altijd een soort van hondvleermuisvogelinsect. Deze zijn wel wat repetitief. Elke baas heeft 1 extra kracht dan de voorganger. Ze worden dus altijd ietsje moeilijker.
Tis echt wel heeeeel kort. Op 3 uurtjes ofzo bent ge al klaar. Het moest nu ook niet veel langer zijn, want ik had er ongeveer wel genoeg van.
Image
cron