Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

151
NTGSruler wrote:Al redelijk wat gespeeld ter voorbereiding van je herexamen? :lol :
Ik heb de game twee dagen liggen gehad terwijl ik nog moest studeren en heb hem dus ook twee dagen wijselijk in het plastiek laten zitten ;)
Na mijn laatste herexamen ben ik er direct aan begonnen :)
tichke wrote:Kan er een mod tot nader order mijn access tot dees topic blokkeren? Ik ga anders geld verspillen :silly:
We zouden een speciale usergroup moeten aanmaken en u erin steken, de "Ik wil niet in dat topic kijken!"-groep :p

Ondertussen heb ik 7 hoofdmissies gespeeld en de meeste zijmissies die ge tot dan kon doen. Vooral de zesde missie was een showcase van hoe uitgebreid de mogelijkheden zijn. Veel afstand af te leggen, dan verschillende manieren om naar een target in een basis te gaan. In vergelijking met de vorige games angstaanjagend veel mogelijkheden. Zeker qua combat vind ik het in dat opzicht moeilijker. Daar waar ge in de vorige games vaak afgezonderde vijanden had in doorgaans smallere gangen of minder open locaties, patrouilleren de vijanden nu nooit alleen en vaak in open omgevingen. Overdag vind ik het zo heel moeilijk om ze ongemerkt om te leggen. Met het verdovingspistool snel headshoten is dan vaak de enige optie. Al lopen er nu al veel vijanden rond met een helm bij mij... :|

Mother Base groeit ook redelijk. Ik heb nu denk ik 4 platformen en de crew begint ook aan te groeien. Alleen weet ik nog niet of die crew zou kunnen levellen of dat ik ze later door personeel met betere skills moet vervangen.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

152
Ik zit net iets verder, 9 hoofdmissies gedaan en zo'n 10 a 15 side ops. Meestal gebruik ik mijn tranq gun en zoals jij zegt is het irritant wanneer ze een helm gaan dragen. Gelukkig kan je daar iets aan doen. Ik heb nu de mogelijlheid geünlocked om mijn mannen op missies te sturen, zoals in Assassin's Creed bijvoorbeeld. En in de lijst met missies staat soms dat ze een fabriek van helmen kunnen aanvallen en dat heeft dan een effect op de game. Soldaten hebben dan geen mogelijkheid meer om gedurende een tijdje een helm te dragen. Het is niet echt een spoiler aangezien ze dit nooit zeggen en je er gemakkelijk over kan kijken. Het is wel een frealing cool gameplay element vind ik.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

153
Maxidomino wrote:Ik zit net iets verder, 9 hoofdmissies gedaan en zo'n 10 a 15 side ops. Meestal gebruik ik mijn tranq gun en zoals jij zegt is het irritant wanneer ze een helm gaan dragen. Gelukkig kan je daar iets aan doen. Ik heb nu de mogelijlheid geünlocked om mijn mannen op missies te sturen, zoals in Assassin's Creed bijvoorbeeld. En in de lijst met missies staat soms dat ze een fabriek van helmen kunnen aanvallen en dat heeft dan een effect op de game. Soldaten hebben dan geen mogelijkheid meer om gedurende een tijdje een helm te dragen. Het is niet echt een spoiler aangezien ze dit nooit zeggen en je er gemakkelijk over kan kijken. Het is wel een frealing cool gameplay element vind ik.
Image
Zalig! Hoe schitterend is dat niet zeg! Spijtig dat ik wss tot zondagmiddag moet wachten om verder te kunnen spelen!! Tot nu toe nog maar 3 missies gedaan...

Blijkbaar zijn er 50 missies in totaal. En dat zonder de side ops.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

154
Maxidomino wrote:Ik zit net iets verder, 9 hoofdmissies gedaan en zo'n 10 a 15 side ops. Meestal gebruik ik mijn tranq gun en zoals jij zegt is het irritant wanneer ze een helm gaan dragen. Gelukkig kan je daar iets aan doen. Ik heb nu de mogelijlheid geünlocked om mijn mannen op missies te sturen, zoals in Assassin's Creed bijvoorbeeld. En in de lijst met missies staat soms dat ze een fabriek van helmen kunnen aanvallen en dat heeft dan een effect op de game. Soldaten hebben dan geen mogelijkheid meer om gedurende een tijdje een helm te dragen. Het is niet echt een spoiler aangezien ze dit nooit zeggen en je er gemakkelijk over kan kijken. Het is wel een frealing cool gameplay element vind ik.
Image
Ah, ik vroeg mij al af wanneer ik eindelijk een combat unit zou kunnen oprichten. Dat lijkt mij heel handig, zeker ook om aan meer geld en materialen te geraken.

Dat ge hoofdmissies niet allemaal in volgorde moet spelen, vind ik wel speciaal. Ik was daarnet op weg naar een zijmissie en plots werd ik aangevallen door een sniper. Zo begon dus de missie met Quite, die eigenlijk episode 11 is, terwijl ik 8, 9 en 10 nog niet gedaan heb. Maar goed, die missie is nu toch al gedaan :p

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

155
met0t0 wrote:
Maxidomino wrote:Ik zit net iets verder, 9 hoofdmissies gedaan en zo'n 10 a 15 side ops. Meestal gebruik ik mijn tranq gun en zoals jij zegt is het irritant wanneer ze een helm gaan dragen. Gelukkig kan je daar iets aan doen. Ik heb nu de mogelijlheid geünlocked om mijn mannen op missies te sturen, zoals in Assassin's Creed bijvoorbeeld. En in de lijst met missies staat soms dat ze een fabriek van helmen kunnen aanvallen en dat heeft dan een effect op de game. Soldaten hebben dan geen mogelijkheid meer om gedurende een tijdje een helm te dragen. Het is niet echt een spoiler aangezien ze dit nooit zeggen en je er gemakkelijk over kan kijken. Het is wel een frealing cool gameplay element vind ik.
Image
Ah, ik vroeg mij al af wanneer ik eindelijk een combat unit zou kunnen oprichten. Dat lijkt mij heel handig, zeker ook om aan meer geld en materialen te geraken.

Dat ge hoofdmissies niet allemaal in volgorde moet spelen, vind ik wel speciaal. Ik was daarnet op weg naar een zijmissie en plots werd ik aangevallen door een sniper. Zo begon dus de missie met Quite, die eigenlijk episode 11 is, terwijl ik 8, 9 en 10 nog niet gedaan heb. Maar goed, die missie is nu toch al gedaan
Image
Quiet was ik ook al tegengekomen maar ik heb de missie gestopt omdat ik dacht dat je ze enkel levend kon vangen indien je ze verdooft. Met. Mijn tranq pistool is dat nogal moeilijk dus ik dacht dat je een tranq sniper moest hebben. Blijkbaar kan dat ook met een lethal wapen. Ga die missie dan nog eens doen.
Image
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

158
Wat een lelijk pak, die sneaking suit :p
Wel een essentiële outfit natuurlijk, dus veel maakt het niet uit.

Er begint eindelijk wat meer verhaal in te komen :)
Ik ga nu eens kijken hoe ik die combat unit goed kan laten draaien. Er is nog veel werk aan de winkel, maar ik heb ook nog maar een dikke 10 uren gespeeld, dus nu pas heb ik een idee van hoe uitgebreid het is.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

159
met0t0 wrote:Wat een lelijk pak, die sneaking suit :p
Wel een essentiële outfit natuurlijk, dus veel maakt het niet uit.

Er begint eindelijk wat meer verhaal in te komen :)
Ik ga nu eens kijken hoe ik die combat unit goed kan laten draaien. Er is nog veel werk aan de winkel, maar ik heb ook nog maar een dikke 10 uren gespeeld, dus nu pas heb ik een idee van hoe uitgebreid het is.
Die sneaking suites verhinderen S ranks blijkbaar.... ;)
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

162
NTGSruler wrote:Die sneaking suites verhinderen S ranks blijkbaar.... ;-)
Dat is de Stealth Camouflage ;)
Sneaking Suit is gewoon een outfit die uw voetstappen ietsje minder hoorbaar maakt.
Marty wrote:Zo Ground Zeroes afgerond met 100% in trophies en 83% ingame. Hard missies ga ik maar geen S rank in halen :-p
Nu Phantom Pain installeren :-)
Ik denk dat ik ook zoiets heb, net ietsje meer, 85% ofzo omdat ik de déjà-vu missie wel S-rank had op Hard. Ook heb ik bij mijn weten alle extra outfits (Solid Snake, witte Raiden en Cyborg Ninja). Die trials waren wel best irritant, ik ben blij dat ik die in MGS V nog niet ben tegengekomen :O

Ik ben net voorbij de twaalfde missie, dus weer heel wat nieuwe ontwikkelingen qua verhaal :)
Voor de rest probeer ik mijn combat unit degelijk te krijgen, maar dat gaat nog niet zo vlot. Ook grote teleurstelling bij het Animal Conservation Platform: niet al uw dieren komen daar. Ik heb bijvoorbeeld maar twee wolven zitten, terwijl ik er zeker veel meer geschoten heb. Ach ja, het is al iets :p
Nu nog die vogelkooi wat proberen vullen, die is nog leeg :-"

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

165
tichke wrote:Checkt mailbox > geen code :cry:
Het wachten zal heel goed beloond worden, wees gerust :)

Ik vind het echt stom dat ge maar twee combat units tegelijk kunt uitsturen, ook al hebt ge 60 mensen in uw combat unit... Het zet natuurlijk sterk aan om FOB's te ontwikkelen, maar die mogelijkheid ben ik nog niet tegengekomen. Ook lijken de servers allesbehalve vlot te werken, nog mensen die dit al gemerkt hebben?

Ik heb nu denk ik 20 uur gespeeld en zit op +/- 25% completition. Net de 15de hoofdmissie gedaan en alle zijmissies daarna. Nog heel veel te gaan dus :)

Er zijn zoveel soldaten te vinden die ge goed kunt gebruiken in al uw units, maar die units zitten zo snel vol. Jammer genoeg hebt ge belachelijk veel fuel nodig om bepaalde platforms uit te breiden. Iedere unit heeft op mijn Mother Base al twee platformen, ik denk dat er twee units zijn die er al drie hebben. Hopelijk kan ik het snel uitbreiden, het werkt echt verslavend :p