Re: 'It's all about the drinks'-topic

421
gamerke1992 wrote:Ik heb dit weekend kwak gedronken met een koppel dat we uitgenodigd hadden, altijd lekker :D En dat glas maakt het speciaal.
Kwak ga ik binnenkort ook eens drinken :)

Vandaag deze gedronken:
Image
Eerst had W.O.L.F. al zo'n flesje voor mij gekocht, op dezelfde dag bracht mijn moeder (een grote Thuis-fan) ook een flesje voor mij mee. Nu dus al eentje van gedronken.
Gezien de brouwerij die erachter zit (Van Honsebrouck, vooral bekend door Kasteelbier) had ik er denk ik iets teveel verwachtingen bij. Het is een best lekker bruin bier, maar erg zoet. Veel hopbitterheid is er niet meer in te merken.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

422
dividedx11 wrote:Hehe een van de weinige keren dat ik dit topic bekijk, had niet verwacht dat het hier zo druk zou zijn, alleen jammer dat ik niet echt kan meeposten aangezien ik meestal hetzelfde drink :p

OT:
Image
:p
Of cola nu het beste is maar iig beter dan alcohol drinken. Ik ben niet principieel tegen, maar het is niet nodig. :cool:
Zelf drink ik zelden alcoholhoudende dranken. Soms een glaasje goede cognac, maar ruim 3 jaar geleden heb ik een mooie fles van Brasco gekregen en die is nu voor de helft leeg. ;)

Dus Divided, hou het maar bij alcoholvrij! Drank maakt meer kapot dan je lief is.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: 'It's all about the drinks'-topic

423
dividedx11 wrote:Hehe een van de weinige keren dat ik dit topic bekijk, had niet verwacht dat het hier zo druk zou zijn, alleen jammer dat ik niet echt kan meeposten aangezien ik meestal hetzelfde drink :p

OT:
Image
:p
Jij bent nog onder de 16 toch? Eigenlijk is het optimaal om voor uw 21 geen druppel alcohol te drinken, maar dat lukt de meesten niet :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

424
W.O.L.F. wrote:
dividedx11 wrote:Hehe een van de weinige keren dat ik dit topic bekijk, had niet verwacht dat het hier zo druk zou zijn, alleen jammer dat ik niet echt kan meeposten aangezien ik meestal hetzelfde drink :p

OT:
Image
:p
Jij bent nog onder de 16 toch? Eigenlijk is het optimaal om voor uw 21 geen druppel alcohol te drinken, maar dat lukt de meesten niet :p
In december 15. En dat lukt de meesten inderdaad meestal niet :p Vooral de vrouwen in mijn klas zitten toch wel om de 2-3 weken met een kater in het weekend... Ikzelf ben nog niet echt echt zat geweest, en dat probeer ik ook zo te houden. Ik heb het gevoel dat ik er wel redelijk goed tegen kan, toch zeker in vergelijking met anderen... Ik ben deze vakantie eens meegweest naar een Chirokermis (niet echt mijn ding maar ik deed het voor heb) voor een vriend die in die beweging zit en hij was overduidelijk zat... De volgende ochtend wist hij bijna niets meer terwijl hij maar ongeveer 1 drankje meer had gedronken dan mij, en ik wist toch alles nog de volgende ochtend en was (toch hoe ik het mij herinner :p) de hele avond vrij serieus geweest. Ik probeer zo weinig mogelijk in de week te drinken en ook over het algemeen het toch zo beperkt mogelijk te houden. Maar ik vind het soms echt belachelijk als ik het zo hoor hoeveel sommigen drinken op een fuif. Waar ik me nog het meest van al aan erger zijn mensen die meedrinken om stoer te doen...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

425
dividedx11 wrote:
W.O.L.F. wrote:
dividedx11 wrote:Hehe een van de weinige keren dat ik dit topic bekijk, had niet verwacht dat het hier zo druk zou zijn, alleen jammer dat ik niet echt kan meeposten aangezien ik meestal hetzelfde drink
Image


OT:
Image
Image
Jij bent nog onder de 16 toch? Eigenlijk is het optimaal om voor uw 21 geen druppel alcohol te drinken, maar dat lukt de meesten niet
Image
In december 15. En dat lukt de meesten inderdaad meestal niet
Image
Vooral de vrouwen in mijn klas zitten toch wel om de 2-3 weken met een kater in het weekend... Ikzelf ben nog niet echt echt zat geweest, en dat probeer ik ook zo te houden. Ik heb het gevoel dat ik er wel redelijk goed tegen kan, toch zeker in vergelijking met anderen... Ik ben deze vakantie eens meegweest naar een Chirokermis (niet echt mijn ding maar ik deed het voor heb) voor een vriend die in die beweging zit en hij was overduidelijk zat... De volgende ochtend wist hij bijna niets meer terwijl hij maar ongeveer 1 drankje meer had gedronken dan mij, en ik wist toch alles nog de volgende ochtend en was (toch hoe ik het mij herinner
Image
) de hele avond vrij serieus geweest. Ik probeer zo weinig mogelijk in de week te drinken en ook over het algemeen het toch zo beperkt mogelijk te houden. Maar ik vind het soms echt belachelijk als ik het zo hoor hoeveel sommigen drinken op een fuif. Waar ik me nog het meest van al aan erger zijn mensen die meedrinken om stoer te doen...
Ieder zijn ding, maar ik vind het echt heel vreemd dat er steeds vroeger en vroeger alcohol gedronken wordt. Je bent 'bijna' 15, maar uiteindelijk ben je nog maar 14 en heb je dus al alcohol gedronken. Ik begon te feesten vanaf mijn 16 en dan goot ik ook wel vlotjes veel bier naar binnen, maar als ik daar nu aan terug denk is dat echt zo ongezond. Zeker voor een brein dat nog volop in ontwikkeling is. Nu drink ik eigenlijk praktisch nooit meer tot het punt dat ik echt 'zat' ben en dat is dan eens op een trouwfeest ofzo waar ik zelf niet moet rijden.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

426
dividedx11 wrote:In december 15. En dat lukt de meesten inderdaad meestal niet :p Vooral de vrouwen in mijn klas zitten toch wel om de 2-3 weken met een kater in het weekend... Ikzelf ben nog niet echt echt zat geweest, en dat probeer ik ook zo te houden. Ik heb het gevoel dat ik er wel redelijk goed tegen kan, toch zeker in vergelijking met anderen... Ik ben deze vakantie eens meegweest naar een Chirokermis (niet echt mijn ding maar ik deed het voor heb) voor een vriend die in die beweging zit en hij was overduidelijk zat... De volgende ochtend wist hij bijna niets meer terwijl hij maar ongeveer 1 drankje meer had gedronken dan mij, en ik wist toch alles nog de volgende ochtend en was (toch hoe ik het mij herinner :p) de hele avond vrij serieus geweest. Ik probeer zo weinig mogelijk in de week te drinken en ook over het algemeen het toch zo beperkt mogelijk te houden. Maar ik vind het soms echt belachelijk als ik het zo hoor hoeveel sommigen drinken op een fuif. Waar ik me nog het meest van al aan erger zijn mensen die meedrinken om stoer te doen...
De gevolgen van drinken op uw leeftijd zie je pas later. In uw puberteit ontwikkelt het brein zich nog vollop, maar het is ook een periode waarin hersenverbindingen 'geschrapt' worden, heb je tegen dan nooit muziek gespeeld, dan wordt er besloten om veel minder energie in de verbindingen die daar mee te maken te hebben te steken. Het drinken van alcohol, zelfs 1 slokje, versnelt en verstoort dit proces, er worden meer verbindingen afgedankt dan wenselijk is. Niet drinken is dus de boodschap! Er zijn heel veel lekkere non-alcoholische dranken, zo kan je in de delhaize wel 20 verschillende soorten fruitsap krijgen. Alcohol heb je net zo min nodig als roken en het is in veel opzichten een zwaardere drug dan bv wiet (daarbij moet de kanttekening maken dat 1 joint uw kans op schizofrenie verdubbelt, allemaal goed en wel als uw genetische kans maar 2% is, iets minder als uw kans hoger ligt).
Bier kan ook alcoholvrij eh :)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

429
gamerke1992 wrote:Ik ben mij een sixpack chimay tripel en een sixpack palm hop select gaan halen in de colruyt :) Nu kan ik tenminste iets aanbieden aan bezoek, want tot nu kocht ik altijd van een bier maar 1 flesje, maar dan wel altijd 12 verschillende bieren ofzo.
Ik heb wel veel bier staan, maar ook hoofdzakelijk 1 flesje van elk bier. Bovendien staan ze veel te warm om snel te kunnen serveren, dus dat zou bij mij nog niet lukken, tenzij ik het bezoek een paar uurtjes op voorhand vraag wat ze willen drinken :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

430
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Ik ben mij een sixpack chimay tripel en een sixpack palm hop select gaan halen in de colruyt :) Nu kan ik tenminste iets aanbieden aan bezoek, want tot nu kocht ik altijd van een bier maar 1 flesje, maar dan wel altijd 12 verschillende bieren ofzo.
Ik heb wel veel bier staan, maar ook hoofdzakelijk 1 flesje van elk bier. Bovendien staan ze veel te warm om snel te kunnen serveren, dus dat zou bij mij nog niet lukken, tenzij ik het bezoek een paar uurtjes op voorhand vraag wat ze willen drinken
Image
Ik zet er een deel koud voor er bezoek komt
Image
en ik heb er nu altijd 2 van elk koud staan.
Image