Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

197
Maxidomino wrote:Ik zit nu toch al ver in de game en die omzetting van resources gaat nog steeds zeer traag. Vooral fuel heb ik nodig. Die FOB's werken enkel online, wanneer je offline bent kan je ze niet meer gebruiken. Eerst ga ik investeren in mijn MB en daarna breid ik mijn FOB wel uit. :)
Die resources omzetten gaat inderdaad traag.

MGO ziet er leuk uit.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

198
Maxidomino wrote:Ik zit nu toch al ver in de game en die omzetting van resources gaat nog steeds zeer traag. Vooral fuel heb ik nodig. Die FOB's werken enkel online, wanneer je offline bent kan je ze niet meer gebruiken. Eerst ga ik investeren in mijn MB en daarna breid ik mijn FOB wel uit. :)
Ge hebt inderdaad altijd fuel te weinig. 48 000 om een platform bij te bouwen, is echt wel veel... :silly:

Ik ben nu wel benieuwd aangezien ge zei dat de game al eerder een einde bereikt dan missie 50. Ik ga binnenkort eens missie 23 spelen en heb in de guide al gezien dat die qua verhaal ook kan tellen.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

199
Ondertussen heb ik missie 25 bereikt en ben ik al een paar missies verder gegaan.
[+] Missie 25 tot 28
Amai, dat was vervelend om al die soldaten in quarantaine te plaatsen! Ik heb het zonder guide gedaan, dus ik dacht dat het allemaal soldaten waren die meer dan 4 talen spreken. Zo waren toch degenen die al in quarantaine zaten. Toen ik eindelijk door had dat het om één taal draaide, moest ik dus nog eens door al mijn 700 soldaten gaan om ze allemaal in quarantaine te zetten... :|
Ondertussen sneuvelen ze aan sneltempo, ook al kijk ik geregeld of er geen soldaat in een unit zit die eigenlijk in quarantaine moet.

De enige optie is dus om sneller door het hoofdverhaal te gaan, wat ik nu ook doe. Vanavond ga ik missie 28 (Code Talker) starten. Ik ben benieuwd of het verhaal nu eindelijk eens goed op gang zal komen.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

202
oxiraantje wrote:
Maxidomino wrote:Ik zei toch dat het verhaal sneller ging gaan vanaf missie 25. :)
Helaas heb ik nu niet zo veel tijd meer om te spelen. In de week zit ik op kot en ik het weekend bij mijn vriendin want ze vertrekt bijna op erasmus. Veel tijd om te gamen heb ik nu niet. :)
Geen plaats voor een tvke en ne ps? :think:
Ja had ik vorig jaar nog gedaan maar dat ging uiteindelijk niet goed samen met de studies. :P Ik ben liever bezig met school in de week en dan in het weekend doe ik andere dingen.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

203
Ondertussen heb ik missie 29 uitgespeeld, dus ook weer een pak vooruitgang in het verhaal. Ik ben nogal benieuwd naar missie 30, dat belooft wat te worden.

Aangezien ik voor missie 29 echt niet zo'n goede wapens had, ben ik toch maar eens begonnen met in iedere categorie wapens het beste proberen laten maken. Die sniper is zo'n gigantisch verschil met de enige die ik had (de eerste, met verdovingspijltjes) :P

Dus tip aan de mensen die nog niet zo ver zitten: probeer zeker een sniper met sterke penetration en hoge damage te hebben, het gaat nog goed van pas komen!

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

204
Gisteren eindelijk eens kunnen verdergaan met de game. Missie 31 bracht het verhaal eindelijk eens goed op gang, zeker ook de dingen die erna gebeuren :)

Hier wat bedenkingen:
[+] Missie 31 en 32
Eindelijk eens wat meer filmpjes en wat meer verhaal, waarvoor de reeks toch ook bekend staat.
De boss fight tegen de Metal Gear was wel niet zo moeilijk als ge de beste rocket launcher al had.

Goed om te weten dat de eerste 31 missies dus chapter 1 waren. Alleen jammer dat ze dan een trailer geven voor chapter 2 waarin ze naar mijn mening al teveel spoilen. Ze hadden echt niet mogen tonen dat Paz terugkomt. Want nadat ze ontploft was op het einde van Ground Zeroes zou ge dat toch echt niet verwacht hebben. Alhoewel, 't is MGS. Het kan nog altijd een of andere droom zijn, al betwijfel ik het.

Wat ik wel heel jammer vind, is dat ge nu oude missies moet herspelen, maar dan moeilijker. Konden ze echt geen nieuwe missies gemaakt hebben en de optie er bijgestoken hebben om oude missies op een hogere moeilijkheidsgraad te herspelen? :|

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

205
Niemand hier die al het einde van de game heeft bereikt? En dan bedoel ik niet het einde van het eerste hoofdstuk (einde missie 31), maar echt al de 50 hoofdmissies. Ik zit nu net voor missie 41 en nu zou er nog wat verhaal aankomen. Algemeen vind ik dat alles eindelijk veel meer op z'n plaats valt na missie 31. Zeker als ge de cassettes luistert, daar zit zoveel interessante informatie in.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

206
met0t0 wrote:Niemand hier die al het einde van de game heeft bereikt? En dan bedoel ik niet het einde van het eerste hoofdstuk (einde missie 31), maar echt al de 50 hoofdmissies. Ik zit nu net voor missie 41 en nu zou er nog wat verhaal aankomen. Algemeen vind ik dat alles eindelijk veel meer op z'n plaats valt na missie 31. Zeker als ge de cassettes luistert, daar zit zoveel interessante informatie in.
De laatste missies zijn dezelfde missies als de vorige maar moeilijker gewoon dus je unlocket er veel na elkaar. Ik heb nog niet het einde gezien maar ik zit niet ver denk ik.
Image
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

207
Maxidomino wrote:De laatste missies zijn dezelfde missies als de vorige maar moeilijker gewoon dus je unlocket er veel na elkaar. Ik heb nog niet het einde gezien maar ik zit niet ver denk ik. :)
Die moeilijkere missies zijn er inderdaad, maar nu gebeurt er naar mijn gevoel veel meer op Mother Base. Ik keer vaak terug naar Mother Base en doorgaans krijg ik toch een filmpje te zien dat nogal belangrijk is voor het verhaal of de band tussen personages meer uitdiept. Dat mocht er naar mijn mening al vanaf het begin geweest zijn, want in de eerste tien uren is het vooral focus op de gameplay. Maar goed, ik ben benieuwd naar hoe het verhaal zal eindigen :)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

208
Het blijft hier de laatste tijd nogal stil rond de game, is iedereen er plots klaar mee? :P
Ik heb net missie 43 gespeeld. Eindelijk nog eens wat meer verhaal en een zwaardere sfeer, iets wat toch zelden op deze manier voorkomt in de serie.

Verder heb ik nu eindelijk alle platformen voor mijn Mother Base kunnen ontwikkelen en nu ben ik een FOB aan het uitbouwen. Al moet ik nog wat uitzoeken hoe alles daarmee zit, want daar zitten ook aparte resources bij ofzo? En welke soldaten gaan dan op uw FOB staan, want die kunnen toch meegenomen worden? Iemand die hier meer van weet?

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

209
Gisteren missie 46 uitgespeeld. Nu valt het verhaal helemaal op z'n plaats, wat een ontknoping...
[+] Ontknoping verhaal in missie 46
(Ik heb de tekst apart opgeslagen aangezien er anders spoilers gezien zouden kunnen worden via Tapatalk. Vraag het mij gerust in PM ;))
[+] Quiet missie 45
(Ik heb de tekst apart opgeslagen aangezien er anders spoilers gezien zouden kunnen worden via Tapatalk. Vraag het mij gerust in PM ;))
Nu moet ik nog missie, 47, 48, 49 en 50 spelen. Ik ben benieuwd of er nog iets van verduidelijking in het verhaal zou komen...

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

210
met0t0 wrote:Gisteren missie 46 uitgespeeld. Nu valt het verhaal helemaal op z'n plaats, wat een ontknoping...
[+] Ontknoping verhaal in missie 46
Tekst weggehaald
[+] Quiet missie 45
Tekst weggehaald
Nu moet ik nog missie, 47, 48, 49 en 50 spelen. Ik ben benieuwd of er nog iets van verduidelijking in het verhaal zou komen...
Damn you Tapatalk! Daar werken de spoilerknoppen niet op. Heb de eerste zin gelezen van jouw eerste spoilertag. Niet zo erg want ik had het al geraden en ook half gelezen hier en daar op het internet. Maar ik lees niet verder, wil het zelf nog ontdekken. Ik heb een pauze genomen om andere games te spelen zoals Rock Band en The Order 1886. Het wordt eens tijd om MGS verder te spelen. :P
Image
cron