Re: Vragentopic

376
Vroeger was dat een mogelijk probleem. Toen mocht je max 2, 3 of 4 apparaten (afh van abonnement en mijn herinnering) aansluiten op je modem of de switch die aan je modem hangt. De reden was dat je maar zoveel ip-adressen/connecties toegewezen kreeg geloof ik. De oplossing toen was een router aan die switch hangen en al je pc's etc aan die router te koppelen. Enige uitzondering was digitale tv, die krijgt een apart ip adres toegewezen vanuit de provider en viel ook buiten het maximum aantal apparaten dat je mocht hebben. Hang je die achter de router dan werkt hij eigenlijk op de tv-kabel ipv via internet en is hij ook traag en slechte kwaliteit. Die moest dus aangesloten worden op de switch tussen de modem en de router.

Het voordeel van die router is namelijk dat die 1 ip-adres/beschikbaar apparaat van de provider opeist, maar aan alle apparaten daarachter zelf een ip-adres gaat instellen (indien goed ingesteld). Daardoor lijkt het voor de provider alsof er maar 1 apparaat is aangesloten maar in werkelijkheid zijn het er veel meer.

Wat ik vreemd vind is dat je zegt dat je 6 routers op je netwerk hebt. Als die allemaal ip-adressen staan uit te delen krijg je normaal problemen. Ben je zeker dat het routers zijn en niet switches of wireless access points? En als het routers zijn, zijn ze dan allemaal ingesteld om IP-adressen uit te delen (=DHCP)? Een netwerkplannetje is eigenlijk het handigste en dan is het vooral belangrijk de bekabelde dingen erop te zetten en hoe ze verbonden zijn en welke de draadloze verbinding uitzenden.

Bij mijn ouders had ik regelmatig dat het internet in stukken wegviel. Sites werkten niet meer maar skype ging nog rustig een tijdje door. Dat kwam door een (nog steeds onopgeloste) bug in de firmware van mijn router. Toen moest ik de router gewoon even uittrekken en terug insteken.

Bovenstaande uitleg is nogal snel getypt dus ik hoop dat het toch nog een beetje duidelijk is :p Of dat die beperking van aantal apparaten er nu nog is weet ik niet maar ik hoop/veronderstel van niet want dat zou gewoon kut zijn in het huidige tijdperk.
Image

Re: Vragentopic

377
dividedx11 wrote:Een vraagje. Ik zit bij telenet en heb de laatste tijd wat problemen, waaronder apparaten die de ene keer wel en de andere keer niet met het internet wil verbinden. Ook mijn PS3 geeft 80% van de keren een DNS error. Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat we te veel apparaten hebben verbonden? We hebben nu ongeveer 6 routers waarvan 3 draadloos en ongeveer 27 apparaten verbonden (loopt snel op, TV's, ...)
Geen idee als het met het aantal toestellen te maken heeft. Maar een tijd terug heb ik er ook last van gehad bij het online gamen. Toen kon ik de klok erop zetten dat ik na anderhalf uur van PSN werd gegooid.... Na ongeveer een maand was het probleem vanzelf opgelost. Maar er zijn toen blijkbaar veel klachten van gamers binnengekomen bij Telenet want vrienden hadden hetzelfde probleem. Dus mss eens bellen naar Telenet?
Image

Re: Vragentopic

378
Wel, mijn setup (enkel routers/ acces points/ ...)

Hoofdrouter van Telenet (Wifi + kabel)

Daaraan een oude modem van belgacom voor extra aansluitingen (kabel)

Dan nog een router die is verbonden met de hoofdrouter (kabel)

Dan mijn Mac Mini die is verbonden met kabel (WiFi Hotspot)

Dan nog een kleine router voor extra aansluitingen (kabel)

Aan die kleine router een zeer goede draadloze routuer(?) die ik van m'n pa z'n werk heb (WiFi)

Het is sinds die laatste denk ik dat de problemen zijn begonnen.

Er zitten ook een heleboel tussenstukken en koppelingen, ...

onze elektricien is nogal slordig (om het zo te zeggen...). In verhouding als je 200m LAN kabel nodig hebt ligt er hier 2000m kabel...
Heb het even nageteld en in totaal zijn er 28 apparaten verbonden in totaal.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Vragentopic

379
3 routers? Waarom is da nodig.
Anyway zet om te beginnen eens je wififrequenties op iets anders dan het standaard.

Meet je kabels eens uit om te zien of je geen verlies hebt. (Of laten doen)

27 toestellen is veel :D
Kan je frigo op internet mss? :lol:

Edit: 100m is veel te veel voor een cat5 kabel...
Image

Re: Vragentopic

380
ShAmPi wrote:3 routers? Waarom is da nodig.
Anyway zet om te beginnen eens je wififrequenties op iets anders dan het standaard.

Meet je kabels eens uit om te zien of je geen verlies hebt. (Of laten doen)

27 toestellen is veel :D
Kan je frigo op internet mss? :lol:

Edit: 100m is veel te veel voor een cat5 kabel...
Wel 3 routers, ik woon met m'n grootouders in een vrij groot huis (zij beneden en ik boven), dus daardoor de nodige hoeveelheid routers en apparaten. Bedankt voor de tips, ik ga es wat prutsen :)
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Vragentopic

382
Ben je zeker dat het routers zijn en geen switches? :think:
En die belgacom modem na de telenet router vind ik ook wat vreemd... of is het een router+modem combi of gewoon een router van belgacom? (geen idee hoe belgacom werkt). Een modem is namelijk heel wat anders dan een router of switch.

Ik vrees dat hulp op afstand in dit geval wat lastig is... :dizzy:
Image

Re: Vragentopic

383
Ik vier de laatste jaren samen met mijn vriendin nieuwjaar met een ander koppel ipv uit te gaan. Nu hebben we er de gewoonte van gemaakt dat diegene dat op bezoek komen een cadeautje kopen. Die vriend speelt zelf ook regelmatig playstation, dus dacht ik iets wat daarmee te maken heeft te kopen. Vorig jaar had ik een oplaadstation gekregen voor de dualShock 4. Weten jullie nog iets leuk PS of game gerelateerd voor iets van een 20 euro? Ik was opzoek naar een spel in de black friday deals, maar voorlopig zag ik nog niet echt iets leuk.
Image

Re: Vragentopic

384
gamerke1992 wrote:Ik vier de laatste jaren samen met mijn vriendin nieuwjaar met een ander koppel ipv uit te gaan. Nu hebben we er de gewoonte van gemaakt dat diegene dat op bezoek komen een cadeautje kopen. Die vriend speelt zelf ook regelmatig playstation, dus dacht ik iets wat daarmee te maken heeft te kopen. Vorig jaar had ik een oplaadstation gekregen voor de dualShock 4. Weten jullie nog iets leuk PS of game gerelateerd voor iets van een 20 euro? Ik was opzoek naar een spel in de black friday deals, maar voorlopig zag ik nog niet echt iets leuk.
Een voucher van 20 euro om in de store uit te geven?
Image

Re: Vragentopic

386
ShAmPi wrote:Een speciale ds4 caseshell en xbone buttons en eventueel nog een lightbardecal?
Kom je zelfs nog niet aan 20eur uit china. Tprobleem is wel het op tijd toekrijgen van de items.
Lijkt mij wel ook vragen om de verkeerde keuze. Tenzij ge ongeveer weet wat hij wil natuurlijk.

Re: Vragentopic

388
ShAmPi wrote:Bwoh. Er zijn neutrale shells ook he.
En het is tenslotte maar een voorstel. Ik zeg niet dat hij dat MOET nemen als cado he.
Tis gewoon eens iets anders.
Kweet wel, misschien een van zijn favoriete games ofzo

Re: Vragentopic

389
Bedankt voor de tips tot nu toe. Van China iets bestellen wordt wat riskant, nu dat nieuwjaar al zo dichtbij is. Ik heb vaak gehad dat ik 2 maanden of meer heb moeten wachten op mijn bestelling.

Ik ga nu nog eens de cybermonday deals bekijken. Misschien staat er iets tussen.
Image

Re: Vragentopic

390
Via Kapaza verkoop ik games. Nu is er iemand die bij wat games ook mijn PS2 memorycard van 8mb wil kopen. Hij komt deze morgen ophalen dan. Hoewel ik die niet te koop heb gezet valt dit wel te overwegen denk ik. Hoeveel zou ik er voor kunnen vragen? Heb er dan wel zelf geen meer dus mss stom omdat ik dan nooit nog iets kan opslaan als ik ooit nog eens iets erop zou spelen, maar is onwaarschijnlijk. Op eBay zie ik prijzen van rond de 5 à 8 euro zonder verzending.
Image