Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

211
Maxidomino wrote:Damn you Tapatalk! Daar werken de spoilerknoppen niet op. Heb de eerste zin gelezen van jouw eerste spoilertag. Niet zo erg want ik had het al geraden en ook half gelezen hier en daar op het internet. Maar ik lees niet verder, wil het zelf nog ontdekken. Ik heb een pauze genomen om andere games te spelen zoals Rock Band en The Order 1886. Het wordt eens tijd om MGS verder te spelen. :P
Dat is echt vervelend, sorry! :O
Ik heb de tekst weggehaald voor mochten er nog mensen per ongeluk op komen. Want dat is iets dat ge echt nog niet direct moogt weten, veel leuker om het zelf te ontdekken. En nog een geruststelling voor wat ge gelezen hebt: het is eigenlijk toch niet helemaal zo duidelijk. Er is nog een extra scène ter verduidelijking die ge kunt unlocken na het uitspelen van de game, maar daar ben ik nog niet, dus geen idee hoe de ontknoping daar zit.

Misschien is het een idee om een MGS5-spoiler topic te openen? Dat het daar ook in spoilertags staat over welke missie het gaat, maar waar wel alles over het verhaal besproken kan worden? Zeker als mensen de game hier zouden uitgespeeld hebben, kan dat interessant worden, want het is een verhaal dat toch hier en daar wat steken laat vallen of voer voor discussie oplevert.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

212
Het lijkt wel alsof iedereen al klaar is met de game, terwijl dat ik na een goede 100 uur nog volop bezig ben :P

Ik heb alle 50 hoofdmissies uitgespeeld, bijna alle side ops. Ik had de missies bijna allemaal direct S-rank, maar ik moet wel nog voor die optional objectives gaan.

De game bevat trouwens veel geheimen en dingen die niet zomaar unlocken. Tip: ga eens kijken bij een blauwe deur op het tweede verdiep op het medical platform ;)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

214
met0t0 wrote:Het lijkt wel alsof iedereen al klaar is met de game, terwijl dat ik na een goede 100 uur nog volop bezig ben :P

Ik heb alle 50 hoofdmissies uitgespeeld, bijna alle side ops. Ik had de missies bijna allemaal direct S-rank, maar ik moet wel nog voor die optional objectives gaan.

De game bevat trouwens veel geheimen en dingen die niet zomaar unlocken. Tip: ga eens kijken bij een blauwe deur op het tweede verdiep op het medical platform ;)
Pff, kheb de eerste chapter uitgespeeld en de meeste missies daarna uitgespeeld, maar al die geheime dingen moet ik nog unlocken. Dit weekend ga ik proberen Until Dawn uit te spelen en dan komt Fallout 4 uit en de week daarachter Star Wars Battlefront. MGSV gaat dus nog even moet wachten voor ik het verder speel. :(
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

216
met0t0 wrote:Om de game op 100% completition te krijgen, moet ge echt wel heel veel doen (waarschijnlijk 200 uur of iets meer). Maar het zal mij denk ik wel lukken, de meeste dingen heb ik al gedaan :)
Good luck daarmee! Ooit doe ik het ook maar tzal nog niet voor direct zijn. Hoeveel uur hebt ge er nu opzitten?

Greg Miller van Kinda Funny probeert vandaag de platinum te halen. Hij doet dit voor Extra Life, een liefdadigheidsactie voor kinderen waarbij mensen 24 uur (een) game(s) spelen en die streamen.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

217
Maxidomino wrote:
met0t0 wrote:Om de game op 100% completition te krijgen, moet ge echt wel heel veel doen (waarschijnlijk 200 uur of iets meer). Maar het zal mij denk ik wel lukken, de meeste dingen heb ik al gedaan :)
Good luck daarmee! Ooit doe ik het ook maar tzal nog niet voor direct zijn. Hoeveel uur hebt ge er nu opzitten?

Greg Miller van Kinda Funny probeert vandaag de platinum te halen. Hij doet dit voor Extra Life, een liefdadigheidsactie voor kinderen waarbij mensen 24 uur (een) game(s) spelen en die streamen.
Ik zit nu denk ik op iets meer dan 130 uur. Daar zijn wel ook uren bij dat de PS4 gewoon aan stond omdat er belangrijke items in ontwikkeling waren, dus qua effectieve speeltijd zal het waarschijnlijk zo'n 115 uur zijn.
Het is moeilijk om een algemene indruk te geven van hoe ver ge zit na zoveel uren spelen, ik zal gewoon wat dingen opsommen. Ik heb de 50 hoofdmissies allemaal minstens één keer uitgespeeld, sommige opnieuw gespeeld om er alle optional objectives bij te halen of voor een snelle S-rank. Qua zijmissies zit ik op 85% completition, nog een kleine 30 te gaan. Alle Key Dispatch-missies van de Combat Unit zijn gedaan. 'k Moet nog 7 dieren vinden (de meest zeldzame heb ik wel al). Mijn Mother Base is al lang volledig uitgebouwd, mijn eerste FOB heeft voor alle units ook al 4 platformen, behalve voor combat 3 en command platform maar 2. Zo heb ik een kleine 1200 soldaten, waarvan alle units level 60 of meer zijn, behalve de Security Unit, die zit nog op 44/45.
Dit geeft denk ik wel een idee? :p

Het grootste werk zal dus het herspelen van hoofdmissies zijn, die optional objectives zijn soms echt vervelend... Maar het is wel leuk om dan eens andere dingen te moeten proberen. De platinum is in zicht, maar nog niet voor direct.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

218
met0t0 wrote:
Maxidomino wrote:
met0t0 wrote:Om de game op 100% completition te krijgen, moet ge echt wel heel veel doen (waarschijnlijk 200 uur of iets meer). Maar het zal mij denk ik wel lukken, de meeste dingen heb ik al gedaan :)
Good luck daarmee! Ooit doe ik het ook maar tzal nog niet voor direct zijn. Hoeveel uur hebt ge er nu opzitten?

Greg Miller van Kinda Funny probeert vandaag de platinum te halen. Hij doet dit voor Extra Life, een liefdadigheidsactie voor kinderen waarbij mensen 24 uur (een) game(s) spelen en die streamen.
Ik zit nu denk ik op iets meer dan 130 uur. Daar zijn wel ook uren bij dat de PS4 gewoon aan stond omdat er belangrijke items in ontwikkeling waren, dus qua effectieve speeltijd zal het waarschijnlijk zo'n 115 uur zijn.
Het is moeilijk om een algemene indruk te geven van hoe ver ge zit na zoveel uren spelen, ik zal gewoon wat dingen opsommen. Ik heb de 50 hoofdmissies allemaal minstens één keer uitgespeeld, sommige opnieuw gespeeld om er alle optional objectives bij te halen of voor een snelle S-rank. Qua zijmissies zit ik op 85% completition, nog een kleine 30 te gaan. Alle Key Dispatch-missies van de Combat Unit zijn gedaan. 'k Moet nog 7 dieren vinden (de meest zeldzame heb ik wel al). Mijn Mother Base is al lang volledig uitgebouwd, mijn eerste FOB heeft voor alle units ook al 4 platformen, behalve voor combat 3 en command platform maar 2. Zo heb ik een kleine 1200 soldaten, waarvan alle units level 60 of meer zijn, behalve de Security Unit, die zit nog op 44/45.
Dit geeft denk ik wel een idee? :p

Het grootste werk zal dus het herspelen van hoofdmissies zijn, die optional objectives zijn soms echt vervelend... Maar het is wel leuk om dan eens andere dingen te moeten proberen. De platinum is in zicht, maar nog niet voor direct.
Daaaamn, al goed doorgespeeld amai. Toen ik gestopt was, had ik er ongeveer 70 uur op zitten. Platinum zal ik misschiennnn proberen halen, maar de kans is klein. Gewoon teveel games die tegenwoordig verschijnen. Bij u zal dat wel lukken denk ik. :)
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

219
Maxidomino wrote:Daaaamn, al goed doorgespeeld amai. Toen ik gestopt was, had ik er ongeveer 70 uur op zitten. Platinum zal ik misschiennnn proberen halen, maar de kans is klein. Gewoon teveel games die tegenwoordig verschijnen. Bij u zal dat wel lukken denk ik. :)
De platinum duurt gewoon lang door alle optional objectives. S-ranks zijn eigenlijk nooit echt moeilijk als ge snel genoeg door de missies loopt.

Ik heb eindelijk alle dieren kunnen vangen. De 'leopard tortoise' liet zich moeilijk vangen... :p

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

220
Nu de game toch al een tijdje verkrijgbaar is, beginnen steeds meer mensen het einde van de game en de grote ontknoping in missie 46 te bereiken. Daarnaast zit er echter nog een groot geheim in de game, eentje dat slechts zeer weinig mensen al ontdekt hebben. Wie missie 31 heeft uitgespeeld, kan ook zijn best doen om dit event te unlocken. Op deze link staat wat ervoor gedaan moet worden: http://www.konami.jp/mgs5/tpp/en/news/20151126.html
Ik zou zeggen: allemaal meedoen! :)

Voor de rest ben ik nu nog bezig met optional objectives behalen. Duurt langer dan verwacht, maar de platinum zal er wel komen :)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

225
zenmaster wrote::cool: nice. Ik moet er nog aan beginnen binnenkort. Eerst maar eens gewoon uitspelen :D
Kijk er tegelijk ook een beetje tegenop omdat de game eigenlijk niet "compleet" is door het vertrekken van Kojima.
Ge moet de missies in deze game toch meerdere keren uitspelen om alles uit de game te halen, dus ge kunt echt helemaal spelen zoals gij het wilt :)

En tjah, niet compleet... Missie 51 ontbreekt inderdaad. Die is nooit afgewerkt. Daarvan is er echter wel een 20 minuten durende scène (work-in-progress) verschenen op de DVD bij de Collector's Edition. Daarin wordt een en ander verduidelijkt en wordt getoond dat het echt een leuke missie had kunnen zijn, maar op zich verandert het niet zoveel aan het verhaal. Over het verhaal ga ik ook niks vertellen, want dat zit best goed in elkaar. Al ligt de nadruk in deze game wel veel meer op de gameplay en zelf verhalen beleven door verschillende manieren van aanpakken.
cron