Re: Vragentopic

391
RoyVdW wrote:Via Kapaza verkoop ik games. Nu is er iemand die bij wat games ook mijn PS2 memorycard van 8mb wil kopen. Hij komt deze morgen ophalen dan. Hoewel ik die niet te koop heb gezet valt dit wel te overwegen denk ik. Hoeveel zou ik er voor kunnen vragen? Heb er dan wel zelf geen meer dus mss stom omdat ik dan nooit nog iets kan opslaan als ik ooit nog eens iets erop zou spelen, maar is onwaarschijnlijk. Op eBay zie ik prijzen van rond de 5 à 8 euro zonder verzending.
Dus van jouw PS2 maak je voor 5 tot 8 euro een onbruikbare, dus waardeloze, machine?

Kom, voor die paar suffe euro's hou je de memorycard toch gewoon zelf. :smug:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

393
Sora_Lizard wrote:
RoyVdW wrote:Via Kapaza verkoop ik games. Nu is er iemand die bij wat games ook mijn PS2 memorycard van 8mb wil kopen. Hij komt deze morgen ophalen dan. Hoewel ik die niet te koop heb gezet valt dit wel te overwegen denk ik. Hoeveel zou ik er voor kunnen vragen? Heb er dan wel zelf geen meer dus mss stom omdat ik dan nooit nog iets kan opslaan als ik ooit nog eens iets erop zou spelen, maar is onwaarschijnlijk. Op eBay zie ik prijzen van rond de 5 à 8 euro zonder verzending.
Dus van jouw PS2 maak je voor 5 tot 8 euro een onbruikbare, dus waardeloze, machine?

Kom, voor die paar suffe euro's hou je de memorycard toch gewoon zelf. :smug:
Een PS2 zonder memory card werkt nog prima hoor. Je kunt alleen je progressie niet meer opslaan. Wat afhankelijk van de games die je wilt spelen niet zo erg is. Ik zou het echter ook niet aanraden om de memory card te verkopen, het kan altijd nog van pas komen. Bijvoorbeeld als je later toch je PS2 nog wilt verkopen is het beter dat ie er op z'n minst nog 1 MC bij zit.

Re: Vragentopic

394
RoyVdW wrote:Ja ik was aant denken. Zal die maar niet verkopen dan goede raad ;)

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
zeg hem dat je die memory card gekregen hebt van je rijke suikeroom uit Oostenrijk en dat je er zeer aan gehecht bent omdat de brave man zijn kaars al even uit is, maar dat je hem voor 200 euro wel wilt verkopen .....

Re: Vragentopic

396
2 vraagjes :)

1) welke soldenperiodes komen er aan? kerst, en dan?

2) PS4 500GB of 1TB voor een gezin met 4 gamers. Zou ik toekomen met een 500GB PS4 als ik wat mijn gedownloade game data beheer?

Bedankt.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Vragentopic

397
Als je verwijderd wat je gespeeld hebt. En niet alle digitale games direct download en laat staan zal je wel eventjes toekomen met 500gb

Maar het is en blijft extreem weinig imo...

Ik heb er een 2tb ingestampt.
Image

Re: Vragentopic

399
daviduvel wrote:Als je thuis met 4 gamers bent, is het beter om in een ps4 met 1TB te investeren. Als iedereen andere games speelt, gaat die 500 GB snel vol staan :)
Dat denk ik ook. Mijn PS4 zit ook stampvol en ik ben de enige dat er op speelt. Maar als 1TB te duur is, moet je gewoon regelmatig games verwijderen en opnieuw downloaden als je het wil spelen. Het zal er zeker niet voor zorgen dat je geen plezier aan je ps4 kan beleven ofzo.
Image

Re: Vragentopic

401
ShAmPi wrote:Als je verwijderd wat je gespeeld hebt. En niet alle digitale games direct download en laat staan zal je wel eventjes toekomen met 500gb

Maar het is en blijft extreem weinig imo...

Ik heb er een 2tb ingestampt.
daviduvel wrote:Als je thuis met 4 gamers bent, is het beter om in een ps4 met 1TB te investeren. Als iedereen andere games speelt, gaat die 500 GB snel vol staan :)
gamerke1992 wrote:
daviduvel wrote:Als je thuis met 4 gamers bent, is het beter om in een ps4 met 1TB te investeren. Als iedereen andere games speelt, gaat die 500 GB snel vol staan :)
Dat denk ik ook. Mijn PS4 zit ook stampvol en ik ben de enige dat er op speelt. Maar als 1TB te duur is, moet je gewoon regelmatig games verwijderen en opnieuw downloaden als je het wil spelen. Het zal er zeker niet voor zorgen dat je geen plezier aan je ps4 kan beleven ofzo.
Ligeiro wrote:of je kan een externe hdd eraan hangen, of zelf eentje kopen van x-aantal Terrabyte en die erin steken.
Bedankt allemaal. Het gaat niet over duur of niet, het gaat over wat de beste aankoop zou zijn op lange termijn, want ik zie dat de PS4 500GB nu aan een prijs is die me goed bevalt, maar de PS4 1TB heeft momenteel geen korting, dus investeer ik in de goedkopere PS4 500GB die later misschien een uitbreiding nodig heeft of investeer ik in de 1TB versie waar ik misschien niet een uitbreiding voor nodig heb, maar die nu ook zonder korting is :)
Hoeveel zou me dat dan kosten zo'n extra opslag? Neem nu een 1TB schijf eraan hangen. Een beetje een vooruitzicht qua kosten ben ik nu aan het maken.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Vragentopic

402
Captain Witwicky wrote:
Bedankt allemaal. Het gaat niet over duur of niet, het gaat over wat de beste aankoop zou zijn op lange termijn, want ik zie dat de PS4 500GB nu aan een prijs is die me goed bevalt, maar de PS4 1TB heeft momenteel geen korting, dus investeer ik in de goedkopere PS4 500GB die later misschien een uitbreiding nodig heeft of investeer ik in de 1TB versie waar ik misschien niet een uitbreiding voor nodig heb, maar die nu ook zonder korting is :)
Hoeveel zou me dat dan kosten zo'n extra opslag? Neem nu een 1TB schijf eraan hangen. Een beetje een vooruitzicht qua kosten ben ik nu aan het maken.
Geen idee of de interne harde schijf vervangen veel werk is (ik dacht van niet) maar dat lijkt mij een beter idee dan er een externe harde schijf naast zetten. 2 TB kost maar rond de 100 euro meer en lijkt mij de beste keuze. Een SSD kan ook helpen qua laadtijden, maar dat is dan direct dubbel zo duur.

Re: Vragentopic

403
Ik las ergens dat een SSD geen goed idee is voor de PS4 omdat deze geen ondersteuning daarvoor biedt. Bepaalde functies die typisch zijn voor SSD's worden dus niet gebruikt. Ze beweerden daar ook dat de content op een SSD af en toe opnieuw geschreven moet worden op de SSD om te voorkomen dat die langzaam 'vergaat'. Kan de links niet meer vinden en in hoeverre het allemaal klopt weet ik niet. Behalve dan dat de PS4 eigenlijk geen specifieke ondersteuning heeft voor SSD's.

Zelf heb ik er een 1Tb SSHD in gedaan en dat was iets minder dan 100 euro. Vervangen zelf is makkelijk en als je een USB 3.0 HDD hebt voor je back-up dan gaat het ook erg snel (3-4u voor back-up 400Gb).
Image

Re: Vragentopic

404
Het vervangen duurt niet lang EN is poepsimpel.
Behalve je backup nemen indien er veel opstaat kan enigetijd duren.

Een ssd heb ik het volgende over te zeggen.
Een ssd in ps4 is weggesmeten geld
De paar seconden die je wint bij laadtijden zijn de prijs niet waard.
Zoals eerder vernoemt ps4 benut ssd niet optimaal.
Alsook is de levensduur van een ssd korter dan de standaard hdds.
Je kan een hdd van wat meer rpm nemen desnoods
Image

Re: Vragentopic

405
ShAmPi wrote:Het vervangen duurt niet lang EN is poepsimpel.
Behalve je backup nemen indien er veel opstaat kan enigetijd duren.

Een ssd heb ik het volgende over te zeggen.
Een ssd in ps4 is weggesmeten geld
De paar seconden die je wint bij laadtijden zijn de prijs niet waard.
Zoals eerder vernoemt ps4 benut ssd niet optimaal.
Alsook is de levensduur van een ssd korter dan de standaard hdds.
Je kan een hdd van wat meer rpm nemen desnoods
Dat een PS4 SSDs niet optimaal benut wist ik niet, ook maar flauw eigenlijk. Moest dat wel zo zijn gaat het waarschijnlijk niet om enkele seconden maar zijn laadtijden meer dan de helft korter. De levensduur is inderdaad korter, maar nog altijd een jaar of 5 en niemand doet echt veel langer met een HDD of SSD.
+ dan is uw PS uiteraard meer schokbestendig.