Re: Game Guide Corner

121
Gamefreak wrote:
Captain Witwicky wrote:
Gamefreak wrote:jij hebt je weer weten te amuseren Capski :smug:
It's a hobby :P
maar op dit niveau wel een verdomd dure ! :idea:
Gaming een dure hobby worden... No way. Ja, als je een retro collectie over gaat willen nemen, of zo...
Ga paardensport als hobby nemen. Of auto's (incl. tunen etc.). In ons favo tijdverdrijf gaat het om honderden €'s, best veel geld - zeker voor de studenten onder ons -, maar het loopt niet snel in de duizenden per maand of zelfs jaar...
Image

124
BozeGozerXrd wrote:Je had nu inmiddels wel al 5 PS4's kunnen kopen.
Maar dan had ik al de rest niet.
Liever deze dingen, gelimiteerde uitgaven en dergelijke, dan een PS4 die nog jaren volop beschikbaar blijft.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

125
Captain Witwicky wrote:
Maar dan had ik al de rest niet.
Liever deze dingen, gelimiteerde uitgaven en dergelijke, dan een PS4 die nog jaren volop beschikbaar blijft.
Je hebt groot gelijk Captain! Ieder z'n eigen keuze.
Maar misschien dat het wel al eens tijd wordt voor een PS4: kun je die goodies ook nog eens pelen... ;)

Misschien een lastigere keuze: je had nu inmiddels wel al een tijdje op jezelf kunnen wonen... :shh:
Image

127
Gamefreak wrote:
wanneer koop je zelf eens één Gozer ? :smug:
Als er eens wat meer games voor uitkomen die ik echt moet hebben(volgend jaar dus), en als de prijs onder de 300 zakt.

128
paveman wrote:Je hebt groot gelijk Captain! Ieder z'n eigen keuze.
Maar misschien dat het wel al eens tijd wordt voor een PS4: kun je die goodies ook nog eens pelen...

Misschien een lastigere keuze: je had nu inmiddels wel al een tijdje op jezelf kunnen wonen...
Het is bijna tijd voor een PS4. Aangezien ik nu een tijdelijke job heb en kan beginnen sparen. Maar...uiteindelijk gaat het niet zoveel uitmaken want ik kan met moeite op mijn PS3 gamen. Dus gamen op mijn PS4 zal, als ik die heb, ook niet echt makkelijk zijn :P Dus blijf ik gewoon kopen wat ik wil zodat ik zeker niet zonder zit als ik op mijn gemak kan gamen :D

Inmiddels alleen wonen? Hmmm, afgelopen 2 jaren was ik zo goed als werkloos en heb ik misschien in totaal, goh iets van 1000€ uitgegeven. Met die 1000€ kan ik niet op mezelf wonen, niet zolang ik geen vast contract heb. Mijn laatste aankopen vanaf ongeveer september, heb ik kunnen doen dankzij mijn job nu. Anders had ik niets om uit te geven: geen guides, geen games, geen games van plan om te kopen zoals Uncharted 4. ;)

Ondertussen:
De guide voor Star Wars Battlefront is gereleased.

En deze komen eraan:

Just Cause 3
Image
- Complete walkthrough
- Lijst van alle wapens, gadgets en voertuigen
- De locatie van elke collectible
- Gedetailleerde kaarten
- Geteste strategieën om elk gevecht te winnen
- Inclusief code voor digitale eGuide

Bloodborne
Image
Bloodborne - The Old Hunters Collector's Edition Guide

Guide voor de 'The Old Hunters' uitbreiding van Bloodborne. Deze guide behandelt onder andere hoe de uitbreiding invloed heeft op de hoofdgame en wat er hierdoor verandert in Bloodborne.

- Deluxe hardcover editie
- Tips om alle nieuwe vijanden te verslaan
- The Old Hunters verdubbelt bijna het beschikbare arsenaal. Ontdek hoe best gebruik te maken van de nieuwe wapens
- Complete behandeling van het Bloodborne verhaal en de links tussen personages
- Artwork hoofdstuk

129
Captain Witwicky wrote:
paveman wrote:Je hebt groot gelijk Captain! Ieder z'n eigen keuze.
Maar misschien dat het wel al eens tijd wordt voor een PS4: kun je die goodies ook nog eens pelen...

Misschien een lastigere keuze: je had nu inmiddels wel al een tijdje op jezelf kunnen wonen...
Het is bijna tijd voor een PS4. Aangezien ik nu een tijdelijke job heb en kan beginnen sparen. Maar...uiteindelijk gaat het niet zoveel uitmaken want ik kan met moeite op mijn PS3 gamen. Dus gamen op mijn PS4 zal, als ik die heb, ook niet echt makkelijk zijn :P Dus blijf ik gewoon kopen wat ik wil zodat ik zeker niet zonder zit als ik op mijn gemak kan gamen :D

Inmiddels alleen wonen? Hmmm, afgelopen 2 jaren was ik zo goed als werkloos en heb ik misschien in totaal, goh iets van 1000€ uitgegeven. Met die 1000€ kan ik niet op mezelf wonen, niet zolang ik geen vast contract heb. Mijn laatste aankopen vanaf ongeveer september, heb ik kunnen doen dankzij mijn job nu. Anders had ik niets om uit te geven: geen guides, geen games, geen games van plan om te kopen zoals Uncharted 4. ;)

Ondertussen:
De guide voor Star Wars Battlefront is gereleased.

En deze komen eraan:

Just Cause 3
Image
- Complete walkthrough
- Lijst van alle wapens, gadgets en voertuigen
- De locatie van elke collectible
- Gedetailleerde kaarten
- Geteste strategieën om elk gevecht te winnen
- Inclusief code voor digitale eGuide

Bloodborne
Image
Bloodborne - The Old Hunters Collector's Edition Guide

Guide voor de 'The Old Hunters' uitbreiding van Bloodborne. Deze guide behandelt onder andere hoe de uitbreiding invloed heeft op de hoofdgame en wat er hierdoor verandert in Bloodborne.

- Deluxe hardcover editie
- Tips om alle nieuwe vijanden te verslaan
- The Old Hunters verdubbelt bijna het beschikbare arsenaal. Ontdek hoe best gebruik te maken van de nieuwe wapens
- Complete behandeling van het Bloodborne verhaal en de links tussen personages
- Artwork hoofdstuk
Zijn die guides van Prima Games een beetje de moeite waard? De guides van Dark Souls games zijn tot nu toe door Future Press gedaan, maar Namco Bandai gaat voor Dark Souls 3 in zee met Prima Games.
Image

130
Rushifel wrote:Zijn die guides van Prima Games een beetje de moeite waard? De guides van Dark Souls games zijn tot nu toe door Future Press gedaan, maar Namco Bandai gaat voor Dark Souls 3 in zee met Prima Games.
Ik heb natuurlijk nog geen studie gedaan over welke schrijver van guides de beste guides levert, maar over het algemeen zijn de Prima guides aardig, ze zijn wel niet zo afgewerkt als de Piggyback guides. Piggyback aanschouw ik nog steeds als de besten op de markt. Prima Games is onlangs in zee gegaan met Brady Games dus ik verwacht eigenlijk een stijging in kwaliteit, maar tot op heden heb ik nog geen nieuwe guide tot in detail bekeken. Ik heb hier thuis wel de Assassin's Creed Syndicate guide liggen van Prima, maar die is van mijn broer en om spoilers te vermijden zal ik mijn broer zijn mening daarover moeten aanhoren eenmaal de game wordt gespeeld. Ik heb wel gehoord dat die guide positieve reviews heeft gekregen. Er zaten ook extra spullen bij, zoals een poster, stickers en artwork sectie. Future Press schat ik ook hoog in, maar op dit moment heb ik geloof ik maar 1 guide van die uitgeverij en kan ik dus niet echt vergelijken met de huidige kwaliteit van guides. Ondertussen heb ik wel een heruitgave gekocht van 3 Final Fantasy guides, uitgegeven door Prima Games begin november. Die heb ik wel al bekeken. Het zijn de Amerikaanse versies (hier in Europa kon je toen de Piggyback versies krijgen) die zo goed als ongewijzigd zijn qua spelfouten en inhoud, en waar enkel wat opsmuk werk is aan gegeven. Dat vond ik een gemiste kans om de guides een revisie te geven want sommige spelfouten vallen werkelijk goed op. Nu, het is niet verschrikkelijk hoor, maar het valt gewoon op bij bepaalde momenten. Misschien weet je dit, maar er was die Remastered versie van Final Fantasy X en X-2. Daar zat nieuwe content bij, die spijtig genoeg niet veel aandacht heeft gekregen bij die heruitgave van de guides. Als ik dus mijn EU versies vergelijk van Piggyback en nu de heruitgegeven Amerikaanse versies van Prima, valt er wel een kwaliteitsverschil op. Maar je moet het ook wat relativeren. Prima guides zijn geen rampen natuurlijk en zijn net als elke andere guide goed te volgen, je moet gewoon de juiste situatie zien. Grote games zijn het waard om een guide voor te kopen, gewoon al voor de hoeveelheid info die je er terug in kan vinden en bepaalde geheimen die je niet zou gezien hebben. Vooral bij RPG's zijn de analyses altijd zeer leuk om te volgen. Ik geloof dat Dark Souls ook wel een ton info bevat en de mensen van Prima games zullen een even goede guide kunnen schrijven als die van Future Press. Het verschil zal hem echter liggen in de vormgeving en de kwaliteit, maar ook de aandacht die gegeven wordt aan bepaalde onderdelen van de game (zo gaat mijn EU FF12 guide veel dieper in op het berekenen van battle damage dan de US FF12 guide). En dan moet je ook nog rekening houden met het feit dat enkel bij uitzondering 2 uitgeverijen de guide behandelen. Dus als je een guide wilt kopen van een game en je hebt enkel keuze uit de guide van Prima Games dan kan je niet echt beginnen onderzoeken waarom of waarom niet je de guide zou aanschaffen, tenzij je liever de online guides bekijkt geschreven door gamers zoals op gamefaqs . com, maar daar zit dan de bundeling van informatie niet in en is het natuurlijk minder overzichtelijk. Ik zou het gewoon zo houden dat als je een guide wilt, dan koop je die gewoon. Verwacht gewoon niet dat een Prima guide hetzelfde zal aanvoelen als een Piggyback of een Future Press maar zijn eigen karakter heeft. Met mijn huidige collectie aan Prima guides zal ik me wel redden, als ik echter werkstukjes wil die ook aanvoelen als pareltjes dan zal ik meer kijken naar Piggyback, maar ja, zoals ik al zei, normaal zijn er geen 2 uitgeverijen die over hetzelfde schrijven. Hopelijk helpt dit een beetje? :)

131
Duidelijk verhaal. Dankjewel.
Ik koop de guide sowieso wel denk ik. Dark Souls 3 is de laatste in de reeks, en ik denk dat het een topper gaat worden. Je hebt gelijk dat voor RPG's veel content gemist kan worden. Misschien ook wel een idee om de guide voor The Witcher 3 te halen. Ik heb het gevoel dat je daar echt tonnen content mist als je alleen de quests speelt en verder niet puur voor de lol een beetje de maps verkent.
Image

132
Rushifel wrote:Duidelijk verhaal. Dankjewel.
Ik koop de guide sowieso wel denk ik. Dark Souls 3 is de laatste in de reeks, en ik denk dat het een topper gaat worden. Je hebt gelijk dat voor RPG's veel content gemist kan worden. Misschien ook wel een idee om de guide voor The Witcher 3 te halen. Ik heb het gevoel dat je daar echt tonnen content mist als je alleen de quests speelt en verder niet puur voor de lol een beetje de maps verkent.
Cool.
Mijn verzameling van guides bestaat ook voornamelijk uit RPG games of games waar ik van weet dat ze veel hidden content kunnen bevatten (zoals misschien in de toekomst Deus Ex: Mankind Divided of iets recenter Watch Dogs). Neem nu bijvoorbeeld een guide van een Uncharted game ofzo, daar weet je zo al dat de meeste inhoud letterlijk uit de game valt te halen zonder moeite, maar in de US FF12 guide zit er bijvoorbeeld een sectie met 100 facts, zaken zoals dialoog verschillen of poses tijdens het vechten of kleine verhaalelementen die enkel opvallen als je ze daadwerkelijk tegenkomt (wat al niet altijd gebeurt zonder 100% verkenning van alles).

Ik geloof dat er hier iemand wel de The Witcher 3 guide heeft, dus je kan eens vragen hier hoe ze die guide ervaren. Ook Fallout 4 hebben ze hier, dus dat kan je ook eens vragen, die zijn recent en van Prima ;)

133
duidelijk is een keypoint bij onze kapitein :smug:

134
Gamefreak wrote:
duidelijk is een keypoint bij onze kapitein :smug:
Ik hou wel van duidelijkheid. Ik zit sterk te denken aan een psn vriendschapsverzoek in zijn richting. ;)
(Ook omdat ie volgens mij wel van Dark Souls houdt... En zo niet, een relaxete gozer lijkt ie me sowieso wel...)
Image

135
Rushifel wrote:
Gamefreak wrote:duidelijk is een keypoint bij onze kapitein :smug:
Ik hou wel van duidelijkheid. Ik zit sterk te denken aan een psn vriendschapsverzoek in zijn richting. ;)
(Ook omdat ie volgens mij wel van Dark Souls houdt... En zo niet, een relaxete gozer lijkt ie me sowieso wel...)
Be my guest. Voeg me maar toe waar je wilt, weet wel dat ik nauwelijks online ben doordat ik nauwelijks op mijn PlayStation kan spelen :p
Spijtig genoeg ben ik niet een Dark Souls-gamer, maar relaxed ben ik wel ;)