Re: Het smartphone-topic

91
Op ieder toestel kunnen er natuurlijk verschillende problemen zijn, maar vaak zijn er ook meer algemene bugs aanwezig. Ik twijfel of mijn Moto X (2014) nog updates zou krijgen na deze. Als er dan grote problemen zouden zijn met 6.0 op dat toestel, dan zou ik dus met een groot probleem zitten :p
Wel een groot voordeel dat de Motorola's op (bijna) pure Android draaien en dat de updates er dus altijd snel zijn.

92
met0t0 wrote:Op ieder toestel kunnen er natuurlijk verschillende problemen zijn, maar vaak zijn er ook meer algemene bugs aanwezig. Ik twijfel of mijn Moto X (2014) nog updates zou krijgen na deze. Als er dan grote problemen zouden zijn met 6.0 op dat toestel, dan zou ik dus met een groot probleem zitten
Image

Wel een groot voordeel dat de Motorola's op (bijna) pure Android draaien en dat de updates er dus altijd snel zijn.
In noodgeval kan je er dan nog altijd een custom rom opzetten. Die draaien vaak heel goed.
Image

93
gamerke1992 wrote:In noodgeval kan je er dan nog altijd een custom rom opzetten. Die draaien vaak heel goed.
Dat is inderdaad voor het hoogste noodgeval, anders blijf ik liever bij de gewone Android. Ach ja, als 'k hem terugzet naar fabrieksinstellingen, zal het wel ongeveer draaien. Meer kunt ge niet doen om het zo goed mogelijk te laten draaien natuurlijk :p

94
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:In noodgeval kan je er dan nog altijd een custom rom opzetten. Die draaien vaak heel goed.
Dat is inderdaad voor het hoogste noodgeval, anders blijf ik liever bij de gewone Android. Ach ja, als 'k hem terugzet naar fabrieksinstellingen, zal het wel ongeveer draaien. Meer kunt ge niet doen om het zo goed mogelijk te laten draaien natuurlijk :p
Moet daarom geen custom rom zijn hoor.
Je kan de standaard rom ook gewoon er terug op flashen.
Image

95
ShAmPi wrote:Moet daarom geen custom rom zijn hoor.
Ook daar blijf ik liever af als het niet nodig is :p

Ik heb beslist om nu gewoon bij Android 5.1 te blijven op dit moment. Ik ga wat afwachten tot er goede reviews zijn van 6.0 op de Moto X 2014, daarna kan ik alsnog updaten.

96
met0t0 wrote:
Ook daar blijf ik liever af als het niet nodig is
Image

Ik heb beslist om nu gewoon bij Android 5.1 te blijven op dit moment. Ik ga wat afwachten tot er goede reviews zijn van 6.0 op de Moto X 2014, daarna kan ik alsnog updaten.
Dat is meestal het verstandigste ;) androidforums.com heeft een grote community met voor elk model en merk een eigen apart forum. Dus daar zullen ze wel veel info geven.
Image

97
met0t0 wrote:
Ook daar blijf ik liever af als het niet nodig is :p

Je zit dan ook op 5.1. Veel toestellen zitten vast op 3 of 4 en dan is een custom rom pas echt een serieuze optie.

98
Tja, wat moet je toevoegen aan al deze ervaringen van jullie? Dat mijn eerste GSM stamt uit 1992, ik woonde toentertijd in Duitsland. Het was, of beter gezegd is, een Ericsson GH172. Je kon er mee telefoneren en dat was het. Overigens doet het ding het nog steeds, hoewel echt bellen op G2 wat moeilijker is geworden. :D
Image
Vervolgens ben ik het merk Ericsson altijd trouw gebleven en via Sony Ericsson bij alleen Sony terechtgekomen. Mijn huidige toestel, een Xperia Z3, bevalt prima en doet m.i. voor geen enkel ander toestel onder. Nooit heeft een van die telefoons mij in de steek gelaten.
Image
Nu is het wel zo dat ik elke twee jaar bij een nieuw abonnement een nieuw toestel neem. Zo had ik dus een mooie verzameling die helaas bij al eens genoemde inbraak verdwenen is, op de GH172 na gelukkig. Die hebben ze over het hoofd gezien of niet begrepen dat zo'n kolos ook een GSM telefoon was. :lol:

Slechts een keer ben ik overgestapt naar Samsung, een Wave S8500, die helaas geen echte smartphone bleek te zijn. Die heb ik al snel tussendoor omgeruild voor een Xperia Z. Het is wel een heel mooi toestel met een stevig aluminium frame. Een vriendin van me gebruikt deze nog steeds.
Image
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

101
Even een vraagje :) Mijn LG G3 maakt met de router boven altijd zonder problemen verbinding. Maar met de router van telenet beneden maakt hij vaak een foute verbinding. Ik heb dan wel het wifi-icoontje. Maar er staat dan een uitroepteken naast en er komt dan regelmatig de melding dat er geen connectie mogelijk is.

Ik heb de router al eens uitgetrokken en mijn smartphone al eens herstart.
Image
Image

102
Sora_Lizard wrote:Tja, wat moet je toevoegen aan al deze ervaringen van jullie? Dat mijn eerste GSM stamt uit 1992, ik woonde toentertijd in Duitsland. Het was, of beter gezegd is, een Ericsson GH172. Je kon er mee telefoneren en dat was het. Overigens doet het ding het nog steeds, hoewel echt bellen op G2 wat moeilijker is geworden. :D
Fantastisch toestel en leuk gsm-overzicht :)
gamerke1992 wrote:Even een vraagje :) Mijn LG G3 maakt met de router boven altijd zonder problemen verbinding. Maar met de router van telenet beneden maakt hij vaak een foute verbinding. Ik heb dan wel het wifi-icoontje. Maar er staat dan een uitroepteken naast en er komt dan regelmatig de melding dat er geen connectie mogelijk is.

Het lost zichzelf niet op na een tijdje? Ik heb dat ook soms, maar na enkele seconden is het weg. Of als het dan niet weg is, zet ik WiFi even uit en aan en dan werkt het doorgaans terug. Al zal het bij u dus waarschijnlijk wat complexer zijn.

103
met0t0 wrote:
Sora_Lizard wrote:Tja, wat moet je toevoegen aan al deze ervaringen van jullie? Dat mijn eerste GSM stamt uit 1992, ik woonde toentertijd in Duitsland. Het was, of beter gezegd is, een Ericsson GH172. Je kon er mee telefoneren en dat was het. Overigens doet het ding het nog steeds, hoewel echt bellen op G2 wat moeilijker is geworden. :D
Fantastisch toestel en leuk gsm-overzicht :)
gamerke1992 wrote:Even een vraagje :) Mijn LG G3 maakt met de router boven altijd zonder problemen verbinding. Maar met de router van telenet beneden maakt hij vaak een foute verbinding. Ik heb dan wel het wifi-icoontje. Maar er staat dan een uitroepteken naast en er komt dan regelmatig de melding dat er geen connectie mogelijk is.

Het lost zichzelf niet op na een tijdje? Ik heb dat ook soms, maar na enkele seconden is het weg. Of als het dan niet weg is, zet ik WiFi even uit en aan en dan werkt het doorgaans terug. Al zal het bij u dus waarschijnlijk wat complexer zijn.
Ik kan het oplossen door soms heel lang te wachten (soms een half uur). En als ik snel internet nodig heb moet ik mijn WiFi uit en aan zetten en dan lukt de connectie wel meestal nadat ik dat 2-3 keer doe.
Image