Re: Vragentopic

436
Kolm wrote:
Captain Witwicky wrote:...en dat van die US account is ook handig...moet die PS4 US account dan de eerste zijn die je aanmaakt of kan je die later als primary instellen?

Bedankt.
Je kan die als primary instellen als je die niet via de PS4 hebt aangemaakt. Zou zelfs kunnen dat hij de eerste PS4 waarop je je ooit aanmeldt, automatisch als primary zet. Dat laatste weet ik echter niet zeker. :)
Hmmm ik heb al mijn PS4 als primary ingesteld.............. :nerd:


Nieuw vraagje terwijl ik nog wat nadenk over die primary..........

Sommige blu rays zijn "region locked".
En ik geloof dat mijn PS4 qua blu ray speler ook "region locked" is. Klopt dat of is die speler "region free"?
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Vragentopic

438
Captain Witwicky wrote:Sommige blu rays zijn "region locked".
En ik geloof dat mijn PS4 qua blu ray speler ook "region locked" is. Klopt dat of is die speler "region free"?
PS4 Games are Region Free, PS3 Games are Region Free, DLC are Country Lock, Blu-Ray Movies are Region Lock, DVD Movies are Region Lock, PS1 Games are Region Lock, PS2 Games are Region Lock.

gaat over disc versies, digitaal is op ps4 alles regiovrij :)

Re: Vragentopic

439
Ligeiro wrote:
Captain Witwicky wrote:Sommige blu rays zijn "region locked".
En ik geloof dat mijn PS4 qua blu ray speler ook "region locked" is. Klopt dat of is die speler "region free"?
PS4 Games are Region Free, PS3 Games are Region Free, DLC are Country Lock, Blu-Ray Movies are Region Lock, DVD Movies are Region Lock, PS1 Games are Region Lock, PS2 Games are Region Lock.

gaat over disc versies, digitaal is op ps4 alles regiovrij :)
Aaargh, de blu ray is dus region lock...
da is crappy crap...
En digitaal aan de blu ray geraken is denk ik niet een optie :?
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Vragentopic

441
RoyVdW wrote:Weet iemand hier of je nog interimjobs mag bij doen terwijl je al onder vast contract voltijds werkt? Wil bijverdienen heb tijd over.
Als het niet in uw contract staat dat het niet mag, of in uw arbeidsreglement niet is aangegeven, dan mag het.

Bij Bpost mag je een andere job uitoefenen, maar in het arbeidsreglement staat dat die job niet in directe concurrentie met Bpost mag zijn. dus voor een postorderbedrijf of koerier, of zelfs met de streekkrant rondrijden mag ik niet doen :p

Re: Vragentopic

442
Merci voor reactie. Heb dat reglement nog niet gelezen en werk er al een maand. Een dikke bundel bijna onleesbaar kleine letters slecht gekopieerd. Zal dat morgen eens lezen en proberen te begrijpen. In mijn contract staat er niks over.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

Re: Vragentopic

443
RoyVdW wrote:Merci voor reactie. Heb dat reglement nog niet gelezen en werk er al een maand. Een dikke bundel bijna onleesbaar kleine letters slecht gekopieerd. Zal dat morgen eens lezen en proberen te begrijpen. In mijn contract staat er niks over.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Er zal inderdaad een stukje instaan over het concurrentiebeding, dat moet je inderdaad even goed lezen met je leesbrilletje voor als je ander werk bij je vaste werk zoek, volgens mij was het in een straal van 20 kilometer dat je geen vergelijkend werk mag doen als ik het goed heb...
Image

Re: Vragentopic

444
Colossus wrote:
RoyVdW wrote:Merci voor reactie. Heb dat reglement nog niet gelezen en werk er al een maand. Een dikke bundel bijna onleesbaar kleine letters slecht gekopieerd. Zal dat morgen eens lezen en proberen te begrijpen. In mijn contract staat er niks over.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Er zal inderdaad een stukje instaan over het concurrentiebeding, dat moet je inderdaad even goed lezen met je leesbrilletje voor als je ander werk bij je vaste werk zoek, volgens mij was het in een straal van 20 kilometer dat je geen vergelijkend werk mag doen als ik het goed heb...
Daarnaast kan er wellicht een artikel instaan over verbod op nevenwerkzaamheden. In dat geval zou je toestemming moeten vragen om nog ander werk te doen, ook al is dat in een compleet andere sector. Dit wordt gedaan om te kunnen voorkomen dat iemand ander (bijv. lichamelijk zwaar) werk doet, wat uiteindelijk ziekte/afwezigheid bij de bestaande baan kan veroorzaken.

PS: je mag gerust een goed leesbaar (PDF) document eisen btw...
Image

Re: Vragentopic

445
Ik denk eerder dat het in uitzonderlijke gevallen is dat je toestemming moet vragen aan de werkgever.
Waar ik echter meer voor zou oppassen, zijn eventuele fiscale gevolgen?

Ik spreek natuurlijk enkel van België, maar twee jobs werken kan een weerslag hebben op de belastingen, afhankelijk van hoe de afhouding van de voorheffing door beide bedrijven gebeurd. In dat opzicht zou het wel eens kunnen dat je een zeer groot deel van de koek zou moeten afgeven aan vadertje staat.
Maar nogmaals, in Nederland kan de situatie anders zijn?

Misschien eens navraag doen bij een interimbureau? Deze zouden hiervan toch op de hoogte moeten zijn?
Image

Re: Vragentopic

446
Sanity penguin wrote:Ik denk eerder dat het in uitzonderlijke gevallen is dat je toestemming moet vragen aan de werkgever.
Waar ik echter meer voor zou oppassen, zijn eventuele fiscale gevolgen?

Ik spreek natuurlijk enkel van België, maar twee jobs werken kan een weerslag hebben op de belastingen, afhankelijk van hoe de afhouding van de voorheffing door beide bedrijven gebeurd. In dat opzicht zou het wel eens kunnen dat je een zeer groot deel van de koek zou moeten afgeven aan vadertje staat.
Maar nogmaals, in Nederland kan de situatie anders zijn?

Misschien eens navraag doen bij een interimbureau? Deze zouden hiervan toch op de hoogte moeten zijn?
In NL zijn er inderdaad ook fiscale gevolgen, maar valt dit wel te ondervangen. Ik neem aan dat Roy in België woont en werkt, dus zal jullie regelgeving van toepassing zijn.

In de contracten met onze werknemers hebben we zo'n verbod op neveninkomsten te staan. Daar hoeft er dus geen sprake van een uitzonderlijk geval te zijn, maar moeten ze alles melden. Over het algemeen doen we hier overigens niet moeilijk over, maar liever iets té goed geregeld, dan later spijt.
Image

Re: Vragentopic

447
Colossus wrote: Er zal inderdaad een stukje instaan over het concurrentiebeding, dat moet je inderdaad even goed lezen met je leesbrilletje voor als je ander werk bij je vaste werk zoek, volgens mij was het in een straal van 20 kilometer dat je geen vergelijkend werk mag doen als ik het goed heb...
(en ook @paveman)
Denk eraan dat Roy in België woont, daarnaast denk ik dat die specifieke dingen ook afhankelijk zijn van arbeidscontract en arbeidsreglement die per sector en bedrijf kunnen verschillen.
Ik geloof ook dat je in (financiële/ontslag) problemen kan komen als je je hoofdjob niet meer kan doen omdat je op je extra job een ongeval had, maar dat weet ik niet zeker.

Conclusie: Je goed informeren voor je eraan begint! ;)
Image

Re: Vragentopic

448
Is er een Nederlander die zo vriendelijk zou willen zijn om een bestelling van 4 Gamecube games te doen voor mij en nadien bij ontvangst te verzenden naar mijn adres?
De webwinkel waar ik ze alle 4 gevonden heb levert namelijk niet naar België...

Natuurlijk liefst iemand die ik kan vertrouwen ^^

En natuurlijk schrijf ik eerst het benodigde bedrag over.
Image

Re: Vragentopic

449
ShAmPi wrote:Is er een Nederlander die zo vriendelijk zou willen zijn om een bestelling van 4 Gamecube games te doen voor mij en nadien bij ontvangst te verzenden naar mijn adres?
De webwinkel waar ik ze alle 4 gevonden heb levert namelijk niet naar België...

Natuurlijk liefst iemand die ik kan vertrouwen ^^

En natuurlijk schrijf ik eerst het benodigde bedrag over.
Natuurlijk wil ik je daarbij wel helpen . . . maar of ik te vertrouwen ben? :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

450
Sora_Lizard wrote:
ShAmPi wrote:Is er een Nederlander die zo vriendelijk zou willen zijn om een bestelling van 4 Gamecube games te doen voor mij en nadien bij ontvangst te verzenden naar mijn adres?
De webwinkel waar ik ze alle 4 gevonden heb levert namelijk niet naar België...

Natuurlijk liefst iemand die ik kan vertrouwen ^^

En natuurlijk schrijf ik eerst het benodigde bedrag over.
Natuurlijk wil ik je daarbij wel helpen . . . maar of ik te vertrouwen ben? :D



:O
cron