Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3348
+++ Goed geslapen
--- Soms hebben mijn ouders toch een hekel als ik 1x in de week 3u zit te spelen op een zaterdag namiddag op de PS4...de enige keer dat ik speel en ze moeten het als iets negatiefs bekijken...

--- Ik moet LEGO JW hebben
+++ Nog 73 dagen voor R&C
+++ Nog 80 dagen voor Uncharted 4: A Thief's End CE + Guide CE
+++ Nog 198 dagen voor Deus Ex MD
--- Aan het wachten op: FFXII HD Remastered, PS4 FF Dissidia, nieuwe CE & Guide aankondigingen...
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3349
Ligeiro wrote:
W.O.L.F. wrote:
Ligeiro wrote:+++ visjes gekocht : )
Welke? En hoe groot is het aquarium? Hopelijk heb je je goed ingelezen, mijn hart breekt als ik zie hoeveel mensen onbezonnen beginnen aan deze zeer kwetsbare dieren : (
Als je hulp/tips nodig hebt laat je het maar weten :)
Ik heb je al eens om tips gevraagd, remember ; )
Het zijn 3 platy's en 2 molly's, telkens één mannetje en de rest vrouwtjes. de aquarium is 20 liter, ze hebben plaats genoeg is mij verzekerd..
Verzekerd in de dierenwinkel zeker? Wel, ze hebben veel, veel te weinig plaats, sorry : (
Je gaat problemen krijgen met waterwaarden en ze zullen er snel aan zijn :(
Bovendien heb je heuse kweekgroepjes, een platy kan tot 50 babytjes per keer produceren... Daarom heb ik enkel vrouwtjes eh. Best op een tweedehandssite gaan zoeken, daar staan mooie en betaalbare aquaria. Ga liefst voor minimum 100 liter, zeker omdat uw visjes nog gaan kweken. Ook NOOIT de babytjes apart zetten, ze worden opgegeten door de andere visjes en enkel de sterksten overleven. Een druppeltest voor de waterwaarden is essentieel, zeker NO2, dat is namelijk zeer dodelijk. Heeft het aquarium 3 weken ingedraaid voor er visjes inkwamen? Als dat niet gebeurt is zijn de bacterieën niet ontwikkeld, zal uw NO2 razendsnel stijgen en heb je over een week of 2 geen visjes meer. Vissen houden is echt niet zo simpel als het lijkt, een hond of een cavia is makkelijker.
O ja, algemene regel in de aquariumwereld: vertrouw nooit een verkoper, zij doen namelijk hun werk, nemelijk verkopen. Ik weet dat het heel ambetant is als je zo'n dingen te horen krijgt, ik ben met dezelfde fouten gestart, maar koop alstublieft een groter aquarium, visjes groeien eh, wat jij gekocht hebt zijn kleintjes.
Platy's en guppen zijn overigens wel leuke beginners-soorten, al ga je op termijn best 1 van de 2 soorten kiezen, beter een grote groep van 1 soort dan 2 kleine groepjes van 2 soorten. Gelukkig heb je veel verschillende kleuren in beide soorten :)
O ja, geen algeneters nemen, die passen enkel in echt grote aquaria.

--- Altijd heel veel hartzeer als ik verhalen lees van hoe vissenverkopers het eht niet goed voorhebben met vissen, waarom toch? :(
+++ Mooie ochtend
+++ Veel lekker fruit gesneden voor vandaag :)

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3352
W.O.L.F. wrote:Verzekerd in de dierenwinkel zeker?
uhm.. nope! :) ne kameraad van mij die zelf tropische vissen houdt (heeft 4 aquaria, waarvan eentje de volledige lengte van zn living muur inneemt), hij heeft mij gezegd da 5 van die kleintjes genoeg plaats hebben. aangezien de babytjes mekaar opeten en de overlevenden door de ouders worden opgevreten (or so I've been told)

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3353
Ligeiro wrote:
W.O.L.F. wrote:Verzekerd in de dierenwinkel zeker?
uhm.. nope! :) ne kameraad van mij die zelf tropische vissen houdt (heeft 4 aquaria, waarvan eentje de volledige lengte van zn living muur inneemt), hij heeft mij gezegd da 5 van die kleintjes genoeg plaats hebben. aangezien de babytjes mekaar opeten en de overlevenden door de ouders worden opgevreten (or so I've been told)
Een (soms iets te simpele regel) is ongeveer 1cm vis per liter water. Voor platy's reken je best op zeker 6 cm, dus dat is al 18l water, dan heb je guppen van minstens 3 cm, dat is 9l water, je zit dus met 27cm vis. Een ander probleem is dat uw filter nooit sterk genoeg kan zijn om den boel schoon en de waterwaarden op orde te houden. Hou vooral uw NO2 in de gaten en ga ondertussen op zoek naar een nieuw aquarium. Happy visjes zijn veel leuker om naar te kijken. Als je een referentie wil, ik heb een 60l bak (en eigenlijk zou ik groter moeten gaan) met 3 gewone platy's (6cm), 2 dwergplaty's (4 cm) en 4 corydora's (die zwemmen op de grond dus die tel je niet mee met de centimeters, maar belasten het aquarium even goed). Een groter aquarium is veel makkelijker te houden, je waterwaarden zijn stabiel, minder stressy visjes en dus minder ziekten. Bovendien kan je gaan voor leuke decoratie en toffe plantjes.
Ik heb het huisdierentopic heropent (ik kan bijna niet geloven dat dat nog niet bestond :O ), dus misschien kunnen we daar verder praten?

- Eerste les was niet zo super, geen fan van sociaal agogische en sociaal werk dingen (no offence :p )
+++ Wel veel vrienden teruggezien :)

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3354
W.O.L.F. wrote:
Ligeiro wrote:
W.O.L.F. wrote:Verzekerd in de dierenwinkel zeker?
uhm.. nope! :) ne kameraad van mij die zelf tropische vissen houdt (heeft 4 aquaria, waarvan eentje de volledige lengte van zn living muur inneemt), hij heeft mij gezegd da 5 van die kleintjes genoeg plaats hebben. aangezien de babytjes mekaar opeten en de overlevenden door de ouders worden opgevreten (or so I've been told)
Een (soms iets te simpele regel) is ongeveer 1cm vis per liter water. Voor platy's reken je best op zeker 6 cm, dus dat is al 18l water, dan heb je guppen van minstens 3 cm, dat is 9l water, je zit dus met 27cm vis. Een ander probleem is dat uw filter nooit sterk genoeg kan zijn om den boel schoon en de waterwaarden op orde te houden. Hou vooral uw NO2 in de gaten en ga ondertussen op zoek naar een nieuw aquarium. Happy visjes zijn veel leuker om naar te kijken. Als je een referentie wil, ik heb een 60l bak (en eigenlijk zou ik groter moeten gaan) met 3 gewone platy's (6cm), 2 dwergplaty's (4 cm) en 4 corydora's (die zwemmen op de grond dus die tel je niet mee met de centimeters, maar belasten het aquarium even goed). Een groter aquarium is veel makkelijker te houden, je waterwaarden zijn stabiel, minder stressy visjes en dus minder ziekten. Bovendien kan je gaan voor leuke decoratie en toffe plantjes.
Ik heb het huisdierentopic heropent (ik kan bijna niet geloven dat dat nog niet bestond :O ), dus misschien kunnen we daar verder praten?

- Eerste les was niet zo super, geen fan van sociaal agogische en sociaal werk dingen (no offence :p )
+++ Wel veel vrienden teruggezien :)
Ik ben ook geen fan van dat agogisch gedoe. Die lessen waren veel te saai
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3357
RoyVdW wrote:--Geen Carnaval gevierd door werk
-Weekendwerk verminderd sociaal leven gevoelig
+Mooi loonkaartje staat er tegenover
++101 dagen water gaat goed, maar wordt ééntonig na dag 40
-Met alcohol kon ik me precies beter amuseren
--Ziek, klotegevoel :(
+/-Soms wil ik me opsluiten en platinum hunten :|
...
Dat gevoel heb ik ook dikwijls. Maar het leven laat dit nu éénmaal niet altijd toe....
Image