Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

32
dividedx11 wrote:Aan degenen die al meerdere star wars boeken hebben gelezen, welke raden jullie aan om mee te beginnen? Ga er es werk van maken :)
begin bij het begin zou'k zo zeggen :)
ik ben begonnen bij Dawn of the Jedi 1, 2 en 3. Over het ontstaan van de Jedi, of de Je'daii zoals ze toen heetten.
Omdat Clone Wars mij interesseert heb'k ook volumes 1 tot 9 van Star Wars: Clone Wars gelezen (goeie strips!)
en dan Omnibussen é :) ikzelf heb Knights of the Old Republic (waarvan ik nog steeds op zoek ben naar een fysiek exemplaar van Omnibus 1!) en de 3 omnibussen van Legacy heb'k ook. gaat over het achterkleinkind van Luke, die de nieuwe Sith order die de macht heeft te lijf gaat.

deze staan nog op mijn to buy lijstje:
- Star Wars: The Old Republic Vol.1: Blood of the Empire
- Star Wars: The Old Republic Vol.2: Threat of Peace
- Star Wars: The Old Republic Vol.3: The Lost Suns
- Star Wars: Lost Tribe of the Sith: Spiral
- Star Wars: Jedi Vs. Sith
- Star Wars Omnibus: Rise of the Sith
- Darth Maul: Death Sentence

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

33
Ligeiro wrote:
dividedx11 wrote:Aan degenen die al meerdere star wars boeken hebben gelezen, welke raden jullie aan om mee te beginnen? Ga er es werk van maken :)
begin bij het begin zou'k zo zeggen :)
ik ben begonnen bij Dawn of the Jedi 1, 2 en 3. Over het ontstaan van de Jedi, of de Je'daii zoals ze toen heetten.
Omdat Clone Wars mij interesseert heb'k ook volumes 1 tot 9 van Star Wars: Clone Wars gelezen (goeie strips!)
en dan Omnibussen é :) ikzelf heb Knights of the Old Republic (waarvan ik nog steeds op zoek ben naar een fysiek exemplaar van Omnibus 1!) en de 3 omnibussen van Legacy heb'k ook. gaat over het achterkleinkind van Luke, die de nieuwe Sith order die de macht heeft te lijf gaat.

deze staan nog op mijn to buy lijstje:
- Star Wars: The Old Republic Vol.1: Blood of the Empire
- Star Wars: The Old Republic Vol.2: Threat of Peace
- Star Wars: The Old Republic Vol.3: The Lost Suns
- Star Wars: Lost Tribe of the Sith: Spiral
- Star Wars: Jedi Vs. Sith
- Star Wars Omnibus: Rise of the Sith
- Darth Maul: Death Sentence
Bedankt voor de tips! Had het eigenlijk echt over de boeken en niet over de comics maar hier ben ik zeker ook wat mee dus bedankt!
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

36
Mrs. Penguin wrote:Net begonnen A Game of Thrones :) lijkt veelbelovend

Daarvoor had ik Grey gelezen (jaajaa zelfs ik hou van de fifty shades of grey-boeken)
En rond Kerst had ik nog The Girl on the Train gelezen - vond ik eigenlijk wat teleurstellend
A Song Of Ice And Fire zijn echt zo'n goede boeken. Sommige stukken zijn wel wat saai (vooral boek 4 vond ik echt saai). Als je de serie nog niet hebt gezien kun je jezelf al het beste voorbereiden op een paar fucked up momenten.
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

37
2e boek van de erfgoed serie uitgelezen: Oudste (oftewel van de Eragon serie). Het had zijn goede stukken, maar ook de mindere stukken. Er werden zo een beetje 3 verhaallijnen verteld. 1 was zeer kort en ook redelijk saai. En andere ging over het hoofdpersonage zelf dat in het begin wat saai was, maar uiteindelijk toch goed werd. De 3e verhaallijn was in het begin echt heel goed, maar werd wat minder naar het einde toe.

De volgende op de lijst is: "Een Kat Tussen de Duiven" van Agatha Christie
Last edited by Mr.Wolf on 09 Mar 2016 11:36, edited 1 time in total.
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

38
Mr.Wolf wrote:2e boek van de erfgoed serie uitgelezen: Oudste (oftewel van de Eragon serie). Het had zijn goede stukken, maar ook de mindere stukken. Er werden zo een beetje 3 verhaallijnen verteld. 1 was zeer kort en ook redelijk saai. En andere ging over het hoofdpersonage zelf dat in het begin wat saai was, maar uiteindelijk toch goed werd. De 3e verhaallijn was in het begin echt heel goed, maar werd wat minder naar het einde toe.

De volgende op de lijst is: "Een Kat Onder de Duiven" van Agatha Christie
niet Brisingr?

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

39
Ligeiro wrote:
Mr.Wolf wrote:2e boek van de erfgoed serie uitgelezen: Oudste (oftewel van de Eragon serie). Het had zijn goede stukken, maar ook de mindere stukken. Er werden zo een beetje 3 verhaallijnen verteld. 1 was zeer kort en ook redelijk saai. En andere ging over het hoofdpersonage zelf dat in het begin wat saai was, maar uiteindelijk toch goed werd. De 3e verhaallijn was in het begin echt heel goed, maar werd wat minder naar het einde toe.

De volgende op de lijst is: "Een Kat Onder de Duiven" van Agatha Christie
niet Brisingr?
Even een pauze. Ik lees niet zo graag direct alles na elkaar. Dan wordt ik het een beetje beu ;)
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

43
Gamefreak wrote:
ShAmPi wrote:Ik heb die ook allemaal op bluray
Maar djeezes zijn die films langdradig :)

Zijn dan nog de extended editions die ik heb :D
te lang, ik snapte op het einde geen fluit meer van het verhaal, dringend tijd op nog eens te kijken en Smeagle en co dus een een nieuwe kans te geven :idea:
De films heb ik ook gezien. Lang nadat ik de boeken gelezen heb, In de Ban van de Ring heb ik rond 1970 gelezen. Het was een dik boek van zo rond de 1250 pagina's. Spannend, humorvol, boeiend en nergens langdradig. Daarna heb ik de Hobbit gelezen, ook nergens langdradig, wel iets kinderlijker dan In de Ban van de Ring. Het was echter een dun boekje van zo'n 250 pagina's.
Tja als je van dat boekje ook 3 films wilt maken, net als In de Ban van de Ring (LotR) dan kan het niet anders dan langdradig worden. Deel 3 van de Hobbit ben ik in de bioscoop gaan kijken en het laatste half uur heb ik me rot verveeld.
LotR als films waren super, bijna te kort zelfs omdat niet alles uit het boek in de film is terug te vinden.

Ik kan iedereen aanraden om de boeken te lezen. Beter dan de films! ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

44
Sora_Lizard wrote:
Gamefreak wrote:
ShAmPi wrote:Ik heb die ook allemaal op bluray
Maar djeezes zijn die films langdradig :)

Zijn dan nog de extended editions die ik heb :D
te lang, ik snapte op het einde geen fluit meer van het verhaal, dringend tijd op nog eens te kijken en Smeagle en co dus een een nieuwe kans te geven :idea:
De films heb ik ook gezien. Lang nadat ik de boeken gelezen heb, In de Ban van de Ring heb ik rond 1970 gelezen. Het was een dik boek van zo rond de 1250 pagina's. Spannend, humorvol, boeiend en nergens langdradig. Daarna heb ik de Hobbit gelezen, ook nergens langdradig, wel iets kinderlijker dan In de Ban van de Ring. Het was echter een dun boekje van zo'n 250 pagina's.
Tja als je van dat boekje ook 3 films wilt maken, net als In de Ban van de Ring (LotR) dan kan het niet anders dan langdradig worden. Deel 3 van de Hobbit ben ik in de bioscoop gaan kijken en het laatste half uur heb ik me rot verveeld.
LotR als films waren super, bijna te kort zelfs omdat niet alles uit het boek in de film is terug te vinden.

Ik kan iedereen aanraden om de boeken te lezen. Beter dan de films! ;)
Ze liggen hier ook nog klaar voor mij. Maar ik ga die boek in delen lezen denk ik. Rond de 1200 blz. is iets teveel van het goede
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

45
Sora_Lizard wrote:
Gamefreak wrote:
ShAmPi wrote:Ik heb die ook allemaal op bluray
Maar djeezes zijn die films langdradig :)

Zijn dan nog de extended editions die ik heb :D
te lang, ik snapte op het einde geen fluit meer van het verhaal, dringend tijd op nog eens te kijken en Smeagle en co dus een een nieuwe kans te geven :idea:
De films heb ik ook gezien. Lang nadat ik de boeken gelezen heb, In de Ban van de Ring heb ik rond 1970 gelezen. Het was een dik boek van zo rond de 1250 pagina's. Spannend, humorvol, boeiend en nergens langdradig. Daarna heb ik de Hobbit gelezen, ook nergens langdradig, wel iets kinderlijker dan In de Ban van de Ring. Het was echter een dun boekje van zo'n 250 pagina's.
Tja als je van dat boekje ook 3 films wilt maken, net als In de Ban van de Ring (LotR) dan kan het niet anders dan langdradig worden. Deel 3 van de Hobbit ben ik in de bioscoop gaan kijken en het laatste half uur heb ik me rot verveeld.
LotR als films waren super, bijna te kort zelfs omdat niet alles uit het boek in de film is terug te vinden.

Ik kan iedereen aanraden om de boeken te lezen. Beter dan de films! ;)

Tolkien heeft de Hobbit dan ook geschreven voor zijn kinderen, die op dat moment nog zéér jong waren.
ik kan De Silmarillion ook zéker aanraden, alsook Sprookjes en Vertellingen van Tolkien. gaat wat uitgebreider over Tom Bombadil die heel even ter sprake komt in het eerste boek van In de Van van de Ring
cron