Re: PS3 data overplaatsen

18
zenmaster wrote:Nieuwe is een 500gb. :q:
Die is ook vol te krijgen hoor :p

Ik wilde hele tijd terug nog eens een volledige back-up van mijn PS3 maken dus inclusief alle geïnstalleerde games etc. Nadat hij lang had staan rekenen kwam het erop neer dat hij het in 1 nacht niet zou redden... Geloof dat die van 20u sprak maar weet het niet exact meer. 500Gb stond toen wel zo goed als vol. :saint:
Image

Re: PS3 data overplaatsen

19
Kolm wrote:
zenmaster wrote:Nieuwe is een 500gb. :q:
Die is ook vol te krijgen hoor :p

Ik wilde hele tijd terug nog eens een volledige back-up van mijn PS3 maken dus inclusief alle geïnstalleerde games etc. Nadat hij lang had staan rekenen kwam het erop neer dat hij het in 1 nacht niet zou redden... Geloof dat die van 20u sprak maar weet het niet exact meer. 500Gb stond toen wel zo goed als vol. :saint:
is een hele klus inderdaad :smug:

Re: PS3 data overplaatsen

21
zenmaster wrote:Staat ni veel op bij mij hoor. Alleen Dead Nation, MGS5 Ground Zeroes en game data. Die games wil ik er nog wel afzwieren om het sneller te laten gaan, maar die data wil ik zeker niet kwijt. Kheb een maand PS Plus gepakt voor de zekerheid :P
Vergeet dan niet om savegames van games die je eerder gespeeld hebt handmatig te uploaden! Wie weet waar het later nog goed voor kan zijn ;)
Bij nieuwe games wordt er wel automatisch om gevraagd en gaat het dus (bijna) altijd goed
Image

Re: PS3 data overplaatsen

22
Klopt, de eerste keer moet je het allemaal manueel uploaden maar ik denk dat je ze wel allemaal tegelijk kan selecteren. Hoewel ik voor de zekerheid die gelockte files nog eens zou overlopen nadat je de 'select all' optie hebt genomen. Staat me iets van bij dat hij die dan niet selecteerde en dat je die alsnog manueel 1 voor 1 extra moest aanduiden. (Kan ondertss anders zijn) Als het niet teveel is zou het ook in 1 keer op je cloud moeten kunnen. Cloud op PS3 en psvita is voor zover ik weet nog altijd maar 1Gb, die op PS4 is ondertussen al 10Gb.
Denk er ook aan om ze echt allemaal opnieuw te downloaden, zeker als je psplus niet gaat verlengen. Ze blijven er na einde van je psplus lidmaatschap maar 6 maanden ofzo nog opstaan voor ze verdwijnen. Neem je voor die tijd opnieuw psplus dan is er geen probleem en blijven ze wel behouden.
Image

Re: PS3 data overplaatsen

24
Zeg een ethernet kabel is toch gewoon zo een grijze voor internet, ni? Kabel is verbonden en krijg melding dat er geen ethernetkabel is aangesloten :angry:

Edit:
Het is al vertrokken. In de handleiding zijn ze blijkbaar vergeten te zeggen dat de internetverbinding en mediaverbinding uitgeschakeld moeten zijn... <_< Heb dit gedaan op beide PS3's en het werkt.

Merci he manne :P
Image

Re: PS3 data overplaatsen

25
zenmaster wrote:Zeg een ethernet kabel is toch gewoon zo een grijze voor internet, ni? Kabel is verbonden en krijg melding dat er geen ethernetkabel is aangesloten :angry:

Edit:
Het is al vertrokken. In de handleiding zijn ze blijkbaar vergeten te zeggen dat de internetverbinding en mediaverbinding uitgeschakeld moeten zijn... <_< Heb dit gedaan op beide PS3's en het werkt.

Merci he manne :P
En dame! :girl: Kolm heeft wellicht nog wel het meeste voor je bijgedragen... ;)
Image

Re: PS3 data overplaatsen

27
Whut :O Er stond dan toch echt wel heel weinig op blijkbaar. Had toch verwacht dat hij er wat langer of gedaan zou hebben.

Als je trophies nu wilt terug synchroniseren en er verschijn een game niet in je lijst terwijl je er wel trophies voor hebt: Geen paniek! Gewoon die specifieke game even opstarten en daarna opnieuw synchroniseren en dan zou alles van die game er weer moeten zijn. Haal je bij dat opstarten een trophy die je al had hoef je je ook geen zorgen te maken, na het synchroniseren beseft hij dat en gaat hij de tijd terugzetten van toen je de eerste keer de trophy haalde.

En graag gedaan ;)

Over de headset denken ze soms dat ik een kind ben, dan toch liever gewoon een man genoemd worden in de textchat... :P
Image

Re: PS3 data overplaatsen

28
Hehe :P

Ik zal direct eens zien tussen mijn trophies. Synchroniseren duurde wel lang, maar heb nog niet gezien of alles wel klopt.
En ja, er stond echt bijna niks op... Full install van MGS4, MGS5 Ground Zeroes en Dead Nation. Geen muziek of films en dergelijke.
Ik had hem nog niet zo lang en ondertussen een betere gevonden.
Image

Re: PS3 data overplaatsen

29
De eerste synchronisatie van trophies op een nieuwe ps3 is een kleine hel, zeker als je er al heel wat hebt. Toen ik op een bepaald moment regelmatig bij een vriend kwam en op zijn PS3 speelde had ik maar mijn eigen account ook op zijn PS3 gezet. Synchroniseren duurde eeuwen/uren (toen al paar duizend trophies) en is geloof ik uiteindelijk met een foutmelding gestopt. Na een paar keer leek ie er dan wel door te komen. En op een of andere manier duurt het synchroniseren nu maar enkele seconden. Als het toch wat langer duurt is het meestal omdat ik een nieuwe game heb gestart die nog niet in mijn lijst stond. Maar euhm... ik durf op de PS3 geen trophies vergelijken met vrienden, want dan is ie echt lang bezig en lijkt hij zelfs even te freezen. Trophies staan ook in offline mode omdat hij het anders van netwerk gaat halen en dat duur dan ook eeuwen...

Ik mis offline mode op ps4 wel, als je geen internet hebt of echt afgemeld bent (sinds kort is er appear offline), kan je je gehaalde trophies niet bekijken. Tegenwoordig is het niet zo'n probleem meer, maar vroeger had ik thuis wat aansluitingen te kort achter de tv en moest ik de ethernetkabel omsteken wilde ik online gamen of dus op ps4 gamen. Wifi is met de playstation echt geen optie naar mijn mening en op die plek was die ook te zwak

Edit: Mij viel het trouwens niet op dat er games misten. Tot ik een game opstartte die ik enkel op mijn eerste PS3 had gespeeld (blu-ray kapot) en niet op mijn tweede. Kreeg ik plots een hoop trophies van de online modus die ik allemaal al lang had gehaald... Effectief controleren van de lijst heb ik nooit gedaan, interesseert me ook niet zoveel. Ik wil vooral de trophies zien van de game waar ik mee bezig ben en als ik wat meer wil weten of een overzicht wil zien dan gebruik ik PSNProfiles wel. Een stuk overzichtelijker en makkelijker dan op de PS3 zitten klooien ;)
Image
cron