Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

241
gamerke1992 wrote:Dat moment dat ik geen enkele keer ontdekt was en alle challenges had behaald, maar dat mijn paard van een te grote hoogte springt onderweg naar de helikopter en ik dus sterf. Resultaat? Helemaal opnieuw beginnen :p

Ik heb ook net een puppy gevangen, lijkt mij al duidelijk wat dat gaat worden :D
Ik heb met D-Horse nooit problemen gehad dat hij rare dingen probeerde. D-Dog daarentegen, had soms wel eens de neiging om rare dingen te doen. Zo was ik net heel goed bezig met de laatste missie van de eerste chapter en loopt hij net voor het einde doodleuk in een super diepe liftkoker naar beneden. Uiteraard was hij dan zodanig gewond dat hij weggehaald werd...

Ik heb eerst veel met D-Horse rondgelopen omdat het de enige beschikbare buddy was en eigen voertuigen ook nog niet beschikbaar waren. Later heb ik hem nog geregeld voor specifieke mission objectives gebruikt. D-Dog is ongelofelijk handig voor missies die zich ook binnen gebouwen afspelen, want daar ziet ge anders gemakkelijk vijanden over het hoofd. Quiet was voor het grootste deel van chapter 1 de handigste buddy voor mij, omdat ze gebieden op voorhand kon scouten en met verdovingspijltjes al snel een outpost kon omleggen voor ik er zelf was. Later is ze minder handig daarin omdat vijanden helmen dragen, dus dan werken de pijltjes niet. Dus later in het verhaal ben ik dan terug overgeschakeld naar D-Dog :)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

242
Ik heb gisteren nog eens gekeken wat ik nog had staan aan gameplay op mijn PS4 en heb een opname van een Side Op gevonden. Het is er eentje waarbij iedereen dood/weg moet en aangezien de soldaten echt niks voorstelden van skills, heb ik ze dan maar vermoord. Ge zult ook zien dat ik geen minpunten krijg ;)
Ik was toen aan het free-roamen, dus had de Infinity Bandana aan en de sniper die ik bij heb, is de sterkste uit de game. Met 3-4 schoten haalt ge een aanvalshelikopter neer daarmee, maar hier was hij ook goed voor gewone grondtroepen :p

Alleen jammer dat ik op het einde toch ontdekt was door de voertuigen :|

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

245
gamerke1992 wrote:Cool :) ik verlies inderdaad geen punten, dat had ik verkeerd begrepen. Wel zou de hoorn op je hoofd groeien als je kills haalt. Ik las dat deze bij sommige zo groot is dat het belachelijk wordt
Image


Zalig dat je daar oneindig ammo hebt.
Er zijn inderdaad ook een soort Demon Points (niet zeker of dat de benaming is), maar die worden nooit expliciet getoond. Die zorgen ervoor dat uw hoorn langer kan worden. Er zit ook nog wel wat meer achter, maar dat vertel ik u wel in een spoiler-tag als ge de eerste chapter uitgespeeld hebt ;)

De Infinity Bandana is super handig tijdens het free-roamen. Voor missies gebruik ik hem uiteraard niet, want dan kunt ge geen S-rank meer halen. Het belangrijkste is eigenlijk dat uw geluidsdempers niet kapotgaan :)
gamerke1992 wrote:Is de storyline eigenlijk voldoende lang? Want ik zit eigenlijk meer side-ops te spelen of wat te free-roamen.
Voldoende lang is natuurlijk relatief. Het is op zich niet zo heel erg lang en ook veel minder tussenfilmpjes dan andere games in de reeks, maar wel voldoende. Ge moet vooral ook de cassettes luisteren om het verhaal volledig mee te krijgen. Voor de rest is er een goede afwisseling tussen lange meer spectaculaire missies en korte verhaalmissies.

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

246
Het loopt helaas niet altijd zoals gepland. Deze keer door een foute inschatting van het tweede voertuig. Maar dan laat ik mij soms wel eens gaan met mijn favoriete sniper :p
Normaal gezien neem ik nooit dodelijke wapens mee op missies, maar deze keer wel omdat ik sowieso de helikopter moest neerschieten. Ge ziet hoe krachtig deze sniper is :)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

248
In Japan zal in de herfst een remake van MGS3 verschijnen op Pachinko's, een soort pinbalkasten. Konami heeft een trailer gemaakt waarin Naked Snake en The Boss opnieuw gemaakt werden in de FOX engine die gebruikt werd in MGSV TPP. Ziet er fantastisch uit, hopelijk maken ze ooit een remake van de vroegere games in de FOX Engine.

Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

249
gamerke1992 wrote:Ik heb net ontdekt dat er een limiet is op gmp. Dus nu ben ik wel verplicht vanalles te ontwikkelen. Ik heb nu ook een fob en heb eens een andere fob geïnfiltreerd :)
Inderdaad zoveel mogelijk investeren en zien dat ge nog genoeg geld hebt voor basisdingen ;)
Ik zou er wel eerst voor zorgen dat uw Mother Base zo goed mogelijk uitgebouwd is voor ge veel in FoB's begint te investeren. Uw Mother Base kan niet aangevallen worden en is dus een veiligere investering als ge nog niet al te veel geld hebt ;)
Maxidomino wrote:In Japan zal in de herfst een remake van MGS3 verschijnen op Pachinko's, een soort pinbalkasten. Konami heeft een trailer gemaakt waarin Naked Snake en The Boss opnieuw gemaakt werden in de FOX engine die gebruikt werd in MGSV TPP. Ziet er fantastisch uit, hopelijk maken ze ooit een remake van de vroegere games in de FOX Engine.

Ziet er inderdaad fantastisch uit :O
Ze hoeven voor mij niet alle games te herwerken, maar Metal Gear Solid 1 in Fox Engine zou ik zeker zien zitten :D

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

251
gamerke1992 wrote:Ik heb net missie 30 uitgespeeld. Ik dacht echt dat deze het einde was :) En dan gaat het verhaal gewoon verder.

Ik vind het echt een TOPgame. Voor de platinum ga ik wel niet gaan. Dat gaat te veel tijd vragen en ik heb nog zo veel games liggen.
Zeker verder blijven spelen. Er komen nu wat missies die hetzelfde zijn als vorige missies, maar dan wat moeilijker. Maar vergis u niet: er komen daarna/daarnaast ook nog heel belangrijke missies ;)

En ik wil u ook aanraden om nu eens naar het eerste medisch platform van uw Mother Base te gaan en daar naar boven te gaan en een deur binnen te gaan. Het is niet lang zoeken, maar zeker de moeite! Meer ga ik niet verklappen :)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

252
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Ik heb net missie 30 uitgespeeld. Ik dacht echt dat deze het einde was :) En dan gaat het verhaal gewoon verder.

Ik vind het echt een TOPgame. Voor de platinum ga ik wel niet gaan. Dat gaat te veel tijd vragen en ik heb nog zo veel games liggen.
Zeker verder blijven spelen. Er komen nu wat missies die hetzelfde zijn als vorige missies, maar dan wat moeilijker. Maar vergis u niet: er komen daarna/daarnaast ook nog heel belangrijke missies ;)

En ik wil u ook aanraden om nu eens naar het eerste medisch platform van uw Mother Base te gaan en daar naar boven te gaan en een deur binnen te gaan. Het is niet lang zoeken, maar zeker de moeite! Meer ga ik niet verklappen :)
Merci voor de tip! Dat ga ik straks eens proberen.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

253
Heb het ondertussen getest ;) Leuke verrassing.

Het spel loopt bijna ten einde. Ik ben klaar met missie 44. En ik ben half door missie 45. Sommige van die laatste missies zijn wel uitdagend. Maar uiteindelijk lukt het wel na enkele keren proberen.

Ik heb ook al enorm veel side ops gedaan. En al de meeste platformen zitten rond de level 60. Ik heb ook maximum bond level met alle buddies enzo :)

Ik had nooit gedacht dat het zo een uitgebreide en verslavende game zou zijn. Ik nam een beetje een sprong in het diepe, want had nog nooit een metal Gear game gespeeld.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

255
gamerke1992 wrote:Pff ik heb zeker al 15 keer missie 45 zitten proberen. Hoe moeilijk is die :o
Dat vond ik ook de meest uitdagende. Heel belangrijk qua verhaal, maar door de lichte frustratie van de moeilijkheid verdween dat verhaal eventjes op de achtergrond :p

Uiteindelijk moet ge het de eerste keer vooral proberen overleven, pas daarna ben ik voor de andere objectives gegaan. Ge moet vooral goed blijven bewegen en zorgen dat de tanks niet op een muurtje naast u kunnen schieten. Het lijkt gevaarlijk om u in open gebied te begeven, maar als ge snel genoeg beweegt, dan lukt het u wel.

Veel succes, hopelijk lukt het snel :cool:
cron