Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

256
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Pff ik heb zeker al 15 keer missie 45 zitten proberen. Hoe moeilijk is die :o
Dat vond ik ook de meest uitdagende. Heel belangrijk qua verhaal, maar door de lichte frustratie van de moeilijkheid verdween dat verhaal eventjes op de achtergrond
Image


Uiteindelijk moet ge het de eerste keer vooral proberen overleven, pas daarna ben ik voor de andere objectives gegaan. Ge moet vooral goed blijven bewegen en zorgen dat de tanks niet op een muurtje naast u kunnen schieten. Het lijkt gevaarlijk om u in open gebied te begeven, maar als ge snel genoeg beweegt, dan lukt het u wel.

Veel succes, hopelijk lukt het snel :cool:
Uiteindelijk had ik een betere plaats gevonden. Omdat ik geen battle dress droeg, werd ik altijd oneshot killed
Image
Het is dus gelukt door regelmatig dekking te nemen achter rotsen.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

258
gamerke1992 wrote:Ik heb het einde gespeeld. Ik vond het zeker geen goed einde. Maar ik moet wel zeggen dat ik dat einde niet had kunnen voorspellen.
Het einde zorgt er wel voor dat enkele andere rare elementen in het vervolgverhaal beter kunnen worden geplaatst. Dus eigenlijk is deze game meer een soort verdieping/achtergrond voor de volledige reeks, maar dan een verdieping/achtergrond met veel meer nadruk op de gameplay en uw eigen verhaal in de open wereld :)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

259
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Ik heb het einde gespeeld. Ik vond het zeker geen goed einde. Maar ik moet wel zeggen dat ik dat einde niet had kunnen voorspellen.
Het einde zorgt er wel voor dat enkele andere rare elementen in het vervolgverhaal beter kunnen worden geplaatst. Dus eigenlijk is deze game meer een soort verdieping/achtergrond voor de volledige reeks, maar dan een verdieping/achtergrond met veel meer nadruk op de gameplay en uw eigen verhaal in de open wereld :)
Slecht vond ik het niet hoor. Maar ik had veel meer verwacht.

Ik heb nu net alle side ops gedaan, behalve die shooting trainings op de platformen. Of hoe het ook noemt
Image
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

260
gamerke1992 wrote:Slecht vond ik het niet hoor. Maar ik had veel meer verwacht.

Ik heb nu net alle side ops gedaan, behalve die shooting trainings op de platformen. Of hoe het ook noemt :)
Ja ik had er om eerlijk te zijn ook wel een beetje meer van verwacht hoor ;)
En die side-ops zijn best makkelijk, behalve degene op het R&D-platform, die staan zo onlogisch :P

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

261
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Slecht vond ik het niet hoor. Maar ik had veel meer verwacht.

Ik heb nu net alle side ops gedaan, behalve die shooting trainings op de platformen. Of hoe het ook noemt :)
Ja ik had er om eerlijk te zijn ook wel een beetje meer van verwacht hoor ;)
En die side-ops zijn best makkelijk, behalve degene op het R&D-platform, die staan zo onlogisch :P
Een YouTube video heeft wonderen gedaan
Image
alle side ops zijn nu klaar. Nog missie 47 tot en met 50 en ik heb alles gedaan :)

Om alles S-rang te halen lijkt mij te veel werk.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

263
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Om alles S-rang te halen lijkt mij te veel werk.
Eigenlijk is dat best makkelijk. Het is vaak ook een snelle aanpak van de missie, omdat ge u best alleen focust op nooit gezien worden en de ene main objective ;)
Vind je dan dan de platinum meevalt als ik alle side ops al gedaan heb? Want ik geloof dat je ook nog eens alle objectives moet halen in de missies? En dan nog dieren vangen enzo.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

264
gamerke1992 wrote:Vind je dan dan de platinum meevalt als ik alle side ops al gedaan heb? Want ik geloof dat je ook nog eens alle objectives moet halen in de missies? En dan nog dieren vangen enzo.
Die dieren kunnen op zich nog wel moeilijk zijn als ge ze niet tussendoor hebt proberen vangen (ik had bijvoorbeeld altijd capture cages mee voor als ik in gebieden met zeldzame dieren kwam). Maar het is best mogelijk, al gaat ge er dan een extra inspanning voor moeten doen en veel geluk moeten hebben voor de zeldzame dieren. Het vangen van dieren levert ook best wat geld op als ge er zeldzame vindt, dus dat is tijdens het spelen wel de moeite :)

Het is een beetje moeilijker om alle objectives te halen, vooral qua tijd dan. Ge gaat daar wel nog eventjes aan bezig zijn omdat ge sommige objectives best apart haalt, waardoor ge een missie soms 2 of 3 keer moet spelen.

Ik zie ook dat ge nog twee verborgen trophies niet hebt. Daarover nog iets hieronder in de spoilertags:
[+] Verborgen trophies
Om te beginnen moet ge zo snel mogelijk een nuke aanmaken als ge de platinum zou willen halen. Dat duurt echt lang om te ontwikkelen en kost ook heel veel. Zeker omdat ge hem daarna gewoon direct moet weggooien voor de andere trophy :p

En ik zie ook dat ge nog niet alle foto's hebt. Probeer geregeld naar uw Mother Base terug te keren om Paz te bezoeken, dan komt er altijd een nieuwe foto. In totaal zijn er 10 dacht ik ;)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

265
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Vind je dan dan de platinum meevalt als ik alle side ops al gedaan heb? Want ik geloof dat je ook nog eens alle objectives moet halen in de missies? En dan nog dieren vangen enzo.
Die dieren kunnen op zich nog wel moeilijk zijn als ge ze niet tussendoor hebt proberen vangen (ik had bijvoorbeeld altijd capture cages mee voor als ik in gebieden met zeldzame dieren kwam). Maar het is best mogelijk, al gaat ge er dan een extra inspanning voor moeten doen en veel geluk moeten hebben voor de zeldzame dieren. Het vangen van dieren levert ook best wat geld op als ge er zeldzame vindt, dus dat is tijdens het spelen wel de moeite :)

Het is een beetje moeilijker om alle objectives te halen, vooral qua tijd dan. Ge gaat daar wel nog eventjes aan bezig zijn omdat ge sommige objectives best apart haalt, waardoor ge een missie soms 2 of 3 keer moet spelen.

Ik zie ook dat ge nog twee verborgen trophies niet hebt. Daarover nog iets hieronder in de spoilertags:
[+] Verborgen trophies
Om te beginnen moet ge zo snel mogelijk een nuke aanmaken als ge de platinum zou willen halen. Dat duurt echt lang om te ontwikkelen en kost ook heel veel. Zeker omdat ge hem daarna gewoon direct moet weggooien voor de andere trophy
Image


En ik zie ook dat ge nog niet alle foto's hebt. Probeer geregeld naar uw Mother Base terug te keren om Paz te bezoeken, dan komt er altijd een nieuwe foto. In totaal zijn er 10 dacht ik ;)
Voorlopig leg ik de game even opzij. Maar ik denk wel dat ik er terug opnieuw zal mee beginnen na assassins creed syndicate en Just cause 3.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

267
Ik zie dat ik de laatste ben die hier gepost had :P

Ondertussen de game opnieuw opgepakt.
Veel goede tips hier gelezen van met0t0.
Gamerke: zie dat je niet meer verder hebt gedaan voor de platinum?

De Key dispatch missies zijn ook in het oog te houden dat je regelmatig een unit op zending stuurt omdat die vrij lang duren.

Hoe kun je eigenlijk weten waar er zeldzame dieren zich bevinden?
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

269
@Paveman: hoe ik jou ken is het toch wel een beetje aparte redenering over de tijd om de platinum te behalen. Zeker omdat je redelijk wat RPG platinums heb behaald die kwa tijdspanne zeker in de buurt van MGS V komen.
Er zit een soort van grind in MGS V vanwege de resources die je in bezit moet hebben om alles te ontwikkelen.

Eerlijk is eerlijk: geen idee waarom ik de game destijds gestopt ben met spelen. Waarschijnlijk vanwege sommige missies die niet gemakkelijk zijn.

Na Ground Zeroes op 100% te zetten onlangs kreeg ik enorme zin in MGS V. En de game is echt fantastisch naar mijn mening. Met mondjesmaat doe ik verder maar lang geleden dat ik uitkeek naar een game om er verder mee te gaan doen.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

270
NTGSruler wrote:@Paveman: hoe ik jou ken is het toch wel een beetje aparte redenering over de tijd om de platinum te behalen. Zeker omdat je redelijk wat RPG platinums heb behaald die kwa tijdspanne zeker in de buurt van MGS V komen.
Er zit een soort van grind in MGS V vanwege de resources die je in bezit moet hebben om alles te ontwikkelen.

Eerlijk is eerlijk: geen idee waarom ik de game destijds gestopt ben met spelen. Waarschijnlijk vanwege sommige missies die niet gemakkelijk zijn.

Na Ground Zeroes op 100% te zetten onlangs kreeg ik enorme zin in MGS V. En de game is echt fantastisch naar mijn mening. Met mondjesmaat doe ik verder maar lang geleden dat ik uitkeek naar een game om er verder mee te gaan doen.
Klopt, hoor. Alhoewel de meeste RPG's bij een 100 uur toch ook wel weer ophouden. Het is dan ook een combinatie van type game met de tijd etc. Ik probeer ook zoveel mogelijk kortere games te doen om mijn backlog wat in te korten.... Net toen ik weer eens een RPG heb gepakt (FF XII) kwamen er weer 2 RPG's bij voor review.... :lol:
Ergens ben ik ook erg bang dat de game me net als Ground Zeroes tegen gaat vallen...
Image