Re: Vragentopic

498
zenmaster wrote:Kost da ni evenveel als in ne gewone LEGO winkel?
sommige sets zijn duurder, andere goedkoper.
bvb: minifigs serie 1, die beginnen vanaf 24 euro, terwijl je ze indertijd voor 2,99 per zakje kon kopen. Hoe zeldzamer, hoe hoger de prijs.
en dan andere dingen zijn licht goedkoper dan de adviesprijs, volgens wat ik op hun site zie

Re: Vragentopic

501
Tjeefkeuh wrote:
RoyVdW wrote:Weet iemand of ze in de banken nog BEF aannemen voor euro's?
Ja, bij de Nationale Bank, daar staat geen limiet op; enkel munten niet.
Ja ik bedoel enkel munten. Heb hier een schaal vol kleingeld gevonden en zie op Kapaza goeie deals die ik voor veel meer kan inwisselen maar waarom enkel biljetten?

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

Re: Vragentopic

503
Ben je verplicht post die verkeerd geadresseerd is terug te sturen naar de post of te bezorgen aan de juiste persoon?

Wij doen dit sinds september elke week bij een persoon die op het einde van de straat woont. Ik heb al meerdere keren aan die man gevraagd om zijn adres te veranderen bij deze bedrijven, maar wij blijven post ontvangen. (al bijna een jaar dus).

Gisteren uit gewoonte mijn brieven open gedaan en daar zat weer een brief van die man bij. Nu bleek het van de politie te zijn, waarbij hij 8 dagen heeft om zich te melden op hun kantoor. Ik had niet naar de naam gekeken, want ons adres staat daar op. Macht der gewoonte dus. En ik vind het heel vervelend om die brief geopend af te gaan geven.

In onze straat zijn de huisnummer door nieuwbouw veranderd. Hierdoor is zijn oud adres, ons adres geworden aangezien wij op het begin van de straat gebouwd hebben.
Image

Re: Vragentopic

505
ShAmPi wrote:Steek het in zijn bus en vraag binnen 8 dagen hoe dat het was bij de politie :D
Lol!

Ik zou toch ook de brief gewoon overhandigen. Het kan gewoon gebeuren dat je post uit gewoonte opent, zeker als hij al tijden verzuimt zijn adres te wijzigen.
Nadat wij al bijna 8 jaar lang post van de vorige bewoner (zelfde instantie) terugstuurden met de melding 'woont niet meer op dit adres' en we deze post nog bleven ontvangen, zijn we de post maar weg gaan gooien...
Image

Re: Vragentopic

506
gamerke1992 wrote:Ben je verplicht post die verkeerd geadresseerd is terug te sturen naar de post of te bezorgen aan de juiste persoon?

Wij doen dit sinds september elke week bij een persoon die op het einde van de straat woont. Ik heb al meerdere keren aan die man gevraagd om zijn adres te veranderen bij deze bedrijven, maar wij blijven post ontvangen. (al bijna een jaar dus).

Gisteren uit gewoonte mijn brieven open gedaan en daar zat weer een brief van die man bij. Nu bleek het van de politie te zijn, waarbij hij 8 dagen heeft om zich te melden op hun kantoor. Ik had niet naar de naam gekeken, want ons adres staat daar op. Macht der gewoonte dus. En ik vind het heel vervelend om die brief geopend af te gaan geven.

In onze straat zijn de huisnummer door nieuwbouw veranderd. Hierdoor is zijn oud adres, ons adres geworden aangezien wij op het begin van de straat gebouwd hebben.
als de huisnummers door bijbouw veranderen, is de gemeente verplicht alle inwoners van de straat te verwittigen dat iedereen zijn adresgegevens dient aan te passen.
als dat gebeurd is, en de persoon in kwestie veranderd nergens zijn adres, dan moogt gij die brief gewoon weggooien in principe. (wel duidelijk maken aan de postbode dat die niet op uw adres woont, zodat hij er rekening kan mee houden). Als de postbode op de hoogte is, KAN hij in principe de brieven terugsturen naar afzender. Maar wij postbodes zijn enkel verplicht van post te bestellen op straat en huisnummer. De tijd dat de fakteur iedereen op zijn ronde bij naam en toenaam kon opzeggen is voorgoed gepasseerd.
Wat ge eventueel ook kunt doen is de politie zelf opbellen en zeggen dat gij die brief gekregen hebt, hem nonchalant hebt opengedaan omdat ge niet hebt gekeken naar de naam en dan zeggen dat die mens daar niet woont. dan gaan zij (normaal gesproken) het juiste adres opvragen bij de gemeente of zelfs die mens opbellen als zijn nummer ergens opgelijst staat

Re: Vragentopic

507
Ligeiro wrote:
gamerke1992 wrote:Ben je verplicht post die verkeerd geadresseerd is terug te sturen naar de post of te bezorgen aan de juiste persoon?

Wij doen dit sinds september elke week bij een persoon die op het einde van de straat woont. Ik heb al meerdere keren aan die man gevraagd om zijn adres te veranderen bij deze bedrijven, maar wij blijven post ontvangen. (al bijna een jaar dus).

Gisteren uit gewoonte mijn brieven open gedaan en daar zat weer een brief van die man bij. Nu bleek het van de politie te zijn, waarbij hij 8 dagen heeft om zich te melden op hun kantoor. Ik had niet naar de naam gekeken, want ons adres staat daar op. Macht der gewoonte dus. En ik vind het heel vervelend om die brief geopend af te gaan geven.

In onze straat zijn de huisnummer door nieuwbouw veranderd. Hierdoor is zijn oud adres, ons adres geworden aangezien wij op het begin van de straat gebouwd hebben.
als de huisnummers door bijbouw veranderen, is de gemeente verplicht alle inwoners van de straat te verwittigen dat iedereen zijn adresgegevens dient aan te passen.
als dat gebeurd is, en de persoon in kwestie veranderd nergens zijn adres, dan moogt gij die brief gewoon weggooien in principe. (wel duidelijk maken aan de postbode dat die niet op uw adres woont, zodat hij er rekening kan mee houden). Als de postbode op de hoogte is, KAN hij in principe de brieven terugsturen naar afzender. Maar wij postbodes zijn enkel verplicht van post te bestellen op straat en huisnummer. De tijd dat de fakteur iedereen op zijn ronde bij naam en toenaam kon opzeggen is voorgoed gepasseerd.
Wat ge eventueel ook kunt doen is de politie zelf opbellen en zeggen dat gij die brief gekregen hebt, hem nonchalant hebt opengedaan omdat ge niet hebt gekeken naar de naam en dan zeggen dat die mens daar niet woont. dan gaan zij (normaal gesproken) het juiste adres opvragen bij de gemeente of zelfs die mens opbellen als zijn nummer ergens opgelijst staat
Bedankt voor de uitleg. Toch handig zo een postbode op het forum :D

Ik heb voorlopig net de brief terug in de rode brievenbus gestoken en erop geschreven dat het fout geadresseerd is. Volgende keer zal ik de politie verwittigen dat het adres niet klopt :)
Image

Re: Vragentopic

508
Dit begrijp ik niet. Kan die postbode dan niet zien dat dat een andere naam is dan op de bus staat?? Die kan natuurlijk niet weten waar die nu woont ja, maar als je een nota op de bus kleeft en van zodra hij dat leest zou dit toch moeten in orde zijn? Interessante kwestie want wij gaan binnenkort verhuizen en moet ook dus bij alle diensten een adreswijziging doorgeven maar weet niet vanbuiten alles waarvan ik post (zou kunnen) ontvang(en). Dit gaat dan nog plezant worden voor die nieuwe bewoners. Ik zal dan maandelijks eens langsgaan en vragen of er post is gekomen en dan zo naar die mensen, instellingen de wijziging doorgeven.
Image

Re: Vragentopic

510
RoyVdW wrote:Dit begrijp ik niet. Kan die postbode dan niet zien dat dat een andere naam is dan op de bus staat?? Die kan natuurlijk niet weten waar die nu woont ja, maar als je een nota op de bus kleeft en van zodra hij dat leest zou dit toch moeten in orde zijn? Interessante kwestie want wij gaan binnenkort verhuizen en moet ook dus bij alle diensten een adreswijziging doorgeven maar weet niet vanbuiten alles waarvan ik post (zou kunnen) ontvang(en). Dit gaat dan nog plezant worden voor die nieuwe bewoners. Ik zal dan maandelijks eens langsgaan en vragen of er post is gekomen en dan zo naar die mensen, instellingen de wijziging doorgeven.
Like I said: de postbode moet niet weten wie waar woont. Enkel straat en huisnummer is waar we naar moeten kijken. Ne vaste postbode die al x aantal jaar bij u komt zal mss weten wie ge zijt. Maar vervangers weten dat totaal niet. Vandaar die regel.
Als ge verhuist kunt ge een adresverandering via de post laten doen. Kan zowel online als in uw plaatselijk kantoor. Kost rond de 30€ voor 3 maanden dat al uw post (en dat is dan wel op naam die wordt gecontroleerd) wordt doorgestuurd naar het nieuwe adres. Dan moet gij zelf alle afzenders laten weten wat uw nieuw adres is. Op alle doorgestuurde post hangt een sticker met uw nieuw adres, zodat gij weet wie ge nog op de hoogte moet brengen.
Edit: op da formulier voor adreswijziging kunt ook aanvinken of bpost zelf uw watermaatschappij, electrabel, colruyt, large, carrefour, enz... moet verwittigen. Wel handig, omdat al direct een hoopje mails en telefoons uitgespaard is