Re: Vragentopic

571
Als ik het goed begrijp hangt de ps3 nu dus wel aan een andere tv dan oorspronkelijk. Als dat het geval is dan was het probleem waarschijnlijk die video-instellingen. Dat is vooral een probleem als je je ps3 verplaatst van een betere tv (meer opties/ondersteuningen) naar een iets mindere tv.
Ik heb het probleem ooit gehad toen ik mijn ps3 over en weer nam naar NL en hem in NL op een grotere 3D-tv aansloot en hij die instellingen overnam. Kom ik thuis en werkte de ps3 op mijn gewone Full HD niet meer...
Image

Re: Vragentopic

572
RoyVdW wrote:Het probleem is ondertussen veel complexer geworden. Zal even uitleggen wat er is gebeurd. Op de andere tv (Philips 4K - living) werkte beide PS3's wel. Op een gegeven moment krijgt die van mij een freeze en force ik het afsluiten door die startknop 10sec in te drukken. Start terug op en komt die foutmelding ik druk x en wacht. Na dat epilepsie bericht freezed mijn PS3 telkens (ook als ik op o druk zonder die opstartfout te laden) en kon ik hem niet meer opstarten. Ik naar Game Mania en zeggen dat die stuk is en dat ze hem moeten testen. Daar werkte die dus perfect. Ik zij al dat ik een used super slim zou meepakken maar des te beter dat die nu terug werkt. Snap niet wat het probleem was ineens doet ie het weer dus welke video modus kan dat zijn en hoe veranderd dat automatisch ben er niet aangeweest?? Ben er twee uur mee bezig geweest. Dan is er mss tijdens de verhuis iets gebeurd in de doos door een schok ofzo :think:

Kolm bedankt, slim ik had daar nog niet van gehoord van die recovery. Wist niet dat dat op de PS3 zat. Stom dat ik daar niet aan heb gedacht en dat een probleem met zoiets klein opgelost kan zijn. Dus nu werk de PS3 ook op mijn kleine Samsung HD-ready op de slaapkamer dus die van mijn broer heeft dan wslk hetzelfde probleem met die video modus dan weet ik dat als hij dat probleem voorheeft :cool:

We hebben nog geen internet geïnstalleerd maar heb alles al getest en aangesloten en kan via een Telenet homespot via een andere persoon zijn wachtwoord al wat dingen doen. Verhuizen kan klote zijn.
Roy toch, wat heb jij allemaal met dat ding zitten uitvreten ? :O

Re: Vragentopic

573
Idd Kolm dat was dus het probleem waar ik niet aan uit kon. Merci voor de hulp. Simpele oplossing die ik niet had gevonden en GM wist dit wslk ook niet want het lag dus aan de minder kwalitatieve tv. Dacht dat ik hem kapot had gemaakt want ik kan nog altijd die freezes niet verklaren op de 4K? Maar dan is het nu opgelost en daarbij moest die stuk zijn koop ik gwn een used goedkoop met garantie bij GM dat kost tegenwoordig toch bijna niks meer :)

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

Re: Vragentopic

575
Wat versta je onder oud Hollansche spelletjes? Hinkelen, hoepelen, tikkertje, verstoppertje en doktertje spelen? Voetballen, schipper mag ik overvaren, touwtje springen, diefie met verlos, knikkeren? Of wat anders? :think:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

579
Ik dacht ook dat er maar een bepaald soort spelletjes onder '' oud hollandse spelletjes '' vielen,
dat ik dit alleen maar typte dat iedereen weet wat ik bedoel,
ik krijg nu ineens wel heel veel spelletjes van Sora te lezen maar volgens zijn die niet '' oud hollands ''.

Ik kwam op dit idee omdat ik iets wou verzinnen voor Gamerke zijn oudejaars geval,
niet wetende of hij nou belgisch is of nederlands en zo kwam ik op deze stelling en vroeg ik het me af :music:
Image

Re: Vragentopic

581
Spijker poepen is idd hollands.
Bij ons zou het nogal zeer doen, aangezien poepen een synoniem is voor neuken hier.

Vraag dus nooit als je hier in be bent of je eens mag poepen.
Tenzij in bepaalde establisementen natuurlijk...
Image

Re: Vragentopic

582
ShAmPi wrote:Spijker poepen is idd hollands.
Bij ons zou het nogal zeer doen, aangezien poepen een synoniem is voor neuken hier.

Vraag dus nooit als je hier in be bent of je eens mag poepen.
Tenzij in bepaalde establisementen natuurlijk...


jij spreekt precies uit ervaring ? :shh:

Re: Vragentopic

583
Mijn PS3 heeft dus weer kuren. Soms start hij op (meestal 's nachts uit het niets) en begint die te updaten zonder dat er iets gebeurt force dan het afsluiten of trek pries uit.
Hij geraakt ook niet op het netwerk want hij zit op een homespot SSID en ik kan die netwerkinstellingen niet manueel aanpassen omdat het scherm altijd blijft laden als ik selecteer om het internet in te stellen dus verbinden met PSN gaat niet en die updates blijven automatisch triggeren als ik de pries niet uittrek waardoor die dus blijft draaien en heel warm wordt? Weet iemand hoe dit komt en valt op te lossen?
Image

Re: Vragentopic

584
Uit de pries trekken is doorgaans geen goed idee... beter aan/uit-knop ingedrukt houden tot hij biept en dan loslaten.

Mogelijk heb je je auto-update instellingen van psplus op een erg onhandig tijdstip staan? Geen idee wat er namelijk gebeurt met die instellingen als je psplus verloopt. Blijft hij het dan nog proberen of stopt hij dan vanzelf met proberen. Dus naast netwerk, kijk eens of hij iets heeft ingesteld van auto-update. Zo vanbuiten weet ik even de plek in het menu niet meer maar ergens bij instellingen...
Image

Re: Vragentopic

585
Een idee is wellicht sowieso om een stekkerdoos met aan/uit knop ertussen te plaatsen. Even voor het slapen uitschakelen en het probleem van 's nachts is in ieder geval verholpen.
Misschien daarnaast de console even in safe modus op te starten om e.e.a. na te kunnen kijken?

Ik neem aan dat de PS3 automatisch bij het opstarten een schijf check doet i.v.m. niet juist afsluiten? Komt daar ook iets uit?
Image