Re: 'It's all about the drinks'-topic

781
Devided, wat jij beschrijft is op uw leeftijd niet 'met mate', ik vind het zelfs best veel. De regels zijn er omdat drinken onder (eingenlijk) 21 geen goed idee is. En ja, zij die dronken onder de 21 liggen nu niet allemaal in de goot, maar toch? Ik denk dat we gewoon nauwelijks mensen hebben die niet onder hun 21 dronken en dus niet echt een vergelijk hebben.

Weet je, ik kan het gewoon niet laten voorbij gaan als iemand die nog zo jong is het normaal vindt om sterke drank te vinden. Als mens en als forumlid vind ik het dan een beetje mijn verantwoordelijkheid om aan te geven dat dat niet normaal is. Wil je je alsnog zat drinken of alsnog aan de sterke drank gaan, dan doe je dat maar, maar ik hoef mij achteraf niet te bedenken 'had ik maar wat gezegd'.
O ja, de mix van alcohol en energiedrank, maakt dat niet sneller dronken? Dat is toch sowieso het gevaar van cocktails?

Re: 'It's all about the drinks'-topic

782
gamerke1992 wrote:In de colruyt stond deze keer een kleine familiebrouwerij die net nieuw bier uitgebracht had (in deze winkel, het bier is al een tijd op de markt). Ik heb een tijdje met die man staan praten. Ik mocht het bier proeven zonder dat hij iets zei en ik moest zeggen wat mij opviel. Ik zei direct citrusgeur en voila, boenk erop :p Hij had nog veel uitleg gegeven over bier en de brouwers waar hij mee bevriend was.

Dan heb ik maar zijn bier gekocht en er een glas bijgekregen :bier:
Image
Malheur is echt al HEEEEEEL lang uit.
En trekt op niets :D

Aaaaaaaaaaanyway voor divided en al de rest die mr/mss heilige is.

Leven en laten leven!
Ik denk niet da wij bevoegd zijn om iemand anders te zeggen wat hij/zij mag/moet doen?

Divided heeft ook ouders die wel recht hebben te beslissen en is me wel slim genoeg om te weten wat kan en niet kan nee?

Persoonlijk vindek het extreem belachelijk dat we regeltjes opleggen aan tot 18 jarigen maar dat er aan de andere kant geroepen werd dat er MOET geluisterd worden naar -18 jarigen.
Pakt is een beslissing he zeg, en niet enkel als het u uitkomt.

Het is maar meer dan normaal dat jeugd eens drinkt en eens zat is.
Je weet wel. Ze noemen dat ook wel eens experimenteren.

Het gebeurt vaak dat eenmaal mensen 18+ zijn veel minder drinken dan voordien.

Ik ben ook niet voor red bull met korten drank. Maar gewoon omdat ik het brol vin :D

Maar om hier pieter paulus heigelus of heilige maagd marja uit te hangen...
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

785
Mensen kunnen inderdaad doen en drinken wat ze willen. D.m.v. alleen wetten zal men ook niet zomaar wegblijven van alcohol, omdat er weinig aandacht wordt besteed aan waarom ze er zijn. De negatieve gevolgen van alcohol op het lichaam (en sociaal) zijn nu echter eenmaal wat ze zijn en ik vind het even belangrijk dat daarvoor gewaarschuwd wordt als dat ik het belangrijk vind dat mensen daarna nog de keuze hebben om al dan niet alcohol te drinken.
Ook al kan informeren over de gevolgen en het afraden van alcohol overkomen als iemand iets proberen opleggen, dan kan er tenminste nog eens over nagedacht worden en uiteindelijk beslis je toch zelf wat je ermee doet of wat je erover denkt, de gevolgen zijn dan maar jouw eigen verantwoordelijkheid. Het belangrijkste is volgens mij dat beiden mogelijk zijn.


Om het dan over iets anders te hebben, gisteren heb ik deze gedronken:
Image
Al bij al dus nog snel gevonden, had ik niet gedacht van een Italiaanse trappist. Best lekker: goede mix tussen bitterheid van hop en de unieke smaak van eucalyptus in bier.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

787
ShAmPi wrote:Malheur is echt al HEEEEEEL lang uit.
En trekt op niets :D

Aaaaaaaaaaanyway voor divided en al de rest die mr/mss heilige is.

Leven en laten leven!
Ik denk niet da wij bevoegd zijn om iemand anders te zeggen wat hij/zij mag/moet doen?

Divided heeft ook ouders die wel recht hebben te beslissen en is me wel slim genoeg om te weten wat kan en niet kan nee?

Persoonlijk vindek het extreem belachelijk dat we regeltjes opleggen aan tot 18 jarigen maar dat er aan de andere kant geroepen werd dat er MOET geluisterd worden naar -18 jarigen.
Pakt is een beslissing he zeg, en niet enkel als het u uitkomt.

Het is maar meer dan normaal dat jeugd eens drinkt en eens zat is.
Je weet wel. Ze noemen dat ook wel eens experimenteren.

Het gebeurt vaak dat eenmaal mensen 18+ zijn veel minder drinken dan voordien.

Ik ben ook niet voor red bull met korten drank. Maar gewoon omdat ik het brol vin :D

Maar om hier pieter paulus heigelus of heilige maagd marja uit te hangen...
Ergens heb je gelijk, hoor ShAmPs, maar feit blijft dat meerdere, goede, onderzoeken hebben uitgewezen dat het drinken van alcohol voor je 21ste (afhankelijk per mens, maar dit is toch de leeftijd dat de hersenen bij de meeste mensen toch echt wel volgroeid zijn) ongelofelijk ernstige nadelige gevolgen hebben, terwijl het na deze leeftijd nuttigen van wat alcohol zo nu en dan juist een positief effect heeft. Dus vind ik het goed dat deze wetten er zijn: ik vind niet dat je het als wetgever kunt maken om hier geen grenzen aan te stellen. Daarmee kan de jeugd zelf het niet meer kopen, maar zorg je ervoor dat de ouder - degene die je terecht aangeeft als verantwoordelijke - het eigenlijk zou moeten kopen (en niet je net iets oudere neef...).

Je punt van luisteren naar <18: sorry, maar dat vind ik echt bullshit. Natuurlijk kun je luisteren naar jongeren, maar ik ga ook niet aan mijn zoontje van 4 toegeven dat hij wel mag autorijden onder het mom van 'luisteren naar'. Natuurlijk luister ik naar hem en toon ik begrip voor het feit dat hij graag zou willen autorijden, maar iedere volslagen idioot kan volgens mij bedenken dat het geen goed idee is. Punt is alleen dat dit voorbeeld erg makkelijk te begrijpen is en de gevolgen binnen 5 minuten na het geven van toestemming zichtbaar zijn. Bij het drinken van alcohol op een lagere leeftijd is dat anders. De groei van de hersenen wordt belemmerd, waardoor je 1) uiteindelijk minder hersencapaciteit hebt dan mogelijk zou zijn geweest 2) veel meer kans hebt om op latere leeftijd alzheimer of andere hersenziektes op te lopen etc. etc. In ieder geval niets dat direct zichtbaar is.

De jeugd wil graag (logisch), maar je kunt niet verwachten dat ze al deze gevolgen zullen overzien (zal te maken hebben met het nog niet volgroeid zijn van de hersenen, zeker :lol: ), dus ben ik groot voorstander van het opleggen van leeftijdsrestricties.

En nee: ik ben niet roomser dan de paus. Ik begon zelf met drinken op mijn 14de (en ben hier rond mijn 25ste mee gestopt omdat ik het eigenlijk niet eens lekker vind - ondanks dat ik weet dat een beetje alcohol op z'n tijd juist gezond is) en vond dit toen net zo goed maar onzin. Betekent dit dat ik vervolgens maar niet meer moet luisteren naar goed gefundeerde argumenten van betrouwbare onderzoeken en maar net moet doen alsof het doodnormaal is om jezelf het ziekenhuis in te zuipen of jezelf hersenbeschadiging aan te brengen? Vind ik niet.

Waar geef ik je dan wel gelijk in? Live and let live. Natuurlijk, maar in dit geval vind ik niet dat het bij de jongeren in kwestie moet liggen (sorry divided ;)), maar bij de ouders. We kunnen niet iedereen verbieden iets ongezonds te doen. Ik vind alleen wel dat je goed moet informeren. Daar vind ik ook het tweede punt waar ik het zeker met je eens ben: in die zin de jongeren (en ook ouders overigens) serieus nemen dat je niet alleen maar zegt 'dit is slecht' of nog erger 'dit mag niet, want zo is de wet nou eenmaal' of 'dit vinden wij nou een keer', maar dat je simpelweg oorzaak en gevolg uitlegt. Al vind ik in dit geval dat de ouders verantwoordelijk moeten blijven.

Ga ik mijn eigen kinderen verbieden om alcohol te drinken voor hun 21ste? Weet ik niet, maar nogmaals: ik ben niet roomser dan de paus. De kans is best groot dat ik het ze niet zal verbieden. Maar goed: gelukkig hoef ik daar voorlopig nog niet over na te denken.

Kortom: geniet, maar drink met maten
Niet in liters, maar grote vaten...... :silly:
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

788
Kolm wrote:@gamerke: Je kan Malheur vinden bij absdrinks op de vilvoordsebaan in Winksele. Ik herinner me dat mijn moeder enkele jaren terug al af en toe daar Malheur per bak ging halen. Weet alleen niet meer welke dat was en volgens de site hebben ze ook verschillende soorten. http://www.absdrinks.be Site is wel erg oldschool :p
Daar ben ik vaste klant :p Ik ben daar zelfs vorige week nog een nieuwe voorraad gaan halen van verschillende bieren.

@Shampi ik wist dat malheur al lang op de markt was, maar volgens de verkoper enkel te vinden in delhaize of speciaalzaak. Ik vond de smaak eigenlijk echt wel goed zitten? Het is wel zo eerder een fris biertje voor bij goed weer.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

789
gamerke1992 wrote:Daar ben ik vaste klant :p Ik ben daar zelfs vorige week nog een nieuwe voorraad gaan halen van verschillende bieren.

@Shampi ik wist dat malheur al lang op de markt was, maar volgens de verkoper enkel te vinden in delhaize of speciaalzaak. Ik vond de smaak eigenlijk echt wel goed zitten? Het is wel zo eerder een fris biertje voor bij goed weer.
Dat vermoeden had ik al :p Is zowat de enige in de streek die zoveel verschillende soorten heeft denk ik.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

790
Kolm wrote:
gamerke1992 wrote:Daar ben ik vaste klant :p Ik ben daar zelfs vorige week nog een nieuwe voorraad gaan halen van verschillende bieren.

@Shampi ik wist dat malheur al lang op de markt was, maar volgens de verkoper enkel te vinden in delhaize of speciaalzaak. Ik vond de smaak eigenlijk echt wel goed zitten? Het is wel zo eerder een fris biertje voor bij goed weer.
Dat vermoeden had ik al :p Is zowat de enige in de streek die zoveel verschillende soorten heeft denk ik.
In bertem is ook een speciaalzaak. Maar die is net iets kleiner.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

793
W.O.L.F. wrote:Ik dronk onlangs 7up Mojito en ik heb het vermoeden dat dat echt naar mojito smaakt, maar ik drink met moeite alcohol, dus kan iemand die wel mojito kent eens laten weten of dienen 7up mojito er echt naar smaakt? :p
Wel lekker vond ik trouwens :)
Hij lijkt er heel erg op ja.
Maar Mojito moet en zal met alcohol op zijn lekkerste zijn vind ik.
En in de zomer!

Redelijk goed alcoholvrije alternatief Jup.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

794
Hé WOLF wist je dat Wolf zeer lekker bier is en er zijn drie varianten. Blond 7,4%, bruin 8,5% en amber 9% :cool:

En ja over die leeftijdrestricties ik dronk vroeger veel meer, nu zelden bier, maar drie weken geleden was ik zo dronken ik wou duvel record breken en na 10 duvels mij uitdagen kon ik niet meer zelfstandig naar huis mijn vrienden hebben me gedragen ik was weg. Nooit gezien. Gelukkig niet in coma zeer stom van mij :silly: Maar ik heb wel het record verbroken van al mijn vrienden en mezelf dat op 9 stond :P
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

795
RoyVdW wrote:Hé WOLF wist je dat Wolf zeer lekker bier is en er zijn drie varianten. Blond 7,4%, bruin 8,5% en amber 9% :cool:

En ja over die leeftijdrestricties ik dronk vroeger veel meer, nu zelden bier, maar drie weken geleden was ik zo dronken ik wou duvel record breken en na 10 duvels mij uitdagen kon ik niet meer zelfstandig naar huis mijn vrienden hebben me gedragen ik was weg. Nooit gezien. Gelukkig niet in coma zeer stom van mij :silly: Maar ik heb wel het record verbroken van al mijn vrienden en mezelf dat op 9 stond :P

Ja, dat bier ken ik :)

Ik hoop wel dat je niet te trots bent op uw record, RIP hersencellen zou ik zo zeggen...
cron