Re: Final Fantasy XV

182
ShAmPi wrote:Oe zit da met skills en upgrade points?
Simpel of keuze uit 3848373857591 upgrades zoals bij mmos?
Oe bedoelde? Die Ascension trees? Das gewoon AP investeren in skills (hier vakjes op zo'n grid). AP krijgde gelijk EXP.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

184
ShAmPi wrote:Ja
Daar snap ik geen bal van :D
Het is sinds FFVII geleden dat ik nog FF gespeeld heb
:O
Weet je wel wat je mist?
FFVIII vind ik toch wel bijna gelijkwaardig aan VII. IX is toch ook echt een topper.

Ik dacht altijd dat ik de achteruitgang al in X meen te zien, maar na de HD remake te hebben gespeeld kan ik alleen maar zeggen dat dit ook echt een absolute topper is (erg verslavend).

En ik ben een van de weinigen (volgens mij) die de XIII serie nog best behoorlijk vond.
Image

Re: Final Fantasy XV

189
coolgamer wrote:Deze middag main story Uitgespeeld en deze avond na 2 uren eindelijk de adamtoise verslagen , was level 72 en het bleef maar duren. Morgen nog de photo,survival en fishing op 10 krijgen en :Tp: is binnen.
Cool hé, zo'n lang gevecht, maar daar zit ik nog lang niet :P
paveman wrote:Ik dacht altijd dat ik de achteruitgang al in X meen te zien, maar na de HD remake te hebben gespeeld kan ik alleen maar zeggen dat dit ook echt een absolute topper is (erg verslavend).

En ik ben een van de weinigen (volgens mij) die de XIII serie nog best behoorlijk vond.
Ik ben een van de enigen die juist niet echt moet hebben van IX maar wel superfan is van X en XII en XIII :lol: (natuurlijk ook van XV, VII en VIII)
ShAmPi wrote:Kan er mij nu iemand simpel in niet ff termen uitleggen hoe het levelingsyteem werkt?
Oh maar dat kan ik ook hoor :idea:

Kijk, het normale levelsysteem ken je, hé, dat is via EXP, dus monsters verslaan en dan moet je een kamp maken of overnachten in een hotel om die EXP om te zetten in level ups.

Voor de Ascension trees: je verzamelt AP (ascension points). Dat doe je door verschillende dingen: zoals vijanden verslaan met een link attack of een warp attack, maar dat krijg je ook bij elke level up of sidequests of bij het een antwoord selecteren van zo'n interactief gesprekje of via een nieuwe skill die je leert (zoals op een chocobo rijden geeft je AP). Die AP spendeer je dan in je Ascension tree, dat is letterlijk je skill tree. Selecteer wat je wilt om je ventjes uit te bouwen naar je eigen goesting. Uiteindelijk zullen de skill trees meer mogelijkheden bieden naarmate je meer skills unlocked. En reken erop dat de laatste skills een hoge AP prijs hebben.

Zo ik denk dat dit het is, makkelijker kan ik het denk ik niet omschrijven. Nog iets? :cool:
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

191
ShAmPi wrote:Ja nog iets.
hoe groot is die skilltree? :D
Als je via je menu naar Ascension gaat, zie je de trees. In feite bestaat het uit afzonderlijke delen (ik dacht met L1 en R1 dat je kan switchen), zo heb je een tree voor in combat, een andere voor magic, etc.
Apart zijn ze niet al te groot, ik denk dat je kunt zeggen dat ze rond de 10-15 skills hebben per aparte tree. Allemaal samen zijn het dus heel wat. De ene skill is ook al beter dan de andere (je hebt dan ook veel passieve skills). De skills in het begin zijn te unlocken met een paar AP punten, de beste skills (en dus degene die je pas veel later in de game kunt unlocken) zie ik soms voor honderden AP punten staan.
Normaal als je over de skills gaat met je controller kan je zien wat ze doen en hoeveel AP punten ze waard zijn, dacht ik.

Goed?
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

193
ShAmPi wrote:pfff kunnen ze dat nu niet simpeler maken :D
Tis nog redelijk makkelijk eigenlijk als ik het vergelijk met de FFs die ik al gespeeld heb :P
X en XII en XIII zijn veel ingewikkelder ;)
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

195
ShAmPi wrote:Zo.
Ik heb hem dan ook maar gekocht.

Speelt wel lekker weg, maar ik snap geen zak van die Ascension of oe noemet ook. Dus ik pak maar wat :)
Haha! Ik kan je alleen maar groot gelijk geven, gezien hoe de game speelt... :)

Die Ascension is in mijn beleving ook erg onoverzichtelijk. Al is de opzet vele malen simpeler dan andere FF's: ik heb ook veel meer moeite om er goed mee om te gaan.
Image
cron