Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

946
Maxidomino wrote:La La Land --> 9/10

Gisteren met mijn vriendin naar La La Land gaan kijken. Spijtig genoeg waren mijn verwachtingen net iets te hoog, door al de nominaties en succes die de film kende in de Verenigde Staten. Daarom vond ik het geen perfecte film, toch was hij echt goed. Ik ben absoluut geen fan van musicals. Vreemd genoeg waren de dans- en zingstukjes de veruit de beste in de film. De 'gewone' stukken waren niet zo speciaal. Ik dacht voortdurend: "komaan, begin te dansen."
Deze film is een echt spektakel. Prachtig hoe alles mooi in elkaar past, de muziek, hoe elke scene gefilmd werd etc.
Die wil mijn vriendin absoluut gaan zien. Al heb ik schrik dat het echt niets voor mij is. Maarja ik zal maar toegeven zeker :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

948
Hidden Figures

Het waargebeurde verhaal van drie Afro-Amerikaanse dames die een grote rol hebben gespeeld in de lancering van de eerste raketten van NASA in 1961. Niet de meest actievolle film, maar zeker de moeite (voor mij persoonlijk dan toch). Het mag af en toe eens iets anders zijn dan films vol humor of actie.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

949
Gamefreak wrote:
Maxidomino wrote:La La Land --> 9/10

Gisteren met mijn vriendin naar La La Land gaan kijken. Spijtig genoeg waren mijn verwachtingen net iets te hoog, door al de nominaties en succes die de film kende in de Verenigde Staten. Daarom vond ik het geen perfecte film, toch was hij echt goed. Ik ben absoluut geen fan van musicals. Vreemd genoeg waren de dans- en zingstukjes de veruit de beste in de film. De 'gewone' stukken waren niet zo speciaal. Ik dacht voortdurend: "komaan, begin te dansen."
Deze film is een echt spektakel. Prachtig hoe alles mooi in elkaar past, de muziek, hoe elke scene gefilmd werd etc.
heb al veel over deze gehoord maar ben ook niet voor deze soort films. Trekt het iewat op Mary Poppins ?
Euhm soort van. Het is een muicalfilm zoals Mary Poppins ja. Maar veel moderner en beter in scene gezet.
gamerke1992 wrote:
Maxidomino wrote:La La Land --> 9/10

Gisteren met mijn vriendin naar La La Land gaan kijken. Spijtig genoeg waren mijn verwachtingen net iets te hoog, door al de nominaties en succes die de film kende in de Verenigde Staten. Daarom vond ik het geen perfecte film, toch was hij echt goed. Ik ben absoluut geen fan van musicals. Vreemd genoeg waren de dans- en zingstukjes de veruit de beste in de film. De 'gewone' stukken waren niet zo speciaal. Ik dacht voortdurend: "komaan, begin te dansen."
Deze film is een echt spektakel. Prachtig hoe alles mooi in elkaar past, de muziek, hoe elke scene gefilmd werd etc.
Die wil mijn vriendin absoluut gaan zien. Al heb ik schrik dat het echt niets voor mij is. Maarja ik zal maar toegeven zeker :p
Hebt ge die nu al gezien? Musicals zijn ook mijn ding niet, maar ik wist dat die de moeite ging zijn door de recensies uit de VS. Met mijn vriendin zijn we ook gaan kijken en zij heeft vooral op het verhaal gelet. Ik heb vooral gekeken hoe alles gefilmd werd. Als die de Oscar voor best cinematography niet wint, weet ik het ook niet meer. :P

OT:

Arrival 9/10

Ik heb Arrival ook gezien en die vond ik best wel echt goed. Het klopt wel dat het verhaal wat weg heeft van Interstellar. Het is wel moeilijk te zeggen welke ik nu beter vond. De 'wauwfactor' was groter bij Arrival. Als film in zijn geheel is Interstellar wel iets beter denk ik. Ik hou gewoon van films die je aanzetten tot denken en je zelf wat laten puzzelen. Ik heb drie jaar talen gestudeerd en Amy Adams zien sukkelen om de alientaal te ontcijferen was daarom voor mij nog interessant om te zien, terwijl dat voor anderen misschien wel saai lijkt. :D
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

952
Maxidomino wrote: Arrival 9/10

Ik heb Arrival ook gezien en die vond ik best wel echt goed. Het klopt wel dat het verhaal wat weg heeft van Interstellar. Het is wel moeilijk te zeggen welke ik nu beter vond. De 'wauwfactor' was groter bij Arrival. Als film in zijn geheel is Interstellar wel iets beter denk ik. Ik hou gewoon van films die je aanzetten tot denken en je zelf wat laten puzzelen. Ik heb drie jaar talen gestudeerd en Amy Adams zien sukkelen om de alientaal te ontcijferen was daarom voor mij nog interessant om te zien, terwijl dat voor anderen misschien wel saai lijkt. :D
[+] Arrival
Jammer dat de oplossing voor de noodsituatie een paradox is. Het verhaal stuikte daardoor compleet ineen voor mij. De twist daarna was wel vrij goed.
Ik vond deze beter dan Interstellar. Het begin en einde daar vond ik zeer matig. Het middenste stuk was een pak beter.

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

953
Hacksaw Ridge 8/10

Van in het begin zag je dat dit een combinatie ging worden van Pearl Harbor en Saving Private Ryan. De film is echt geslaagd. Nu weet ik niet of Damien Chazelle of Mel Gibson de oscar voor beste regisseur moet winnen. Hoe de gevechten in deze film geregiseerd werden was een echt huzarenstukje denk ik. Het is een echte oorlogsfilm met rondvliegende ledematen. Toch is het ook een geslaagde heldenfilm dat het verhaal vertelt van Desmond Doss. Die man heeft 75 mensen gered op een nacht. Een superheld in de echte wereld.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

957
Maxidomino wrote:
gamerke1992 wrote:
Maxidomino wrote:La La Land --> 9/10

Gisteren met mijn vriendin naar La La Land gaan kijken. Spijtig genoeg waren mijn verwachtingen net iets te hoog, door al de nominaties en succes die de film kende in de Verenigde Staten. Daarom vond ik het geen perfecte film, toch was hij echt goed. Ik ben absoluut geen fan van musicals. Vreemd genoeg waren de dans- en zingstukjes de veruit de beste in de film. De 'gewone' stukken waren niet zo speciaal. Ik dacht voortdurend: "komaan, begin te dansen."
Deze film is een echt spektakel. Prachtig hoe alles mooi in elkaar past, de muziek, hoe elke scene gefilmd werd etc.
Die wil mijn vriendin absoluut gaan zien. Al heb ik schrik dat het echt niets voor mij is. Maarja ik zal maar toegeven zeker :p
Hebt ge die nu al gezien? Musicals zijn ook mijn ding niet, maar ik wist dat die de moeite ging zijn door de recensies uit de VS. Met mijn vriendin zijn we ook gaan kijken en zij heeft vooral op het verhaal gelet. Ik heb vooral gekeken hoe alles gefilmd werd. Als die de Oscar voor best cinematography niet wint, weet ik het ook niet meer. :P
Neen nog niet. Ze had 'onverwachts' een jobaanbieding en we hebben daardoor nog geen tijd gehad. Misschien eens in het weekend :)
Image