Wat na OPM?

1
Na de :bomb: onder OPM, verliezen we ons :cup: Playstation magazine.

Ik zal heus niet de enige zijn die op zoek is gegaan of nog steeds zoekende is naar een alternatief voor die stroom aan Playstation nieuws!

Mijn :idea: was om via dit topic elkaar te helpen in die zoektocht naar een nieuw magazine of een nieuwe site om op de hoogte te blijven.

Uiteraard is Press X to Revive al een nieuwe bron en met dit forum houden we elkaar al op de hoogte, maar er zijn wel meer vissen in de zee die het vangen waard zijn!

Share jullie ervaringen met nieuwe mogelijke bronnen dus maar vrolijk hier en misschien ontdekken we wel nog enkele pareltjes.
Image


Game Play Station

Re: Wat na OPM?

3
Ik heb zelf enkele magazines onder de loep genomen en ben bij een kwalitatief magazine terecht gekomen waarbij ik sterk twijfel om een abo te nemen.

Welk? GAMEPLAY.

Wel cross-platform, maar zeer goed en onderbouwd geschreven, to the point en vooral neutraal in hun beoordelingen.

Ik begin het voordeel bij dit magazine te zien wanneer een uitgever niet gebonden is aan een bepaalde console en de verdeler ervan, hetzij Sony, hetzij Microsoft.

Iemand anders al ervaring met GAMEPLAY?
dividedx11 wrote:Voor reviews kijk ik op metacritic, nieuws haal ik op Facebook.
Metacritic gebruik ik ook soms, al heb je daar echt wel alle scores bij elkaar voor 1 spel en op den duur weet je niet meer wat denken over een bepaalde game. Scores voor 1 spel tussen 20 en 95 zoals recent voor The Order maken het er niet duidelijker op zonder tekst en uitleg.

Maar het geeft idd wel een indicatie.

Op Facebook heb ik zelf een (al zeg ik het zelf) zeer degelijke blog: Game Play Station (http://www.facebook.com/gameplaystationblog )

Ik check dan ook redelijk veel sites en pagina's om op de hoogte te blijven. :L:
Last edited by met0t0 on 19 Mar 2015 14:46, edited 1 time in total.
Reason: Posts samengevoegd
Image


Game Play Station

Re: Wat na OPM?

4
Geen magazine. Omdat het ofwel duurder is, minder kwalitatief, of multiplatform is.

Dat gezegd zijnde, ik geloof dat ik GAMEPLAY ook eens heb doorbladerd en ik vond dat wel goed uitzien, maar tis multiplatform dus meh.

Anderzijds haal ik gewoon mijn nodige info van IGN, 4gamers, officiële PlayStation blog, Square Enix blog en Capcom blog. Toch vooral voor nieuws en minder of zelfs niet voor reviews. Ik kies zelf wel welke games ik speel.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Wat na OPM?

5
Zelf lees ik ook geregeld de Gameplay en ik ben er zeer tevreden over. Maarja, ik ben ook meer multiplatform gericht dan sommigen onder ons. :) Iemand die enkel een PlayStation heeft, vindt het wellicht minder interessant. :0 De kwaliteit is wel dik in orde bij Gameplay imo.
Image

Re: Wat na OPM?

7
Goed idee om dit topic aan te maken :cool:

OPM kocht ik niet echt meer voor het gamenieuws aangezien internet hen telkens lichtjaren voor waren. OPM was super voor de reviews en hands-on die ze schreven. Die waren elke keer van zo'n goeie kwaliteit. O ja, en ook voor de lay-out van Wim Ghysbrecht. Toen ze hem aangenomen hadden en de lay-out plots veranderd werd, met die cover van Tomb Raider, werd OPM zo veel stijlvoller vind ik.

Nu heb ik een mapje in mijn favorieten met de naam "game news". Daarin staan websites zoals IGN, 4gamers, Gameinformer, Kotaku, Gamespot, PlayStation Blog enz. Waar ik ook naar luister(de) is Podcast Beyond. Nu zijn de boegbeelden van die podcast wel gestopt bij IGN en hun eigen bedrijf opgericht. De kwaliteit van Beyond is sterk naar beneden gegaan nu. Jammer want die mannen wisten echt waar ze het over hadden. Echte Playstation fans. Ze hadden zo'n gedeelte in de podcast waar ze het laatste nieuws van de voorbije week voorlazen. Dat is een goede oplossing voor mensen die niet veel tijd hebben en dan een goeie samenvatting nodig hebben.

Maar magazines ga ik niet meer kopen. Tenzij digitale magazines misschien.
Image

Re: Wat na OPM?

9
Ik kocht de OPM voor de reviews en voor verdiepende artikelen en achtergronden. Met het nieuws keek ik wel ergens anders, maar daar kon OPM ook niet tegenop. Juist die verdieping, die in mijn ogen betaalde journalistiek beter kan leveren dan de amateur journalist, was hetgeen wat mij trok. Nieuws is leuk, maar juist die extra verdieping, die waardeer ik. Ik ben tot nu toe overigens nog geen één magazine tegen gekomen waarvan ik dacht 'die moet ik hebben'. Misschien dat ik Chief nog een keer probeer.
Image

Re: Wat na OPM?

10
billie91 wrote:Ik kocht de OPM voor de reviews en voor verdiepende artikelen en achtergronden. Met het nieuws keek ik wel ergens anders, maar daar kon OPM ook niet tegenop. Juist die verdieping, die in mijn ogen betaalde journalistiek beter kan leveren dan de amateur journalist, was hetgeen wat mij trok. Nieuws is leuk, maar juist die extra verdieping, die waardeer ik. Ik ben tot nu toe overigens nog geen één magazine tegen gekomen waarvan ik dacht 'die moet ik hebben'. Misschien dat ik Chief nog een keer probeer.
dat is wel enkel digitaal hé Ballie, ikzelf ben op OPM UK overgeschakeld :smug:

Re: Wat na OPM?

11
Voor zij die gameplay lezen, waar kopen jullie die dan? Voor de editie van deze maand ben ik heel kortrijk afgeschuimd en niks gevonden. Is ook de laatste vlaamse papieren magazine zeker? En de site van dat magazine ziet er ook maar raar uit, precies fake (voor als je een abo wil nemen)

Ik wou eigenlijk een abo nemen op power unlimited omdat alien isolation bij de deal zat maar ik lees overal wat voor een kinderachtig magazine dat is, alleen maar slechte commentaren. Iemand die dit al las en iets over kwijt wel?

Ik heb ook gekeken voor Engelstalige magazines zoals opm en pcgamer maar deze zijn veel te duur.
Image

Re: Wat na OPM?

12
Toon8 wrote:Voor zij die gameplay lezen, waar kopen jullie die dan? Voor de editie van deze maand ben ik heel kortrijk afgeschuimd en niks gevonden. Is ook de laatste vlaamse papieren magazine zeker? En de site van dat magazine ziet er ook maar raar uit, precies fake (voor als je een abo wil nemen)

Ik wou eigenlijk een abo nemen op power unlimited omdat alien isolation bij de deal zat maar ik lees overal wat voor een kinderachtig magazine dat is, alleen maar slechte commentaren. Iemand die dit al las en iets over kwijt wel?

Ik heb ook gekeken voor Engelstalige magazines zoals opm en pcgamer maar deze zijn veel te duur.
De Gameplay vind ik eigenlijk vrij gemakkelijk te vinden (veel gemakkelijker dan de OPM indertijd in ieder geval). Normaal heeft de Standaard Boekhandel deze binnen. :0

De PU heb ik jaren geleden ook nog gelezen maar het is echt wel een onvolwassen blad met een niveau beneden het zeepeil. Avoid at all costs zou ik zeggen.
Image

Re: Wat na OPM?

13
Power Unlimited is een beetje het vervelende broertje dat net oud genoeg is om uit te gaan en nu helemaal opgaat in de z'n ingebeelde stoerheid en vooral het bier. Heel veel bier. Vorig weekend kroop 'ie half naar huis, gaf over in de kattenbak en viel in slaap op het aanrecht. Maar ja, het is toch je kleine broertje, dus je moet 'm maar tolereren.

(Sorry, Reshift Digital, ontsla mij niet!)

Dus, eh... kan ik jullie een AniWay-abonnement aansmeren?

Re: Wat na OPM?

14
Tamara wrote:Power Unlimited is een beetje het vervelende broertje dat net oud genoeg is om uit te gaan en nu helemaal opgaat in de z'n ingebeelde stoerheid en vooral het bier. Heel veel bier. Vorig weekend kroop 'ie half naar huis, gaf over in de kattenbak en viel in slaap op het aanrecht. Maar ja, het is toch je kleine broertje, dus je moet 'm maar tolereren.

(Sorry, Reshift Digital, ontsla mij niet!)

Dus, eh... kan ik jullie een AniWay-abonnement aansmeren?
Dat vervelende broertje is inmiddels al wel meer dan 20 jaar net oud genoeg om uit te gaan. :p

Ligt Aniway uberhaupt in de winkels? Ik heb dat blad volgens mij nog nooit gezien.

Re: Wat na OPM?

15
Gamefreak wrote:dat is wel enkel digitaal hé Ballie, ikzelf ben op OPM UK overgeschakeld :smug:
Onze lokale krantenwinkel heeft hier ook een (welgeteld één) exemplaar van liggen. Ik heb het al wat doorbladerd, maar het spreekt mij toch minder aan. Het kost ook een slordige €10,00, dus daarvoor wil ik toch wel iets dat van voor naar achter zou lezen.

@Tamara: goeie vraag van onze BozeGozer; ik ben het ook nog nergens tegengekomen, al moet ik ook bekennen dat ik er nog niet actief op gelet heb ook niet.
Doen jullie ook cross-platform en over zowat vanalles of is er meer een toespitsing naar bepaalde genres?
Image