Re: Vragentopic

661
in mijn mancave staat:
- Flipperkast Phantom of The Opera
- Flipperkast Judge Dredd
- Electronische darts (zo een staander)
- gewone darts
- Arcadekast
- 3 gokkasten

En voor de rest: frigo, zetel en zelfgemaakte tafel :)

Ah en HEEL veel Jupiler reclame :p
Image

Re: Vragentopic

662
gamerke1992 wrote:Weten jullie nog leuke decoratie, gadgets, ... voor in een mancave?

Tot nu toe heb ik alle meubels gekocht, er staat een tv, bierkasten, Ledstrip en de muursticker is onderweg :)
Voor naast/bij/in de bierkasten zijn zo oude reclameborden van bieren misschien wel leuk?

Re: Vragentopic

663
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Weten jullie nog leuke decoratie, gadgets, ... voor in een mancave?

Tot nu toe heb ik alle meubels gekocht, er staat een tv, bierkasten, Ledstrip en de muursticker is onderweg :)
Voor naast/bij/in de bierkasten zijn zo oude reclameborden van bieren misschien wel leuk?

Ja dat is ook wel leuk. Ik vrees alleen dat de echte borden enorm duur zijn. Ik kan wel eventueel namaak zoeken.
Image

Re: Vragentopic

664
emaille borden zijn inderdaad niet van de goedkoopste :)
Maar er bestaan inderdaad goedkopere knock-offs

Voort van de rest kan je verschillende attributen van bieren gebruiken.
Zo gebruik ik mijn jupiler barrel BBQ als staantafel in mijn mancave.
Heb ik enkele lichtreclames van jupiler (al kunnen die ook wel prijzig zijn)
Image

Re: Vragentopic

666
Ik ben verder gaan informeren bij kennissen en blijkbaar is Verisure echt niet zo goed voor wat je betaald. Om te beginnen is het een draadloos systeem (wij hebben al bekabeling voorzien) en is deze te blokkeren door een 'jammer'. Dat kunnen dieven op ebay kopen voor nog geen 75 euro.

Wij gaan dus verder opzoek naar een bekabeld systeem bij een kleinere zelfstandige.
Image

Re: Vragentopic

667
gamerke1992 wrote:Ik ben verder gaan informeren bij kennissen en blijkbaar is Verisure echt niet zo goed voor wat je betaald. Om te beginnen is het een draadloos systeem (wij hebben al bekabeling voorzien) en is deze te blokkeren door een 'jammer'. Dat kunnen dieven op ebay kopen voor nog geen 75 euro.

Wij gaan dus verder opzoek naar een bekabeld systeem bij een kleinere zelfstandige.
Woont ge in een buurt waar vaak ingebroken wordt misschien? Anders denk ik dat alarmsystemen juist aanduiden waar veel kostbare zaken te vinden zijn. Tenzij die tegenwoordig absoluut niet meer opvallen.

Re: Vragentopic

668
Tjeefkeuh wrote:
gamerke1992 wrote:Ik ben verder gaan informeren bij kennissen en blijkbaar is Verisure echt niet zo goed voor wat je betaald. Om te beginnen is het een draadloos systeem (wij hebben al bekabeling voorzien) en is deze te blokkeren door een 'jammer'. Dat kunnen dieven op ebay kopen voor nog geen 75 euro.

Wij gaan dus verder opzoek naar een bekabeld systeem bij een kleinere zelfstandige.
Woont ge in een buurt waar vaak ingebroken wordt misschien? Anders denk ik dat alarmsystemen juist aanduiden waar veel kostbare zaken te vinden zijn. Tenzij die tegenwoordig absoluut niet meer opvallen.
Er zijn toch regelmatig inbraken in ons dorp. Nu niet elke week, maar jaarlijks wel een paar keer. Ik doe het vooral voor onze eigen veiligheid (of veiligheidsgevoel).
Image

Re: Vragentopic

669
Ook een puntje om over na te denken: Wat als de elektriciteit uitvalt? Werkt het alarm en eventuele aangesloten rookmelders dan ook nog? Bij mijn ouders is er daarvoor een aparte batterij voorzien.

Bij een draadloos systeem krijg je normaal wel een signaal zodra de hoofdunit de verbinding met een component kwijt is. Hierbij gaat het alarm nog niet af, maar dan weet je ook al wel dat er iets is. Hoofdunit wel met kabel naar internet verbinden en niet via wifi uiteraard. Meeste systemen tegenwoordig vallen of staan ook met de internetverbinding. Als de internetverbinding wegvalt dan krijg je soms nog wel een signaal daarvan, maar als er daarna nog iets is niet meer.

Maar hoe je het ook keert of draait, als ze echt binnen willen zijn, dan houdt niks ze tegen... In de wijk van mijn ouders is zo'n 15 keer ingebroken en telkens werd er overdag na aanbellen een steen door het raam gegooid indien niemand open deed. Vaak waren ze nog geen halfuur binnen geweest en als je in een politiezone zit met een enorme oppervlakte... Dan weet je dat die gewoon niet op tijd kunnen zijn tenzij ze toevallig achter de hoek stonden.
Image

Re: Vragentopic

670
Ik en mijn vriendin willen beide een macbook skin kopen. Het merk dbrand is gekend voor hun goede skins, dus wou ik het daar bestellen. Ze verzenden gratis naar België vanuit New York.

Hoe zit het dan met invoerkosten enzo? De skin kost 24.95 dollar. Ik wil voorkomen dat er een verrassing bij komt, waardoor de skin veel duurder blijkt te worden.
Image

Re: Vragentopic

671
Boven de 22 euro betaal je normaal invoerrechten als ze u eruit pikken (die vaak niet mals zijn). Met 25 dollar wordt dat dus erg nipt. Ik zou het me persoonlijk niet wagen of het zou wel eens een erg dure skin kunnen worden. :p
Image

Re: Vragentopic

672
Elexus wrote:Boven de 22 euro betaal je normaal invoerrechten als ze u eruit pikken (die vaak niet mals zijn). Met 25 dollar wordt dat dus erg nipt. Ik zou het me persoonlijk niet wagen of het zou wel eens een erg dure skin kunnen worden. :p
Bedankt.

Ik heb een mailtje gestuurd of ze niet van goede wil willen zijn en iets meer dan 2 dollar van de prijs willen doen :p Dan zit ik onder die prijs van 22 euro.
Image

Re: Vragentopic

674
Ik heb een TRUE 4K HDR tv en speel nog steeds op mijn gewone PS4.

Ik zie echt niet in waarom ik een pro zou kopen voor dat iets betere kwaliteit.

En de gewone PS4 kan ook HDR aan (wat dan wel weer een groot verschil is)
Image

Re: Vragentopic

675
Ik heb ook een TRUE 4K HDR tv, maar vind het verschil met de Pro toch echt nog levensgroot. Echt veel mooier en scherper dan de gewone PS4. Zelfs bij games die niet echt voor 4k HDR gemaakt zijn of een update hebben gehad vind ik het verschil de moeite waard.

Als je geen 4K HDR tv hebt heeft het weinig nut een Pro te kopen, behalve dat ie aanzienlijk sneller en stiller is dan de gewone. Qua beeldkwaliteit zal je het verschil niet of nauwelijks zien.

NB: om in echt 4K HDR te spelen moet je vaak de instelling van je tv wel aanpassen. Hier heb ik best even een tijdje om moeten zoeken, dus als iemand eens zover is: don't be afraid to ask!
Image
cron