Re: PlayStation Plus

1143
Kolm wrote:@Roy: Voor niks gaat de zon op... Als jij werkt dan wil je er toch ook geld voor zien? Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. :|

Nu is de officiële prijs gelijk met die van de xbox geloof ik?
Alleen jammer dat de servers voor multiplayer vaak niet door Sony maar door de devs/publishers worden verzorgd, Microsoft doet dat wel. Servers sluiten dan wel is minder snel dan op de playstation.

Aan de andere kant... het lijkt erop dat de psplus games de laatste maanden weer wat beter worden, toch voor ps4. Samen met dat en de extra korting die je soms digitaal krijgt, haal ik het geld er wel uit. Als je het enkel nodig hebt om Call of Duty of Battlefield te spelen en al de rest je niet interesseert... dan kan ik aannemen dat je dat een hoop geld vindt.
Lock-ins zoals bij PS+ waarbij die Instant Game Collection games niet meer speelbaar zijn als ge uw abonnement niet verder zet blijven een smerige verkoopstruc vind ik. Ze kunnen zo de prijs elk jaar met €10 opslaan en ik zal wel moeten volgen als ik wil dat ik mijn geld uit PS+ haal.

Re: PlayStation Plus

1144
Het is de eerste keer in 7 jaar dat ze de prijs verhogen. Ik vind niet dat we kunnen klagen.
Huur van een huis/app gaat bijna jaarlijks omhoog.
Onze lonen worden ook jaarlijks geindexeerd (als ze er niet over springen natuurlijk :))
En als ze gaan beginnen met AAA games dan juich ik de prijsverhoging alleen maar toe.

Vergeet niet dat je iedere maand 6 games krijgt hé voor die prijs.
*Natural Born Gamer*
Image

*Vader in hart en nieren*.

Re: PlayStation Plus

1146
Ik blijf de kost voor ps plus het waard vinden. Ik betaal veel meer voor bv netflix of deezer. En mijn Icloud abonnement is ook al meer dan de helft dan wat je voor ps plus betaald.

Hier krijg je elke maand 6 games, kortingen in sales, cloud functie,...
Image

Re: PlayStation Plus

1147
Tjeefkeuh wrote:
Kolm wrote:@Roy: Voor niks gaat de zon op... Als jij werkt dan wil je er toch ook geld voor zien? Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. :|

Nu is de officiële prijs gelijk met die van de xbox geloof ik?
Alleen jammer dat de servers voor multiplayer vaak niet door Sony maar door de devs/publishers worden verzorgd, Microsoft doet dat wel. Servers sluiten dan wel is minder snel dan op de playstation.

Aan de andere kant... het lijkt erop dat de psplus games de laatste maanden weer wat beter worden, toch voor ps4. Samen met dat en de extra korting die je soms digitaal krijgt, haal ik het geld er wel uit. Als je het enkel nodig hebt om Call of Duty of Battlefield te spelen en al de rest je niet interesseert... dan kan ik aannemen dat je dat een hoop geld vindt.
Lock-ins zoals bij PS+ waarbij die Instant Game Collection games niet meer speelbaar zijn als ge uw abonnement niet verder zet blijven een smerige verkoopstruc vind ik. Ze kunnen zo de prijs elk jaar met €10 opslaan en ik zal wel moeten volgen als ik wil dat ik mijn geld uit PS+ haal.
Groot gelijk het is een monopolie waar we niets op te zeggen hebben. Alles wordt altijd duurder maar hoelang nog kan de gewone mens dit veroorloven? Gamen is quartaire luxe behoefte. En Kolm wie echt graag werkt vindt geld minder belangrijk of zou je ontlag nemen moest je werkgever je een dag eens niet verlonen met geld, maar met natura? Het is jammer dat de wereld draait door een puur kapitalistisch middeleeuws betaalmiddel. Welke waarde heeft geld nog? Onze kinderen zullen €150 betalen over 20 jaar en vegen hun gat af met briefjes van €5.

Ok €60 gaat nog als ze het instant-game aanbod verbeteren. Maar ik heb liever die service niet en wel gratis online zoals op PS3. Game eigenlijk nooit online maar ze steken er wel verplichte trophies in voor de platinum. Allemaal trucs. Niet iedereen heeft mss internet. Nu verplichten ze je te kiezen uit de games die zij geven waar ze niks meer uit verdienen en zo oud zijn als de kasseien van de markt die toch niet boeiend zijn of iedereen al heeft.

Heb die mail niet ontvangen omdat ik al meer dan een jaar geen + meer heb en als ze dit sturen ga ik niet enthousiast kunnen zijn dus houden ze bewust achter voor deze mensen.
Image

Re: PlayStation Plus

1148
Tjeefkeuh wrote:
Kolm wrote:@Roy: Voor niks gaat de zon op... Als jij werkt dan wil je er toch ook geld voor zien? Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. :|

Nu is de officiële prijs gelijk met die van de xbox geloof ik?
Alleen jammer dat de servers voor multiplayer vaak niet door Sony maar door de devs/publishers worden verzorgd, Microsoft doet dat wel. Servers sluiten dan wel is minder snel dan op de playstation.

Aan de andere kant... het lijkt erop dat de psplus games de laatste maanden weer wat beter worden, toch voor ps4. Samen met dat en de extra korting die je soms digitaal krijgt, haal ik het geld er wel uit. Als je het enkel nodig hebt om Call of Duty of Battlefield te spelen en al de rest je niet interesseert... dan kan ik aannemen dat je dat een hoop geld vindt.
Lock-ins zoals bij PS+ waarbij die Instant Game Collection games niet meer speelbaar zijn als ge uw abonnement niet verder zet blijven een smerige verkoopstruc vind ik. Ze kunnen zo de prijs elk jaar met €10 opslaan en ik zal wel moeten volgen als ik wil dat ik mijn geld uit PS+ haal.
Ik vind dat een beetje een non-argument, hoor. Dan moet je de PS+ spellen maar eerder (uit)spelen. Je hebt de duur van je abonnement de tijd om de game te spelen. Natuurlijk: in het slechtste geval beschik je er maar een dag over, maar aan de andere kant: in het beste geval heb je er een volledig jaar voor.

Daarbij kun je een hele tijd geen abonnee zijn: zodra je weer een abo neemt, kun je toch gewoon weer verder spelen. Het lijkt me ook vrij logisch: anders zouden een hoop mensen in een aantrekkelijke maand abonnee kunnen worden voor € 8 (?) om zo ineens eigenaar van games met mss wel € 60 waarde te worden.

Misschien makkelijk gezegd voor mij, aangezien ik online multiplayer liefst mijd als de pest en ik graag € 50, 60, 70, 80 betaal voor de overige functies. Ik zie de games puur als bonus. Ik vind het argument dat je abonnee moet blijven om je geld eruit te halen alleen echt dikke kolder, omdat je de game gelijk op kunt starten en door kunt spelen als je zou willen. Als je het nou over Nintendo's functie zou hebben, waarbij je simpelweg alleen die maand de tijd hebt om een klassieker te spelen en anders pech hebt....
Image

Re: PlayStation Plus

1149
Als ze inderdaad beginnen met wat meer AAA games te geven zoals de afgelopen 2 maanden vind ik het ook niet erg om 10€ meer te betalen, maar we gaan nog moeten zien of dat gebeurt. Voor hetzelfde geld vanaf volgende maand weer crappy indie games.
De afgelopen 2 jaar was de reden dat ik ps+ had vooral omdat ik dan online kan spelen, en eigenlijk speel ik slechts alleen maar battlefield. Als ik kijk naar het recente jaar heb ik in de maand november BF gespeeld en half mei/ half juni dat zijn 2 maanden op 9. Als ik dan ook kijk naar die periode welke ps+ spellen ik gespeeld heb zijn dat er 2: grow home en tales from the borderland, beide eigenlijk relatief korte games. Op basis hiervan vind ik 50€ en straks 60€ eigenlijk wel teveel geld.

Dus zolang ze blijven kleine indie games geven met af en toe misschien eens een AAA titel, vind ik die opslag niet kunnen. Voor mij part mogen ze eigenlijk de psvita en ps3 games laten vallen en gewoon 2 ps4 games geven die de moeite zijn en dan wil ik er wel 60€ voor betalen.
Image

Re: PlayStation Plus

1150
paveman wrote:
Tjeefkeuh wrote: Lock-ins zoals bij PS+ waarbij die Instant Game Collection games niet meer speelbaar zijn als ge uw abonnement niet verder zet blijven een smerige verkoopstruc vind ik. Ze kunnen zo de prijs elk jaar met €10 opslaan en ik zal wel moeten volgen als ik wil dat ik mijn geld uit PS+ haal.
Ik vind dat een beetje een non-argument, hoor. Dan moet je de PS+ spellen maar eerder (uit)spelen. Je hebt de duur van je abonnement de tijd om de game te spelen. Natuurlijk: in het slechtste geval beschik je er maar een dag over, maar aan de andere kant: in het beste geval heb je er een volledig jaar voor.

Daarbij kun je een hele tijd geen abonnee zijn: zodra je weer een abo neemt, kun je toch gewoon weer verder spelen. Het lijkt me ook vrij logisch: anders zouden een hoop mensen in een aantrekkelijke maand abonnee kunnen worden voor € 8 (?) om zo ineens eigenaar van games met mss wel € 60 waarde te worden.

Misschien makkelijk gezegd voor mij, aangezien ik online multiplayer liefst mijd als de pest en ik graag € 50, 60, 70, 80 betaal voor de overige functies. Ik zie de games puur als bonus. Ik vind het argument dat je abonnee moet blijven om je geld eruit te halen alleen echt dikke kolder, omdat je de game gelijk op kunt starten en door kunt spelen als je zou willen. Als je het nou over Nintendo's functie zou hebben, waarbij je simpelweg alleen die maand de tijd hebt om een klassieker te spelen en anders pech hebt....
Ik ben iemand die graag nog eens teruggaat naar goede games die al uitgespeeld zijn. Multiplayergames zoals Rocket League of Tricky Towers speel ik daarnaast nog vaak met een 3-tal vrienden. Momenteel huur ik die games in feite, terwijl ik veel liever een vaste collectie heb. Dan zou ik kunnen zeggen "ok, ik koop die games wel" maar op dat moment betaal ik €60 voor cloud saving en heel af en toe eens online multiplayer. €50 vond ik dat nog net waard, maar als ze over een paar jaar de prijs nog eens verhogen zou ik gaan twijfelen. Of liever, kan ik niet twijfelen omdat ik anders een 30-tal games kwijt ben.

Zeggen dat ik dan elk moment gewoon weer een abonnement kan nemen en verderspelen is exact wat ik bedoel: ge zit vast na uw initiële aankoop van PS+. Uw argument van die aantrekkelijke maand klopt wel, maar zou simpel op te lossen zijn door maandelijkse abonnees indiegames te geven en degene die direct een jaar nemen een paar AAA games erbovenop. Als ze dan gewoon mijn eigendom zijn heb ik er geen probleem mee als de prijs nog verder zou stijgen, dan is het zijn geld zeker nog waard.

Re: PlayStation Plus

1151
Nja, Sony is en blijft een bedrijf hé.
Bekijk het zo, hoe meer geld je in Sony pompt, hoe meer geld ze hebben om in games en consoles te stoppen :D
Ik ben tevreden over Sony en ik steun ze graag financieel.
Het gaat ook maar om 10 euro op jaarbasis hé. Wat is dat nu? Dat is minder dan €2 per maand.
Mss heeft Sony extra kosten aan de servers ofzo.

Hoe de Belgische staat (suikertaks op Cola Zero :D) en Telenet en Belgacom en Engie en soortgenoten jullie leegzuigen, daar heb ik meer problemen mee :evil: :angry:
*Natural Born Gamer*
Image

*Vader in hart en nieren*.

Re: PlayStation Plus

1152
Stany7 wrote:Nja, Sony is en blijft een bedrijf hé.
Bekijk het zo, hoe meer geld je in Sony pompt, hoe meer geld ze hebben om in games en consoles te stoppen :D
Ik ben tevreden over Sony en ik steun ze graag financieel.
Het gaat ook maar om 10 euro op jaarbasis hé. Wat is dat nu? Dat is minder dan €2 per maand.
Mss heeft Sony extra kosten aan de servers ofzo.

Hoe de Belgische staat (suikertaks op Cola Zero :D) en Telenet en Belgacom en Engie en soortgenoten jullie leegzuigen, daar heb ik meer problemen mee :evil: :angry:
Ik ben ook tevreden over de gaming tak van Sony (hoewel consolefeatures veel te lang op zich laten wachten), Sony Pictures en Music zijn dan weer een andere zaak, en die zijn er onlosmakelijk aan verbonden.
Over de prijs/kwaliteit verhouding van Telenet en Belgacom ben ik ook niet te spreken. Onlangs kreeg ik nog een folder waarin ze "gratis diensten!" aanboden. Het kwam erop neer dat als ge nog niet hetgeen kreeg waarvoor ge betaalde (recente modem/router enz), ze dat gratis zouden voorzien. Fantastisch toch.

Re: PlayStation Plus

1153
Stany7 wrote:Het is de eerste keer in 7 jaar dat ze de prijs verhogen. Ik vind niet dat we kunnen klagen.
Huur van een huis/app gaat bijna jaarlijks omhoog.
Onze lonen worden ook jaarlijks geindexeerd (als ze er niet over springen natuurlijk :))
En als ze gaan beginnen met AAA games dan juich ik de prijsverhoging alleen maar toe.

Vergeet niet dat je iedere maand 6 games krijgt hé voor die prijs.
Inderdaad, ga ik volledig mee akkoord. Als je ziet wat je voor die prijs allemaal wel niet krijgt is het echt goedkoop.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: PlayStation Plus

1155
@Toon8: Dat ligt dan aan je eigen gebruik daar kan Sony niks aan doen. In mijn geval is dat ook zo als je praktisch nooit online gaat. Je kan ook dagelijks online gamen dan is het die prijs wel dik waard. Of telkens een maandabo nemen als je beslist online te gaan als je verlof hebt ofzo :lol:

@Theef: Idd is het jammer dat uw games kwijt zijn zonder u abo en de mogelijkheid te saven in de cloud. In principe huur je die games dan ja, maar normaal heb je de games wel uitgespeeld vooraleer een abo afloopt en je 'krijgt' deze games als extra dus in principe kan je er niet om klagen. Vind het niet erg anders was de fysieke collectie te groot en HDD te klein :P Maar begrijpelijk. Liever minder en dan recentere A titels. Er moet mss eens een hervorming komen ipv een prijsstijging.

Hoe zit dit trouwens bij Microsoft daar ben ik niet van op de hoogte?

Die telecomoperatoren zijn idd bandieten, maar wat is nu de beste en formule dat blijft de vraag?

We zullen er vrede mee moeten nemen :)
Image