Re: Trophy Leaderboards II

137
Door o.m. de PXtR BBQ heeft de telling enige vertraging opgelopen en ik moet de "plaatjes" nog maken. Wel kan ik alvast verklappen dat er de afgelopen weken maar liefst 23 platinums zijn behaald! :eek:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards II

140
Ogenblikje, eerst even mijn invullijstje afmaken.

Iedereen aanwezig? JA
Iedereen gegamed? JA
Veel leden die vakantie hebben? JA
Veelal slecht weer tijdens de vakantie? JA
Toegenomen gevoel van competitie onderling? JA

Hmm, 5 keer een ‘JA’, ik denk dat dit de resultaten wel grotendeels kan verklaren. Niet eerder hebben we zoveel positieve resultaten gezien tussen twee tellingen.

Overall:
Vijf (5 !) personen weten in level te stijgen, coolgamer bereikt level 38, Kolm doet het naar level 37 en Stany7 bereikt level 32. Paveman sluit aan met level 31 en ver daar achter weet ook Sora een leveltje te stijgen naar 15.

Platinums:
Maak de riemen maar vast, twaalf mensen (12 !) halen een of meer platinums. De lijst wordt aangevoerd door Kolm met maar liefst 5 platinums, coolgamer, Stany en Roy volgen op gepaste afstand met ieder 3 platinums, nederig gevolgd door Sora met 2 platinums en Marty, paveman, NTGSruler, Hybris, gamerke, Elexus en Rushifel met elk een platinum.
Ons telraam komt samen tot het recordaantal van 23 platinums!
Stany is hierdoor Elexus voorbij gestreefd naar plaats 13 waardoor Elexus zichzelf nu op 14 terugvindt. Sora is een plaats gestegen naar 16 en dwingt hiermee billie91 terug naar 17 en Mr.Wolf terug naar 18.

Completion:
Roy heeft de barrière va 91% doorbroken! Met zijn vasthoudendheid en zijn bewuste games keuze zal hij dit vast en zeker weten vast te houden.
Door de vakantie vlijtig te gebruiken waarvoor het bedacht is, gamen, heeft Stany kans gezien om zijn completion wat op te schroeven en daarmee dividedx weten in te halen.

Rarity:
Zeldzaam en ook een beetje raar is deze categorie: hier moet je zo laag mogelijk scoren!
Op het 45,xx% niveau is het erg spannend, Tjeefkeuh heeft met een verschil van zes tienduizendste Marty weten in te halen! Wauw! Marty van zijn kant wist met een verschil van 0,008 punten Hybris voorbij te steken. Het gevolg is dat Tjeefkeuh stijgt van 7 naar 6, Marty stijgt van 8 naar plaats 7 en Hybris zakt van 6 naar 8. Kunnen we het nog volgen?
Gamerke stijgt van 11 naar 10 waardoor daviduvel daalt van 10 naar 11. Sanity verdringt Sora van de 13e plaats met als gevolg dat Sora zakt naar 14.

Onze zenmaster zint het niet meer blijkbaar of hij denkt een beetje in de zon campen kan geen kwaad, zo blijf ik lekker op die tweede plek zitten. ;)

Helaas weet ik er niet zo’n mooi schrijfsel van te brouwen als bijvoorbeeld Elexus, paveman en met0t0, maar ik denk dat ik wel alle wijzigingen heb weten te benoemen.

Tot de volgende!
Grtz, Sora
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards II

144
Hoelang is het nog vakantie voor iedereen? :smug:
Misschien dat ik een beetje werk aan mijn completion in afwachting van Rayman... Al paar keer dicht bij die 82% geweest, maar altijd als ik er bijna was, een game gestart voor wat online trophies... :nerd:
Image

Re: Trophy Leaderboards II

145
Zalige update :D
Kan ik ergens de uitleg terug vinden ivm de rarity? Snap dat precies niet goed :silly:
Ik zal normaal gezien meer kunnen gamen eens het terug september is.
Minder kids in huis enzo ;)
Dinsdag komt er wal een topper uit op de switch dus dat zal sowieso nefast zijn voor mijn trophy hunt gedrag :cry:
*Natural Born Gamer*
Image

*Vader in hart en nieren*.

Re: Trophy Leaderboards II

147
Stany7 wrote:Zalige update :D
Kan ik ergens de uitleg terug vinden ivm de rarity? Snap dat precies niet goed :silly:
Ik zal normaal gezien meer kunnen gamen eens het terug september is.
Minder kids in huis enzo ;)
Dinsdag komt er wal een topper uit op de switch dus dat zal sowieso nefast zijn voor mijn trophy hunt gedrag :cry:
De rarity van een trophy is het percentage mensen dat de trophy gehaald heeft, van het aantal mensen dat de game gespeeld hebben.
Oorspronkelijk had enkel PSNProfiles zo'n percentage bij elke trophy, maar Playstation heeft dat ergens met een update voor de PS4 en PSVita ook toegevoegd.
Voor het totaal aantal mensen dat de game gespeeld hebben, wordt op PSNP enkel de mensen geteld die daar in de database staan en de game gespeeld hebben. Ik twijfel, maar het zou kunnen dat ze ook pas meegeteld worden in het totaal als ze minstens 1 trophy gehaald hebben voor de game. Doordat ze bij PSNP enkel in de eigen database kijken, is er altijd een verschil tussen de PSNP en de PSN rarity.

Op PSNP is het sinds een tijdje zo dat als je je muis over een trophy zet, hij de rarity van PSN laat zien ipv de rarity van PSNP.

Om je gemiddelde PSNP rarity te zien op PSNP: klik rechtsboven op 'STATS' (onder je banner) en dan de cirkel linksonder waar 'ultra rare', 'very rare', ... bij staat.

Ultra rare: 0-5% (5.00% inbegrepen)
Very rare: 5-10%
Rare: 10-20%
Uncommon: 20-50%
Common: 50-100%

Hopelijk was mijn 'net uit bed uitleg' duidelijk :snore:
Image

Re: Trophy Leaderboards II

148
Dat leaderboard kan ook geen goede aanduiding zijn, want uw positie wordt beïnvloed door anderen. Als er een moeilijkere game uitkomt die zeer veel mensen wel uitspelen, dan gaat uw rarity % stijgen. Anderzijds als er dan een simpele PS+ game uitkomt die veel mensen downloaden, en dan maar 5 minuten spelen, dan zijn die trophies rare en zakt uw rarity %.
cron