Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7426
Elexus wrote:
paveman wrote:
Elexus wrote:+/- twijfels over jobaanbiedingen, 't is ook iets als ge keuze hebt, lol
+/- ben het thuis zitten wel beu dus mss de sprong wagen?
+/- maar ik heb nog erg veel 'betere' opties die op korte termijn mogelijk zijn dus hmmm, I dunno :p
++ vrijdag op gesprek
+/- en misschien dinsdag maar dat weet ik dus nog niet
-- lol die VDAB die al begint te dreigen dat ze mij een job gaan geven waar ge geen diploma nodig voor hebt als ik niet genoeg zoek, tot ik mijn lijstje van sollicitaties eens afging... :silly:
Ik zou er gewoon voor gaan. Die 'betere' opties blijven als het goed is ook wel optie als je de betreffende job aanneemt. Het is in ieder geval in NL verplicht om een proeftijd in je contract te hebben: je kunt altijd binnen de proeftijd weer opzeggen, omdat je een betere baan kunt krijgen... Dat vind ik ook een behoorlijk legitieme reden om je contract op te zeggen en wie weet bevalt deze baan wel dusdanig dat je juist de andere opties op zult zeggen! :)
Het probleem is een beetje dat de job die ik zou doen een statutaire functie betreft. De regels zijn daar wat anders dan met de contractuele functies. Je opzeggingstermijn is bijvoorbeeld sowieso 1 maand. Ik ga eens opzoeken of er daar ook een proeftijd bestaat. :)

Ik denk dat ik het wel ga doen, zo ben ik toch wat bezig en kan ik later alsnog veranderen indien gewenst.
Geen idee bij welke overheid de functie is, maar bij justitie (en ik vermoed ook de andere FOD's) is er een stageperiode van een jaar. Is dat goed verlopen, wordt je vast benoemd. Gaat het slecht, kunnen ze u makkelijker terug op straat zetten. Maar hoe het zit als je zelf ontslag neemt in die periode heb ik geen flauw idee van :L:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7429
Mr.Wolf wrote:------ Nu moet ik voor een vak een paper schrijven over een verandering die we zien gebeuren in de samenleving. Had ik als thema "ongewenste seksueel gedrag tussen man en vrouw". Zo kon ik vertrekken vanuit de #MeToo. Het probleem is dat ik bijna geen bronnen kan vinden over dit thema...
Lijkt me straf dat er geen onderzoeken zijn verricht naar seksueel ongewenst gedrag, de verandering over jaren is ene ander verhaal wellicht. Misschien bronnen bekijken van bepaalde tijdsperiode en deze vergelijken met recentere studies? Of beleid in België bekijken doorheen de jaren. Anders Engelstalige bronnen zeker ook eens checken, dan hebt ge al rap 10 keer zoveel bronnen. :p
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7430
The Wastelander wrote:
Mr.Wolf wrote:------ Nu moet ik voor een vak een paper schrijven over een verandering die we zien gebeuren in de samenleving. Had ik als thema "ongewenste seksueel gedrag tussen man en vrouw". Zo kon ik vertrekken vanuit de #MeToo. Het probleem is dat ik bijna geen bronnen kan vinden over dit thema...
Lijkt me straf dat er geen onderzoeken zijn verricht naar seksueel ongewenst gedrag, de verandering over jaren is ene ander verhaal wellicht. Misschien bronnen bekijken van bepaalde tijdsperiode en deze vergelijken met recentere studies? Of beleid in België bekijken doorheen de jaren. Anders Engelstalige bronnen zeker ook eens checken, dan hebt ge al rap 10 keer zoveel bronnen. :p
Ja, er zijn er redelijk wat gedaan, maar het is de bedoeling dat ge iets heel specifiek moet nemen, dus ik moet eerst nog vragen of het mijne specifiek genoeg is. En dan zei mijne leerkracht ook nog eens dat ge iets moest nemen waar ook nog niet veel over geschreven is. Dus ik moet bronnen zoeken over iets wat er bijna niet is :dizzy:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7431
Mr.Wolf wrote:------ Nu moet ik voor een vak een paper schrijven over een verandering die we zien gebeuren in de samenleving. Had ik als thema "ongewenste seksueel gedrag tussen man en vrouw". Zo kon ik vertrekken vanuit de #MeToo. Het probleem is dat ik bijna geen bronnen kan vinden over dit thema...
Ik vraag het vanmiddag aan met0t0, hij heeft een vak rond gender gevolgd en heeft wss wel iets. Ik zou zeker kijken voor werken van Judith Butler, in Gent heb je de opleiding Gender en Diversiteit onder Chia Longman, je kan altijd eens kijken of je daar iets van vindt. Als je specifieker wil gaan zou ik kijken voor een bepaalde groep, bijvoorbeeld man-vrouw geweld tussen 50+ koppels, of geweld van mannen op LGBT-vrouwen, of geweld van vrouwen op mannen.

+++ Nog eens vroeg opstaan, dat doet goed :)
+++ Osca, de nieuwe hond bij met0t0 moet meer wandelen en komt dus Rasta (mijn hond) bezoeken straks :)
+++ En dan vanmiddag Starwars :love:

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7435
W.O.L.F. wrote:
Mr.Wolf wrote:------ Nu moet ik voor een vak een paper schrijven over een verandering die we zien gebeuren in de samenleving. Had ik als thema "ongewenste seksueel gedrag tussen man en vrouw". Zo kon ik vertrekken vanuit de #MeToo. Het probleem is dat ik bijna geen bronnen kan vinden over dit thema...
Ik vraag het vanmiddag aan met0t0, hij heeft een vak rond gender gevolgd en heeft wss wel iets. Ik zou zeker kijken voor werken van Judith Butler, in Gent heb je de opleiding Gender en Diversiteit onder Chia Longman, je kan altijd eens kijken of je daar iets van vindt. Als je specifieker wil gaan zou ik kijken voor een bepaalde groep, bijvoorbeeld man-vrouw geweld tussen 50+ koppels, of geweld van mannen op LGBT-vrouwen, of geweld van vrouwen op mannen.

+++ Nog eens vroeg opstaan, dat doet goed :)
+++ Osca, de nieuwe hond bij met0t0 moet meer wandelen en komt dus Rasta (mijn hond) bezoeken straks :)
+++ En dan vanmiddag Starwars :love:
Ik ga daar dan zeker is achter zoeken, thanks voor het mee helpen denken :hug:

Veel beterschap Sora!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7440
met0t0 wrote:
Sora_Lizard wrote:- - - Ziek, 39° koorts. :sick:
Veel beterschap!

+++ Mooie sneeuw buiten
--- Het is al aan het smelten
+++ Goed voor als ik vanmiddag de baan op moet
NTGSruler wrote:Beterschap Frans!!
Elexus wrote:
Sora_Lizard wrote:- - - Ziek, 39° koorts. :sick:
Veel beterschap!
Dank jullie wel. De temperatuur is nu al 3 dagen tussen 38,6 en 39,3. Ik voel me hopeloos. :sick:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu
cron