Re: Vragentopic

722
Ik heb bij game.co.uk wolfenstein 2 steelbook edition gekocht. Ze hebben mij de gewone versie opgestuurd, zonder verwittiging omdat de steelbook versie zogezegd op was. Ik heb gemaild en ze willen mij het verschil (volgens hun 5 pond) in een waardebon van hun winkel geven. Ik vind dat maar een vreemde service om zonder na te vragen een andere versie op te sturen (en niet automatisch een vergoeding te voorzien). En een bon van je eigen winkel geven is slim gezien, want dan zou je daar weer een heel bedrag uitgeven. Wat zouden jullie doen/eisen? Ik heb geen zin om de game terug te sturen, want ik heb er maar 28 euro voor betaald.
Image

Re: Vragentopic

723
gamerke1992 wrote:Ik heb bij game.co.uk wolfenstein 2 steelbook edition gekocht. Ze hebben mij de gewone versie opgestuurd, zonder verwittiging omdat de steelbook versie zogezegd op was. Ik heb gemaild en ze willen mij het verschil (volgens hun 5 pond) in een waardebon van hun winkel geven. Ik vind dat maar een vreemde service om zonder na te vragen een andere versie op te sturen (en niet automatisch een vergoeding te voorzien). En een bon van je eigen winkel geven is slim gezien, want dan zou je daar weer een heel bedrag uitgeven. Wat zouden jullie doen/eisen? Ik heb geen zin om de game terug te sturen, want ik heb er maar 28 euro voor betaald.
Ik zou daar niks meer kopen of toch zeker geen speciale edities; geen verwittiging krijgen of keuze qua oplossing is gewoon slechte service.
Evalueer hoe belangrijk die steelbook versie is voor u. Als het u niet uitmaakt, laat het hier dan bij. Anders kijkt ge naar hun terms & conditions sectie:
[+] Damaged or Faulty Products
In the unlikely event that any product you purchase is damaged or faulty when delivered to you, or is not what you ordered, We may offer a repair, exchange or refund as appropriate, in accordance with your legal rights.
If you believe a product is faulty or damaged prior to delivery to you please contact our Returns Department by sending an email to cs@help.game.co.uk which includes the following information:

Your order number
The item being returned
Brief explanation of the fault
Whether you require a refund of replacement

A member of our team will then give you all the details you need to return the faulty item.

We will bear the costs of returning faulty items to us.
Our policy on damaged and faulty products does not affect your statutory rights.
Als ik mij niet vergis hebt ge in België bij een aankoop op afstand het recht op 14 dagen bedenktijd vanaf het moment dat het product geleverd wordt (niet bij elk product maar wel bij fysieke games). Ongeacht de reden moeten zij u het bedrag inclusief verzendkosten terugbetalen, zo lang ge het product in nieuwstaat terugstuurt in de originele verpakking, of dezelfde staat als bij aankomst in geval van tweedehands zaken. Game neemt blijkbaar de kosten voor het terugzenden ook voor zich, hoewel ze niet verplicht zijn, dus dat is wel een optie voor u dan.

Wat verder staat ook dit:
[+] Pre-Payment Paid by Customers Ahead of New Software Releases
...
9. Sometimes supplies of new software products are not available to us on the expected dates and pre-payment does not guarantee availability of any software product on a specific date.
10. If however We are for any reason unable to supply you with the ordered software product within a reasonable time of the expected availability date, We will always try to offer you an acceptable alternative product. If however We cannot offer you an alternative which you find acceptable and as a result you cancel your order, We will refund your pre-payment for the item concerned in full to either a Game Gift Card or to the payment method you originally used to make the Pre-Payment (at your option).
...
Bij pre-orders doen ze misschien wel moeite om u op voorhand te laten weten of ze al dan niet nog in voorraad zijn. Voor games die al gereleased zijn staat dit er niet bij.

Kort samengevat: mail ze dat ge de game zo snel mogelijk op hun kosten terug gaat sturen en eis de steelbook versie of uw geld terug. Vergeet het kasticket van de post niet te bewaren.

Re: Vragentopic

724
Naar mijn mening heeft Tjeefkeuh je een compleet antwoord gegeven.

Indien je het toch niet wilt terugzenden vanwege de zeer lage prijs dan rest je niets anders dan hun aanbod te accepteren. Je kunt natuurlijk proberen het prijsverschil, indien dat ergens op hun site te vinden is, betaald te krijgen op je rekening. Maar misschien ben je met hun aanbod van 5 pond in de vorm van een Game Gift Card wel beter af.
Wil je er zelf niets meer kopen dan geef je de Gift Card aan een neefje voor zijn verjaardag. :)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

725
Thanks voor de reacties. Ik heb proberen te onderhandelen en 12 pound te krijgen (de prijs op Amazon voor de steelbox zonder game). Helaas zonder resultaat. De steelbox maakt mij niet uit, het was eerder het principe. Ik heb de 5 pound geaccepteerd .
Image

Re: Vragentopic

727
gamerke1992 wrote:Is er iemand abonnee van test aankoop? Zoja, wat vinden jullie daarvan? Ik ben bang dat ze te agressief zijn, ondanks dat zo juist tegen zulke praktijken zijn.
Ik ben geen abonnee maar vind het wel interessant, misschien dat ik het later word als ik een loon heb. Overlaatst veel miserie gehad met een nieuwe smartphone en dan toch paar keer gedacht om hun erbij te halen. Ik denk als je veel zaken online koopt dit toch niet slecht kan zijn.
Als je abonnee word wil je hier dan eens laten weten wat je ervan vind :D
Image

Re: Vragentopic

728
Toon8 wrote:
gamerke1992 wrote:Is er iemand abonnee van test aankoop? Zoja, wat vinden jullie daarvan? Ik ben bang dat ze te agressief zijn, ondanks dat zo juist tegen zulke praktijken zijn.
Ik ben geen abonnee maar vind het wel interessant, misschien dat ik het later word als ik een loon heb. Overlaatst veel miserie gehad met een nieuwe smartphone en dan toch paar keer gedacht om hun erbij te halen. Ik denk als je veel zaken online koopt dit toch niet slecht kan zijn.
Als je abonnee word wil je hier dan eens laten weten wat je ervan vind :D
Momenteel is er een proefabonnement van 2 maanden voor 2 euro (en indien je blijft nog eens 10 maanden voor 10 euro per maand). Ik heb toegezegd, maar wou toch eens horen wat anderen hier van vinden. Mijn vader is al jaren abonnee en is zeer tevreden. Ikzelf vind 20 euro per maand precies wel veel.
Image

Re: Vragentopic

729
€ 20,00 per maand? :O
Dat lijkt me erg veel maar dat is natuurlijk wel afhankelijk wat je er allemaal voor krijgt of wat men voor je kan doen. Lidmaatschap van de Consumentenbond in NL is € 5,75 per maand.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

730
Sora_Lizard wrote:€ 20,00 per maand? :O
Dat lijkt me erg veel maar dat is natuurlijk wel afhankelijk wat je er allemaal voor krijgt of wat men voor je kan doen. Lidmaatschap van de Consumentenbond in NL is € 5,75 per maand.
Dat is inderdaad veel. Je hebt wel toegang tot hun advocaten enzo, maar toch.
Image

Re: Vragentopic

732
Sora_Lizard wrote:Heb je daar niet al een rechtsbijstandsverzekering voor?
Zij 'beweren' voor verschillende problemen telkens een gespecialiseerde advocaat te hebben. Dan is er nog hun magazine, prijsvergelijker, samenaankoop,...

Dat zijn hun verkooppraatjes. Ik ben niet overtuigd, maar wou het voor die 2 euro wel proberen.
Image

Re: Vragentopic

733
Consumentenrecht an sich is niet ingewikkeld hoor. Voor de paar keer dat je het effectief nodig gaat hebben, vind ik 20 euro wel fors.

Ik ga niet zeggen dat ik een expert ben in de materie maar ik heb consumentenbescherming als keuzevak gevolgd en de procedures zijn vrij duidelijk voor iedereen om uit te pluizen, mits ze enige research verrichten.

Het enige wat nog redelijk complex is, is de rechtspraak van het Europees Hof van Justitie omdat er over consumentenrecht heel wat zaken zijn en waarbij het Hof niet altijd even consequent is.

Waar volgens mij de sterkte ligt bij Test aankoop is de hoeveelheden klachten die ze krijgen waardoor ze 1 grote claim (de zogenaamde class action) kunnen maken welke uiteraard meer impact heeft dan jij als particulier op je eentje.
Image

Re: Vragentopic

734
Qua rechtsbijstand op consumentenvlak kan je haast niet beter dan een DAS rechtsbijstandverzekering. Al menig paal kunnen op terugvallen, zowel in zaken die ik particulier heb aangekocht als bij contractuele geschillen.
Dat laatste is overigens nooit gedekt in een standaard rechtsbijstandverzekering van bv. Brand, auto of familiale.
Image

Re: Vragentopic

735
Ik wil een brief van België naar Nederland sturen. Kan ik dit dan met gewone Belgische postzegels? Bij bpost spreken ze van speciale Europese postzegels. Er staat zelfs op hun site dat ze 'ten sterkste afraden' om gewone postzegels te gebruiken. Maar nergens staat of het nu mogelijk is of niet.
Image