Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1111
AC Brotherhood remastered -> 7/10

De ps3 versie geef ik 9,5/10 maar deze versie is gewoonweg slechter, en dat voor een 'remaster'. Behalve dat het er grafisch wat mooier uitziet is de game zelf slechter geworden. Heel veel bugs in de game die ik niet herinner toen ik op de ps3 speelde. Bugs waaronder: missie die vanzelf reset, missie die niet verder kan omdat een npc vastzit, personen die je op 10 meter van je plots ziet verschijnen soms ook met gebouwen, personen waartegen je botst die onzichtbaar waren maar het moment dat je er tegen botst zichtbaar worden, structuren waarop je denkt niet omhoog te kunnen klimmen maar na zorgvuldig her proberen je ziet dat het wel mogelijk is, van richel naar richel kruipen lukt niet waardoor je vastzit en moet loslaten om het dan nog eens opnieuw te proberen, enz ...
Dit maakt de game soms zeer irritant om te spelen ook al is het een zeer goede game. Jammer want van een remaster mag toch meer verwacht worden vind ik.
Deze problemen had ik toch niet echt met de remaster van AC2 :(
Image

1113
Shadow Of The Colossus (2018) 9.5/10
Ooit in een ver verleden, ergens in de jaren 2005, verscheen er een zeer speciaal spel voor ps2. Tot op heden wordt dit spel bekeken als 1 van de klassiekers van de console. Dankzij het succes, kwam er in 2011 een versie uit op de ps3 samen met de "voorganger" Ico (dit is dan ook de versie die ik gespeeld heb). En nu uiteindelijk in 2018 is er de 3e versie verschenen waarbij het spel terug opnieuw werd opgebouwd.
Het verhaal blijft nog altijd voor interpretatie vatbaar. Je speelt als een jongen genaamd Wander. Samen met je paard Agro, ben je op avontuur vertrokken naar het Verboden Land. Ondertussen sleep je het lijk mee van een meisje. Er wordt gezegd dat dit land de ziel van een persoon terug kan brengen in het lichaam van die persoon. Eenmaal aangekomen in dit land, verteld een of andere goddelijke stem dat je hiervoor wel een offer moet brengen. Dit is dan het enige doel dat het spel geeft. Vindt de 16 colossi in het land en beroof hen van het leven.
De spelwereld ziet er dan ook zeer speciaal uit. Er is zo goed als niks te doen! Wander is het enigste menselijke wezen in het spel. Voor de rest zijn er overal ruïnes, woestijnen, bossen,... De wereld voelt toch divers aan. De enigste 2 activiteiten die gedaan kunnen worden is het op zoek gaan naar shrines waar een speciaal soort salamander zit van wie je de staart kan stelen en het zoeken van fruit aan de bomen. Dit zorgt ervoor dat je allemaal vragen begint te krijgen waar je niet echt een antwoord op krijgt. Wie leefde hier vroeger in dit land? Wat was de rol van de Colossi? Wie is Wander en het meisje? Waarom is dit het Verboden Land?
De gameplay is een moeilijke hierbij. Je bent eigenlijk constant op zoek naar een colossus. Dit kan enkel door het zonlicht te volgen dat uit je zwaard komt. Eenmaal aangekomen dan, moet je het beest nog verslaan. Dit zijn altijd een soort van puzzels, omdat je altijd een andere aanpak nodig hebt. De controls zijn best wel lastig in dit spel. De camera leidt een leven op zichzelf vaak :p Dit zorgt ervoor dat het spel altijd de beste hoek voor je zoekt. Ik vind dat dit iets cinematisch geeft als je dan bv. op agro aan het rijden bent en de camera zoomt uit. Zo kun je heel wat mooie foto's maken. Het paard zelf gedraagt zich ook als een dier. Het zal niet altijd al je bevelen direct opvolgen. Zo zal zij vaak wat rondwandelen of stopt ze niet direct.
Ook de muziek maakt dit spel een topper. Het voelt allemaal zeer orkestraal aan. Als je in de buurt komt van het wezen speelt er een mysterieus muziekje. Als je eenmaal aan het vechten bent, zorgt de muziek ervoor dat je je echt wel heel klein voelt. Het sluit allemaal perfect aan op elkaar.
Als conclusie kan ik enkel maar stellen dat het een pracht van een spel is. Het enige jammere is dat ik het spel al na 5 uur had uitgespeeld. Ook vooral omdat ik al wist hoe je elk wezen moest neerkrijgen. Toch vond ik dat het de 40 euro zeker waard was! Het blijft een uniek spel dat je ooit zeker gespeeld moet hebben.
Image

1114
Mooie review van Shadow Of The Colossus (2018), goed dat je er nog eens zo van hebt kunnen genieten :cool:
gamerke1992 wrote:Mirror's edge catalyst: 7/10

Zeer leuke game, met super vlotte gameplay. Alles zit goed in elkaar. Van sommige optionele missies vond ik de moeilijkheidsgraad wel te hoog, waardoor het voor mij frustrerend werd.

Een van de kritieken op de game was het verhaal en dat er weinig voeling is met de personages. Maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vond beide heel goed uitgewerkt.
Ik heb hem ook al staan, maar nog niet aan begonnen. 'k Ben wel benieuwd naar hoe de gameplay nu is in de open wereld. Want de eerste vond ik net zo leuk omdat ik overal de perfecte paden kende. Ik denk dat de uitdagingen in deze game wel een pak minder lastig zullen zijn dan die in de eerste game, of dat leid ik toch af uit de zeldzaamheid van de trophies :P

1115
met0t0 wrote:Mooie review van Shadow Of The Colossus (2018), goed dat je er nog eens zo van hebt kunnen genieten :cool:

Zeer leuke game, met super vlotte gameplay. Alles zit goed in elkaar. Van sommige optionele missies vond ik de moeilijkheidsgraad wel te hoog, waardoor het voor mij frustrerend werd.

Een van de kritieken op de game was het verhaal en dat er weinig voeling is met de personages. Maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vond beide heel goed uitgewerkt.
Ik heb hem ook al staan, maar nog niet aan begonnen. 'k Ben wel benieuwd naar hoe de gameplay nu is in de open wereld. Want de eerste vond ik net zo leuk omdat ik overal de perfecte paden kende. Ik denk dat de uitdagingen in deze game wel een pak minder lastig zullen zijn dan die in de eerste game, of dat leid ik toch af uit de zeldzaamheid van de trophies :P

Ondanks dat het open world is, vind ik het nog steeds vrij rechtlijnig. Je zal zeker en vast bepaalde paden en wegen vanbuiten kennen na een tijdje. Je hebt wel de keuze voor side Quests, maar verder is het allemaal vrij chronologisch en ga je meestal niet al te veel rond dolen.
Image

1116
gamerke1992 wrote:
met0t0 wrote:Mooie review van Shadow Of The Colossus (2018), goed dat je er nog eens zo van hebt kunnen genieten :cool:

Ondanks dat het open world is, vind ik het nog steeds vrij rechtlijnig. Je zal zeker en vast bepaalde paden en wegen vanbuiten kennen na een tijdje. Je hebt wel de keuze voor side Quests, maar verder is het allemaal vrij chronologisch en ga je meestal niet al te veel rond dolen.
Heb hem ook nog op de XMB staan door de sale toen maar nog niet aan toegekomen. Heb de eerste geplatinumd door Met0t0 omdat ik die ook wou en de game wel goed vond want had hem al in 2008 twee keer uitgespeeld op een dag tijd want die was echt kort. Toen had ik opgegeven bij die time trials en speed runs want die waren frustrerend moeilijk. Twee jaar geleden dan toch voor gegaan. Heb al gelezen dat de moeilijkheidsgraad is teruggeschroefd maar nog wel uitdagend is. Leuke review aangezien ik geen verwachtingen heb want sommige vonden de eerste veel beter dus weet niet wat deze zal geven.
Image

1117
Middle-Earth: Shadow of Mordor

Ik had a.d.h.v. reviews wel al vernomen dat het een goede game was, maar bleef er toch sceptisch tegenover staan. Nu ik hem zelf uitgespeeld heb, kan ik wel zeggen dat ik het ook een goede game vond. Bekende gameplayelementen uit andere grote gamereeksen worden goed samengebracht. Het Nemesis-systeem zorgt voor een leuke dynamiek, zodat ge niet nutteloos rondloopt in de open wereld, maar er echt een persoonlijk pad in kunt uitstippelen. Naar het einde van de game is alle uitdaging jammer genoeg wel verdwenen, maar daarvoor zit het goed in balans.
Het verhaal is nogal dun en lijkt mij eerder een opbouw voor opvolger Shadow of War. Op grafisch vlak zit alles goed, de landschappen zijn heel mooi en de details in de vijanden zijn fantastisch.

8/10

1120
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back 7,5/10
Na maanden recupereren van de eerste telg in de reeks, had ik mijn moed bijeen geschaard om aan dit 2e spel te beginnen. Het verhaal was weer redelijk afwezig :p Ik denk dat de cutscenes in totaal 3 minuten duren dus :p Het is altijd iets met dat je nu moet samenwerken met je vijand.
Aangezien het verhaal hier niet belangrijk is, op naar de gameplay. Het verhaal speelt weer lekker smooth. Ik moet wel toegeven dat ik hier minder last had van de hitboxes. Hiermee bedoel ik dat als ik bv. op de rand van een doos spring dat ik er toch niet meer naastglijd. Zal misschien toeval zijn, maar ik had hier meer last van bij het eerste spel. Je speelt terug door ongeveer 30 levels waarin je telkens een kristal kunt verzamelen.
Het grootste verschil tussen het eerste spel en de deze is de moeilijkheidsgraad. Ik had enkel moeite bij het laatste level. En dat kwam zelf nog niet eens in de buurt van de moeilijkste levels van de voorgangers. De eindbaas vond ik echt een grap :p Had ik op mijn first try dood. Ook zaten er minder iconische levels in (ik blijf vergelijken met het brug + kasteel level).
Op zich blijft het weer fun en moet ik mij inhouden om het spel in 1 keer uit te spelen.
Image

1121
Dishonored: Daud dlc 7.5/10
Corvo Attano heeft tijdens Dishonored een hele lijdensweg afgelegd. Maar wat is er net gebeurd met de man die in het begin de keizerin heeft vermoord en jou leven mee de afgrond in heeft getrokken? Het verhaal splitst zich op in 2 dlc pakketten.
Het verhaal speelt zich ongeveer chronologisch af met de gebeurtenissen van het hoofdspel. We beginnen bij The Knife Of Dunwall. Via The Oudsider krijg je dingen toegefluisterd over Delilah. Een mysterieuze vrouw dus... Doorheen 3 missies probeer je achter de identiteit te komen van de jonkvrouwe. Op zich is dit eigenlijk gewoon meer van hetzelfde dan de gewone Dishonored te bieden had. De missies vond ik zelfs redelijk saai aanvoelen soms. Het werd iets te vaak als hetzelfde gebracht. Infiltreer en assassinate dit personage. Uiteindelijk zijn het ook wel 3 missies. Sommige dingen zagen er wel cool uit (ma die ga ik niet spoilen). Een aanvulling die ik wel leuk vond, waren de favors die je kon kopen. Zo krijg je allemaal voordelen die het verloop van een missie er helemaal anders kan laten uitzien.
Het 2e deel was The Brigmore Witches genoemd. Dit deel vond ik al leuker. De missies leken al gevarieerder. Ook was het leuk om uiteindelijk de confrontatie te zien tussen Corvo en Daud. Voor de rest was dit eigenlijk een verderzetting van The Knife Of Dunwall.
Image

1125
Far Cry 5 -> 8.5/10

Vind ik de beste van de reeks, ook al heb ik de 1e niet gespeeld :P De gameplay is fantastisch, leuk, snel en verveeld nooit. Zeer mooie spelwereld die ze gemaakt hebben, de graphics zijn weer uitstekend zoals wel te verwachten is van ubisoft de laatste tijd. Het enige dat misschien wat minder is in deze game tov de vorige in de serie is dat het verhaal niet echt goed uitgedacht is. Het is ook niet dat FC in vorige games sterke verhalen had, maar die van FC4 vond ik dan toch wel beter dan deze.
Image