Re: Vragentopic

796
Ik ga mij een Vita aanschaffen maar ik merk dat de prijzen van de memory cards zeer hoog liggen. Ik ben enkel van plan om een tiental PSP games digitaal te kopen en deze dan bij voorkeur allemaal op mijn Vita te zetten, Vita-games koop ik fysiek.
Kan iemand met een Vita mij eens laten weten hoeveel GB voldoende zou zijn? Meer dan €120 voor een 64GB kaart zie ik niet direct zitten, dat is nog eens de prijs van de Vita.

797
Tjeefkeuh wrote:Ik ga mij een Vita aanschaffen maar ik merk dat de prijzen van de memory cards zeer hoog liggen. Ik ben enkel van plan om een tiental PSP games digitaal te kopen en deze dan bij voorkeur allemaal op mijn Vita te zetten, Vita-games koop ik fysiek.
Kan iemand met een Vita mij eens laten weten hoeveel GB voldoende zou zijn? Meer dan €120 voor een 64GB kaart zie ik niet direct zitten, dat is nog eens de prijs van de Vita.
Ik kom toe met mijn 16 GB, maar als ik kon kiezen zou ik voor 32GB gaan.
Image

799
Sanity penguin wrote:Idem. Heb er eentje van 16 inzitten maar dan ben je eigenlijk beperkt tot 1 game per keer en moet je die eerst afronden. Gezien het systeem dat wnn je een game verwijderd, ook je saves verwijderd worden.
Wat?
Is er geen manier om een backup te maken vooraf? Dat is wel een zeer onnozel systeem anders.

800
Tjeefkeuh wrote:
Sanity penguin wrote:Idem. Heb er eentje van 16 inzitten maar dan ben je eigenlijk beperkt tot 1 game per keer en moet je die eerst afronden. Gezien het systeem dat wnn je een game verwijderd, ook je saves verwijderd worden.
Wat?
Is er geen manier om een backup te maken vooraf? Dat is wel een zeer onnozel systeem anders.
Je kan ze kopiëren naar je PC (en misschien PS3, niet zelf getest), in dat geval kopieer je eigenlijk de hele game naar je PC. En je kan savefiles ook naar de cloud uploaden.
Het is vooral een probleem bij digitale games. Bij retail games staat de save dacht ik wel op het kaartje, maar dan moet je wel opletten dat je de game niet van je vita verwijdert terwijl het kaartje erin zit. Met tweedehands retailgames, gebeurt het wel eens dat ze niet starten omdat de vorige eigenaar ze niet een keer verwijderd heeft terwijl kaartje erin zit. De vita ziet dan dat die savefile niet van jou is en geeft dan een foutmelding. Dan moet je die gewoon zelf een keer verwijderen, daarna opnieuw opstarten en laten installeren en dan gaat het wel goed.

16Gb lijkt mij toch wel een minimum. Probleem is vooral dat als je een digitale game gaat downloaden en installeren, je 2 keer de grootte van de downloadfile vrij moet hebben. Dit omdat de downloadfile en de installatiefile op een bepaald moment even tegelijk moeten kunnen bestaan op je kaartje. Net zoals bij de PS3 ook het geval is. Gezien sommige games 2Gb aan download zijn, heb je dan al snel 4Gb nodig om stomweg een game te kunnen installeren. Ik heb wel geen idee hoe groot de PSP games zijn en retail games gebruiken doorgaans maar een paar Kb-Mb op de memorycard.

Ik heb zelf 2 kaartjes van 16Gb (eentje keer gekregen/gewonnen) en 1 van 32Gb. Met digitale games loopt dat zo vol en ik heb nu nog een paar Gb vrij op de 32Gb. Als ik alles zou verwijderen wat ik heb uitgespeeld zou ik wel veel kunnen winnen, maar tot nu toe doe ik het enkel nog als ik de plaats nodig heb voor een nieuwe game. En voor ik een game verwijder, kopieer ik hem eerst even naar mijn PC.

Als het goed is zou er een tweede vita onderweg moeten zijn en daar zitten ook nog 3 memorycards bij en wat games. Kwestie van een tweede vita te hebben voor het geval mijne stuk gaat ofzo. Ze zijn echt enkel nog tweedehands te vinden en deze zag er nagenoeg nieuw uit. Enkel die ene kabel met USB kant aan was stuk, maar daar zit ik zelf ook al aan mijn tweede kabel. Daar moet ik nog is naar op zoek gaan denk ik.
Image

801
Bedankt voor alle antwoorden, ik ga voor 32GB gaan denk ik.
Kolm wrote: Je kan ze kopiëren naar je PC (en misschien PS3, niet zelf getest), in dat geval kopieer je eigenlijk de hele game naar je PC. En je kan savefiles ook naar de cloud uploaden.
Het is vooral een probleem bij digitale games. Bij retail games staat de save dacht ik wel op het kaartje, maar dan moet je wel opletten dat je de game niet van je vita verwijdert terwijl het kaartje erin zit. Met tweedehands retailgames, gebeurt het wel eens dat ze niet starten omdat de vorige eigenaar ze niet een keer verwijderd heeft terwijl kaartje erin zit. De vita ziet dan dat die savefile niet van jou is en geeft dan een foutmelding. Dan moet je die gewoon zelf een keer verwijderen, daarna opnieuw opstarten en laten installeren en dan gaat het wel goed.

16Gb lijkt mij toch wel een minimum. Probleem is vooral dat als je een digitale game gaat downloaden en installeren, je 2 keer de grootte van de downloadfile vrij moet hebben. Dit omdat de downloadfile en de installatiefile op een bepaald moment even tegelijk moeten kunnen bestaan op je kaartje. Net zoals bij de PS3 ook het geval is. Gezien sommige games 2Gb aan download zijn, heb je dan al snel 4Gb nodig om stomweg een game te kunnen installeren. Ik heb wel geen idee hoe groot de PSP games zijn en retail games gebruiken doorgaans maar een paar Kb-Mb op de memorycard.

Ik heb zelf 2 kaartjes van 16Gb (eentje keer gekregen/gewonnen) en 1 van 32Gb. Met digitale games loopt dat zo vol en ik heb nu nog een paar Gb vrij op de 32Gb. Als ik alles zou verwijderen wat ik heb uitgespeeld zou ik wel veel kunnen winnen, maar tot nu toe doe ik het enkel nog als ik de plaats nodig heb voor een nieuwe game. En voor ik een game verwijder, kopieer ik hem eerst even naar mijn PC.

Als het goed is zou er een tweede vita onderweg moeten zijn en daar zitten ook nog 3 memorycards bij en wat games. Kwestie van een tweede vita te hebben voor het geval mijne stuk gaat ofzo. Ze zijn echt enkel nog tweedehands te vinden en deze zag er nagenoeg nieuw uit. Enkel die ene kabel met USB kant aan was stuk, maar daar zit ik zelf ook al aan mijn tweede kabel. Daar moet ik nog is naar op zoek gaan denk ik.
Volledig vergeten dat ik gewoon cloud storage heb van PS+, voorlopig is er dus nog geen probleem.
Een PSP-game is gemiddeld 1GB groot denk ik, en als ik er nu al een tiental wil wordt 16GB wat krap.

Ik ben er zelf iedere keer net te laat bij om consoles voor ze verdwijnen nog goedkoop te vinden in de winkel.
Is het een Slim model bij u? De Game Mania in mijn buurt had nog een vrij goedkope tweedehandse Slim voor dezelfde prijs als de eerste versie.
Morgen eens zien in welke staat hij is.

802
Nee, een OLED wifi model. Zelf had ik al een OLED Wifi+3G model en ik heb hem via ebay uit Duitsland. Als het goed is zou hij deze week moeten aankomen.
In Duitsland zijn er echt superveel te koop via ebay, in Nederland kon ik er maar een paar vinden en meestal de LCD modellen.
Enige wat altijd afwachten is, is de staat van de batterij... Mijn batterij is nog heel goed omdat ik er regelmatig op speel en daardoor dus ook regelmatig oplaad, maar dat is niet altijd het geval.
Image

803
Kolm wrote:Nee, een OLED wifi model. Zelf had ik al een OLED Wifi+3G model en ik heb hem via ebay uit Duitsland. Als het goed is zou hij deze week moeten aankomen.
In Duitsland zijn er echt superveel te koop via ebay, in Nederland kon ik er maar een paar vinden en meestal de LCD modellen.
Enige wat altijd afwachten is, is de staat van de batterij... Mijn batterij is nog heel goed omdat ik er regelmatig op speel en daardoor dus ook regelmatig oplaad, maar dat is niet altijd het geval.
Een jaartje geleden zo'n OLED wifi+3G aangekocht via tweedehands voor €70. Was met beschermhoes (zo'n doorzichtige ronde de vita) en dan nog een effectieve hoes om de Vita nogmaals in te steken. Ik heb hem ook nooit gekocht toen ze nog verkrijgbaar waren maar wou vooral iets om te doen hebben op de trein. Had toen een periode dat ik best veel op opleiding moest en lang met de trein moest reizen.

Beste koop totnogtoe wel, zelfs al zijn er niet veel games op beschikbaar (of toch niet die ik wil spelen :D)
Image

808
Heeft iemand van jullie ervaring met de webshop www.game.co.uk ?

Ik heb hier in het verleden ooit Wolfenstein 2 steelbox edition gekocht en had toen de game ontvangen ZONDER steelbox. Na lang mailen en klagen heb ik toen 5 pound in punten gekregen ter compensatie.

Op 24 augustus heb ik mij toch nog eens gewaagd aan een bestelling van 4 games. Nadat ik betaald had kreeg ik seconden later een mail dat één van de games niet verzonden kon worden. Ik heb toen meteen een refund aangevraagd voor deze game, wat ik ook zou krijgen. Een week later nog steeds niets ontvangen... Ik heb dan maar opnieuw contact opgenomen en ze gingen zeker de refund geven. Nu op 3 september nog steeds niets ontvangen. Ik heb via PayPal een klacht ingediend om de procedure te kunnen starten om zo mijn geld terug te krijgen. Ik heb zelfs mijn andere games nog altijd niet ontvangen.

Op trustpilot krijgen ze 7,4/10, wat toch niet slecht is?
Image

809
gamerke1992 wrote:Heeft iemand van jullie ervaring met de webshop http://www.game.co.uk ?

Ik heb hier in het verleden ooit Wolfenstein 2 steelbox edition gekocht en had toen de game ontvangen ZONDER steelbox. Na lang mailen en klagen heb ik toen 5 pound in punten gekregen ter compensatie.

Op 24 augustus heb ik mij toch nog eens gewaagd aan een bestelling van 4 games. Nadat ik betaald had kreeg ik seconden later een mail dat één van de games niet verzonden kon worden. Ik heb toen meteen een refund aangevraagd voor deze game, wat ik ook zou krijgen. Een week later nog steeds niets ontvangen... Ik heb dan maar opnieuw contact opgenomen en ze gingen zeker de refund geven. Nu op 3 september nog steeds niets ontvangen. Ik heb via PayPal een klacht ingediend om de procedure te kunnen starten om zo mijn geld terug te krijgen. Ik heb zelfs mijn andere games nog altijd niet ontvangen.

Op trustpilot krijgen ze 7,4/10, wat toch niet slecht is?
Zelf geen ervaring mee, maar echt betrouwbare sites zie ik meestal een 9+ Trustpilot rating krijgen.
Ze zijn ook marktleider in het VK blijkbaar, dus ze denken waarschijnlijk dat ze zich slechte service kunnen permitteren.

810
Ik heb daar vroeger nog veel op besteld. Af en toe problemen gehad met statues die te groot waren om te verzenden, maar om de een of andere reden hebben ze mij toch de Gears of War 3 Epic Edition opgestuurd (veel grotere doos dan andere geweigerde bestellingen). Ik vond de prijzen toen ook heel goed, nu soms ook nog eens. Ik weet wel dat ik de Rage Anarchy Edition had besteld en dat die nooit is aangekomen, voor de rest geen problemen mee gehad.
Er was ook eens een pakje van hen verloren gegaan in de post, ze hebben mij dan snel het bedrag terugbetaald en de game is er weken later toch nog doorgekomen :P