Re: Apple van Macbook tot Iphone

109
Batterijduur en de kwaliteit van het scherm zijn doorgaans omgekeerd evenredig. Hoe beter het scherm is (groter scherm, hogere resolutie, OLED vs LCD, ...), hoe meer batterij het scherm vreet en dus hoe slechter de batterijduur wordt. Soms weten ze dat enigszins te beperken door er een grotere batterij in te steken. Iets wat logisch en makkelijk lijkt in het geval van een groter scherm, maar dat in de praktijk helaas niet altijd het geval is.
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

110
gamerke1992 wrote:Ik heb gehoord (dus niet uit eigen ervaring) dat de batterijduur van de X niet even goed is als bij de 8. Daar tegenover staat dan wel een groter (en imo mooier) scherm.
Thnx!
Kolm wrote:Batterijduur en de kwaliteit van het scherm zijn doorgaans omgekeerd evenredig. Hoe beter het scherm is (groter scherm, hogere resolutie, OLED vs LCD, ...), hoe meer batterij het scherm vreet en dus hoe slechter de batterijduur wordt. Soms weten ze dat enigszins te beperken door er een grotere batterij in te steken. Iets wat logisch en makkelijk lijkt in het geval van een groter scherm, maar dat in de praktijk helaas niet altijd het geval is.
De batterij is schijnt wel een stuk meer inhoud te hebben, maar het is schijnbaar niet genoeg.
Nu ik me er nog weer wat verder in verdiep is dat vooral in het geval je veel filmpjes afspeelt etc. In 'normaal' gebruik is het zo'n beetje om het even, schijnt. Ik kijk amper filmpjes etc, dus dat valt mee. Enige is dan ook wel weer: waarvoor heb je het mooiere scherm dan weer voor nodig....?

Er is hier nog niet iemand die ervaring met de X heeft? Het ontbreken van een home knop staat me nog een beetje tegen....
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

111
paveman wrote:
gamerke1992 wrote:Ik heb gehoord (dus niet uit eigen ervaring) dat de batterijduur van de X niet even goed is als bij de 8. Daar tegenover staat dan wel een groter (en imo mooier) scherm.
Thnx!
Kolm wrote:Batterijduur en de kwaliteit van het scherm zijn doorgaans omgekeerd evenredig. Hoe beter het scherm is (groter scherm, hogere resolutie, OLED vs LCD, ...), hoe meer batterij het scherm vreet en dus hoe slechter de batterijduur wordt. Soms weten ze dat enigszins te beperken door er een grotere batterij in te steken. Iets wat logisch en makkelijk lijkt in het geval van een groter scherm, maar dat in de praktijk helaas niet altijd het geval is.
De batterij is schijnt wel een stuk meer inhoud te hebben, maar het is schijnbaar niet genoeg.
Nu ik me er nog weer wat verder in verdiep is dat vooral in het geval je veel filmpjes afspeelt etc. In 'normaal' gebruik is het zo'n beetje om het even, schijnt. Ik kijk amper filmpjes etc, dus dat valt mee. Enige is dan ook wel weer: waarvoor heb je het mooiere scherm dan weer voor nodig....?

Er is hier nog niet iemand die ervaring met de X heeft? Het ontbreken van een home knop staat me nog een beetje tegen....
Veel van mijn collega's hebben de X en zijn er zeer tevreden van. Het ontbreken van de homeknop zou een paar dagen wennen zijn en dan komen de gestures blijkbaar automatisch. Het is dan plots vreemd om naar een andere iphone te gaan.
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

114
ShAmPi wrote:Met mijn samsung en al geruime tijd ervaring zonder een nutteloze homeknop werkt alles perfect.
Ook is alles open source. En dien je niet je gsm actief te houden om muziek te luisteren.

Valt het op dat ik iets tegen apple heb?
Nee hoor :-"

Ik ben ook geen fan van iphone. Macbook en ipad daarentegen heb ik dan weer wel en ben ik super tevreden van. Voorlopig doet mijn samsung s7 edge het nog goed, maar mijn volgende wordt zeker en vast weer een Android.

Alleen jammer dat ik niet op Icloud kan met mijn samsung, want ik heb wel een abonnement.
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

115
Ik ben eigenlijk ook niet zo'n Apple fan. Sterker nog: ik ben lang vele malen meer anti geweest dan jij ShAmPi. En dat ben ik nog steeds op het gebied van Mac(book)s. Ik vind het niets en ik ben blij dat alles wat we hebben Windows-based is en we dus ook geeneens keus hebben.

Voor wat betreft iPad/iPhone: we hebben ooit een iPad op de zaak gekocht. Werkt prima, maar onze Galaxy Tab nog beter (al is die ook een stuk nieuwer). Op dat gebied ben ik dus redelijk neutraal. Op het gebied van telefoons echter.... Sinds ik een keer een iPhone heb gehad, probeer ik wel vaker eens een uitstapje naar wat anders, maar ben ik altijd weer blij wanneer ik weer een iPhone kan gebruiken. Gelukkig luister ik zo goed als nooit muziek op m'n smartphone en gebruik ik relatief weinig apps, waardoor de door jou genoemde nadelen voor mij niet opgaan. Het moet in het gebruik gewoon goed gaan en op dat gebied vind ik ze onovertroffen. Prima dat een ander ook goed met andere merken overweg kan of prefereert, hoor, daar niet van. Maar ik wil momenteel niet anders.

En qua 'nutteloze' home knop: die mis ik in eerste instantie vaak wel met een andere smartphone, al went dat daarmee vaak inderdaad ook vrij snel. Dus dat zal wel goed gaan.

We hebben besloten het prijsverschil met de X niet waard te vinden (hoeven alle drie ook niet zo nodig 'trendy' te zijn / het allerduurste of -nieuwste te hebben). Dus het wordt de 8 Plus 256GB.
Image
cron