Re: Trophy Leaderboards II

31
Op zich vind ik het een leuk idee. Dan kun je vergelijken met anderen en nagaan voor jezelf hoe je het afgelopen jaar gedaan hebt kwa trophies. Ik weet van mezelf dat wil ik even goed doen als vorig jaar ik serieus tandje bij ga mogen steken. Daar staat tegenover dat ik persoonlijk meer "kwalitatievere" platinums heb behaald dit jaar.

Het extra werk is inderdaad een grote factor. Aangezien jij je hier toch wel het meeste werk op je neemt lijkt het mij niet meer dan logisch dat jouw stem toch net wat meer in door telt als we die rankings willen toevoegen of niet.
Mij lijkt het een leuke optie maar ik ben al uitermate tevreden dat we hier elkaar kunnen vergelijken en er een update komt. Als we dan toch dit topic aan het evalueren zijn: denk dat dit toch wel één van de populairste topics is op Pressxtorevive. Daarom zou ik persoonlijk liever wat meer updates hier zien ipv een nieuwe ranking toe te voegen. Dit zeg ik met uiterste respect tov jou Frans voor het werk wat je erin steekt. Dus mijn mening: geen rankings toevoegen maar iets meer updates hier ( maandelijks, tweewekelijks.. ).
Image

32
Sora_Lizard wrote:Helaas beschik ik niet over de allereerste stand van zaken zoals deze door Tjeefkeuh ooit is opgesteld. Wellicht dat Tjeefkeuh die beginstand nog wel ergens heeft.
Ik vrees ervoor :|
De eerste paar weken heb ik de tussenstand nergens bijgehouden. Later wel, maar uiteindelijk heb ik die file gewoon weggesmeten aangezien ik toch de originele stand niet had.
Er is wel nog een andere optie: de trophy progression tijdlijn op PSNProfiles. Als jullie interesse hebben kan ik wel eens iedereen zijn stats voor de begindatum nakijken.

33
@ Tjeefkeuh: laten we eerst maar even wachten tot er meer reacties zijn en zien of we voor jaarlijkse tussenstanden gaan.

@ NTGSruler: zo kort voor mijn pensioen ben ik met mijn gedachten nauwelijks bij het gamen. Daarbij komt dat ik nogal wat zaken moet uitzoeken omdat ik in meerdere landen gewoond en gewerkt heb. Vanzelfsprekend gaat mijn gewone werk nog wel door totdat ik werkelijk meer tijd ga krijgen.

Ik heb de tellingen nu verricht en kan aan de 'plaatjes' gaan werken. Daarna volgt de samenvatting die nog de meeste tijd opslokt. :(
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

40
De huidige versie is gebaseerd op een telling van 19 augustus j.l.

Even samenvattend:
- 4 mensen zijn een of meer levels gestegen, t.w.: coolgamer (2), Marty, RoyVdW en Rushifel. Samen 5 levels geklommen.
- 12 mensen hebben een of meer platinums gehaald. Koploper van dienst is dit keer coolgamer met 16. Die heeft een goede vakantie gehad! Op eerbiedige afstand gevolgd door paveman en RoyVdW met ieder 5 platinums. Verder zijn ijverig geweest: Marty (4), fsterchele23 (4), Hybris (3), Rushifel (2), daviduvel (1), Elexus (1), Kolm (1), met0t0 (1) en Sanity penguin (1). Allen samen goed voor 44 platinums. Net geen record.

Hierbij dan maar weer een overzicht en de inmiddels bekende lijstjes in de eerste posts.

Overall:
Daviduvel stijgt een plaats en gamerke1992 zakt een plekje.

Platinums:
Roy deelt nog steeds een plek met paveman en beiden behouden de bronzen medal. Gefeliciteerd!
Rushifel klimt hier een plaats en staat nu ex aequo met minermb. Maxidomino zakt een plek.

Completion:
Sanity, Marty en fsterchele stijgen een plekje. Daviduvel en gamerke zakken elk een plaatsje. De strijd tussen Kolm en Ruler lijkt toch in het voordeel van Ruler beslist te worden!

Rarity:
Kleine terugblik: We beginnen met een unicum: Kolm en met0t0 staan tot op een honderdste procent, dus op 0,0001, precies gelijk! 2x zilver in dit geval. Normaal gesproken zou dan de bronzen medal vervallen, maar we zijn wel in voor een geintje, dus ook Marty een bronzen erbij (voor zo lang het duurt!)
Verleden keer won met0t0 deze tweestrijd met een minimale voorsprong maar deze keer neemt Kolm haar zilveren medal terug. Met0t0 krijgt nu de bronzen.
Sanity en Sora hebben hier van plaats gewisseld ten nadele van Sora. Eigen schuld, moet hij maar weer eens gamen.

Zo, dat is ook weer gebeurd. Veel succes en vooral veel plezier met gamen!

Tot de volgende!
Grtz, Sora

Aan het voorstel van Tjeefkeuh om de Trophy Leaderboards in seizoenen te verdelen wordt hard gewerkt. E.e.a. zal mogelijk leiden tot jaarlijks te verdienen extra medals afhankelijk van de vorderingen die je tijdens het seizoen geboekt hebt.
We hebben zelfs al een methode gevonden om de behaalde platinums te wegen zodat moeilijke platinums daadwerkelijk meer gewicht krijgen. PSN Trophy Leaders zal ons hierbij behulpzaam zijn!
Image

41
Wauw hier worden toch redelijk wat platinums behaald!!

Hehe de completion strijd! Ik ben gisteren een nieuwe game begonnen dus completion weer wat gezakt bij mij.

Die rarity is toch een aparte strijd. Raar hoe dat daar in elkaar zit!!

Bedankt voor de update alweer! :jip:
Image

42
NTGSruler wrote:Wauw hier worden toch redelijk wat platinums behaald!!

Hehe de completion strijd! Ik ben gisteren een nieuwe game begonnen dus completion weer wat gezakt bij mij.

Die rarity is toch een aparte strijd. Raar hoe dat daar in elkaar zit!!

Bedankt voor de update alweer! :jip:
Je hebt nu ook 100 completed games! :party:

Zelf blijf ik stoeien met die 85% completion grens :nerd:
Het is toch een beetje een magische grens en ben er nu wel 1 keer kort boven geweest. Maar nieuwe games starten, games die DLC krijgen (Far Cry 5 bv) houden me er toch net weer onder :lol:
Image

43
@Kolm: over het algemeen ben jij wel veel meer bezig met completion en games zoveel mogelijk trophies te behalen. Ik zou bijvoorbeeld héél graag de CoD games platten waar ik enkel de main zombie trophies van nodig heb. Maar ik haat zombies, en ik zie het niet zitten om energie te steken in mensen te vinden om het te doen :lol: Nochtans zouden die platinums mij hoge completion bieden, hoge rarity en hoge platinumwaarde :)
Image

45
De suggestie van Tjeefkeuh heeft wel het een en ander losgemaakt. We gaan na elk jaar een tussenstand opmaken en die tussenstand laat de "vorderingen" per individu zien. Deze vorderingen bepalen tevens per categorie: Level, Platinums, Completion en Rarity een rangorde die voor de eerste vier resulteren in een medal: Platinum, Goud, Zilver en Brons.
Deze medals zijn geen 'wisselbekers' die door anderen kunnen worden 'afgepakt', maar blijvende medals op je profiel.
^^
Aan het ontwerp van de medals wordt gewerkt, de layout van de overzichten per jaar is gereed evenals de berekeningen waarbij telkens de eindstand van een seizoen van begin mei de beginstand vormt van het volgende seizoen. Dus geen verloren weken tussen de seizoenen.

Spoedig horen jullie meer! :hug:
Image