Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

271
NTGSruler wrote:Hoe kun je eigenlijk weten waar er zeldzame dieren zich bevinden?
Ik heb de CE-guide voor de game en daarin staan goede kaarten :) Online zullen die ook wel goed te vinden zijn ;)
Dan nog is het een kwestie van geluk, soms gaat het snel, soms duurt het heel lang omdat ge uw vangkooi net niet goed genoeg plaatst.
Dus mijn tip is om geregeld kooien te plaatsen wanneer ge op nieuwe plaatsen komt. Zorg dat ge er altijd bij hebt en dat het een gewoonte wordt. Het levert ook redelijk wat geld op, da's mooi meegenomen :)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

273
Klopt hoor Ruler! Het is een combinatie van factoren. Maar tijd is hierin wel de belangrijkste, daarom ook dat ik al een tijdje geen (grotere) RPG's heb gespeeld: mijn doel was om mijn backlog wat te verkleinen. Jullie kunnen allemaal volgen hoe goed dat me lukt.... :-"
Het is ook maar net waar ik zin in heb nadat ik klaar ben met een bepaalde game (los van reviews die natuurlijk tussendoor kunnen komen). De laatste paar jaar (dus na de release en aankoop van MGS V) kies ik dan dus eerder voor kortere games.

Trouwens mooi om te zien hoe nauw de game aan het hart van met0t0 gaat dat hij zelfs nu nog goede tips blijft geven :D.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

274
Pas op Paveman. Neem het totaal niet op als kritiek hè, want ik begrijp jou hierin. Heb net hetzelfde aan de hand. Backlog is groot en de tijd om te gamen wordt alsmaar minder naarmate we ouder worden. Tegenwoordig is het uiterst zeldzaam dat ik een game in 1 ruk kan uitspelen ( opeenvolgende dagen na elkaar bedoel ik dan, of dagelijks een stuk). Met als gevolg dat je een game begint en uiteindelijk de zin en motivatie om verder te doen wegens weer te lang uit de gameplay verhaal te zijn. Hoop dat je beetje begrijpt wat ik bedoel.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

275
Ik neem het zeker niet als kritiek, hoor, zeker niet van jou. Soms lees ik iets van mezelf terug en denk ik 'zo bedoelde ik t toch niet helemaal...' en dan vind ik het alsnog nodig om het te verduidelijken... :D
Ik begrijp ook volledig wat je bedoelt! Zeker nu met 3 kleine kinderen (de oudste moet nog altijd 6 worden) valt het niet mee om tijd te blijven houden om lekker te blijven gamen. Maar we doen ons best :)
En ik ben ervan overtuigd dat ik er ooit aan toe zal komen om MGS V:TPP te spelen! :D
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

279
Bijzonder: door het spelen van TPP ben ik toch weer nieuwsgierig geworden naar GZ, waar ik de eerste keer spelen totaal niet kapot van was... blijkt dat ik m nu ineens veel meer kan waarderen...! Ik kon de eerste keer maar moeilijk wennen aan de nieuwe stijl, maar door de grote open wereld van TPP (of: het lijkt groot, ik heb nog maar iets van 5 missies of zo gedaan) kan ik het nu veel beter hebben.

Ik ben nog steeds niet zo van de open wereld (en al helemaal niet van respawning enemies binnen een paar minuten binnen zo'n wereld), maar ik moet zeggen dat MGS V grows on me...
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

282
MGS V vind ik wel een mooie platinum. Maar ik heb altijd een haat-liefde verhouding gehad met de Metal Gear Solid games. Prachtige story maar de gameplay heb ik altijd wat clunky gevonden. In tegenstelling tot de Splinter Cell reeks waar de controls zo smooth zijn. Het is een beetje te vergelijken met de FIFA - Pro EVO reeks. Als ik jonger was kocht ik jaarlijks beide ( wat een tijden!) voetbalgames. Waar op doel trappen bij FIFA bolletje is, is dat bij Pro EVO vierkantje. Nu hedendaags kunnen die controls aangepast worden. Maar destijds was het voor mij toch wel een domper op de vreugde toen ik Pro EVO serieus begon te spelen. Dat gevoel heb ik ook steeds bij de MGS games.

Edit: toevallig Dead Nation op PS3 niet in bezit? :P Gisteren ganse dag FIFA 10 gespeeld. Wil daar nog paar rare trophies ( en completion wat verhogen) behalen. Maar dus 50u spelen ( tijd enkel in match geteld) en 500 matchen met mijn virtuele Pro.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

283
NTGSruler wrote:MGS V vind ik wel een mooie platinum. Maar ik heb altijd een haat-liefde verhouding gehad met de Metal Gear Solid games. Prachtige story maar de gameplay heb ik altijd wat clunky gevonden. In tegenstelling tot de Splinter Cell reeks waar de controls zo smooth zijn. Het is een beetje te vergelijken met de FIFA - Pro EVO reeks. Als ik jonger was kocht ik jaarlijks beide ( wat een tijden!) voetbalgames. Waar op doel trappen bij FIFA bolletje is, is dat bij Pro EVO vierkantje. Nu hedendaags kunnen die controls aangepast worden. Maar destijds was het voor mij toch wel een domper op de vreugde toen ik Pro EVO serieus begon te spelen. Dat gevoel heb ik ook steeds bij de MGS games.

Edit: toevallig Dead Nation op PS3 niet in bezit? :P Gisteren ganse dag FIFA 10 gespeeld. Wil daar nog paar rare trophies ( en completion wat verhogen) behalen. Maar dus 50u spelen ( tijd enkel in match geteld) en 500 matchen met mijn virtuele Pro.
Ik heb dead nation op de ps3, maar nog niet aan begonnen... Was niet heel makkelijk geloof ik, maar waar heb je hulp bij nodig?
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

284
MGS V: GZ had nooit als aparte game verkocht mogen worden, maar was wel heel leuk. In MGS V: TPP wordt die open wereld dan plots wel heel groot natuurlijk :P
Jammer genoeg is er niet zo gigantisch veel in te doen, maar het draait net om de missies die erin gekaderd worden, dat er zoveel opties zijn om ze aan te vatten en te voltooien. En de zijmissies mogen dan wel vaak hetzelfde zijn, door de omgeving zijn ze altijd een unieke ervaring :)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

285
Kolm wrote: Ik heb dead nation op de ps3, maar nog niet aan begonnen... Was niet heel makkelijk geloof ik, maar waar heb je hulp bij nodig?
Co-op trophies had ik ook al. Ik moet een playthrough doen op Morbid. Maar in co-op is de moeilijkheid nog hoger doordat de game meer zombies genereert dan dat je solo speelt. Ik ga eerst eens beginnen met allke loot te verzamelen. Zou het al iets makkelijker maken.

Euh en nu terug over MGS V.
Image