Re: Trophy Leaderboards III

76
paveman wrote:
met0t0 wrote:
billie91 wrote:En dan kom ik er aan kakken met een completion van 46,2%. ;( :D Echt, sommige games heb ik 1 keer opgestart en daarna nooit meer aangeraakt. Maar ja, die tellen ook vrolijk mee in de lijst jammer genoeg.
Zo gaat het bij mij jammer genoeg ook. Meestal probeer ik zoveel mogelijk uit een game te halen, al hoeft dat niet te betekenen dat ik voor de platinum ga. Sommige games zijn echter maar 1 keer opgestart toen er vrienden langskwamen ofzo. In die situaties speel ik nu gewoon op een tijdelijk account, dan kan ik later nog beslissen of ik de games zelf ga spelen :-"
Same here, heren. Dat was ook de reden dat ik voorheen een heel aantal games (allemaal 1/2%) op hidden had staan. Ook best wel veel PSPlus games die ik 1x gespeeld heb en verder nooit aangeraakt. Van mij mogen ze nog eens de optie geven om games waarvan je 1/2 trophies hebt gehaald uit je lijst te verwijderen...

Inmiddels gebruik ik hier idd ook m'n US account voor (als ik al eens aan dit soort games toe kom)
De optie om games te verwijderen zou erg tof zijn. Ik weet nu al dat ik een berg van die games kan weg vinken. Denk aan Doom, Resistance of Deasd Space (ik ben een schijterd als het om dit soort games aankomt).
Image

Re: Trophy Leaderboards III

77
Ik heb zo ook wel een paar games. Maar eigenlijk vooral omdat de trophies niet allemaal meer haalbaar zijn en dat in twee gevallen ik ze niet eens heb opgestart.
Pinball en mortal kombat, allebei vita, zijn niet allemaal meer haalbaar door DLC en/of servers die offline zijn. Heeft mijn ex ooit gestart, nog een extra reden om ze weg te willen :q:

Calvino Noir was 100% alleen mogelijk als je alle behalve 1-2 trophies voor de patch haalde en de rest erna. 1 iemand heeft dus maar 100%. Op steam is er nog een extra patch met fixes geweest, maar op PSN niet.

Sky fighter was ook zo'n stomme psplus game die ik gestart was. Zo zijn er misschien nog wel een paar. Maar overall valt het wel mee en erger ik me daar minder aan omdat ze op zich wel haalbaar zijn als ik eens heel erg veel zin krijg :q:
Image

Re: Trophy Leaderboards III

79
Proficiat! :cool:

Staat me bij dat je voor die puzzelopdracht een foto kon maken met een raster van cijfers van 1 tem 15 (ofzo). Deze kon je dan gebruiken en dan werd de puzzel een stuk makkelijker omdat je minder hoeft na te denken over waar een stukje juist moest komen.
Image

Re: Trophy Leaderboards III

80
Sanity penguin wrote:Bam, 50% completion dankzij het afronden van het Vita Welcome Park. Die puzzel opdracht hing mij wel de keel uit :p
Nice ik ben bijna aan 40% nu. Gistern season pass van spidey gekocht en daarmee gak er wss al mee toekomen (natuurlijk nie daarom sp gekocht natuurlik, zou wa stom zen xd)

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Trophy Leaderboards III

82
@billie: ik begrijp je redenering om games te kunnen verwijderen. Maar dit zou de completion percentages compleet overbodig maken. Volgens mij heeft de helft van de gamers er dan ook geen boodschap aan dat ze dit zpuden kunnen. Gewoon ondat ze geen aandacht besteden aan trophies en completion.
Image

Re: Trophy Leaderboards III

83
NTGSruler wrote:@billie: ik begrijp je redenering om games te kunnen verwijderen. Maar dit zou de completion percentages compleet overbodig maken. Volgens mij heeft de helft van de gamers er dan ook geen boodschap aan dat ze dit zpuden kunnen. Gewoon ondat ze geen aandacht besteden aan trophies en completion.
Ik zou dan ook alleen maar voorstander zijn van verwijdering van 1/2% games, oftewel 1, maximaal 2 behaalde trophies ;)
Los daarvan begrijp ik je redenering niet helemaal voor wat betreft overbodig maken van completion percentages? Ik denk niet dat er iemand is die een game van >20% zal verwijderen. Completion zou voor de meesten dan wel een sprongetje maken, maar zeker niet per definitie naar >90%
Image

Re: Trophy Leaderboards III

84
Helaas heeft Ruler gelijk. Elke verwijderde game heeft invloed op de Completion en terwijl de een er misschien 2 verwijdert zal een ander er wellicht 20 verwijderen. Dat zou in de onderlinge verhoudingen een behoorlijke invloed kunnen hebben.

Ik zie niet in waarom net begonnen of half afgemaakte games storend werken in je overzicht? Het hoort er nu eenmaal bij. :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards III

85
paveman wrote:
NTGSruler wrote:@billie: ik begrijp je redenering om games te kunnen verwijderen. Maar dit zou de completion percentages compleet overbodig maken. Volgens mij heeft de helft van de gamers er dan ook geen boodschap aan dat ze dit zpuden kunnen. Gewoon ondat ze geen aandacht besteden aan trophies en completion.
Ik zou dan ook alleen maar voorstander zijn van verwijdering van 1/2% games, oftewel 1, maximaal 2 behaalde trophies ;)
Los daarvan begrijp ik je redenering niet helemaal voor wat betreft overbodig maken van completion percentages? Ik denk niet dat er iemand is die een game van >20% zal verwijderen. Completion zou voor de meesten dan wel een sprongetje maken, maar zeker niet per definitie naar >90%
Er zullen er altijd zijn die >20% games zullen verwijderen. Bv omdat de servers dicht zijn en trophies onhaalbaar geworden zijn.
En 1 zo'n game verwijderen gaat je niet naar >90% brengen, maar er zullen er dan zijn die alles verwijderen.

Zelf zou ik zeggen: Zet de limiet op 5 trophies, tegen die tijd moet je toch wel doorhebben of de game wat voor je is of niet.
Image

Re: Trophy Leaderboards III

86
Het gaat mij er eigenlijk om dat er bij games tussen staan waar ik überhaupt geen trophies voor heb gehaald en die ik ook nooit zal halen omdat de game niks aan is en ik deze nooit meer zal opstarten. Ik blijf dan met een trophylijst van games die geen hol waard zijn wat in mijn ogen ook een vertekend beeld van de completion percentage. Het verwijderen van zulke games zou voor mij een zegen zijn.
Image

Re: Trophy Leaderboards III

87
billie91 wrote:Het gaat mij er eigenlijk om dat er bij games tussen staan waar ik überhaupt geen trophies voor heb gehaald en die ik ook nooit zal halen omdat de game niks aan is en ik deze nooit meer zal opstarten. Ik blijf dan met een trophylijst van games die geen hol waard zijn wat in mijn ogen ook een vertekend beeld van de completion percentage. Het verwijderen van zulke games zou voor mij een zegen zijn.
Games waar je geen enkele trophy hebt gehaald en dus 0% voor hebt, die kan je al verwijderen. Overigens worden deze games niet meegeteld in de completion, of toch op PSNProfiles worden ze niet meegeteld voor de completion.
Image

Re: Trophy Leaderboards III

88
Dat laatste geef ik je gelijk in. Games met 0% behaalde trophies kun je al verwijderen dacht ik.

Games waarvan je 20% behaald hebt bijvoorbeeld zijn denk ik games wat je (meestal) toch wel een paar uur gespeeld hebt. Persoonlijk vind ik dan ook dit gewoon meetelt in de completion.

Het is een moeilijk onderwerp. Het blijft iets wat wij als trophyhunters en onze drang om games te vervolledigen, zich druk over maken.

Mainstreamgamers starten ondertussen de zoveelste nieuwe game op waarvan ze minder dan de helft van de trophies zullen behalen. Hebben zij daarvoor minder plezier in het gamen?
Image

Re: Trophy Leaderboards III

89
NTGSruler wrote:Dat laatste geef ik je gelijk in. Games met 0% behaalde trophies kun je al verwijderen dacht ik.

Games waarvan je 20% behaald hebt bijvoorbeeld zijn denk ik games wat je (meestal) toch wel een paar uur gespeeld hebt. Persoonlijk vind ik dan ook dit gewoon meetelt in de completion.

Het is een moeilijk onderwerp. Het blijft iets wat wij als trophyhunters en onze drang om games te vervolledigen, zich druk over maken.

Mainstreamgamers starten ondertussen de zoveelste nieuwe game op waarvan ze minder dan de helft van de trophies zullen behalen. Hebben zij daarvoor minder plezier in het gamen?
Waarschijnlijk niet :D

Je gaat het misschien niet geloven... maar ik ben nu minder completionist dan vroeger :D
Vroeger probeerde ik in alle games ingame 100% te halen en tegenwoordig is dat bijgeschaafd naar 100% trophies. En 100% ingame dus alleen nog maar als het voor trophies nodig is. Vroeger was dat ook nog eens zonder guides etc, want internet heb ik toch een paar jaar later ontdekt dan leeftijdsgenoten :saint:
Ik geef toe dat het verschil minimaal lijkt, maar als je naar een game als AC Odyssey kijkt waar ik voor 100% complete ingame waarschijnlijk nog 80u extra nodig zou hebben :q:

Belangrijkste blijft dat je er plezier in hebt en iedereen moet dat vooral op zijn eigen manier doen. Ik vind trophyhunten en de bijhorende uitdagingen wel leuk, maar ik zal inderdaad even goed wat vloeken als iets niet wilt lukken of als het iets online is :lol:
Image

Re: Trophy Leaderboards III

90
Sorry dat ik jullie interessante debat even onderbreek.

Zojuist is mij bevestigd dat onze vriend en medelid Coolgamer helaas is overleden op 31 augustus 2018.

Een uitgebreider bericht hierover zal binnenkort verschijnen in een van de privé fora die alleen voor leden bereikbaar zijn.

Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu
cron